της Γιούλια Μπατίρ, RIA Novosti
Ο Μάϊος είναι μήνας που έχουν διακοπές οι Ρώσοι και γι'αυτό ταξιδεύουν αρκετά. Δύο, λοιπόν, είναι οι τάσεις που επικρατούν:
Οσοι κλείνουν εισιτήρια και κάνουν κρατήσεις ξενοδοχείων από το Ιντερνετ, προτιμούν τις πιο γνωστές πρωτεύουσες του κόσμου, που αποτελούν παραδοσιακούς τουριστικούς προορισμούς.
Αντίθετα, όσοι απευθύνονται στα τουριστικά πρακτορεία, αγοράζουν κυρίως ταξίδια για προορισμούς, όπου θα κάνουν διακοπές δίπλα στις παραλίες.
Οι εκδρομές για τις γιορτές του Μαΐου, οι οποίες σημειωτέον επεκτάθηκαν το 2013 κατά δύο ημέρες, έχουν μεγάλη ζήτηση στους Ρώσους.
Υπάρχουν δύο κατηγορίες:
Οι τουρίστες που ταξιδεύουν μόνοι τους αγοράζοντας εισιτήρια και κλείνοντας ξενοδοχεία από το Ιντερνετ, προτιμούν τις κοσμοπολίτικες πρωτεύουσες ανά τον κόσμο, ενώ αυτοί που απευθύνονται στα τουριστικά πρακτορεία είναι συνήθως εκείνοι που αναζητούν τις πλαζ.
Σύμφωνα με τη μηχανή αναζήτησης αεροπορικών εισιτηρίων Kayak.ru (παράρτημα του Kayak.com), ενάμιση μήνα πριν από τις γιορτές του Μαΐου, μεταξύ των ξένων προορισμών, τους Ρώσους ενδιαφέρουν περισσότερο η Νέα Υόρκη, το Μιλάνο, η Βαρκελώνη, το Παρίσι, η Πράγα, το Βερολίνο, η Ρώμη, η Μπανγκόγκ, η Κωνσταντινούπολη και η Βιέννη.
Λίγο διαφορετική είναι η πρώτη δεκάδα της on-line υπηρεσίας κράτησης εισιτηρίων Biletix.ru: Βαρκελώνη, Λονδίνο, Μπανγκόγκ, Παρίσι, Λισσαβώνα, Τελ Αβίβ, Ρώμη, Μαδρίτη, Τιβάτ, Βερολίνο. Εύκολα παρατηρεί κανείς ότι οι ανεξάρτητοι ταξιδιώτες δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στη Βαρκελώνη, τη Μπανγκόγκ, το Παρίσι και το Βερολίνο. Ωστόσο, η μοναδική πόλη στη λίστα, η οποία εκπροσωπεί μια χώρα που το Μάιο η θάλασσα είναι ζεστή, είναι η Μπανγκόγκ.
Τα τουριστικά πρακτορεία πωλούν ταξίδια για τις παραλίες
Η γενική διευθύντρια της εταιρίας Pegas Τouristiκ, Άννα Ποντγκόρναγια, τοποθετεί στην πρώτη θέση των πιο δημοφιλών προορισμών την Τουρκία.
Όπως αναφέρει, «στις γιορτές του Μαΐου την πρώτη τριάδα αποτελούν η Τουρκία, η Ελλάδα και η Αίγυπτος. Όσον αφορά την Αίγυπτο όμως, υπάρχουν αλλαγές, καθώς οι κρατήσεις δεν έχουν την ίδια δυναμική με την εποχή πριν από την επανάσταση κατά του Μουμπάρακ.
Κατά τη γνώμη μου, αυτό δεν οφείλεται μόνο στην πολιτική κατάσταση στη χώρα, αλλά στον τρόπο που τα ΜΜΕ καλύπτουν τα γεγονότα.
Καθώς, ακόμη και το υπουργείο Εξωτερικών της Ρωσίας παραδέχεται πως η κατάσταση στα τουριστικά θέρετρα είναι ήρεμη, κάτι που επιβεβαιώνει και η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Τουρισμού (Rostourism). Η εικόνα όμως που έχουν διαμορφώσει τα ΜΜΕ είναι αρνητική».
Σύμφωνα με τη γενική διευθύντρια της εταιρίας Biblio Globus, Αλεξάντρ Τουγκολούκοβ, την πρώτη θέση στη ζήτηση όσον αφορά το πρακτορείο της, καταλαμβάνουν η Ελλάδα και η Κύπρος.
Ο γενικός διευθυντής του δικτύου τουριστικών πρακτορείων 1001 tour, Σεργκέι Βατούτιν, επισημαίνει ότι μέσα στη γενική αύξηση των πωλήσεων προς όλες τις κατευθύνσεις, σημειώνεται μια έξαρση της ζήτησης για εξωτικούς προορισμούς.
Χαρακτηριστικά, ενώ οι παραδοσιακά υψηλές πωλήσεις για την Τουρκία τετραπλασιάστηκαν, η ζήτηση για τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αυξήθηκε κατά 15 φορές, και για τον Άγιο Δομίνικο 6,5 φορές.
Ο Βατούτιν ανέφερε ότι «στις διακοπές σε παραθαλάσσια μέρη, στο δίκτυό μας εξακολουθεί να προηγείται η Τουρκία (σχεδόν οι μισοί πελάτες που θέλουν πλαζ πηγαίνουν εκεί), η Αίγυπτος από παράδοση συνεχίζει να προσελκύει με τις χαμηλές τιμές της και την ταυτόχρονη υψηλή ποιότητα εξυπηρέτησης (24%), και ακολούθως, όπως και πέρυσι, οι τουρίστες πηγαίνουν στην Ταϊλάνδη, την Κύπρο και τα Εμιράτα.
Από την Ευρώπη, στις πρώτες θέσεις βρίσκονται η Ιταλία και η Ελλάδα (περίπου 24% η καθεμιά από τη συνολική ζήτηση για την Ευρώπη), και έπονται η Ισπανία (22%), η Τσεχία (13%), η Γαλλία (6%), η Γερμανία και η Μεγάλη Βρετανία (περίπου από 4%), και οι Κάτω χώρες. Σημαντική άνοδο παρουσιάζουν οι πωλήσεις για το Ισραήλ, καθώς η ζήτηση γι’ αυτό τον προορισμό αυξήθηκε στα γραφεία μας 7,5 φορές σε σχέση με πέρυσι».
Για το 2013, η αργία της 23ης Φεβρουαρίου μετατέθηκε τον Μάιο, με αποτέλεσμα οι ελεύθερες ημέρες τον μήνα αυτό να αυξηθούν σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Δηλαδή φέτος θα είναι από την1η έως τις 5, και από τις 9 έως τις12 Μαΐου. Αν στο μεσοδιάστημα πάρει κανείς και τρεις ημέρες άδεια, τότε μπορεί να κάνει διακοπές σχεδόν δύο εβδομάδων.
Σύμφωνα με τον Βατούτιν, «οι πωλήσεις ταξιδιών για τις γιορτές του Μαΐου έχουν ξεκινήσει από τον Ιανουάριο, επομένως, η αύξηση είναι πολύ μεγαλύτερη με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και αυτό πιθανότατα οφείλεται στη μεγαλύτερη διάρκεια των διακοπών την περίοδο αυτή».
Η Ποντγκόρναγια προβλέπει ότι η αύξηση της ζήτησης για τις διακοπές του Μαΐου θα φτάσει το 20%. Επισημαίνει ότι ο λόγος δεν είναι μόνο οι περισσότερες ημέρες, αλλά και οι μεγάλες εκπτώσεις που προσφέρουν τα τουριστικά πρακτορεία.
Το γεγονός αυτό σχετίζεται και με τις καλές τιμές που έδωσαν τα ξενοδοχεία για τις έγκαιρες κρατήσεις. Τη συγκεκριμένη τακτική ακολούθησαν και οι τουριστικοί πράκτορες, προσφέροντας από την πλευρά τους σημαντικές ευκαιρίες.
Όπως επισημαίνει η γενική διευθύντρια του Pegas Τouristiκ, οι κινήσεις αυτές έφεραν αποτέλεσμα, καθώς γίνεται από καιρό λόγος για τη χαμένη εμπιστοσύνη απέναντι στην τουριστική βιομηχανία, κάτι που οδήγησε τους τουρίστες να προβαίνουν σε κρατήσεις από μόνοι τους, συχνά μέσω Ιντερνετ. Το τελευταίο, είναι μια τάση η οποία θα συνεχιστεί, αλλά οι επιτυχημένες προσφορές των περισσότερων τουριστικών πρακτορείων που ακολουθούν το σύστημα της έγκαιρης κράτησης, έδειξαν ότι η εμπιστοσύνη προς την τουριστική βιομηχανία, δεν έχει χαθεί.
Ο Τουγκολούκοβ τόνισε ότι η ζήτηση για τις γιορτές του Μαΐου ήταν πάντοτε υψηλή. Επίσης, χρόνο με το χρόνο αυξάνονται οι πωλήσεις των προσφορών έγκαιρης κράτησης, καθώς οι τουρίστες αγοράζουν καλοκαιρινές εκδρομές από τον Φεβρουάριο και το Μάρτιο. Οι δυο αυτές τάσεις υφίστανται, ανεξάρτητα από τις όποιες διαφορές υπάρχουν στις τιμές σε διαφορετικά έτη. Άλλωστε, τα προγράμματα τσάρτερ για την τουριστική σεζόν ξεκινούν από το τέλος Απριλίου. Ειδικότερα, ανέφερε ότι το διάστημα αυτό, στο τουριστικό γραφείο του «απευθύνονται ημερησίως 8.000 άτομα, με τους περισσότερους από τους μισούς να μην κλείνουν ταξίδια για προσεχείς ημερομηνίες, αλλά για το καλοκαίρι».
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Biblio Globus, το μεγαλύτερο μέρος των αεροπορικών εισιτηρίων για διάφορους προορισμούς έχει κιόλας πουληθεί. Αυτό αφορά κυρίως τις πτήσεις επιστροφής, 11-12 Μαΐου, που είναι οι πιο βολικές ημερομηνίες επιστροφής από τις γιορτές του Μαΐου.
Για παράδειγμα, στις πτήσεις για Ελλάδα και Κύπρο έχουν απομείνει για αυτές τις ημερομηνίες λιγότερο από το 10% του συνολικού πακέτου εισιτηρίων που διαθέτει η εταιρία.
Στις μακρινές διαδρομές, όπως η Καραϊβική και η Νοτιανατολική Ασία, κλεισμένο είναι περίπου το 50-60% των θέσεων, προσθέτει ο Τουγκολούκοφ.
Ο Ρομάν Ρουντένκο, διευθυντής της τουριστικής εταιρίας Tourtrance Voyage η οποία ειδικεύεται στις οδικές εκδρομές, ανέφερε ότι οι πωλήσεις του τουριστικού πρακτορείου για ταξίδια το Μάιο, αυξήθηκαν κατά 10%. Μεταξύ των δημοφιλών προορισμών στην πρώτη θέση βρίσκεται η Γαλλία και όλοι οι συνδυασμοί που την περιλαμβάνουν. Επίσης, ζήτηση υπάρχει για την Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη, την Ιταλία, τις χώρες της Σκανδιναβίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της υπηρεσίας Biletix, τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο αγοράστηκαν κατά 20% περισσότερα εισιτήρια από ότι το διάστημα Ιανουάριος-Απρίλιος του 2012.
Πηγαίνοντας πιο πίσω, το πρώτο τετράμηνο του 2012 η αύξηση ήταν σε σχέση με το 2011 ακόμη μεγαλύτερη, φτάνοντας το 53%.
Ο γενικός διευθυντής της Biletix, Αλεξάντρ Σιζίντσεφ, ανέφερε ότι κάθε χρόνο η ζήτηση για ανεξάρτητες on-line κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων αυξάνεται, και οι γιορτές του Μαΐου είναι ένα παράδειγμα της τάσης αυτής που επικρατεί.
Οσοι κλείνουν εισιτήρια και κάνουν κρατήσεις ξενοδοχείων από το Ιντερνετ, προτιμούν τις πιο γνωστές πρωτεύουσες του κόσμου, που αποτελούν παραδοσιακούς τουριστικούς προορισμούς.
Αντίθετα, όσοι απευθύνονται στα τουριστικά πρακτορεία, αγοράζουν κυρίως ταξίδια για προορισμούς, όπου θα κάνουν διακοπές δίπλα στις παραλίες.
Οι εκδρομές για τις γιορτές του Μαΐου, οι οποίες σημειωτέον επεκτάθηκαν το 2013 κατά δύο ημέρες, έχουν μεγάλη ζήτηση στους Ρώσους.
Υπάρχουν δύο κατηγορίες:
Οι τουρίστες που ταξιδεύουν μόνοι τους αγοράζοντας εισιτήρια και κλείνοντας ξενοδοχεία από το Ιντερνετ, προτιμούν τις κοσμοπολίτικες πρωτεύουσες ανά τον κόσμο, ενώ αυτοί που απευθύνονται στα τουριστικά πρακτορεία είναι συνήθως εκείνοι που αναζητούν τις πλαζ.
Σύμφωνα με τη μηχανή αναζήτησης αεροπορικών εισιτηρίων Kayak.ru (παράρτημα του Kayak.com), ενάμιση μήνα πριν από τις γιορτές του Μαΐου, μεταξύ των ξένων προορισμών, τους Ρώσους ενδιαφέρουν περισσότερο η Νέα Υόρκη, το Μιλάνο, η Βαρκελώνη, το Παρίσι, η Πράγα, το Βερολίνο, η Ρώμη, η Μπανγκόγκ, η Κωνσταντινούπολη και η Βιέννη.
Λίγο διαφορετική είναι η πρώτη δεκάδα της on-line υπηρεσίας κράτησης εισιτηρίων Biletix.ru: Βαρκελώνη, Λονδίνο, Μπανγκόγκ, Παρίσι, Λισσαβώνα, Τελ Αβίβ, Ρώμη, Μαδρίτη, Τιβάτ, Βερολίνο. Εύκολα παρατηρεί κανείς ότι οι ανεξάρτητοι ταξιδιώτες δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στη Βαρκελώνη, τη Μπανγκόγκ, το Παρίσι και το Βερολίνο. Ωστόσο, η μοναδική πόλη στη λίστα, η οποία εκπροσωπεί μια χώρα που το Μάιο η θάλασσα είναι ζεστή, είναι η Μπανγκόγκ.
Τα τουριστικά πρακτορεία πωλούν ταξίδια για τις παραλίες
Η γενική διευθύντρια της εταιρίας Pegas Τouristiκ, Άννα Ποντγκόρναγια, τοποθετεί στην πρώτη θέση των πιο δημοφιλών προορισμών την Τουρκία.
Όπως αναφέρει, «στις γιορτές του Μαΐου την πρώτη τριάδα αποτελούν η Τουρκία, η Ελλάδα και η Αίγυπτος. Όσον αφορά την Αίγυπτο όμως, υπάρχουν αλλαγές, καθώς οι κρατήσεις δεν έχουν την ίδια δυναμική με την εποχή πριν από την επανάσταση κατά του Μουμπάρακ.
Κατά τη γνώμη μου, αυτό δεν οφείλεται μόνο στην πολιτική κατάσταση στη χώρα, αλλά στον τρόπο που τα ΜΜΕ καλύπτουν τα γεγονότα.
Καθώς, ακόμη και το υπουργείο Εξωτερικών της Ρωσίας παραδέχεται πως η κατάσταση στα τουριστικά θέρετρα είναι ήρεμη, κάτι που επιβεβαιώνει και η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Τουρισμού (Rostourism). Η εικόνα όμως που έχουν διαμορφώσει τα ΜΜΕ είναι αρνητική».
Σύμφωνα με τη γενική διευθύντρια της εταιρίας Biblio Globus, Αλεξάντρ Τουγκολούκοβ, την πρώτη θέση στη ζήτηση όσον αφορά το πρακτορείο της, καταλαμβάνουν η Ελλάδα και η Κύπρος.
Ο γενικός διευθυντής του δικτύου τουριστικών πρακτορείων 1001 tour, Σεργκέι Βατούτιν, επισημαίνει ότι μέσα στη γενική αύξηση των πωλήσεων προς όλες τις κατευθύνσεις, σημειώνεται μια έξαρση της ζήτησης για εξωτικούς προορισμούς.
Χαρακτηριστικά, ενώ οι παραδοσιακά υψηλές πωλήσεις για την Τουρκία τετραπλασιάστηκαν, η ζήτηση για τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αυξήθηκε κατά 15 φορές, και για τον Άγιο Δομίνικο 6,5 φορές.
Ο Βατούτιν ανέφερε ότι «στις διακοπές σε παραθαλάσσια μέρη, στο δίκτυό μας εξακολουθεί να προηγείται η Τουρκία (σχεδόν οι μισοί πελάτες που θέλουν πλαζ πηγαίνουν εκεί), η Αίγυπτος από παράδοση συνεχίζει να προσελκύει με τις χαμηλές τιμές της και την ταυτόχρονη υψηλή ποιότητα εξυπηρέτησης (24%), και ακολούθως, όπως και πέρυσι, οι τουρίστες πηγαίνουν στην Ταϊλάνδη, την Κύπρο και τα Εμιράτα.
Από την Ευρώπη, στις πρώτες θέσεις βρίσκονται η Ιταλία και η Ελλάδα (περίπου 24% η καθεμιά από τη συνολική ζήτηση για την Ευρώπη), και έπονται η Ισπανία (22%), η Τσεχία (13%), η Γαλλία (6%), η Γερμανία και η Μεγάλη Βρετανία (περίπου από 4%), και οι Κάτω χώρες. Σημαντική άνοδο παρουσιάζουν οι πωλήσεις για το Ισραήλ, καθώς η ζήτηση γι’ αυτό τον προορισμό αυξήθηκε στα γραφεία μας 7,5 φορές σε σχέση με πέρυσι».
Περισσότερες γιορτές, περισσότερα ταξίδια
Όπως
πιστεύουν οι ειδικοί, η αύξηση των πωλήσεων για τις
γιορτές του Μαΐου, την οποία διάφορες εταιρίες την εκτιμούν από 10% έως 40%,
συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με την επέκταση των μαγιάτικων διακοπών. Για το 2013, η αργία της 23ης Φεβρουαρίου μετατέθηκε τον Μάιο, με αποτέλεσμα οι ελεύθερες ημέρες τον μήνα αυτό να αυξηθούν σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Δηλαδή φέτος θα είναι από την1η έως τις 5, και από τις 9 έως τις12 Μαΐου. Αν στο μεσοδιάστημα πάρει κανείς και τρεις ημέρες άδεια, τότε μπορεί να κάνει διακοπές σχεδόν δύο εβδομάδων.
Σύμφωνα με τον Βατούτιν, «οι πωλήσεις ταξιδιών για τις γιορτές του Μαΐου έχουν ξεκινήσει από τον Ιανουάριο, επομένως, η αύξηση είναι πολύ μεγαλύτερη με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και αυτό πιθανότατα οφείλεται στη μεγαλύτερη διάρκεια των διακοπών την περίοδο αυτή».
Η Ποντγκόρναγια προβλέπει ότι η αύξηση της ζήτησης για τις διακοπές του Μαΐου θα φτάσει το 20%. Επισημαίνει ότι ο λόγος δεν είναι μόνο οι περισσότερες ημέρες, αλλά και οι μεγάλες εκπτώσεις που προσφέρουν τα τουριστικά πρακτορεία.
Το γεγονός αυτό σχετίζεται και με τις καλές τιμές που έδωσαν τα ξενοδοχεία για τις έγκαιρες κρατήσεις. Τη συγκεκριμένη τακτική ακολούθησαν και οι τουριστικοί πράκτορες, προσφέροντας από την πλευρά τους σημαντικές ευκαιρίες.
Όπως επισημαίνει η γενική διευθύντρια του Pegas Τouristiκ, οι κινήσεις αυτές έφεραν αποτέλεσμα, καθώς γίνεται από καιρό λόγος για τη χαμένη εμπιστοσύνη απέναντι στην τουριστική βιομηχανία, κάτι που οδήγησε τους τουρίστες να προβαίνουν σε κρατήσεις από μόνοι τους, συχνά μέσω Ιντερνετ. Το τελευταίο, είναι μια τάση η οποία θα συνεχιστεί, αλλά οι επιτυχημένες προσφορές των περισσότερων τουριστικών πρακτορείων που ακολουθούν το σύστημα της έγκαιρης κράτησης, έδειξαν ότι η εμπιστοσύνη προς την τουριστική βιομηχανία, δεν έχει χαθεί.
Ο Τουγκολούκοβ τόνισε ότι η ζήτηση για τις γιορτές του Μαΐου ήταν πάντοτε υψηλή. Επίσης, χρόνο με το χρόνο αυξάνονται οι πωλήσεις των προσφορών έγκαιρης κράτησης, καθώς οι τουρίστες αγοράζουν καλοκαιρινές εκδρομές από τον Φεβρουάριο και το Μάρτιο. Οι δυο αυτές τάσεις υφίστανται, ανεξάρτητα από τις όποιες διαφορές υπάρχουν στις τιμές σε διαφορετικά έτη. Άλλωστε, τα προγράμματα τσάρτερ για την τουριστική σεζόν ξεκινούν από το τέλος Απριλίου. Ειδικότερα, ανέφερε ότι το διάστημα αυτό, στο τουριστικό γραφείο του «απευθύνονται ημερησίως 8.000 άτομα, με τους περισσότερους από τους μισούς να μην κλείνουν ταξίδια για προσεχείς ημερομηνίες, αλλά για το καλοκαίρι».
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Biblio Globus, το μεγαλύτερο μέρος των αεροπορικών εισιτηρίων για διάφορους προορισμούς έχει κιόλας πουληθεί. Αυτό αφορά κυρίως τις πτήσεις επιστροφής, 11-12 Μαΐου, που είναι οι πιο βολικές ημερομηνίες επιστροφής από τις γιορτές του Μαΐου.
Για παράδειγμα, στις πτήσεις για Ελλάδα και Κύπρο έχουν απομείνει για αυτές τις ημερομηνίες λιγότερο από το 10% του συνολικού πακέτου εισιτηρίων που διαθέτει η εταιρία.
Στις μακρινές διαδρομές, όπως η Καραϊβική και η Νοτιανατολική Ασία, κλεισμένο είναι περίπου το 50-60% των θέσεων, προσθέτει ο Τουγκολούκοφ.
Ο Ρομάν Ρουντένκο, διευθυντής της τουριστικής εταιρίας Tourtrance Voyage η οποία ειδικεύεται στις οδικές εκδρομές, ανέφερε ότι οι πωλήσεις του τουριστικού πρακτορείου για ταξίδια το Μάιο, αυξήθηκαν κατά 10%. Μεταξύ των δημοφιλών προορισμών στην πρώτη θέση βρίσκεται η Γαλλία και όλοι οι συνδυασμοί που την περιλαμβάνουν. Επίσης, ζήτηση υπάρχει για την Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη, την Ιταλία, τις χώρες της Σκανδιναβίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της υπηρεσίας Biletix, τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο αγοράστηκαν κατά 20% περισσότερα εισιτήρια από ότι το διάστημα Ιανουάριος-Απρίλιος του 2012.
Πηγαίνοντας πιο πίσω, το πρώτο τετράμηνο του 2012 η αύξηση ήταν σε σχέση με το 2011 ακόμη μεγαλύτερη, φτάνοντας το 53%.
Ο γενικός διευθυντής της Biletix, Αλεξάντρ Σιζίντσεφ, ανέφερε ότι κάθε χρόνο η ζήτηση για ανεξάρτητες on-line κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων αυξάνεται, και οι γιορτές του Μαΐου είναι ένα παράδειγμα της τάσης αυτής που επικρατεί.