Την παροχή φορολογικών και ασφαλιστικών στοιχείων των πολιτών από τη
μια υπηρεσία στην άλλη μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας, ώστε οι
ίδιοι να μη χρειάζεται να προσκομίζουν κανένα δικαιολογητικό, όταν
κάνουν την αίτησή τους για τη χορήγηση κάποιου κοινωνικού επιδόματος,
σχεδιάζει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο θα επιχειρήσει
να βάλει τέλος στη… χαρτούρα και τη γραφειοκρατία για τη χορήγησή τους
στους δικαιούχους.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», με
απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος
Πιερρακάκης, αναβαθμίζεται και διευρύνεται το Κέντρο Διαλειτουργικότητας
του Δημοσίου Τομέα υπό την ευθύνη της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών
Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ).
Κόμβος συλλογής και αξιοποίησης όλων των αιτημάτων
Το Κέντρο Διαλειτουργικότητας αποτελεί πλέον τη βασική ηλεκτρονική πλατφόρμα για την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των φορέων της Δημόσιας Διοίκησης, διαφυλάσσοντας τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι δημιουργείται ένα κανάλι, μέσω του οποίου κάθε δημόσια υπηρεσία θα μπορεί να λαμβάνει δεδομένα που αφορούν τα στοιχεία ενός πολίτη από οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία, προκειμένου να μη χρειάζεται ο πολίτης να τα προσκομίζει.
Τα δεδομένα που θα λαμβάνουν οι υπηρεσίες θα είναι αποκλειστικά και μόνο στοιχεία, στα οποία είναι απαραίτητο να έχουν πρόσβαση προκειμένου να ανταποκριθούν στο αίτημα του πολίτη. Έτσι, η ΓΓΠΣΔΔ μετατρέπεται σε κόμβο συλλογής και αξιοποίησης όλων των αιτημάτων ανταλλαγής δεδομένων και διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων των δημοσίων φορέων.
Έτσι λειτουργεί ο μηχανισμός
Όπως αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην εφημερίδα, η δρομολογούμενη παροχή φορολογικών και ασφαλιστικών στοιχείων των πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας μπορεί να κάνει ευκολότερη τη χορήγηση κοινωνικών επιδομάτων και έτσι θα ξεπερνάται ο «ύφαλος» της γραφειοκρατίας. Όπως συμβαίνει για παράδειγμα με το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ), το οποίο παρέχει μειωμένη τιμή ρεύματος για οικιακή χρήση σε ευπαθείς ομάδες καταναλωτών.
Με αυτόν τον τρόπο, η πληροφορία δεν συγκεντρώνεται ούτε επεξεργάζεται σε κεντρικά συστήματα παρά μόνο στα συστήματα των φορέων που δίνουν ή λαμβάνουν την πληροφορία.
Οι πολίτες θα μαθαίνουν νωρίτερα εάν είναι δικαιούχοι
Φιλοδοξία της κυβέρνησης είναι με την παροχή των φορολογικών και ασφαλιστικών στοιχείων μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας, να γίνεται στο μέλλον η καταβολή όλων των κοινωνικών επιδομάτων, όπως το επίδομα στέγασης, το επίδομα παιδιού Α21, το Κοινωνικό Μέρισμα, το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) κ.ά.
Αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες θα μπορούν ευκολότερα και ταχύτερα να μαθαίνουν αν είναι δικαιούχοι ενός κοινωνικού επιδόματος ή αν δικαιούνται μια υπηρεσία χωρίς την προσκόμιση δικαιολογητικών, καθώς οι απαιτούμενες πληροφορίες θα αντλούνται αυτόματα μεταξύ των αρμόδιων φορέων.
Κόμβος συλλογής και αξιοποίησης όλων των αιτημάτων
Το Κέντρο Διαλειτουργικότητας αποτελεί πλέον τη βασική ηλεκτρονική πλατφόρμα για την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των φορέων της Δημόσιας Διοίκησης, διαφυλάσσοντας τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι δημιουργείται ένα κανάλι, μέσω του οποίου κάθε δημόσια υπηρεσία θα μπορεί να λαμβάνει δεδομένα που αφορούν τα στοιχεία ενός πολίτη από οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία, προκειμένου να μη χρειάζεται ο πολίτης να τα προσκομίζει.
Τα δεδομένα που θα λαμβάνουν οι υπηρεσίες θα είναι αποκλειστικά και μόνο στοιχεία, στα οποία είναι απαραίτητο να έχουν πρόσβαση προκειμένου να ανταποκριθούν στο αίτημα του πολίτη. Έτσι, η ΓΓΠΣΔΔ μετατρέπεται σε κόμβο συλλογής και αξιοποίησης όλων των αιτημάτων ανταλλαγής δεδομένων και διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων των δημοσίων φορέων.
Έτσι λειτουργεί ο μηχανισμός
Όπως αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην εφημερίδα, η δρομολογούμενη παροχή φορολογικών και ασφαλιστικών στοιχείων των πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας μπορεί να κάνει ευκολότερη τη χορήγηση κοινωνικών επιδομάτων και έτσι θα ξεπερνάται ο «ύφαλος» της γραφειοκρατίας. Όπως συμβαίνει για παράδειγμα με το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ), το οποίο παρέχει μειωμένη τιμή ρεύματος για οικιακή χρήση σε ευπαθείς ομάδες καταναλωτών.
Με αυτόν τον τρόπο, η πληροφορία δεν συγκεντρώνεται ούτε επεξεργάζεται σε κεντρικά συστήματα παρά μόνο στα συστήματα των φορέων που δίνουν ή λαμβάνουν την πληροφορία.
Οι πολίτες θα μαθαίνουν νωρίτερα εάν είναι δικαιούχοι
Φιλοδοξία της κυβέρνησης είναι με την παροχή των φορολογικών και ασφαλιστικών στοιχείων μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας, να γίνεται στο μέλλον η καταβολή όλων των κοινωνικών επιδομάτων, όπως το επίδομα στέγασης, το επίδομα παιδιού Α21, το Κοινωνικό Μέρισμα, το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) κ.ά.
Αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες θα μπορούν ευκολότερα και ταχύτερα να μαθαίνουν αν είναι δικαιούχοι ενός κοινωνικού επιδόματος ή αν δικαιούνται μια υπηρεσία χωρίς την προσκόμιση δικαιολογητικών, καθώς οι απαιτούμενες πληροφορίες θα αντλούνται αυτόματα μεταξύ των αρμόδιων φορέων.