30.5.18

Γιατί δεν πρέπει να εμπιστεύεσαι άνθρωπο που είναι αγενής σε σερβιτόρο

Βρίσκονται καθημερινά σε εγρήγορση για να σε εξυπηρετήσουν και να μείνεις ευχαριστημένη με το σέρβις τους.

Το επάγγελμα του σερβιτόρου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Είναι όμως γνώριμο σε πολλούς καθώς είναι ίσως το μόνο επάγγελμα που έχουν δοκιμάσει σχεδόν όλοι.

Είτε για χαρτζιλίκι ενώ είσαι φοιτητής, είτε για κανονική δουλειά σε περιόδους ανεργίας, σίγουρα έχεις περάσει από αυτό το πόστο με έναν δίσκο στο χέρι.

Θέλει δεξιότητες επικοινωνίας και οργανωτικότητας, αντανακλαστικά για την σωστή διαχείριση όλων των απρόοπτων που μπορεί να συμβούν, τρόπους καλής συμπεριφοράς, αποτελεσματικότητα και υπομονή. Το σέρβις σε εστιατόρια, μπαρ και καφέ είναι μια δουλειά απαιτητική.

Ο σερβιτόρος έρχεται συχνά αντιμέτωπος με ανθρώπους θυμωμένους, αδιάφορους και προσβλητικούς. Ανθρώπους που είναι πολύ απαιτητικοί και πολλές φορές χωρίς λόγο αγενείς. 

Το πώς όμως φερόμαστε σε έναν σερβιτόρο λέει πολλά για τον χαρακτήρα μας. Αν είμαστε αγενείς και υπεροπτικοί δείχνει στοιχεία του χαρακτήρα μας που δεν είναι υπέρ μας.

Η στερεότυπη φράση «Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο» μπορεί να έχει αποτυπωθεί στη συνείδησή μας, ωστόσο έχουμε σκεφτεί ποτέ αν η συμπεριφορά μας απέναντι στο προσωπικό του χώρου που επιλέγουμε για να φάμε ή να διασκεδάσουμε είναι η σωστή;

Οχι, ο πελάτης δεν έχει πάντα δίκιο όταν συμπεριφέρεται ανάρμοστα. Το ότι πληρώνουμε για να μας προσφερθούν υπηρεσίες δεν συνεπάγεται ότι έχουμε το ελεύθερο να δημιουργούμε πρόβλημα στους ανθρώπους που μας εξυπηρετούν, να παίζουμε με τα νεύρα τους, να δείχνουμε το πιο κακό κομμάτι του χαρακτήρα μας.

Αλλωστε ο πραγματικός χαρακτήρας μας καθρεφτίζεται στην συμπεριφορά μας απέναντι στους ανθρώπους που δεν ξέρουμε. Εχει να κάνει με την αγωγή που έχουμε πάρει από το σπίτι μας και αποτελεί απόδειξη της κακής στάσης που έχουμε προς τους ανθρώπους γενικότερα.

Ο σεβασμός θα πρέπει να είναι αμοιβαίος. Οπως ο σερβιτόρος σου χαμογελάει και σε ρωτάει ευγενικά τι θέλεις, έτσι κι εσύ πρέπει να είσαι ευγενικός και όχι απότομος, αδιάφορος και αγενής.

Δεν είναι απλό να πρέπει να συγκρατείς πολλές πληροφορίες, να δουλεύεις με ορθοστασία για πολλές ώρες, να καθαρίζεις και παράλληλα να χαμογελάς, να είσαι πρόσχαρος, ευγενικός, να δέχεσαι κακομαθημένες συμπεριφορές και να έχεις έναν μεγάλο αριθμό ατόμων που πρέπει να εξυπηρετήσεις. Αυτή είναι η δουλειά των σερβιτόρων.

Οπως λέει και ένας φίλος, ποτέ μην εμπιστεύεσαι έναν άνθρωπο που είναι αγενής με τους σερβιτόρους.


bovary

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου