H κυβέρνηση εντός του 2018 θα πρέπει να τηρήσει στο ακέραιο
τη συμφωνία με τους δανειστές που προβλέπει ετήσιο στόχο
είσπραξης 2,7 δισ. ευρώ από τις ιδιωτικοποιήσεις, χρήματα τα οποία θα κατευθυνθούν στην αποπληρωμή μέρους του δημοσίου χρέους.
Τα δύσκολα αρχίζουν από τον Ιανουάριο του 2018 οπότε θα πρέπει το Υπερταμείο, στο οποίο θα μεταβιβαστούν επιχειρήσεις και ακίνητα του δημοσίου, να κινήσει τις αναγκαίες διαδικασίες για την πώληση ποσοστού μετοχών της ΔΕΠΑ (Δημόσια Επιχείρηση Αερίου), των Ελληνικών Πετρελαίων (στο 35% του ποσοστού που ελέγχει το δημόσιο), το 17% της ΔΕΗ αλλά και πωλήσεις συμμετοχών σε ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, το 5% που διατηρεί το Δημόσιο στον ΟΤΕ κλπ.
Σε ανάλογο αγώνα δρόμου έχει μπει και το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Διαχείρισης Περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου), καθώς ολοκλήρωσε πριν από λίγες ημέρες τη σύμβαση παραχώρησης του 67% του ΟΛΘ σε κοινοπραξία γαλλογερμανικών και ελληνικών συμφερόντων, ενώ μεγάλο στοίχημα θα αποτελέσει η ολοκλήρωση της μεγαλύτερης των επενδύσεων στη χώρα μας που είναι η ανάπλαση του Ελληνικού (κόστους 8 δισ. ευρώ) με τη δημιουργία, από την Κοινοπραξία που ανέλαβε το έργο, χώρων πρασίνου, οικιστικού ιστού (με συγκροτήματα κατοικιών και έξι ουρανοξύστες), δημιουργία καζίνου κλπ.
Ήδη υπογράφηκε από τους συναρμόδιους υπουργούς το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος το οποίο πήρε πλέον τον δρόμο για έγκριση από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η όλη διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2018 με την υπογραφή της τελικής συμφωνίας μεταξύ της κοινοπραξίας και του ελληνικού δημοσίου, οπότε στη συνέχεια το λόγο θα έχουν οι μπουλντόζες.
Εάν όλα πάνε κατ’ ευχήν, εντός του 2018 θα γίνει από την κοινοπραξία και η καταβολή της πρώτης δόσης ύψους 300 εκατ. ευρώ από το τελικό τίμημα της επένδυσης.
Εκτός του Ελληνικού η κυβέρνηση, στα πλαίσια του συμπληρωματικού Μνημονίου που υπέγραψε πρόσφατα με τους δανειστές, θα πρέπει να ολοκληρώσει εντός του 2018 την πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής Μεταφοράς Φυσικού Αερίου) με τίμημα τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ σε μια από τις δύο κοινοπραξίες που θα υποβάλουν τις δεσμευτικές τους προσφορές το αργότερο τον ερχόμενο Φεβρουάριο.
Σε διαδικασία πώλησης οδηγείται επίσης η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε (ΕΕΣΣΥ) με τις δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων να υποβάλλονται τον Φεβρουάριο.
Στην ίδια κατηγορία εκποιήσεων περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου ή συμβάσεων παραχώρησης εμπίπτει η πώληση από το ΤΑΙΠΕΔ του 30% των μετοχών του Δημοσίου στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και η υπογραφή σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας οδού και 3 καθέτων οδικών αξόνων για 40 χρόνια στον πλειοδότη κατασκευαστικό όμιλο που θα καταθέσει το υψηλότερο τίμημα.
Τέλος, έχουν ήδη υποβληθεί δεσμευτικές προσφορές ή έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από ομίλους για τις Μαρίνες Πύλου, Αλίμου (1.100 θέσεις ελλιμενισμού μαζί με κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχείου) και Χίου.
είσπραξης 2,7 δισ. ευρώ από τις ιδιωτικοποιήσεις, χρήματα τα οποία θα κατευθυνθούν στην αποπληρωμή μέρους του δημοσίου χρέους.
Τα δύσκολα αρχίζουν από τον Ιανουάριο του 2018 οπότε θα πρέπει το Υπερταμείο, στο οποίο θα μεταβιβαστούν επιχειρήσεις και ακίνητα του δημοσίου, να κινήσει τις αναγκαίες διαδικασίες για την πώληση ποσοστού μετοχών της ΔΕΠΑ (Δημόσια Επιχείρηση Αερίου), των Ελληνικών Πετρελαίων (στο 35% του ποσοστού που ελέγχει το δημόσιο), το 17% της ΔΕΗ αλλά και πωλήσεις συμμετοχών σε ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, το 5% που διατηρεί το Δημόσιο στον ΟΤΕ κλπ.
Σε ανάλογο αγώνα δρόμου έχει μπει και το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Διαχείρισης Περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου), καθώς ολοκλήρωσε πριν από λίγες ημέρες τη σύμβαση παραχώρησης του 67% του ΟΛΘ σε κοινοπραξία γαλλογερμανικών και ελληνικών συμφερόντων, ενώ μεγάλο στοίχημα θα αποτελέσει η ολοκλήρωση της μεγαλύτερης των επενδύσεων στη χώρα μας που είναι η ανάπλαση του Ελληνικού (κόστους 8 δισ. ευρώ) με τη δημιουργία, από την Κοινοπραξία που ανέλαβε το έργο, χώρων πρασίνου, οικιστικού ιστού (με συγκροτήματα κατοικιών και έξι ουρανοξύστες), δημιουργία καζίνου κλπ.
Ήδη υπογράφηκε από τους συναρμόδιους υπουργούς το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος το οποίο πήρε πλέον τον δρόμο για έγκριση από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η όλη διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2018 με την υπογραφή της τελικής συμφωνίας μεταξύ της κοινοπραξίας και του ελληνικού δημοσίου, οπότε στη συνέχεια το λόγο θα έχουν οι μπουλντόζες.
Εάν όλα πάνε κατ’ ευχήν, εντός του 2018 θα γίνει από την κοινοπραξία και η καταβολή της πρώτης δόσης ύψους 300 εκατ. ευρώ από το τελικό τίμημα της επένδυσης.
Εκτός του Ελληνικού η κυβέρνηση, στα πλαίσια του συμπληρωματικού Μνημονίου που υπέγραψε πρόσφατα με τους δανειστές, θα πρέπει να ολοκληρώσει εντός του 2018 την πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής Μεταφοράς Φυσικού Αερίου) με τίμημα τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ σε μια από τις δύο κοινοπραξίες που θα υποβάλουν τις δεσμευτικές τους προσφορές το αργότερο τον ερχόμενο Φεβρουάριο.
Σε διαδικασία πώλησης οδηγείται επίσης η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε (ΕΕΣΣΥ) με τις δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων να υποβάλλονται τον Φεβρουάριο.
Στην ίδια κατηγορία εκποιήσεων περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου ή συμβάσεων παραχώρησης εμπίπτει η πώληση από το ΤΑΙΠΕΔ του 30% των μετοχών του Δημοσίου στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και η υπογραφή σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας οδού και 3 καθέτων οδικών αξόνων για 40 χρόνια στον πλειοδότη κατασκευαστικό όμιλο που θα καταθέσει το υψηλότερο τίμημα.
Τέλος, έχουν ήδη υποβληθεί δεσμευτικές προσφορές ή έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από ομίλους για τις Μαρίνες Πύλου, Αλίμου (1.100 θέσεις ελλιμενισμού μαζί με κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχείου) και Χίου.