Μέχρι την τελευταία
ημέρα του έτους, εάν δεν δοθεί παράταση, θα μπορούν οι ιδιοκτήτες των
αυτοκινήτων να πληρώσουν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας για το 2019.
Τα προσδοκώμενα έσοδα για το κράτος υπολογίζονται κοντά στα 1,15 δισ. ευρώ, δηλαδή αναμένεται να κινηθούν κοντά στα περσινά δημόσια έσοδα που άγγιξαν -σχεδόν- το ίδιο ποσό.
Ωστόσο, υπάρχει η προσδοκία ότι και φέτος θα παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα ο αριθμός εκείνων των ιδιοκτητών που θα πληρώσουν τα τέλη με καθυστέρηση.
Σε αυτή την περίπτωση αν δεν καταβληθούν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας, εκτός από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, επιβάλλεται και πρόστιμο που είναι ισόποσο των τελών, αν το όχημα είναι δίκυκλο ή τρίκυκλο ΙΧ ή επιβατικό ΙΧ, το ήμισυ των τελών, αν το όχημα είναι επιβατικό Δ.Χ. ή φορτηγό ή λεωφορείο και 30 ευρώ αν τα τέλη κυκλοφορίας είναι λιγότερα από 30 ευρώ.
Να σημειώσουμε ότι στην Ελλάδα κυκλοφορούν περίπου 5.126.024 επιβατικά αυτοκίνητα γεγονός που αντιστοιχούν 476 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους.
Αν συνυπολογίσουμε τα επαγγελματικά οχήματα (βαν, φορτηγά, λεωφορεία κ.ά.) στη χώρα μας κυκλοφορούν 6,2 εκατ. Από το σύνολο των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, τα 3,73 εκατ. (ποσοστό 72,8%) είναι ηλικίας τουλάχιστον 10 ετών, όταν ο μέσος όρος της ηλικίας του ελληνικού στόλου κυμαίνεται στα 15 έτη.
Στη συντριπτική τους πλειοψηφία (σε ποσοστό 91%) τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα καταναλώνουν βενζίνη. Το 5,8% χρησιμοποιεί πετρέλαιο, ενώ μόλις 3,2% εναλλακτικά καύσιμα (υγραέριο, φυσικό αέριο, υβριδικά, ηλεκτρικά κ.λπ.).
Οι ιδιοκτήτες οχημάτων ανάλογα με τα κυβικά και το έτος πρώτης κυκλοφορίας του οχήματός τους θα πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας που κυμαίνονται από 22 έως 1.230 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν έως το 2000, από 22 έως 1.260 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν από 2001 έως 2005, από 22 έως 1.380 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν από 2006 έως 2010 και για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά τα τέλη κυκλοφορίαςυπολογίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων.
Από την άλλη δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και τις αρκετές χιλιάδες ιδιοκτητών που κάθε χρόνο καταθέτουν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους για να απαλλαχθούν από τα τέλη κυκλοφορίας. Ωστόσο, έχουν το δικαίωμα κατά τη διάρκεια του έτους να παραλάβουν τις πινακίδες τους για να κινήσουν το όχημά τους, πληρώνοντας για το χρονικό διάστημα που επιθυμούν να έχουν το όχημά τους συν έναν επιπλέον μήνα.
Ωστόσο και φέτος υπήρξε ράλι στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων, καθώς οι προβλέψεις κάνουν λόγο για πωλήσεις άνω των 100.000 μονάδων. Φυσικά η αισιοδοξία στον χώρο της αυτοκίνησης είναι διάχυτη, καθώς οι επικεφαλής των αντιπροσωπειών θεωρούν ότι και το 2019 θα είναι μια καλή χρονιά με περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων. Ο σημαντικότερος λόγος για την επίτευξη αυτών των στόχων είναι η μεγάλη ηλικία του ελληνικού στόλου, γεγονός που αποτελεί βασικό κίνητρο για αλλαγή των αυτοκινήτων λόγω της φυσιολογικής φθοράς.
Σημαντική μερίδα στις επιλογές των οδηγών αποτελούν τα τελευταία χρόνια και τα υβριδικά ή ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία επιβαρύνονται με ιδιαίτερα χαμηλά τέλη κυκλοφορίας και μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στο κέντρο όλων των μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων.
Κυριάκος Παρασίδης
Τα προσδοκώμενα έσοδα για το κράτος υπολογίζονται κοντά στα 1,15 δισ. ευρώ, δηλαδή αναμένεται να κινηθούν κοντά στα περσινά δημόσια έσοδα που άγγιξαν -σχεδόν- το ίδιο ποσό.
Ωστόσο, υπάρχει η προσδοκία ότι και φέτος θα παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα ο αριθμός εκείνων των ιδιοκτητών που θα πληρώσουν τα τέλη με καθυστέρηση.
Σε αυτή την περίπτωση αν δεν καταβληθούν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας, εκτός από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, επιβάλλεται και πρόστιμο που είναι ισόποσο των τελών, αν το όχημα είναι δίκυκλο ή τρίκυκλο ΙΧ ή επιβατικό ΙΧ, το ήμισυ των τελών, αν το όχημα είναι επιβατικό Δ.Χ. ή φορτηγό ή λεωφορείο και 30 ευρώ αν τα τέλη κυκλοφορίας είναι λιγότερα από 30 ευρώ.
Να σημειώσουμε ότι στην Ελλάδα κυκλοφορούν περίπου 5.126.024 επιβατικά αυτοκίνητα γεγονός που αντιστοιχούν 476 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους.
Αν συνυπολογίσουμε τα επαγγελματικά οχήματα (βαν, φορτηγά, λεωφορεία κ.ά.) στη χώρα μας κυκλοφορούν 6,2 εκατ. Από το σύνολο των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, τα 3,73 εκατ. (ποσοστό 72,8%) είναι ηλικίας τουλάχιστον 10 ετών, όταν ο μέσος όρος της ηλικίας του ελληνικού στόλου κυμαίνεται στα 15 έτη.
Στη συντριπτική τους πλειοψηφία (σε ποσοστό 91%) τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα καταναλώνουν βενζίνη. Το 5,8% χρησιμοποιεί πετρέλαιο, ενώ μόλις 3,2% εναλλακτικά καύσιμα (υγραέριο, φυσικό αέριο, υβριδικά, ηλεκτρικά κ.λπ.).
Οι ιδιοκτήτες οχημάτων ανάλογα με τα κυβικά και το έτος πρώτης κυκλοφορίας του οχήματός τους θα πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας που κυμαίνονται από 22 έως 1.230 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν έως το 2000, από 22 έως 1.260 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν από 2001 έως 2005, από 22 έως 1.380 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν από 2006 έως 2010 και για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά τα τέλη κυκλοφορίαςυπολογίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων.
Από την άλλη δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και τις αρκετές χιλιάδες ιδιοκτητών που κάθε χρόνο καταθέτουν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους για να απαλλαχθούν από τα τέλη κυκλοφορίας. Ωστόσο, έχουν το δικαίωμα κατά τη διάρκεια του έτους να παραλάβουν τις πινακίδες τους για να κινήσουν το όχημά τους, πληρώνοντας για το χρονικό διάστημα που επιθυμούν να έχουν το όχημά τους συν έναν επιπλέον μήνα.
Ωστόσο και φέτος υπήρξε ράλι στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων, καθώς οι προβλέψεις κάνουν λόγο για πωλήσεις άνω των 100.000 μονάδων. Φυσικά η αισιοδοξία στον χώρο της αυτοκίνησης είναι διάχυτη, καθώς οι επικεφαλής των αντιπροσωπειών θεωρούν ότι και το 2019 θα είναι μια καλή χρονιά με περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων. Ο σημαντικότερος λόγος για την επίτευξη αυτών των στόχων είναι η μεγάλη ηλικία του ελληνικού στόλου, γεγονός που αποτελεί βασικό κίνητρο για αλλαγή των αυτοκινήτων λόγω της φυσιολογικής φθοράς.
Σημαντική μερίδα στις επιλογές των οδηγών αποτελούν τα τελευταία χρόνια και τα υβριδικά ή ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία επιβαρύνονται με ιδιαίτερα χαμηλά τέλη κυκλοφορίας και μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στο κέντρο όλων των μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων.
Κυριάκος Παρασίδης