29.4.16

ΒΙΝΤΕΟ - ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! Έβγαλε το στήθος της έξω από το αυτοκίνητο και προκάλεσε… κυκλοφοριακό χάος!

Πρώην πρωθυπουργός και η φίλη του σε βίλα εφοπλιστή για τις διακοπές του Πάσχα!


skiathos

Στη Σκιάθο βρίσκεται από την Μεγάλη Τετάρτη το απόγευμα ο πρώην πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου, φιλοξενούμενος του εφοπλιστή Ανδρέα Ποταμιάνου.

Ο πρώην πρωθυπουργός, θα μείνει τις ημέρες του Πάσχα στο νησί, όπου βρίσκεται και η φίλη του γυμνάστρια Άρτεμις Παπακωνσταντοπούλου.
Χθες το βράδυ, ο κ. Παπανδρέου, χωρίς την φίλη του, συνέφαγε με τον κ. Ποταμιάνο και περί τους δεκαπέντε φίλους του στο νησί του Παπαδιαμάντη, στην ταβέρνα «Μπακάλικο» στην παραλία του νησιού, προς το αεροδρόμιο.
Στην πάρα πολύ όμορφη ταβέρνα, οι συνδαιτυμόνες έφαγαν ψάρια, τα οποία είχαν από το πρωί παραγγελθεί.
Η κουβέντα μεταξύ τους δεν ήταν δυνατόν να μην έχει ως κύριο «μενού την πολιτική και ο Γ. Παπανδρέου άκουγε προσεκτικά τις απόψεις των ομοτράπεζων του, ενώ ορισμένοι του θύμισαν την τελευταία του επίσκεψη στο Βόλο, όπου έγινε «δεκτός» από τον Αχιλλέα Μπέο.
Ο κ. Παπανδρέου, σύμφωνα με πληροφορίες, μετά την Ανάσταση, μαζί με τους φίλους του θα γευθεί τους μεζέδες που θα έχει ετοιμάσει πάλι το «Μπακάλικο». Ο πρώην πρωθυπουργός, μένει στη βίλα Ποταμιάνου, σε μια από τις καλύτερες περιοχές του νησιού, στο Καλαμάκι, όπου περνά ήρεμες διακοπές, κάνοντας βέβαια και την άθληση του, στην οποία τον βοηθά και η Άρτεμις Παπακωνσταντοπούλου, η οποία για χρόνια έζησε στη Σκιάθο με την οικογένεια της και ο πατέρας της οποίας έχει μια από τις πιο γνωστές γκαλερί του νησιού. Τα τελευταία χρόνια η Άρτεμις ζει στη Αθήνα, όπου και δραστηριοποιείται σε γνωστό γυμναστήριο της Κηφισιάς, όπου μαθητής της στο πιλάτες είναι ο Γ. Παπανδρέου. Η γνωριμία του πρώην πρωθυπουργού με την Άρτεμις έγινε στη Σκιάθο και από τότε οι σχέσεις τους είναι πολύ καλές, αλλά ποτέ δεν κατάφερε ο φακός να τους εντοπίσει μαζί.

Πηγή: magnesianews.gr

Χιλιάδες χριστιανοί ορθόδοξοι γιορτάζουν το Πάσχα στην Παλιά Πόλη της Ιερουσαλήμ

Χιλιάδες χριστιανοί ορθόδοξοι από πολλές χώρες βάδισαν σήμερα στα τελευταία βήματα του Ιησού, μεταφέροντας σταυρούς κάθε μεγέθους, τιμώντας με ευλάβει τη Μεγάλη Παρασκευή της Ορθοδοξίας.
Οι πιστοί διέσχισαν την Παλιά Πόλη της Ιερουσαλήμ ακολουθώντας την Οδό του Μαρτυρίου και σταματώντας στους σταθμούς κατά μήκος της για να προσευχηθούν.
Οι ισραηλινές αρχές έχουν αναπτύξει σημαντικές δυνάμεις ασφαλείας στην Παλιά Πόλη, η οποία βρίσκεται στην Ανατολική Ιερουσαλήμ. Ωστόσο, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο, παρά την ένταση που επικρατεί το τελευταίο διάστημα μεταξύ Ισραηλινών και Παλαιστινίων, η κατάσταση σήμερα ήταν ήσυχη και τα μέλη των δυνάμεων ασφαλείας είχαν αναλάβει περισσότερο να κατευθύνουν την κυκλοφορία των πιστών και των τουριστών στα στενά σοκάκια της πόλης παρά να προλαμβάνουν τυχόν βιαιότητες.
Με μεγάλη δυσκολία το τεράστιο πλήθος κατάφερε να φτάσει στις πύλες του Παναγίου Τάφου.
«Προσευχόμαστε για όλη την κοινότητα» είπε η 36χρονη Ιλόνα Οτίρμπα, που έφτασε στην Ιερουσαλήμ με ένα γκρουπ από το Σουχούμι της Αμπχαζίας. «Η Εκκλησία της Γεωργίας δεν αναγνωρίζει την ανεξαρτησία μας. Όλοι και όλες εδώ προσευχόμαστε για αυτό» πρόσθεσε. Η Κριστίνα Σαλάμ, που ήρθε από την Αίγυπτο μαζί με τους γονείς της και χιλιάδες άλλους πιστούς, είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο: «Αυτό το προσκύνημα δεν το κάνουμε από υποχρέωση. Είναι το όνειρο όλων των (Κοπτών) Αιγυπτίων».
Οι καθολικοί και οι χριστιανοί των άλλων δυτικών δογμάτων γιόρτασαν τη Μεγάλη Παρασκευή στις 25 Μαρτίου.

ΦΩΤΟ - ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ! Βρισκόταν σε κώμα και άκουγε τους γιατρούς να μιλούν για το θάνατό της

Η νεαρή γυναίκα βρέθηκε εγκλωβισμένη στο ίδιο της το σώμα .

Η 34χρονη Brisa Alfaro «φυλακίστηκε» στο ίδιο της το σώμα όταν υπέστη εγκεφαλικό στα 32 της χρόνια και ανέπτυξε ένα σύνδρομο, μια τρομακτική κατάσταση που ουσιαστικά σήμαινε ότι το μυαλό της δούλευε, αλλά δεν μπορούσε να επικοινωνήσει με τον υπόλοιπο κόσμο.
Ανίκανη να κινηθεί ή να μιλήσει, είχε ωστόσο την ικανότητα να ακούει τι συνέβαινε γύρω της ακόμη και τους γιατρούς ή την οικογένειά της, χωρίς ωστόσο αυτοί να το γνωρίζουν. Έτσι, ξυπνώντας από το κώμα άκουσε τους γιατρούς να ενημερώνουν την οικογένειά της ότι πιθανόν να μην τα καταφέρει να ζήσει. Όπως στεκόντουσαν δίπλα στο κρεβάτι της, προσπαθούσε απεγνωσμένα να επικοινωνήσει μαζί τους χωρίς βέβαια να μπορεί. «Ήθελα να ξέρουν ότι είμαι ξύπνια. Ήθελαν να ξέρουν ότι τους άκουγα και ότι θυμόμουν πράγματα. Όταν άκουσα το γιατρό να λέει ότι μπορεί να μην τα καταφέρω, τρομοκρατήθηκα.
Ήταν σαν να έβλεπα ένα κακό όνειρο, αλλά το έβλεπα ενώ ήμουν ξύπνια» λέει τώρα η ίδια.
33A4A4B200000578-3565248-Miss_Alfaro_spent_a_week_in_a_coma_then_had_the_terrifying_exper-a-16_1461922899995
Η Alfaro έπεσε σε κώμα μετά το εγκεφαλικό επεισόδιο που υπέστη το 2014 σε ηλικία 32 ετών. Μετά το γεγονός επηρεάστηκε η μνήμη της και δεν μπορεί να θυμηθεί με ακρίβεια ημερομηνίες και λεπτομέρειες από το επεισόδιο. Ωστόσο θυμάται ότι ταξίδευε με αεροπλάνο από το Λος Άντζελες στη Νέα Υόρκη όταν υπέστη μια σοβαρή αλλεργική αντίδραση, η αιτία της οποίας είναι αβέβαιη. «Όταν ήμουν στο αεροπλάνο, το πρόσωπό μου άρχισε να πρήζεται και ένιωθα πολύ άσχημα. Μόλις έφτασα στο σπίτι, πήρα αμέσως δύο δισκία για την αλλεργία και πήγα για ύπνο. Ήλπιζα ότι θα αισθανθώ καλύτερα αλλά δε συνέβη» αναφέρει. Πηγαίνοντας στο νοσοκομείο μετά από λίγη ώρα της δόθηκε θεραπεία για την αλλεργία αλλά μόλις ξάπλωσε στο κρεβάτι έπαθε εγκεφαλικό επεισόδιο. Ακόμη δεν θυμάται τι ακολούθησε μετά και οι γιατροί θεωρούν ότι η αλλεργική αντίδραση δεν συνδέεται με το εγκεφαλικό επεισόδιο και νομίζουν ότι είναι απλά μια σύμπτωση. Περίπου μια εβδομάδα αργότερα η νεαρή κοπέλα ξύπνησε από το κώμα αλλά κανείς δεν το αντιλήφθηκε με αποτέλεσμα να ακούει τι έλεγαν οι γιατροί για την πορεία της υγείας της χωρίς να μπορεί να τους το πει.
Η κατάσταση για εκείνη άρχισε να βελτίωνεται όταν η μητέρα της παρατήρησε ότι άρχισε να κουνάει τα δάχτυλά της. Σταδιακά ανάρρωσε και μοιράστηκε την πορεία της μέσω κοινωνικών δικτύων αποκτώντας εκατοντάδες followers στο Instagram. Πλέον μοιράζεται την ιστορία εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη της για το γεγονός ότι μπόρεσε να ξεπεράσει το σοβαρό της πρόβλημα.
33A4A4BD00000578-3565248-image-a-7_146191883733033A4A4FF00000578-3565248-image-m-5_146192185680533A4A41D00000578-3565248-image-a-2_146192160871233A4A45E00000578-3565248-image-a-14_146192287625133A4A48F00000578-3565248-Miss_Alfaro_spent_a_week_in_a_coma_then_had_the_terrifying_exper-m-15_146192288605733A4A53E00000578-3565248-image-a-6_146191882216433A4A41800000578-3565248-image-a-1_1461921608126

Ημερίδα με θέμα: "Εκπαιδευτές οδήγησης & κυκλοφοριακής αγωγής - Ο πρωτογενής τομέας στην παραγωγή οδικής ασφάλειας"

Στο πλαίσιο του Athens Money Show 2016, το Σάββατο 23 Απριλίου 2016, πραγματοποιήθηκε στον Αστέρα Βουλιαγμένης, ημερίδα με θέμα "Εκπαιδευτές οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής: Ο πρωτογενής τομέας στην παραγωγή οδικής ασφάλειας". Η ημερίδα διοργανώθηκε από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδήγησης (ΠΟΕΟ), υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ).

Στην ημερίδα έλαβε χώρα συζήτηση μεταξύ των εκπαιδευτών οδηγών και των προσκεκλημένων θεσμικών φορέων με στόχο την "παραγωγή" καλύτερων οδηγών με γνώσεις και συνείδηση οδικής ασφάλειας, μέσα από τη βελτίωση της μοναδικής θεσμοθετημένης διαδικασίας εκπαίδευσης και εξέτασης που σχετίζεται με την οδική ασφάλεια. Παράλληλα, εκπαιδευτές οδηγών παρέδωσαν σύντομα σεμινάρια ασφαλούς και οικολογικής οδήγησης στους επισκέπτες του Athens Money Show 2016, με τη βοήθεια του πρώτου στην Ελλάδα προσομοιωτή οδήγησης αυτοκινήτου χαμηλού κόστους με τεχνολογία 3D και ενός προσομοιωτή μοτοσυκλέτας. Επίσης διανεμήθηκε ενημερωτικό υλικό για την οδική ασφάλεια ενόψει της εξόδου του Πάσχα.

Στην ημερίδα παρευρέθησαν και απεύθυναν χαιρετισμό οι κ.κ:
Γεώργιος Καββαθάς, Πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας(ΓΣΕΒΕ), ο οποίος πέρα από τη στήριξη που παρέχει στην ΠΟΕΟ, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο νέο ασφαλιστικό και την οικονομική κρίση που μαστίζει τους ελεύθερους επαγγελματίες. 
Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου, Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αττικής, ο οποίος δήλωσε ότι στηρίζει τον κλάδο των εκπαιδευτών για την αναβάθμισή του με εκπαιδεύσεις και μελέτες. Επίσης αναφέρθηκε στα σοβαρά προβλήματα των επιχειρήσεων, οι οποίες για να επιβιώσουν χρειάζονται πολιτική και οικονομική σταθερότητα, τόνισε δε ότι εκδηλώσεις προβολής και δικτύωσης, όπως ο θεσμός των Money Shows συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Αθανάσιος Αναγνωστόπουλος, Περιφερειακός Σύμβουλος Τομέα Ανατολικής Αττικής, o οποίος είπε η οδική ασφάλεια πέραν των οδικών έργων και των πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής, χρειάζεται νέα εργαλεία, ιδέες και προσέγγιση στην εκμάθηση της οδήγησης, τα οποία πιθανόν προκύψουν από την ημερίδα.    
Ιωάννης Λαζαρίδης, Γενικός Διευθυντής Οδικής Ασφάλειας Υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ, ο οποίος και συνεχάρη την ΠΟΕΟ για την οργάνωση της ημερίδας και αναφέρθηκε στο ρόλο των εκπαιδευτών οι οποίοι επιτελούν ένα έργο με αποτελέσματα που δε φαίνονται άμεσα, αλλά έχουν έναν μακροπρόθεσμο χαρακτήρα. Αναφέρθηκε στο τρίπτυχο «Εκπαίδευση - Ενημέρωση - Πρόληψη» το οποίο προωθεί το Υπουργείο για τις νεότερες ηλικίες, υιοθετώντας νέες τεχνολογίες όπως η ηλεκτρονική ακαδημία οδήγησης «eDriveAcademy» η οποία θα τεθεί σύντομα σε διαδικτυακή λειτουργία. Αναφέρθηκε επίσης στη σύνταξη και διανομή σε όλα τα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του βιβλίου «Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας» με σκοπό την ασφαλή χρήση του ποδηλάτου από τα παιδιά, καθώς και στη σύνταξη εγχειριδίων κυκλοφοριακής αγωγής για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τόνισε ότι η εισαγωγή του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία είναι το δύσκολο εγχείρημα που κάποτε πρέπει να επιτευχθεί. Αναφέρθηκε στην αναβάθμιση της ποιότητας εκπαίδευσης και πιστοποίησης νέων οδηγών μέσω της εναρμόνισης της Κοινοτικής Νομοθεσίας 2006/126 και στην ανάπτυξη νομοθετικού πλαισίου σε συνεργασία και με την ΠΟΕΟ, καθώς και μηχανογραφικών εφαρμογών και συστημάτων για την επίτευξη διαφάνειας στις εξετάσεις και  καλύτερης εξυπηρέτησης των πολιτών από τις κατά τόπους Υπηρεσίες Μεταφορών. 

Την ημερίδα άνοιξε ο Αθανάσιος Καλύβας, εκπαιδευτής οδήγησης, Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης (ΠΟΕΟ), ο οποίος ευχαρίστησε την οργανωτική επιτροπή, όσους συνέδραμαν στην οργάνωσή της και τους παρευρισκόμενους. Ο Παναγιώτης Χαρμπής, εκπαιδευτής οδήγησης, Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής, εξέφρασε την ελπίδα ότι με αφορμή αυτή την ημερίδα η ΠΟΕΟ θα γυρίσει σελίδα επιδιώκοντας την αναβάθμιση των υπηρεσιών και της εικόνας του εκπαιδευτή οδήγησης. Ο Ιωάννης Ανουσάκης, Αντιπρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Οδήγησης Νότιας Αθήνας διάβασε τον χαιρετισμό του Προέδρου της ΠΟΕΟ κ. Διαμαντή Ηλιάδη. Στην ημερίδα μίλησαν προσκεκλημένοι από τον πανεπιστημιακό και ερευνητικό χώρο, την τροχαία, επιστημονικούς φορείς, εκπαιδευτές οδήγησης, καθώς και εταιρίες οδικών υποδομών και τεχνολογιών εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης (περισσότερα στο συνοδευτικό υλικό). Υποστηρικτές της ημερίδας ήταν το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αττικής και η εταιρεία SMARTDRIVE (www.smartdrive.gr).

ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΑΡΘΡΟ - Ποιος φταίει που ως έθνος ενώ έχουμε βιώσει τόσες οδύνες....

ΓΡΑΦΟΥΝ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΟΖΙΚΑΣ ΚΑΙ Η ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
 
Σχεδόν εκατόν είκοσι έξι χρόνια έχουν περάσει από το Δεκέμβρη του 1893, όταν μέσα στο ελληνικό κοινοβούλιο, ο Χαρίλαος Τρικούπης αναφώνησε την ιστορική φράση: «Κύριοι, δυστυχώς επτωχεύσαμεν». Είχαν προηγηθεί η στάση πληρωμών, -λόγω αδυναμίας αποπληρωμής των δανείων του απελευθερωτικού αγώνα,- που επέβαλε ο Ιωάννης Καποδίστριας το 1827 και η πτώχευση επί βασιλέως Όθωνος το 1843. 
Θα ακολουθούσε ακόμη μία, αυτή τη φορά δια στόματος, αλλά όχι δια χειρός, Ελευθερίου Βενιζέλου το 1932.
Πάντα ήταν βολική η απόδοση των ευθυνών στον αποδιοπομπαίο τράγο.
Για την ευθύνη των ηγετών απέναντι σε αυτά τα γεγονότα, πολλά έχουν γραφτεί και έχουν ειπωθεί. Το βέβαιο είναι ότι, τόσο ο διορισμένος κυβερνήτης της Ελλάδας όσο και ο μετέπειτα πρώτος μονάρχης της, είναι σχετικό, αν φέρουν ευθύνη χειρισμών ή διαπραγματεύσεων, καθώς προσπάθησαν να αποπληρώσουν υποχρεώσεις της χώρας που τους κληροδοτήθηκαν και έπρεπε να τις διαχειριστούν. Ο Χαρίλαος Τρικούπης επίσης, στα χρόνια του οποίου η χώρα γνώρισε σημάδια οικονομικής ανάκαμψης, ανόρθωσης της παραγωγικής μηχανής και εκσυγχρονισμού, είναι πολύ απλοϊκό έως άδικο, να κατηγορηθεί για τη χρεοκοπία της χώρας εκείνη την περίοδο. Θα πρέπει να προσμετρήσει στα γεγονότα της εποχής, τις εξελίξεις στις διεθνείς αγορές αγαθών, (η χώρα αντιμετώπισε έντονα το πρόβλημα διάθεσης βασικών εξαγωγικών αγαθών της , όπως η σταφίδα) την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, την κοινή γνώμη, αλλά και την τροφοδότηση και χρηματοδότηση της μεγάλης ιδέας και την πρώτη ανάσχεση του αυθορμητισμού για την εκπλήρωση της, με την πανωλεθρία του 1897. Η τέταρτη φορά που το ελληνικό κράτος οδηγήθηκε σε μονομερείς ενέργειες εξυπηρέτησης των υποχρεώσεων του το 1832 επί Ελευθερίου Βενιζέλου, ήταν ίσως η μοναδική φορά όπου η πατρίδα βρέθηκε κατεστραμμένη μετά το 1922, έρμαιο των διεθνών εξελίξεων και της μεγάλης κρίσης του 1929, που παρέσυρε στη δίνη της καθημαγμένες και εξαρτώμενες από σκληρά νομίσματα οικονομίες, όπως η ελληνική.

Αν μπορεί σήμερα ο ιστορικός να καταλογίσει στον Βασιλιά Όθωνα, πέρα από τις καλές του προθέσεις, ατολμία, αναβλητικότητα και έλλειψη ηγετικών ικανοτήτων, δεν μπορεί με την ίδια ευκολία να κάνει το ίδιο και για τους άλλους τρεις, από τα χείλη των οποίων, ο λαός στο διάβα της νεότερης ελληνικής ιστορίας, άκουσε την τρισκατάρατη φράση χρεοκοπία και με ότι αυτή συνεπάγεται για την επιβίωση του. Πολλές φορές, η ιστορία κρύβει συμπτώσεις που μπορεί να μη σημαίνουν και τίποτε, μπορεί όμως να υποδεικνύουν πολλά.
Τρεις χαρισματικοί ηγέτες και άνθρωποι, πολιτικοί με όραμα, βρέθηκαν σε δύσκολες συγκυρίες, επικεφαλής της ελληνικής πολιτείας και ο κάθε ένας από αυτούς, κατέγραψε στο βιογραφικό της πολιτικής του διαδρομής κι από μια εθνική δυστυχία. Πάντα ήταν βολική η απόδοση των ευθυνών στον αποδιοπομπαίο τράγο.
Ποιος φταίει που ως έθνος ενώ έχουμε βιώσει τόσες οδύνες, συνεχίζουμε ως πολίτες να αντιδρούμε με την ίδια παρόρμηση, όπως και τότε;
Τι κι αν δεκαετίες μετά αυτός ο αποσυνάγωγος εκείνης της εποχής, γινόταν πλατείες αμέτρητες, αγάλματα και προτομές. Σημασία είχε να κορεστεί η δίψα της μάζας για δήθεν δικαιοσύνη. Περισσότερο και βολικότερο, να θυσιαστεί κάποιος μεταφορικά ή κυριολεκτικά, για να ξεχάσει η κοινή γνώμη, να στρέψει το βλέμμα της αλλού. Έτσι ικανοποιώντας τα κατώτερα ένστικτα του, ένα ολόκληρο κοινωνικό σύνολο μπορεί να συνεχίσει την ιστορική του πορεία. Κρύβοντας για την ακρίβεια τη γύμνια του, από την έκθεση στο μερίδιο της συλλογικής απόφασης. Αυτή τη γύμνια που δεν την αντέχουν οι άνθρωποι, γιατί δείχνει με το χειρότερο τρόπο τη συνενοχή τους στο έγκλημα που τελέστηκε.

Το ερώτημα λοιπόν είναι σήμερα επίκαιρο όσο ποτέ. Ποιος φταίει που ως έθνος ενώ έχουμε βιώσει τόσες οδύνες, συνεχίζουμε να επαναλαμβάνουμε λανθασμένες συμπεριφορές και ως πολίτες να αντιδρούμε με την ίδια παρόρμηση, όπως και τότε; Μια χρεοκοπία, μια οικονομική και κοινωνική τραγωδία, συνοδευόταν και τότε με προπηλακισμούς, αγανάκτηση και βέβαια πολύ χειρότερα συμβάντα, που λάμβαναν εμφυλιοπολεμικές διαστάσεις.
Είναι πραγματικά δύσκολο να απαντηθεί το ερώτημα αυτό, γιατί η συμπεριφορά των ατόμων και ιδιαίτερα όταν μετατρέπεται σε όχλο, δεν είναι πάντοτε προβλέψιμη. Εμπεριέχει κοινωνικό-ψυχολογικούς παράγοντες, ευμετάβλητους από εποχή σε εποχή και παραμέτρους, που συνδέονται με έννοιες όπως εθνική ταυτότητα, εθνική συνείδηση και υπευθυνότητα, οι οποίες συγκυριακά έχουν διαφορετικό αντίκτυπο, στις αντιδράσεις των πολιτών.
Τι μπορεί να δικαιολογήσει τις εξεγέρσεις, τις ύβρις, τις χειροδικίες ενός μορφωμένου λαού στις αρχές του 21ου αιώνα;
Αν λοιπόν για παράδειγμα, οι πρώτοι υπήκοοι του νεοσυσταθέντος κρατιδίου το 1827, δεν είχαν ακόμη παγιώσει πλήρη υπόσταση, ότι είναι πολίτες ενός κράτους με
δικαιώματα και υποχρεώσεις και σ’ αυτή την ανεπάρκεια συνέτεινε η φτώχεια, η αμάθεια και η πείνα την οποία βίωναν, δικαιολογούσε την αντίδραση τους και το πλιάτσικο
που επεχείρησαν στην πρώτη χρεοκοπία. Αν δηλαδή επρόκειτο και αυτή είναι η πραγματικότητα, για έναν λαό κουρασμένο από τους συνεχείς πολέμους, φτωχό, δίχως εκπαίδευση και πρόνοια, που λειτουργούσε σύμφωνα με τα ένστικτα της επιβίωσης και της αυτοσυντήρησης. Τότε τι μπορεί να δικαιολογήσει τις εξεγέρσεις, τις ύβρις, τις χειροδικίες και την αγανάκτηση ενός μορφωμένου λαού στις αρχές του εικοστού πρώτου αιώνα, μπροστά στο άκουσμα ότι ο τόπος στον οποία κατοικεί, βρίσκεται σε οικονομικό κίνδυνο;
Αν κανείς μπορεί εύλογα να δει με συμπάθεια, έναν πλήθος να εξαγριώνεται, γιατί βγαίνει καταπονημένο από μια μικρασιατική καταστροφή και από μια περίοδο ανέχειας και πραγματικής δυστυχίας, έχοντας να αντιμετωπίσει και την απόγνωση της χρεοκοπία του 1932. Με ποια συναισθήματα πρέπει να προσεγγίσει τους σύγχρονους Έλληνες για την αντίδραση τους στα μέτρα περικοπών και περιστολής του εισοδήματός τους, εξερχόμενους από τέσσερις δεκαετίες πολιτικής σταθερότητας και ομολογούμενης οικονομικής ευμάρειας; Κανείς δεν θα ισχυριστεί ότι σε όλες τις εποχές δεν υπήρχαν οι πλούσιοι και οι φτωχοί, οι έχοντες και οι λιγότερο κατέχοντες, όμως η Γ’ Ελληνική Δημοκρατία υπήρξε μια περίοδος σταθερότητας και οικονομικής άνθησης.
Ποτέ δεν γαλουχήθηκε ο λαός με τις ιδέες και τις αξίες της ευθύνης και της αυτοκυριαρχίας.
Είναι σίγουρο ότι είναι διαφορετική η ψυχοσύνθεση του μισθωτού της μεσοπολεμικής περιόδου, που αγωνίζεται για τα απαραίτητα της ασφαλούς διαβίωσης και άλλη, αυτή του σύγχρονου, που έχει περάσει όπως όλος ο δυτικός κόσμος στο στάδιο της ικανοποίησης των αναγκών αυτό εκπλήρωσης και κοινωνικής αποδοχής. Πιστεύω ότι ίσως κάποια στοιχεία της απάντησης δεν βρίσκονται στα δικαιώματα και τις διεκδικήσεις, αλλά στη δόμηση της παιδείας των υποχρεώσεων. Εκεί υπήρξε πραγματικό έλλειμμα. Εκεί έλαβε χώρα πραγματική χρεοκοπία. Ποτέ δεν εκπαιδεύτηκε ένας ολόκληρος λαός και δεν γαλουχήθηκε με τις ιδέες και τις αξίες της ευθύνης και της αυτοκυριαρχίας. Όχι του πατριωτικού χρέους και του ηρωισμού που έχει επιδείξει ο λαός μας σε ταραγμένες περιόδους, όταν απειλούνταν η εθνική μας κυριαρχία, αλλά των υποχρεώσεων που πρέπει σιωπηλά να εκπληρώνει κανείς σε καιρό ειρήνης, απέναντι στο κράτος που είναι κομμάτι της ύπαρξης του. Δεν προετοιμάστηκε ποτέ για τις δύσκολες μέρες που είναι πάντα ένα ενδεχόμενο.

Όσο σήμερα πραγματικά συγκινεί την παγκόσμια κοινή γνώμη το περίσσευμα ανθρωπιάς, υπερηφάνειας και αλληλεγγύης, που οι δοκιμαζόμενοι συμπολίτες μας δίνουν απλόχερα στους πρόσφυγες που αναζητούν μια καλύτερη ζωή μακριά από τη φωτιά του πολέμου. Άλλο τόσο τρομάζει η ιδέα, ότι δεν έχουμε διδαχθεί από τα λάθη μας και είμαστε ακόμη επιρρεπείς στο ψέμα και τις πρόσκαιρες ολέθριες ψευδαισθήσεις που αυτό δημιουργεί. Πλέον δεν είναι σίγουρο, πότε θα εξέλθουμε από την κρίση που μας βρήκε, αυτό που ίσως θα πρέπει να ελπίζουμε είναι, ότι όταν αυτό γίνει με τις λιγότερες δυνατές απώλειες, να μη συνεχίσουμε να ζούμε μόνο με τις αναμνήσεις των εποχών που αφήνουμε πίσω μας. Να μάθουμε να διδασκόμαστε από τα μηνύματα τους.
Η αναξιοκρατία, το ρουσφέτι, η γραφειοκρατία, ο ωχαδερφισμός, οι λαοπλάνοι «κακοί» πολιτικοί, είναι δημιουργήματα της αδυναμίας μας να αναλάβουμε το δικό μας μερίδιο στη μοίρα του τόπου μας, που είναι και το μεγαλύτερο. Υπάρχουν, γιατί όσο απλόχεροι και φιλότιμοι είμαστε στην αλληλεγγύη του συνανθρώπου που δοκιμάζεται, άλλο τόσο εύκολοι είμαστε και στο ανάθεμα.
Ανήκουμε σε ένα παγκόσμιο χωριό και η εθνική μοναξιά δεν μας πρέπει.
Επιζητάμε την αλήθεια, στις αγορές και στα «λαϊκά» δικαστήρια όταν αφορά τα ελαττώματα και τις παραλείψεις άλλων, τρίτων, όχι τα δικά μας. Κι αν είναι έτσι η φύση μας να ακολουθούμε χρόνια τώρα τον μοναχικό δρόμο του περιούσιου κατατρεγμένου λαού, που τόσο γρήγορα θυματοποιείται κι άλλο τόσο πιο γοργά λησμονεί, μόλις περάσει το κακό. Τότε να αλλάξουμε. Γιατί ανήκουμε σε ένα παγκόσμιο χωριό και η εθνική μοναξιά δεν μας πρέπει.

Όσοι κάνουν επίκληση του πολιτισμού των προγόνων μας, που ήταν από τους πιο σημαντικούς, θα πρέπει να θυμούνται πρώτα απ’ όλα, ότι εκείνοι, υπήρξαν πρωτίστως κοσμοπολίτες, τολμηροί, φιλαλήθεις και κατάφεραν να εκπληρώσουν αυτό που είναι χρέος κάθε εποχής, ν’ αφήσουν σημάδια δημιουργίας, για ένα καλύτερο αύριο σ’ αυτούς που ακολουθούν.
Όταν λοιπόν σήμερα κάποιοι απευθύνονται στην κοινωνία των πολιτών, για την ανάληψη πρωτοβουλίας απέναντι σε όλα όσα βιώνουμε καθημερινά. Πρέπει να προσδιορίσουν το περιεχόμενο των χαρακτηριστικών και των αξιών που αυτή πρέπει να διαθέτει. Γιατί πραγματικά, είναι οξύμωρο σε μια χώρα με πλεόνασμα ηρώων, να εντοπίζει κανείς τόσο μεγάλο έλλειμμα συλλογικής υπευθυνότητας.
Όσοι έμαθαν για δεκαετίες να εξυψώνουν και να υμνούν την ασυλία του πλήθους διασκεδάζοντας τα πάθη του, για να τροφοδοτούν τις ανώφελες και μίζερες πολιτικές διαδρομές τους , τώρα που τους σώθηκε το αφήγημα είναι έκθετοι. Από την άλλη, εκείνοι που χρόνια έκρυβαν τις ευθύνες τους πίσω από την ανωνυμία των πολλών και μοιράζονταν το φορτίο της σιωπηλής συνενοχής, για να αντέχουν τη φωνή της συνείδησης τους, ήρθε η ώρα να καταλάβουν, ότι αυτή τους πληρώνει με το ίδιο νόμισμα της αδιαφορίας για τα δεινά που βιώνουν.
Η εθνική μας μοναξιά, ένα νοητό κάστρο πάνω στην άμμο, που οικοδομήθηκε, ανευθυνότητα την ανευθυνότητα, παραδοχή την παραδοχή, αδιαφορία την αδιαφορία, για να στεγάσει και να προστατέψει τα ατομικά μικρά μας όνειρα, που δεν κατάφεραν ποτέ να γίνουν κοινό όραμα. Γιατί κανείς, πλην ελαχίστων, δεν ήταν διατεθειμένος να εκχωρήσει σπιθαμή από την κατακτημένη με «αγώνες» βολή του.
Τώρα που η κρίση τα σάρωσε όλα, πελαγοδρομούμε ανάμεσα στο ψέμα και την αλήθεια, με περισσή ανθρωπιά πραγματικά, με το αίσθημα της αλληλεγγύης που ξυπνά πάντα μπροστά στη συμφορά, με πρωτοφανές κουράγιο. Αλλά πολύ φοβάμαι, έτοιμοι να κάνουμε ξανά, τα ίδια λάθη

"Θερμό" επεισόδιο στις Οινούσσες: Τουρκικό πλοίο απείλησε Έλληνα ψαρά

Η τουρκική ακταιωρός έκοβε βόλτες στα ελληνικά χωρικά ύδατα για ώρες - Το πλήρωμά της αρνήθηκε να αποχωρήσει, παρά την παρουσία κανονιοφόρου του Πολεμικού Ναυτικού

Σοβαρό επεισόδιο σημειώθηκε το μεσημέρι στις Οινούσσες, με τουρκική ακταιωρό να παρενοχλεί ελληνικό αλιευτικό σκάφος που βρισκόταν εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η τουρκική ακταιωρός, που σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ “έκοβε βόλτες” στην περιοχή των Οινουσσών από το πρωί, μπαινοβγαίνοντας στα ελληνικά χωρικά ύδατα, προσέγγισε περίπου στη 1 το μεσημέρι το αλιευτικό σκάφος και απαίτησε από τον Έλληνα ψαρά να απομακρυνθεί αμέσως από την περιοχή, προβάλλοντας τον ισχυρισμό ότι βρισκόταν στα τουρκικά χωρικά ύδατα. Ο ψαράς αρνήθηκε, και στο σημείο εκείνο το πλήρωμα της τουρκικής ακταιωρού απείλησε να τον συλλάβει.

Στο σημείο κατέφθασε αρχικά πλωτό σκάφος του Λιμενικού και κατόπιν η κανονιοφόρος “Αήττητος” του Πολεμικού Ναυτικού, καλώντας το τουρκικό σκάφος να απομακρυνθεί από τα ελληνικά χωρικά ύδατα, ωστόσο το πλήρωμα της ακταιωρού αρνείτο για ώρες να απομακρυνθεί, μέχρι που περίπου στις 4 το απόγευμα τελικά αποχώρησε.

Για το σοβαρό επεισόδιο έχει ενημερωθεί η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πέραν του επεισοδίου αυτού, υπάρχουν αναφορές στη Χίο για τουρκικό μαχητικό αεροσκάφος που πέταξε (και μάλιστα σε χαμηλό ύψος) σε περισσότερες από μία περιπτώσεις πάνω από τις Οινούσσες, παραβιάζοντας επανειλημμένα τον ελληνικό εναέριο χώρο.

Απίστευτο: Αγόρασαν 20 αρνιά, όμως δεν περίμεναν αυτό που ακολούθησε! Πρωτοφανές συμβάν στη Λάρισα...

Μπορεί να πλήρωσε τοις μετρητοίς για να αγοράσει αρνιά, αλλά τα χαρτονομίσματα που κατέβαλλε, αποδείχθηκαν πλαστά! Ο άγνωστος «έμπορος» εξαπάτησε τον 72χρονο κτηνοτρόφο από την Ελασσόνα, αγοράζοντας 20 αρνιά με  2.000 ευρώ αλλά με πλαστά χαρτονομίσματα των 50 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 72χρονος κτηνοτρόφος από χωριό της Ελασσόνας, όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, πήγε στον καταυλισμό τσιγγάνων στον Τύρναβο για να πουλήσει αρνιά. Εκεί συνάντησε προχθές- για πρώτη φορά - και τον άγνωστο «έμπορο» ο οποίος του παρήγγειλε 20 αρνιά. Έτσι και έγινε, με τον 72χρονο και τον «έμπορο» να ανταποκρίνονται στο ραντεβού, στις 15.30 χθες το μεσημέρι στον καταυλισμό.
Ο 72χρονος παρέδωσε τα 20 (ζωντανά) αρνιά και παρέλαβε από τον «έμπορο» σε μετρητά, τις 2.000 ευρώ με βάση και την αρχική συμφωνία των δυο ανδρών. Η απάτη αποδείχθηκε λίγη ώρα αργότερα όταν ο 72χρονος πήγε σε πρατήριο υγρών καυσίμων για να βάλει καύσιμα, όπου του επισημάνθηκε ότι τα χαρτονομίσματα που έδωσε για να πληρώσει, ήταν πλαστά.
Ο κτηνοτρόφος επέστρεψε στον καταυλισμό αλλά ήταν ήδη αργά αφού ο «έμπορος» είχε φορτώσει τα ζώα σε αγροτικό αυτοκίνητο και είχε ήδη φύγει. Ο 72χρονος, χθες το απόγευμα κατήγγειλε το γεγονός στο Αστυνομικό Τμήμα Τυρνάβου που ερευνά την υπόθεση, καταθέτοντας παράλληλα μήνυση κατά του αγνώστου «εμπόρου».

Χαμός στη γενική συνέλευση του Μέγκα

Τι είπε ο Πρετεντέρης για το μαύρο

Μια περιπετειώδης Γενική Συνέλευση, στην οποία η φωνή που ακούστηκε πιο δυνατά ήταν αυτή του Γιάννη Πρετεντέρη, ενώ υπήρξε και σφοδρή αντιπαράθεση ανάμεσα στον Γιώργο Οικονομέα και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο, πραγματοποιήθηκε στο Mega στις αρχές της Μεγάλης Εβδομάδας κι ενώ ήταν σε εξέλιξη η απεργία της ΠΟΕΣΥ, σύμφωνα με το ένθετο περιοδικό Secret της εφημερίδας Παραπολιτικά.
Όπως γράφει η εφημερίδα, η έντονη σύγκρουση μεταξύ των δύο δημοσιογράφων είχε να κάνει με το αν θα έπρεπε να σταλούν εξώδικα προς τις τράπεζες προκειμένου να ξεμπλοκαριστούν οι λογαριασμοί του καναλιού για να καταβληθεί το δώρο του Πάσχα. Ο Ιορδάνης Χασαπόπουλος υποστήριξε ότι οι εργαζόμενοι θα έπρεπε να προχωρήσουν στη συγκεκριμένη κίνηση, ενώ ο Γιώργος Οικονομέας, τον οποίο στήριξε με δυναμικό τρόπο ο Δημήτρης Τάκης (ο οποίος είναι συμπαρουσιαστής του Χασαπόπουλου), επέμεινε ότι το εξώδικο θα έπρεπε να σταλεί στους μετόχους.
Αυτός που εμφανίστηκε "δυναμικότερος" όλων ήταν ο Γιάννης Πρετεντέρης. Συγκεκριμένα, ζήτησε να μην πέσει "μαύρο" στην ενημέρωση του καναλιού και να μη γίνουν άλλες στάσεις εργασίας πάνω σε δελτία και εκπομπές. "Ας το κλείσουν οι μέτοχοι και οι τράπεζες, αν θέλουν να το κλείσουν, αλλά όχι εγώ", είπε χαρακτηριστικά. Μάλιστα, είπε μια φράση που προκάλεσε πολλές συζητήσεις και απορίες: "Οι επόμενες δύο εβδομάδες θα είναι καθοριστικές. Έως τις 12 Μαΐου θα φανεί αν θα υπάρξει κάποια θετική εξέλιξη και το κανάλι θα συνεχίσει να υπάρχει ή αν θα κλείσει".

Κορυφώνεται η έξοδος από τα λιμάνια και τις εθνικές οδούς

Κορυφώνεται η έξοδος των εκδρομέων από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις ακτοπλοϊκών εταιρειών ο συνδυασμός του Πάσχα με τον εορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς δημιουργεί δεδομένα για αύξηση της κίνησης που φέτος, σύμφωνα με εκτιμήσεις, αναμένεται να παρουσιάσει μικρή άνοδο 5% σε σχέση με πέρυσι. Αυξημένη έως και 15% είναι η έξοδος από τις εθνικές οδούς Αθηνών - Κορίνθου και Αθηνών - Λαμίας.
Το Λιμενικό Σώμα έχει λάβει και σήμερα όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη διευκόλυνση των εκδρομέων, ενώ οι επιβάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν καλό είναι να βρίσκονται τουλάχιστον μία ώρα νωρίτερα στην αποβάθρα αναχώρησης του πλοίου.
Ειδικότερα, χθες Μεγάλη Πέμπτη, από το λιμάνι του Πειραιά πραγματοποιήθηκαν 22 δρομολόγια, ενώ αναχώρησαν 24.373 επιβάτες, 3.656 ΙΧ αυτοκίνητα,864 φορτηγά και 676 δίκυκλα.
Για τα νησιά του Αργοσαρωνικού πραγματοποιήθηκαν 39 δρομολόγια ενώ αναχώρησαν 8.167 επιβάτες 1.365 οχήματα, 42 φορτηγά και 304 δίκυκλα.
Από τη Ραφήνα έγιναν 15 δρομολόγια και αναχώρησαν 9.710 επιβάτες, 2.345 ΙΧ 44 φορτηγά και 182 δίκυκλα.
Τέλος, από το Λαύριο έγιναν 6 δρομολόγια και αναχώρησαν 2.484 επιβάτες 685 ΙΧ 21 φορτηγά και 35 δίκυκλα.
Αυξημένη η έξοδος και από τις εθνικές οδούς
Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, η φετινή έξοδος από τις εθνικές οδούς Αθηνών - Κορίνθου και Αθηνών - Λαμίας είναι έως τώρα αυξημένη κατά 10% και 15% αντίστοιχα, σε σχέση με πέρυσι.
Συγκεκριμένα, μέχρι σήμερα το πρωί από τα διόδια της Ελευσίνας έχουν περάσει 85.000 οχήματα και από των Αφιδνών 60.000 οχήματα. Η κυκλοφορία διεξάγεται ομαλά σε όλο το εθνικό δίκτυο, ενώ είναι αυξημένα τα μέτρα που έχουν ληφθεί σε όλη τη χώρα.
  • Σημειώνεται ότι σήμερα έως τις 16:00 το απόγευμα ισχύει απαγόρευση κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων ωφελίμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου για το ρεύμα εξόδου, ως εξής:
  • Στη Νέα Εθνική Οδό (Ν.Ε.Ο.) και στην Παλιά Εθνική Οδό (Π.Ε.Ο.) Αθηνών - Κορίνθου - Πατρών, από τα Διόδια Ελευσίνας μέχρι τα Διόδια Ρίου.
  • Στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών - Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου, από τον κόμβο Λαμίας μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας και από τη Λάρισα (χ.θ. 365+400) μέχρι την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας (χ.θ. 410+000).
  • Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Ν. Μουδανιών, από την αερογέφυρα Θέρμης μέχρι το 34ο χιλιόμετρο.
  • Στην Εθνική Οδό Σχηματαρίου - Χαλκίδας, από τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών - Θεσσαλονίκης μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300).
  • Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης -Καβάλας από το 11ο χλμ (Χ.Θ. 11+340) μέχρι τη γέφυρα του Στρυμόνα ( Χ.Θ. 97+650 ).

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου