Συγκρατημένες
είναι οι προσδοκίες για αναθέρμανση της αγοραστικής κίνησης την περίοδο των
θερινών εκπτώσεων που αρχίζουν τη Δευτέρα, εξ αιτίας των αυξημένων φορολογικών
υποχρεώσεων των καταναλωτών.
Οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου να στρέφονται κυρίως
στα … τουριστικά έσοδα. Οι ενώσεις καταναλωτών πάντως επαναλαμβάνουν από την
πλευρά τους τις οδηγίες για σωστές και ασφαλείς αγορές.
Επειδή κάποιοι έμποροι (όχι όλοι) αισχροκερδούν, από
φέτος ειδικά συνεργεία έχουν φωτογραφήσει – δειγματοληπτικά - βιτρίνες καταστημάτων. Έτσι θα συγκρίνουν τις
τιμές που θα έχουν τις επόμενες μέρες. Κι αυτό γιατί η νομοθεσία επιβάλει την
αναγραφή και παρουσίαση δύο τιμών. Πριν και μετά τις εκπτώσεις. Κάποιοι το
αποφεύγουν εκ συστήματος.
Ο
Πρόεδρος της Ε.Σ.Ε.Ε. Βασίλης Κορκίδης για τις εκπτώσεις δήλωσε:
«Ελπίζουμε
να αφήσουν θετικό πρόσημο σε αγοραστική κίνηση και τζίρο στην αγορά. Η πρόβλεψη
της ΕΣΕΕ του τζίρου για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο του 2018 εδράζεται στη
μέχρι στιγμής πορεία του μέσου κύκλου εργασιών του πρώτου τετραμήνου του έτους
που σε σύγκριση με το 2017 παρουσιάζει οριακή αύξηση +0,65%.
Το
κλίμα στον εμπορικό κόσμο είναι ανάμικτο με ελπίδες για αύξηση του τζίρου αλλά
και έντονο προβληματισμό καθώς, οι εκπτώσεις αυτές πραγματοποιούνται σε περιβάλλον
αυξημένων φορολογικών υποχρεώσεων όλων των καταναλωτών, με αποτέλεσμα οι αγορές
να μπαίνουν σε «δεύτερη μοίρα». Οι έμποροι σε μεγάλο βαθμό εναποθέτουμε τις
ελπίδες μας στην τουριστική κίνηση και την «εισαγόμενη κατανάλωση» που αυτή την
περίοδο εντείνεται.
»Οι
καλοκαιρινές εκπτώσεις προ κρίσης έκαναν έναν τζίρο άνω των 8 δις ευρώ, ενώ
πλέον κυμαίνονται σε επίπεδα λιανικών πωλήσεων της τάξης των 6 δις ευρώ και
μόνο εφόσον επιτευχθεί η σταδιακή επιστροφή στα επίπεδα των 7 δις ευρώ, τότε οι
αριθμοί θα δώσουν σημαντική ανάσα στα ταμεία των εμπορικών καταστημάτων. Βασική
προϋπόθεση βεβαίως είναι η ένταση του τουρισμού να αποτυπωθεί με θετικά
αποτελέσματα τουριστικών εσόδων στο σύνολο του ελληνικού εμπορίου».