Θα καταργηθούν τα diesel;
Αξίζει η αγορά τους ή θα χάσω σε μεταπώληση;
Επιχειρούμε να δώσουμε απαντήσεις στα βασικά ερωτήματα.
Δυσκολεύομαι να μετρήσω τα δημοσιεύματα του ευρωπαϊκού τύπου, σε καθημερινή βάση, τα οποία στρέφονται κατά των ντίζελ αυτοκινήτων. Απαγορεύσεις στα αστικά κέντρα για παλιά diesel, έξτρα φορολογία και μεταστροφή σε άλλες τεχνολογίες από τις εταιρείες αυτοκινήτου συνθέτουν ένα εχθρικό παζλ στον μέχρι χθες δημοφιλέστερο τύπο καυσίμου στην Ευρώπη.
Τι άλλαξε, όμως, στη Γηραία Ήπειρο και τι πρόκειται να γίνει από δω και στο εξής;
Το dieselgate, που έσκασε πριν τρία χρόνια περίπου στην Αμερική, συμπαρέσυρε μια αλληλουχία αρνητικών εξελίξεων.
Ο μέχρι πρότινος τρόπος μέτρησης ρύπων & κατανάλωσης ήταν διάτρητος και έτσι τα νούμερα που ανακοίνωναν όλοι κατασκευαστές ήταν-κατά γενική ομολογία-πλασματικά.
Σήμερα η εφαρμογή του WLTP, που μπαίνει σε ισχύ από τον Σεπτέμβριο, δημιουργεί πονοκέφαλο στους κατασκευαστές. Μάλιστα στο επόμενο διάστημα πολλά εργοστάσια αναμένεται να αλλάξουν πολλά στις γραμμές παραγωγής τους, ώστε τα μοντέλα τους να εναρμονιστούν με τα νέα δεδομένα (δεν αποκλείεται να έχουμε αυξήσεις σε τιμές & σε τέλη κυκλοφορίας όπου υπάρχει εξάρτηση με ρύπους).
Στο πλαίσιο αυτό η εξέλιξη των μικρών ντίζελ κινητήρων μοιάζει ασύμφορη και χωρίς νόημα, καθώς τα μοτέρ βενζίνης είναι πιο αποδοτικά και μπορούν να «πιάσουν» νούμερα με μικρότερο κόστος (για παράδειγμα το νέο Hyundai i20 θα έχει μόνο βενζινοκίνητα μηχανικά σύνολα, η Toyota από το 2019 θα προσφέρει ντίζελ μόνο στα Land Cruiser & Hilux και πολλά ακόμη παραδείγματα).
Άρα είναι ρίσκο η αγορά πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου; Αν εξαιρέσουμε πως αύριο μπορεί να ξυπνήσει ένα υπουργός και χαρατσώσει τα ντίζελ, ο υποψήφιος αγοραστής ενός καινούργιου ντίζελ δεν έχει να φοβηθεί τίποτα αυτή τη στιγμή. Βέβαια, το ερώτημα που μπαίνει είναι αν χρειάζεται πραγματικά ένα πετρελαιοκίνητο. Και μιλάμε για τις περιπτώσεις που διανύεις από 20.000 χλμ. και πάνω κάθε χρόνο. Αν τα ετήσια χιλιόμετρά σου είναι λιγότερα, τότε η απόσβεση του έξτρα κόστους γίνεται σε διάστημα μεγαλύτερο των 5 ετών και έτσι δεν συμφέρει.
Ας πάρουμε για παράδειγμα το απόλυτο best seller της ελληνικής αγοράς, το Toyota Yaris. H διαφορά τιμής μεταξύ 1,5 Dual VVT-iE και 1,4 D-D4 είναι στα 2.400 ευρώ. Αν κάποιος διανύει 15.000 χλμ. το χρόνο, το όφελος λόγω χαμηλότερης κατανάλωσης είναι 424 ευρώ/έτος και η απόσβεση γίνεται σε 5,6 χρόνια*. Σας συμφέρει;
Από την άλλη, θα πρέπει να αποφύγετε τα μεταχειρισμένα ντίζελ εισαγωγής Εuro4 και παλαιότερα. Εκτός της απαγόρευσης που ισχύει για αυτά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, φαίνεται πως έρχεται επιπλέον ένα έξτρα χαράτσι για όσους τα απέκτησαν με ψευδή δήλωση κατοικίας και τα κυκλοφορούν παράνομα στις δύο μεγαλουπόλεις.
Άρα είναι θέμα αναγκών. Αν κάνετε πολλά χιλιόμετρα το diesel συμφέρει. Αν όχι, η βενζίνη δείχνει πιο θελκτική.
*Tιμή Toyota Yaris diesel 15.500 ευρώ, μέση κατανάλωση 3,5 lt./100 km., μέση τιμή ντίζελ 1,341 ευρώ/λίτρο
Τιμή βενζινοκίνητου 13.100 ευρώ, μέση κατανάλωση 4,8 lt./100 km., μέση τιμή αμόλυβδης 1,567 ευρώ/λίτρο
Αξίζει η αγορά τους ή θα χάσω σε μεταπώληση;
Επιχειρούμε να δώσουμε απαντήσεις στα βασικά ερωτήματα.
Δυσκολεύομαι να μετρήσω τα δημοσιεύματα του ευρωπαϊκού τύπου, σε καθημερινή βάση, τα οποία στρέφονται κατά των ντίζελ αυτοκινήτων. Απαγορεύσεις στα αστικά κέντρα για παλιά diesel, έξτρα φορολογία και μεταστροφή σε άλλες τεχνολογίες από τις εταιρείες αυτοκινήτου συνθέτουν ένα εχθρικό παζλ στον μέχρι χθες δημοφιλέστερο τύπο καυσίμου στην Ευρώπη.
Τι άλλαξε, όμως, στη Γηραία Ήπειρο και τι πρόκειται να γίνει από δω και στο εξής;
Το dieselgate, που έσκασε πριν τρία χρόνια περίπου στην Αμερική, συμπαρέσυρε μια αλληλουχία αρνητικών εξελίξεων.
Ο μέχρι πρότινος τρόπος μέτρησης ρύπων & κατανάλωσης ήταν διάτρητος και έτσι τα νούμερα που ανακοίνωναν όλοι κατασκευαστές ήταν-κατά γενική ομολογία-πλασματικά.
Σήμερα η εφαρμογή του WLTP, που μπαίνει σε ισχύ από τον Σεπτέμβριο, δημιουργεί πονοκέφαλο στους κατασκευαστές. Μάλιστα στο επόμενο διάστημα πολλά εργοστάσια αναμένεται να αλλάξουν πολλά στις γραμμές παραγωγής τους, ώστε τα μοντέλα τους να εναρμονιστούν με τα νέα δεδομένα (δεν αποκλείεται να έχουμε αυξήσεις σε τιμές & σε τέλη κυκλοφορίας όπου υπάρχει εξάρτηση με ρύπους).
Στο πλαίσιο αυτό η εξέλιξη των μικρών ντίζελ κινητήρων μοιάζει ασύμφορη και χωρίς νόημα, καθώς τα μοτέρ βενζίνης είναι πιο αποδοτικά και μπορούν να «πιάσουν» νούμερα με μικρότερο κόστος (για παράδειγμα το νέο Hyundai i20 θα έχει μόνο βενζινοκίνητα μηχανικά σύνολα, η Toyota από το 2019 θα προσφέρει ντίζελ μόνο στα Land Cruiser & Hilux και πολλά ακόμη παραδείγματα).
Άρα είναι ρίσκο η αγορά πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου; Αν εξαιρέσουμε πως αύριο μπορεί να ξυπνήσει ένα υπουργός και χαρατσώσει τα ντίζελ, ο υποψήφιος αγοραστής ενός καινούργιου ντίζελ δεν έχει να φοβηθεί τίποτα αυτή τη στιγμή. Βέβαια, το ερώτημα που μπαίνει είναι αν χρειάζεται πραγματικά ένα πετρελαιοκίνητο. Και μιλάμε για τις περιπτώσεις που διανύεις από 20.000 χλμ. και πάνω κάθε χρόνο. Αν τα ετήσια χιλιόμετρά σου είναι λιγότερα, τότε η απόσβεση του έξτρα κόστους γίνεται σε διάστημα μεγαλύτερο των 5 ετών και έτσι δεν συμφέρει.
Ας πάρουμε για παράδειγμα το απόλυτο best seller της ελληνικής αγοράς, το Toyota Yaris. H διαφορά τιμής μεταξύ 1,5 Dual VVT-iE και 1,4 D-D4 είναι στα 2.400 ευρώ. Αν κάποιος διανύει 15.000 χλμ. το χρόνο, το όφελος λόγω χαμηλότερης κατανάλωσης είναι 424 ευρώ/έτος και η απόσβεση γίνεται σε 5,6 χρόνια*. Σας συμφέρει;
Από την άλλη, θα πρέπει να αποφύγετε τα μεταχειρισμένα ντίζελ εισαγωγής Εuro4 και παλαιότερα. Εκτός της απαγόρευσης που ισχύει για αυτά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, φαίνεται πως έρχεται επιπλέον ένα έξτρα χαράτσι για όσους τα απέκτησαν με ψευδή δήλωση κατοικίας και τα κυκλοφορούν παράνομα στις δύο μεγαλουπόλεις.
Άρα είναι θέμα αναγκών. Αν κάνετε πολλά χιλιόμετρα το diesel συμφέρει. Αν όχι, η βενζίνη δείχνει πιο θελκτική.
*Tιμή Toyota Yaris diesel 15.500 ευρώ, μέση κατανάλωση 3,5 lt./100 km., μέση τιμή ντίζελ 1,341 ευρώ/λίτρο
Τιμή βενζινοκίνητου 13.100 ευρώ, μέση κατανάλωση 4,8 lt./100 km., μέση τιμή αμόλυβδης 1,567 ευρώ/λίτρο
newsauto.gr, ΚΩΣΤΑΣ ΦΟΥΖΑΣ