23.2.16

ΕΡΤ Α.Ε.: τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους

Ερώτηση στον Υπουργό Επικρατείας για τον προϋπολογισμό της ΕΡΤ, τα διαφημιστικά έσοδα, την χαμηλή απήχηση στο τηλεοπτικό κοινό
 
Την αξιολόγηση της ΕΡΤ Α.Ε., τόσο στον τομέα της τηλεθέασης, όσο και στον τομέα των διαφημιστικών εσόδων, ζήτησε με ερώτησή του ο Βουλευτής Αρκαδίας και επικεφαλής του Τομέα Ανάπτυξης της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Η απάντηση του Υπουργού Επικρατείας κ.Ν.Παππά, είναι ενδεικτική: Παραδέχεται πως το μερίδιο τηλεθέασης της ΕΡΤ1 και ΕΡΤ2 είναι πολύ μικρό (μόλις 3,6% και 1% αντίστοιχα), τα διαφημιστικά έσοδα της ΕΡΤ Α.Ε. για το 2015 αμελητέα (μόλις 3.282.438,27 ευρώ επί συνόλου 329.061.000 ευρώ για όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς), καθώς και ότι για το επτάμηνο Ιουνίου-Δεκεμβρίου 2015 κατεβλήθησαν υπερωρίες ύψους 320.000 ευρώ στους 2.269 υπαλλήλους και 32 μουσικούς της ΕΡΤ.
Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους, όπως καταδεικνύεται στην πλήρη απάντηση του Υπουργού Επικρατείας κ.Νίκου Παππά, η οποία είναι διαθέσιμη στον ακόλουθο σύνδεσμο http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/67715b2c-ec81-4f0c-ad6a-476a34d732bd/9488178.pdf.

Το κείμενο της ερώτησης του κ. Κωνσταντινόπουλου έχει ως εξής:

Κύριε Υπουργέ,

Πριν γίνει Κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ είχε εξαγγείλει το άνοιγμα της ΕΡΤ, ως «λαϊκή απαίτηση».
Σε όλη την Ευρώπη, η διαφημιστική δαπάνη μοιράζεται με βάση τις μετρήσεις τηλεθέασης που γίνονται ιδιαίτερα στο πλέον ενεργό κοινό, των 15-44 ετών. Σε αυτό το κοινό, το μερίδιο της ΕΡΤ στην τηλεθέαση είναι από μικρό έως αμελητέο: 3,6% για την ΕΡΤ1 και 1% για την ΕΡΤ2. Για τους υπόλοιπους τηλεοπτικούς σταθμούς, τα ποσοστά είναι: 16,2% για τον ΑΝΤ1, 16% για τον Alpha, 14,6% για το MEGA, 11% για το STAR, 6,9% για τον ΣΚΑΪ, 3,4% για το «Ε» (πηγή: Nielsen audience measurement, όπως κατατίθεται συνημμένα). Παράλληλα, το μερίδιο της διαφημιστικής δαπάνης που κατευθύνεται προς τη δημόσια τηλεόραση είναι προφανώς αμελητέο – δεν εμφανίζεται καν στη σχετική σελίδα.
Η συνολική διαφημιστική δαπάνη στην Ελλάδα για την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2015 είχε ύψος 650.870.000 ευρώ (329.061.000 ευρώ για την τηλεόραση) και η εκτίμηση για το 2016 ανέρχεται στα 651.200.000 ευρώ (βλ.συνημμένο πίνακα). Δυστυχώς με βάση τον προϋπολογισμό της ΕΡΤ Α.Ε. που υπογράψατε στις 15 Ιανουαρίου από κοινού με τον Αν.Υπουργό Οικονομικών κ.Γ.Χουλιαράκη, φαίνεται πως ελάχιστα από αυτά προσδοκά η ΕΡΤ να εισρεύσουν στα δικά της ταμεία: επί συνόλου 183,65 εκ.ευρώ, τα 177 εκ.ευρώ θα προέλθουν από τους φόρους των πολιτών, ήτοι το υποχρεωτικό ανταποδοτικό τέλος υπέρ ΕΡΤ που εισπράττεται μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ.
Δυστυχώς οι πολίτες, παρά τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης, δεν ικανοποιήθηκαν από αυτό που παρουσίασε η κυβέρνηση ως ανεξάρτητη δημόσια τηλεόραση. Τα αποτελέσματα είναι πενιχρά και το ποσοστό είναι χαμηλό γιατί χρησιμοποιείται ως βραχίονας της κυβέρνησης. Ωστόσο, το τελικό «προϊόν» είναι πανάκριβο: για υπερωρίες και μόνο κατεβλήθησαν – μόνο για ένα εξάμηνο! – 2,7 εκ.ευρώ το 2015.
Είναι προφανές πως για το 2015, η ΕΡΤ – παρά τις προσδοκίες που δημιουργήθηκαν με τις σχετικές κυβερνητικές τυμπανοκρουσίες – δεν ανταποκρίθηκε στις ανάγκες του ελληνικού τηλεοπτικού κοινού, ούτε ως προς την ενημέρωση ούτε ως προς την ψυχαγωγία. Άρα οι πολίτες πληρώνουν ένα φόρο χωρίς την παραμικρή ανταποδοτικότητα για κάτι που στην πλειοψηφία τους δεν παρακολουθούν.

Ως εκ τούτου, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
  1. Σε ποιο ύψος ακριβώς ανήλθαν τα έσοδα της ΕΡΤ Α.Ε. από τη διαφήμιση το 2015;
  2. Πόσοι εργαζόμενοι απασχολούνται στην ΕΡΤ Α.Ε. με μόνιμη σχέση εργασίας ή με συμβάσεις;
  3. Θα γίνει αξιολόγηση των δεδομένων, και κυρίως της Διοίκησης της ΕΡΤ Α.Ε. για αυτά τα πενιχρά τηλεοπτικά αποτελέσματα;
  4. Σε ποιες πρωτοβουλίες θα προχωρήσει η κυβέρνηση για να αντιστρέψει αυτή την αρνητική εικόνα;

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου