Στα χαρτιά παραμένει εδώ και περισσότερο από μία δεκαετία
ένα από τα μεγαλύτερα σχεδιαζόμενα σιδηροδρομικά έργα της Ελλάδας, αν
και σύμφωνα με τις τότε εξαγγελίες φέτος θα έπρεπε να είναι έτοιμο.
Πρόκειται για το δυτικό σιδηροδρομικό άξονα ή αλλιώς σιδηροδρομική
Εγνατία, όπως συνηθίζεται να ονομάζεται, που θα ενώνει την Κεντρική
Μακεδονία, την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα και τη Δυτική Πελοπόννησο,
ξεκινώντας από την Κοζάνη με ενδιάμεσους σταθμούς μέχρι την Καλαμάτα.
Το έργο εντάχθηκε στα διευρωπαϊκά δίκτυα και οι μελέτες της πρώτης φάσης, συνολικού κόστους 21 εκατ. ευρώ, είχαν προκηρυχθεί το Νοέμβριο του 2003.
Ο προβλεπόμενος προϋπολογισμός ήταν 2,7 δισ. ευρώ και η περίοδος κατασκευής από το 2006 μέχρι το 2014. Όπως πολλά σχέδια έργων στη χώρα μας, έμεινε στο επίπεδο μελετών.
Tο ζήτημα επανέφεραν στην επικαιρότητα τρεις βουλευτές της ΔΗΜΑΡ, η Νίκη Φούντα, η Μαρία Γιαννακάκη και ο Γιώργος Κυρίτσης, με ερώτησή τους προς τους συναρμόδιους υπουργούς.
Όπως αναφέρουν, πρόσφατα η ολομέλεια του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου άναψε το πράσινο φως σε έργα σιδηροδρομικών υποδομών, εξασφαλίζοντας και την απαραίτητη χρηματοδότηση μέσω του νέου ΕΣΠΑ για ολοκληρωμένες προτάσεις των κρατών-μελών. Οι βουλευτές ρωτούν αν η σιδηροδρομική Εγνατία αποτελεί έργο προτεραιότητας για την κυβέρνηση στη νέα προγραμματική περίοδο, ενώ ζητείται και η κινητοποίηση της περιφέρειας Θεσσαλίας.
Η σιδηροδρομική Εγνατία αναλύεται στα εξής τμήματα:
1. Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα - Καλαμπάκα, ολοκληρώνοντας τον οριζόντιο σιδηροδρομικό άξονα Ηγουμενίτσα - Βόλος.
2. Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα - Αντίρριο/Ρίο - Καλαμάτα, που συνιστά τον κατακόρυφο σιδηροδρομικό άξονα της Δυτικής Ελλάδας.
3. Καλαμπάκα - Κοζάνη, που συνδέει τη Βόρεια με την Κεντρική Ελλάδα, ολοκληρώνοντας το σιδηροδρομικό διευρωπαϊκό δίκτυο στο ελληνικό έδαφος.
Το έργο αφορά άμεσα τους 1,5 εκατομμύριο κατοίκους των περιοχών από τις οποίες διέρχεται.
Επιπλέον με το δυτικό σιδηροδρομικό άξονα διασυνδέεται το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με το ιταλικό και μέσω αυτού με το υπόλοιπο της Ευρώπης.
Ταυτόχρονα ολοκληρώνεται και ο οριζόντιος σιδηροδρομικός άξονας Ηγουμενίτσας - Βόλου, που σε συνδυασμό με σιδηροδρομικά φέρι μπόουτ στις διαδρομές Μπρίντιζι - Ηγουμενίτσας, Βόλου - Λαττάκειας (Συρία), Βόλου - Χάιφας (Ισραήλ) και Βόλου - Σμύρνης (Τουρκία) αναβαθμίζει το ρόλο της Ελλάδας ως κύριου διαμετακομιστικού κόμβου στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
makthes.gr
Το έργο εντάχθηκε στα διευρωπαϊκά δίκτυα και οι μελέτες της πρώτης φάσης, συνολικού κόστους 21 εκατ. ευρώ, είχαν προκηρυχθεί το Νοέμβριο του 2003.
Ο προβλεπόμενος προϋπολογισμός ήταν 2,7 δισ. ευρώ και η περίοδος κατασκευής από το 2006 μέχρι το 2014. Όπως πολλά σχέδια έργων στη χώρα μας, έμεινε στο επίπεδο μελετών.
Tο ζήτημα επανέφεραν στην επικαιρότητα τρεις βουλευτές της ΔΗΜΑΡ, η Νίκη Φούντα, η Μαρία Γιαννακάκη και ο Γιώργος Κυρίτσης, με ερώτησή τους προς τους συναρμόδιους υπουργούς.
Όπως αναφέρουν, πρόσφατα η ολομέλεια του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου άναψε το πράσινο φως σε έργα σιδηροδρομικών υποδομών, εξασφαλίζοντας και την απαραίτητη χρηματοδότηση μέσω του νέου ΕΣΠΑ για ολοκληρωμένες προτάσεις των κρατών-μελών. Οι βουλευτές ρωτούν αν η σιδηροδρομική Εγνατία αποτελεί έργο προτεραιότητας για την κυβέρνηση στη νέα προγραμματική περίοδο, ενώ ζητείται και η κινητοποίηση της περιφέρειας Θεσσαλίας.
Η σιδηροδρομική Εγνατία αναλύεται στα εξής τμήματα:
1. Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα - Καλαμπάκα, ολοκληρώνοντας τον οριζόντιο σιδηροδρομικό άξονα Ηγουμενίτσα - Βόλος.
2. Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα - Αντίρριο/Ρίο - Καλαμάτα, που συνιστά τον κατακόρυφο σιδηροδρομικό άξονα της Δυτικής Ελλάδας.
3. Καλαμπάκα - Κοζάνη, που συνδέει τη Βόρεια με την Κεντρική Ελλάδα, ολοκληρώνοντας το σιδηροδρομικό διευρωπαϊκό δίκτυο στο ελληνικό έδαφος.
Το έργο αφορά άμεσα τους 1,5 εκατομμύριο κατοίκους των περιοχών από τις οποίες διέρχεται.
Επιπλέον με το δυτικό σιδηροδρομικό άξονα διασυνδέεται το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με το ιταλικό και μέσω αυτού με το υπόλοιπο της Ευρώπης.
Ταυτόχρονα ολοκληρώνεται και ο οριζόντιος σιδηροδρομικός άξονας Ηγουμενίτσας - Βόλου, που σε συνδυασμό με σιδηροδρομικά φέρι μπόουτ στις διαδρομές Μπρίντιζι - Ηγουμενίτσας, Βόλου - Λαττάκειας (Συρία), Βόλου - Χάιφας (Ισραήλ) και Βόλου - Σμύρνης (Τουρκία) αναβαθμίζει το ρόλο της Ελλάδας ως κύριου διαμετακομιστικού κόμβου στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
makthes.gr