1.3.17

Η αμέλεια των οδηγών η κυριότερη αιτία των τροχαίων ατυχημάτων

Το αλκοόλ, η υπερβολική ταχύτητα και η απόσπαση της προσοχής από το κινητό τηλέφωνο είναι τρείς παράγοντες που ενοχοποιούνται με μεγάλη συχνότητα στην πρόκληση αυτών των τροχαίων ατυχημάτων. 
 
Η Ελλάδα βάσει των στοιχείων της Eurostat κατέχει την τρίτη θέση στα θανατηφόρα τροχαία, μετά τη Ρουμανία και τη Λιθουανία.Ειδικότερα, στη χώρα μας τα τελευταία 50 χρόνια είχαμε 120.000 νεκρούς, 350.000 ανάπηρους και 2 εκατομμύρια τραυματίες από τροχαία ατυχήματα. Τα τροχαία συμβάντα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου, για τους νέους από 15 έως 29 ετών, τη δεύτερη αιτία θανάτου, για τις ηλικίες 5 έως 14 και την τρίτη για τις ηλικίες 30 έως 44 ετών.
Τα ατυχήματα που χαρακτηρίζονται «σοβαρά» και «θανατηφόρα» αυξήθηκαν κατά 3,8% και 8,3% αντίστοιχα, ενώ αντιθέτως τα «ελαφρά» μειώθηκαν κατά 10,9%.
Η κυριότερη αιτία των τροχαίων είναι η αμέλεια των οδηγών. Η απόσπαση προσοχής του οδηγού από αιτίες, όπως είναι η χρήση του κινητού τηλεφώνου, η υπερβολική ταχύτητα και η κατανάλωση αλκοόλ είναι οι συνηθέστεροι παράγοντες που ενοχοποιούνται για την πρόκληση των τροχαίων. Είναι ακόμη χαρακτηριστικό ότι τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 19-39 ετών και το 50% αυτών οφείλεται στην κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών.

Σε ευρεία σύσκεψη που είχαν  οι πρόεδροι του Ιατρικού Συλλόγους Αθηνών, της Ελληνικής Εταιρείας Χειρουργικής Ορθοπαιδικής και Τραυματολογίας και της Ελληνικής Εταιρίας Διαχείρισης Κρίσεων στην Υγεία, τονίστηκε η ανάγκη εκπόνησης ενός στρατηγικού σχεδίου για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και αλλαγή του πλαισίου που αφορά την αξιολόγηση από το ΚΤΕΟ ώστε να δημιουργηθούν οι απαραίτητοι ελεγκτικοί μηχανισμοί που θα διασφαλίζουν τη συμμόρφωση των οδηγών για την επισκευή των βλαβών.
«Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν μάστιγα για τη χώρα μας καθώς έχουν σαν αποτέλεσμα το θάνατο ή τον τραυματισμό των συμπολιτών μας και μάλιστα στις πλέον παραγωγικές ηλικίες. Η Πολιτεία οφείλει να συγκροτήσει ένα σοβαρό στρατηγικό σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας γιατί ούτε ένας θάνατος στην άσφαλτο δεν είναι αποδεκτός. Επιπρόσθετα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες θεσμικές παρεμβάσεις και η δημιουργία ελεγκτικών μηχανισμών που θα διασφαλίσουν την συμμόρφωση των οδηγών», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΙΣΑ, Γιώργος Πατούλης.
Ο Παντελής Νικολάου, εκ μέρους της ΕΕΧΟΤ προσθέτει ότι «Η Ελληνική Εταιρεία Χειρουργικής Ορθοπαιδικής και Τραυματολογίας έχει εκδώσει συγκεκριμένο δεκάλογο με οδηγίες προς τους οδηγούς, για την ορθή οδήγηση και αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων» και ο Πάνος Ευστάθιου, από την Ελληνική Εταιρία Διαχείρισης Κρίσεων συμπληρώνει πως «η αξιολόγηση από το ΚΤΕΟ δεν θα πρέπει να έχει μόνο συμβουλευτικό χαρακτήρα αλλά και ελεγκτικό χαρακτήρα από την αστυνομία στο πλαίσιο της επιδιόρθωσης οποιασδήποτε βλάβης διαπιστωθεί στο αυτοκίνητο. Στις περισσότερες περιπτώσεις καταγράφονται οι βλάβες οι οποίες παραμένουν στην συστατική επιστολή η οποία επιδίδεται στους οδηγούς, χωρίς να προβούν αυτοί στις κατάλληλες ενέργειες για τις επιδιορθώσεις αυτών».



in.gr


ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου