Γράφει η Νίκη Παπάζογλου
Στην αλυσίδα της Hilton αλλά με διαφορετική επωνυμία θα παραμένει, σύμφωνα με πληροφορίες, το Hilton Αθηνών ανανεώνοντας μετά τη λήξη της υφιστάμενης στο τέλος Μαρτίου του 2018, τη σύμβαση διαχείρισης με τον διεθνή όμιλο.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες το ξενοδοχείο θα λειτουργήσει υπό την επωνυμία Conrad Hotels μετά και την ανακαίνιση που θα αλλάξει ριζικά το προφίλ της σημερινής μονάδας, δυναμικότητας 500 δωματίων, δημιουργώντας νέες ιδιωτικές κατοικίες και θεματικούς εμπορικούς και γαστρονομικούς χώρους εντός του συγκροτήματος.
Ωστόσο δεν αποκλείεται και η επαναλειτουργία του μέσω του νέου operator της Waldorf Astoria της luxury επωνυμίας της Hilton International, η οποία θα σηματοδοτήσει την περαιτέρω αναβάθμιση του ξενοδοχειακού προϊόντος της Αθήνας.
Η ανάληψη της διαχείρισης του ξενοδοχείου είχε εξελιχθεί σύμφωνα με την τουρισιτκή αγορά σε σκληρή μάχη, καθώς φαινόταν εξαρχής πως η αμερικανική αλυσίδα δεν ήταν διατεθειμένη να καταθέσει τα όπλα. Ωστόσο οι αρχικές πληροφορίες ήθελαν τη θέση της νέας εταιρείας διαχείρισης να διεκδικεί σθεναρά και η Mandarin Oriental Hotel.
Να υπενθυμίσουμε πως από τη στιγμή που το ξενοδοχείο Hilton Αθηνών πέρασε στην κοινοπραξία Home Holdings Συμμετοχών, την οποία συνέστησαν η ΤΕΜΕΣ της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, που ελέγχει το Costa Navarino, και η D-Marine Investments Holding B.V. του τουρκικού ομίλου Dogus εξαγοράζοντας από την Alpha Bank την Ιονική Ξενοδοχειακή, ιδιοκτήτρια του συγκροτήματος, είχε ανακοινωθεί πως θα εξεταστούν όλες οι πιθανές λύσεις για την νέα σύμβαση.
Να σημειωθεί ότι η Home Holdings στην ανακοίνωση που επισημοποιούσε την απόκτηση του 97,3% της Ιονικής Ξενοδοχειακής ανέφερε ότι «βρίσκεται σε διαδικασία συζητήσεων με την Hilton Worldwide, καθώς και με άλλους διεθνείς ξενοδοχειακούς ομίλους, αναφορικά με τη διαχείριση του ξενοδοχείου». Διευκρίνιζε άλλωστε πως στα σχέδια της περιλαμβάνεται η επανατοποθέτηση του ξενοδοχείου στην ελληνική και διεθνή αγορά, δημιουργώντας έναν νέο προορισμό πόλης που θα περιλαμβάνει κορυφαίας ποιότητας ξενοδοχειακές υπηρεσίες.
Ζητούμενο των νέων ιδιοκτητών και στόχος των νέων διαχειριστών είναι το να καταφέρουν να βελτιώσουν το προφίλ της πεντάστερης ξενοδοχειακής αγοράς της Αθήνας επιτυγχάνοντας έτσι να ανεβάσουν σημαντικά τη μέση τιμή δωματίου.
Όπως μαρτυρούν οι αριθμοί στο πρώτο εξάμηνο του 2016 τα πεντάστερα ξενοδοχεία της Αθήνας είχαν μέση τιμή δωματίου στα 151,48 ευρώ έναντι 146,28 ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Στο ξενοδοχείο Hilton η μέση τιμή δωματίου διαμορφώθηκε σε 155,65 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 7% σε σχέση με το 2015.
Στη χρήση 2015, που περιλαμβάνει και τη θερινή περίοδο, τα πεντάστερα ξενοδοχεία της Αθήνας κατέγραψαν μέση τιμή δωματίου 153,2 ευρώ, έναντι 147,63 ευρώ το 2014, ενώ στο ξενοδοχείο Hilton η μέση τιμή δωματίου διαμορφώθηκε στα 146,17 ευρώ έναντι 141,42 ευρώ το 2014.
Κι όλα αυτά την ώρα που η «Μεγάλη Βρετανία» εμφανίζει μέση τιμή δωματίου στα 268 ευρώ το 2015 και 256 ευρώ το 2014, ενώ στο πρώτο εξάμηνο του 2016 εμφάνισε μέση τιμή δωματίου στα 254,48 ευρώ έναντι 264,60 ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Όσο για το εμπορικό σήμα Conrad Hotels, ιδρύθηκε το 1982, σχεδόν 60 χρόνια μετά την ίδρυση του πρώτου ξενοδοχείου Hilton από τον Conrad Hilton στο Τέξας. Στόχος της νέας επωνυμίας ήταν η λειτουργία ενός δικτύου πολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων και θερέτρων στους κυριότερους προορισμούς του κόσμου για τους απαιτητικούς ταξιδιώτες. Το πρώτο Conrad Hotels & Resorts, που είχε ως οδηγό την παραδοσιακή πολυτελή διαμονή και την σύνδεσή της με την πολιτιστική παράδοση εγκαινιάστηκε το 1985. Σήμερα έχει διεθνή παρουσία με περισσότερα από 35 καταλύματα σε όλο τον κόσμο. Πέρα από τη δυναμική παρουσία του στην Ασία διατηρεί τέσσερις μονάδες στην Ευρώπη στο Λονδίνο, την Κωνσταντινούπολη, το Δουβλίνο και την Αλγκάρβ της Πορτογαλίας. Όπως μάλιστα διευκρινίζει ο όμιλος το Conrad Hotel & Resorts δεσμεύεται να προσφέρει παγκόσμια σύγχρονη πολυτέλεια και εξατομικευμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες σε όλους τους πελάτες του, σε ένα περιβάλλον υψηλής τεχνολογίας.
Όσο για την Waldof Astoria πρόκειται για την ναυαρχίδα του χαρτοφυλακίου της Hilton που χρησιμοποιείται σε ξενοδοχεία που διαθέτουν υψηλά στάνταρ εγκαταστάσεων και υπηρεσιών πολυτελείας.Η επωνυμία έκανε την εμφάνισή της στην ομπρέλα της Hilton Μόλις το 2006. Στην ομπρέλα της Wardof Astoria υπάγονται πάνω απο΄30 ξενοδοχειακές μονάδες σε πολλές χώρες όπως το Άμστερντα, ο Καναδάς, η Σκωτία, η Γαλλία, η Ιταλία, και άλλες.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες το ξενοδοχείο θα λειτουργήσει υπό την επωνυμία Conrad Hotels μετά και την ανακαίνιση που θα αλλάξει ριζικά το προφίλ της σημερινής μονάδας, δυναμικότητας 500 δωματίων, δημιουργώντας νέες ιδιωτικές κατοικίες και θεματικούς εμπορικούς και γαστρονομικούς χώρους εντός του συγκροτήματος.
Ωστόσο δεν αποκλείεται και η επαναλειτουργία του μέσω του νέου operator της Waldorf Astoria της luxury επωνυμίας της Hilton International, η οποία θα σηματοδοτήσει την περαιτέρω αναβάθμιση του ξενοδοχειακού προϊόντος της Αθήνας.
Η ανάληψη της διαχείρισης του ξενοδοχείου είχε εξελιχθεί σύμφωνα με την τουρισιτκή αγορά σε σκληρή μάχη, καθώς φαινόταν εξαρχής πως η αμερικανική αλυσίδα δεν ήταν διατεθειμένη να καταθέσει τα όπλα. Ωστόσο οι αρχικές πληροφορίες ήθελαν τη θέση της νέας εταιρείας διαχείρισης να διεκδικεί σθεναρά και η Mandarin Oriental Hotel.
Να υπενθυμίσουμε πως από τη στιγμή που το ξενοδοχείο Hilton Αθηνών πέρασε στην κοινοπραξία Home Holdings Συμμετοχών, την οποία συνέστησαν η ΤΕΜΕΣ της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, που ελέγχει το Costa Navarino, και η D-Marine Investments Holding B.V. του τουρκικού ομίλου Dogus εξαγοράζοντας από την Alpha Bank την Ιονική Ξενοδοχειακή, ιδιοκτήτρια του συγκροτήματος, είχε ανακοινωθεί πως θα εξεταστούν όλες οι πιθανές λύσεις για την νέα σύμβαση.
Να σημειωθεί ότι η Home Holdings στην ανακοίνωση που επισημοποιούσε την απόκτηση του 97,3% της Ιονικής Ξενοδοχειακής ανέφερε ότι «βρίσκεται σε διαδικασία συζητήσεων με την Hilton Worldwide, καθώς και με άλλους διεθνείς ξενοδοχειακούς ομίλους, αναφορικά με τη διαχείριση του ξενοδοχείου». Διευκρίνιζε άλλωστε πως στα σχέδια της περιλαμβάνεται η επανατοποθέτηση του ξενοδοχείου στην ελληνική και διεθνή αγορά, δημιουργώντας έναν νέο προορισμό πόλης που θα περιλαμβάνει κορυφαίας ποιότητας ξενοδοχειακές υπηρεσίες.
Ζητούμενο των νέων ιδιοκτητών και στόχος των νέων διαχειριστών είναι το να καταφέρουν να βελτιώσουν το προφίλ της πεντάστερης ξενοδοχειακής αγοράς της Αθήνας επιτυγχάνοντας έτσι να ανεβάσουν σημαντικά τη μέση τιμή δωματίου.
Όπως μαρτυρούν οι αριθμοί στο πρώτο εξάμηνο του 2016 τα πεντάστερα ξενοδοχεία της Αθήνας είχαν μέση τιμή δωματίου στα 151,48 ευρώ έναντι 146,28 ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Στο ξενοδοχείο Hilton η μέση τιμή δωματίου διαμορφώθηκε σε 155,65 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 7% σε σχέση με το 2015.
Στη χρήση 2015, που περιλαμβάνει και τη θερινή περίοδο, τα πεντάστερα ξενοδοχεία της Αθήνας κατέγραψαν μέση τιμή δωματίου 153,2 ευρώ, έναντι 147,63 ευρώ το 2014, ενώ στο ξενοδοχείο Hilton η μέση τιμή δωματίου διαμορφώθηκε στα 146,17 ευρώ έναντι 141,42 ευρώ το 2014.
Κι όλα αυτά την ώρα που η «Μεγάλη Βρετανία» εμφανίζει μέση τιμή δωματίου στα 268 ευρώ το 2015 και 256 ευρώ το 2014, ενώ στο πρώτο εξάμηνο του 2016 εμφάνισε μέση τιμή δωματίου στα 254,48 ευρώ έναντι 264,60 ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Όσο για το εμπορικό σήμα Conrad Hotels, ιδρύθηκε το 1982, σχεδόν 60 χρόνια μετά την ίδρυση του πρώτου ξενοδοχείου Hilton από τον Conrad Hilton στο Τέξας. Στόχος της νέας επωνυμίας ήταν η λειτουργία ενός δικτύου πολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων και θερέτρων στους κυριότερους προορισμούς του κόσμου για τους απαιτητικούς ταξιδιώτες. Το πρώτο Conrad Hotels & Resorts, που είχε ως οδηγό την παραδοσιακή πολυτελή διαμονή και την σύνδεσή της με την πολιτιστική παράδοση εγκαινιάστηκε το 1985. Σήμερα έχει διεθνή παρουσία με περισσότερα από 35 καταλύματα σε όλο τον κόσμο. Πέρα από τη δυναμική παρουσία του στην Ασία διατηρεί τέσσερις μονάδες στην Ευρώπη στο Λονδίνο, την Κωνσταντινούπολη, το Δουβλίνο και την Αλγκάρβ της Πορτογαλίας. Όπως μάλιστα διευκρινίζει ο όμιλος το Conrad Hotel & Resorts δεσμεύεται να προσφέρει παγκόσμια σύγχρονη πολυτέλεια και εξατομικευμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες σε όλους τους πελάτες του, σε ένα περιβάλλον υψηλής τεχνολογίας.
Όσο για την Waldof Astoria πρόκειται για την ναυαρχίδα του χαρτοφυλακίου της Hilton που χρησιμοποιείται σε ξενοδοχεία που διαθέτουν υψηλά στάνταρ εγκαταστάσεων και υπηρεσιών πολυτελείας.Η επωνυμία έκανε την εμφάνισή της στην ομπρέλα της Hilton Μόλις το 2006. Στην ομπρέλα της Wardof Astoria υπάγονται πάνω απο΄30 ξενοδοχειακές μονάδες σε πολλές χώρες όπως το Άμστερντα, ο Καναδάς, η Σκωτία, η Γαλλία, η Ιταλία, και άλλες.