Μειωμένες οι κρατήσεις σε επιχειρήσεις εστίασης
Διαπιστώνεται ότι καλύτερες επιδόσεις εμφάνισαν καταστήματα ελληνικής κουζίνας με περιορισμένη κατά κεφαλήν δαπάνη, καθώς σε εναλλακτικούς χώρους και gourmet εστιατόρια, όπου οι τιμές είναι υψηλότερες, η κίνηση ήταν πολύ περιορισμένη, τόσο την Τσικνοπέμπτη όσο και δύο ημέρες νωρίτερα, την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου, κατά τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου. Ας σημειωθεί ότι πρόκειται για τις δύο πιο εμπορικές ημέρες του χρόνου για την αγορά της εστίασης.
Τότε καταγράφεται μεγαλύτερη ζήτηση ακόμη και από τα Χριστούγεννα και άλλες γιορτές του έτους, σύμφωνα με στοιχεία του e-table, πλατφόρμας για on line κρατήσεις, με μέλη πάνω από 1.700 εστιατόρια.
Η υπηρεσία αναπτύσσεται με ρυθμό περίπου 150%, αλλά αυτός δεν αντανακλά και την αύξηση της ζήτησης στο σύνολο της αγοράς. Σύμφωνα με τους ιθύνοντες, θα ήταν πιο ασφαλής η εκτίμηση για στασιμότητα της αγοράς, με βάση συγκριτικά στοιχεία.
Εξάλλου, όπως προκύπτει, η εστίαση έχει εποχικότητα. Οι Έλληνες βγαίνουν κυρίως Παρασκευή και Σάββατο και πολύ σπάνια Δευτέρα έως Πέμπτη.
Ειδικότερα, δε, την Τσικνοπέμπτη, βγήκαν λιγότεροι, καθώς οι περισσότεροι γιόρτασαν το έθιμο στο σπίτι.
Αυτό καταδεικνύουν οι αυξημένες παραγγελίες για delivery σε ψησταριές και γυράδικα και η περιορισμένη ζήτηση κρεατικών στην αγορά για κατ’ οίκον κατανάλωση.
Συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές οι Έλληνες ήταν πιο εγκρατείς, αν και οι περισσότεροι τήρησαν την παράδοση καταναλώνοντας κυρίως... χοιρινά καλαμάκια.
Αυτό το προϊόν αναδείχθηκε No1 στις παραγγελίες της Τσικνοπέμπτης στη δημοφιλή πλατφόρμα παραγγελιών e-food που καλύπτει 4.000 καταστήματα εστίασης σε 50 πόλεις της Ελλάδας.
Στελέχη της εταιρείας μας μεταφέρουν ότι την Τσικνοπέμπτη η μέση αξία του καλαθιού αυξήθηκε κατά 20%, λόγω των πολλών παραγγελιών που έγιναν από παρέες αλλά και τη ζήτηση που σημειώθηκε για πιο ακριβά πιάτα.
Είναι ενδεικτικό ότι τη συγκεκριμένη ημέρα το κοκορέτσι κατέγραψε αύξηση 3.000%!
Ανεξάρτητα πάντως από τις πλατφόρμες παραγγελιοληψίας έτοιμου φαγητού, όπου προχθές σημειώθηκε αύξηση της ζήτησης, οι πωλήσεις της Τσικνοπέμπτης δεν ήταν ικανοποιητικές για τον κλάδο εστίασης συνολικά συγκριτικά με άλλες εποχές.