Τουριστικό άνοιγμα, με όχημα το αρκαδικό ιδεώδες, κάνει ο Δήμος Τρίπολης το 2012, ώστε να καθιερωθεί ως τουριστικός προορισμός σε εγχώριο και ευρωπαϊκό επίπεδο. Μάλιστα, όπως δήλωσε στην ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής του Δήμου Γιάννης Σαμπράκος, προωθείται η σύσταση μιας πολυμετοχικής εταιρίας σε συνεργασία με τον Δήμο Γορτυνίας, το εμποροβιομηχανικό επιμελητήριο, την Περιφέρεια Πελοποννήσου και ιδιώτες για τη διαχείριση του τουριστικού πακέτου με οικονομική αυτονομία.
Στο πλαίσιο της αναμόρφωσης της Τρίπολης, ο κ. Σαμπράκος σημειώνει ότι σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη έργα ανάπλασης του κέντρου της πόλης ύψους περίπου 6,5 εκατ. ευρώ (όπως αυτό στην Πλατεία Αρεως) που θα ολοκληρωθούν σε 6 ως 9 μήνες. Επισημαίνεται επίσης ότι στην 700 κλινών δυναμικότητα της πόλης, μέχρι το τέλος του χρόνου θα προστεθούν 300 ακόμα κλίνες.
Η στρατηγική του Δήμου Τρίπολης και του δήμαρχου Ιωάννη Σμυρνιώτη για το 2012 αφορά στα εξής σημεία:
1. Ανανέωση του site traveltripolis.gr προκειμένου να βγει από την τουριστική αφάνεια.
2. Ενίσχυση χιονοδρομικού κέντρου. Από τις 24 Δεκεμβρίου του 2011, που ξεκίνησε τη λειτουργία για φέτος, μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου είχε υποδεχτεί 40.000 άτομα. Το συγκεκριμένο χιονοδρομικό ενδείκνυται για οικογένειες και μαθητές. «Θα είναι επιτυχία για εμάς να καταφέρουμε να μάθουμε χειμερινά σπορ στους επισκέπτες μας», δήλωσε εκπρόσωπος του χιονοδρομικού κέντρου.
3. Προώθηση οινοτουρισμού: Στη Μαντινεία παράγεται το μοσχοφίλερο, ενώ υπάρχουν πολλά γνωστά οινοποιεία (Σπυρόπουλος, Τσέλεπος, Καμπάς) με διεθνή αναγνωρισιμότητα και εξαγωγική δράση. Χαρακτηριστικά, μόνο το οινοποιείο Σπυρόπουλου το 2011 διοχέτευσε στην αγορά 1 εκατ. μπουκάλια, εκ των οποίων το 30% κατευθύνθηκε στο εξωτερικό.
4. Ανάδειξη του σπηλαίου του Κάψια ως του πιο σύγχρονου και του πιο κοντινού στην Αθήνα. Σημαντική είναι η συμβολή ιδιωτών στη συντήρηση του μουσείου, όπως της οικογένειας Καλτεζιώτη και Ρουσιώτη.
5. Προβολή αρχαιολογικών χώρων.
6. Διοργάνωση πανελλήνιου φεστιβάλ τοπικών προϊόντων τον Σεπτέμβριο στην πλατεία Αρεως της Τρίπολης.
7. Στους στόχους του δήμου είναι η δημιουργία μουσείου του αγώνα της ελληνικής επανάστασης και η καθιέρωση της περιοχής ως επίκεντρου του αγώνα του 1821.
Στο πλαίσιο της αναμόρφωσης της Τρίπολης, ο κ. Σαμπράκος σημειώνει ότι σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη έργα ανάπλασης του κέντρου της πόλης ύψους περίπου 6,5 εκατ. ευρώ (όπως αυτό στην Πλατεία Αρεως) που θα ολοκληρωθούν σε 6 ως 9 μήνες. Επισημαίνεται επίσης ότι στην 700 κλινών δυναμικότητα της πόλης, μέχρι το τέλος του χρόνου θα προστεθούν 300 ακόμα κλίνες.
Η στρατηγική του Δήμου Τρίπολης και του δήμαρχου Ιωάννη Σμυρνιώτη για το 2012 αφορά στα εξής σημεία:
1. Ανανέωση του site traveltripolis.gr προκειμένου να βγει από την τουριστική αφάνεια.
2. Ενίσχυση χιονοδρομικού κέντρου. Από τις 24 Δεκεμβρίου του 2011, που ξεκίνησε τη λειτουργία για φέτος, μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου είχε υποδεχτεί 40.000 άτομα. Το συγκεκριμένο χιονοδρομικό ενδείκνυται για οικογένειες και μαθητές. «Θα είναι επιτυχία για εμάς να καταφέρουμε να μάθουμε χειμερινά σπορ στους επισκέπτες μας», δήλωσε εκπρόσωπος του χιονοδρομικού κέντρου.
3. Προώθηση οινοτουρισμού: Στη Μαντινεία παράγεται το μοσχοφίλερο, ενώ υπάρχουν πολλά γνωστά οινοποιεία (Σπυρόπουλος, Τσέλεπος, Καμπάς) με διεθνή αναγνωρισιμότητα και εξαγωγική δράση. Χαρακτηριστικά, μόνο το οινοποιείο Σπυρόπουλου το 2011 διοχέτευσε στην αγορά 1 εκατ. μπουκάλια, εκ των οποίων το 30% κατευθύνθηκε στο εξωτερικό.
4. Ανάδειξη του σπηλαίου του Κάψια ως του πιο σύγχρονου και του πιο κοντινού στην Αθήνα. Σημαντική είναι η συμβολή ιδιωτών στη συντήρηση του μουσείου, όπως της οικογένειας Καλτεζιώτη και Ρουσιώτη.
5. Προβολή αρχαιολογικών χώρων.
6. Διοργάνωση πανελλήνιου φεστιβάλ τοπικών προϊόντων τον Σεπτέμβριο στην πλατεία Αρεως της Τρίπολης.
7. Στους στόχους του δήμου είναι η δημιουργία μουσείου του αγώνα της ελληνικής επανάστασης και η καθιέρωση της περιοχής ως επίκεντρου του αγώνα του 1821.