Του Φάνη Ζώη
Έχει μπει για τα καλά το φθινόπωρο και τα επιτελεία των Περιφερειών ξεκινούν τους υπολογισμούς για τον απολογισμό του καλοκαιριού, προκειμένου η επόμενη τουριστική περίοδος να τους βρει καλύτερα προετοιμασμένους.
Ένα από αυτά είναι και της Περιφέρειας Πελοποννήσου, όπου οι ταξιδιωτικές εισπράξεις το 2018 αντιστοιχούσαν στο 2,7% των συνολικών εσόδων από τον τουρισμό στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΤτΕ.
Η τοπική τουριστική πολιτική των τελευταίων ετών φαίνεται να αποδίδει, καθώς και φέτος η τάση είναι ανοδική. Σημαντικό ενδεικτικό στοιχείο είναι η κίνηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, όπου οι αφίξεις/αναχωρήσεις, σύμφωνα με στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, μόνο στο διάστημα Απρίλιος - Αύγουστος ξεπέρασαν τις 360.000 επιβάτες.
Βέβαια η πίτα φέτος ήταν αρκετά μεγάλη, αφού 45,8 εκατ. επιβάτες πέρασαν έως τώρα συνολικά από τα ελληνικά αεροδρόμια. Και από αυτή την πίτα η Πελοπόννησος απέσπασε μάλλον μικρό κομμάτι. Η «Μυθική Πελοπόννησος», λοιπόν, αν καταφέρει να αναδείξει το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» σε πύλη εισόδου για ολόκληρη την Πελοπόννησο, θα αποσπάσει σίγουρα μεγαλύτερο ποσοστό από το σημερινό - μόλις 2% των νέων ταξιδιωτών στην Ελλάδα.
Το αεροδρόμιό της έχει τεχνικά προβλήματα και άρα δεν μπορεί να εξυπηρετήσει διεθνείς πτήσεις χωρίς να εκσυγχρονιστεί, ωστόσο όπως λένε οι τεχνοκράτες εάν δαπανηθούν υπέρογκα πόσα, θα καθιστούσαν ασύμφορη τη χρήση του από αεροπορικές εταιρείες low cost. Αυτό λοιπόν που θα μπορούσε να γίνει, σε συνεργασία με ξενοδόχους της περιοχής, είναι να μετατραπεί σε σταθμό διεθνών πτήσεων low cost και η Πελοπόννησος να δέχεται εκατομμύρια τουρίστες, όπως η Κρήτη. Βέβαια, για να γίνει αυτό θα πρέπει οι νέες ηγεσίες του υπουργείου Τουρισμού και της Περιφέρειας Πελοποννήσου να αντιληφθούν τον δεσπόζοντα ρόλο που έχει το αεροδρόμιο της Καλαμάτας στην προσπάθεια ανάπτυξης του τουρισμού.
Σε κάθε περίπτωση, αν το Δημόσιο δεν έχει χρήματα για την άμεση αναβάθμιση του αεροδρομίου, θα πρέπει να επισπευστεί η διαδικασία για την ιδιωτικοποίησή του με στόχο να ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής νέων εγκαταστάσεων εντός του 2021.
Ανεξάρτητα πάντως από τη διαδικασία αναβάθμισης των εγκαταστάσεων, το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» θα πρέπει να εξακολουθήσει να έχει χαμηλά αεροπορικά τέλη, ώστε να συνεχίσουν να το προσεγγίζουν εταιρείες όπως η Ryannair, η EasyJet και η Condor, που κατακτούν ολοένα και μεγαλύτερα κομμάτια από την τουριστική πίτα.
Έτσι κι αλλιώς, ένας αναδυόμενος προορισμός όπως αυτός της Πελοποννήσου θα πρέπει να έχει ανταγωνιστικά τέλη αεροδρομίου για να μπορέσει να ανταγωνιστεί καταξιωμένους προορισμούς όπως η Κρήτη και να αυξήσει τον πλούτο του.
Έχει μπει για τα καλά το φθινόπωρο και τα επιτελεία των Περιφερειών ξεκινούν τους υπολογισμούς για τον απολογισμό του καλοκαιριού, προκειμένου η επόμενη τουριστική περίοδος να τους βρει καλύτερα προετοιμασμένους.
Ένα από αυτά είναι και της Περιφέρειας Πελοποννήσου, όπου οι ταξιδιωτικές εισπράξεις το 2018 αντιστοιχούσαν στο 2,7% των συνολικών εσόδων από τον τουρισμό στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΤτΕ.
Η τοπική τουριστική πολιτική των τελευταίων ετών φαίνεται να αποδίδει, καθώς και φέτος η τάση είναι ανοδική. Σημαντικό ενδεικτικό στοιχείο είναι η κίνηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, όπου οι αφίξεις/αναχωρήσεις, σύμφωνα με στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, μόνο στο διάστημα Απρίλιος - Αύγουστος ξεπέρασαν τις 360.000 επιβάτες.
Βέβαια η πίτα φέτος ήταν αρκετά μεγάλη, αφού 45,8 εκατ. επιβάτες πέρασαν έως τώρα συνολικά από τα ελληνικά αεροδρόμια. Και από αυτή την πίτα η Πελοπόννησος απέσπασε μάλλον μικρό κομμάτι. Η «Μυθική Πελοπόννησος», λοιπόν, αν καταφέρει να αναδείξει το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» σε πύλη εισόδου για ολόκληρη την Πελοπόννησο, θα αποσπάσει σίγουρα μεγαλύτερο ποσοστό από το σημερινό - μόλις 2% των νέων ταξιδιωτών στην Ελλάδα.
Το αεροδρόμιό της έχει τεχνικά προβλήματα και άρα δεν μπορεί να εξυπηρετήσει διεθνείς πτήσεις χωρίς να εκσυγχρονιστεί, ωστόσο όπως λένε οι τεχνοκράτες εάν δαπανηθούν υπέρογκα πόσα, θα καθιστούσαν ασύμφορη τη χρήση του από αεροπορικές εταιρείες low cost. Αυτό λοιπόν που θα μπορούσε να γίνει, σε συνεργασία με ξενοδόχους της περιοχής, είναι να μετατραπεί σε σταθμό διεθνών πτήσεων low cost και η Πελοπόννησος να δέχεται εκατομμύρια τουρίστες, όπως η Κρήτη. Βέβαια, για να γίνει αυτό θα πρέπει οι νέες ηγεσίες του υπουργείου Τουρισμού και της Περιφέρειας Πελοποννήσου να αντιληφθούν τον δεσπόζοντα ρόλο που έχει το αεροδρόμιο της Καλαμάτας στην προσπάθεια ανάπτυξης του τουρισμού.
Σε κάθε περίπτωση, αν το Δημόσιο δεν έχει χρήματα για την άμεση αναβάθμιση του αεροδρομίου, θα πρέπει να επισπευστεί η διαδικασία για την ιδιωτικοποίησή του με στόχο να ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής νέων εγκαταστάσεων εντός του 2021.
Ανεξάρτητα πάντως από τη διαδικασία αναβάθμισης των εγκαταστάσεων, το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» θα πρέπει να εξακολουθήσει να έχει χαμηλά αεροπορικά τέλη, ώστε να συνεχίσουν να το προσεγγίζουν εταιρείες όπως η Ryannair, η EasyJet και η Condor, που κατακτούν ολοένα και μεγαλύτερα κομμάτια από την τουριστική πίτα.
Έτσι κι αλλιώς, ένας αναδυόμενος προορισμός όπως αυτός της Πελοποννήσου θα πρέπει να έχει ανταγωνιστικά τέλη αεροδρομίου για να μπορέσει να ανταγωνιστεί καταξιωμένους προορισμούς όπως η Κρήτη και να αυξήσει τον πλούτο του.