21.12.12

Αντί για γαλοπούλα... κοτόπουλο !

Την τελευταία στιγμή περιμένουν οι καταναλωτές προκειμένου να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, καθώς ευελπιστούν πως θα μειωθούν οι τιμές και θα μπορέσουν οι τσέπες τους να «αντέξουν» τα έξοδα. 
Δεν λείπουν παρόλα αυτά και πολίτες οι οποίοι δεν περιμένουν πτώση των τιμών αλλά έχουν από τώρα αποφασίσει πως η γαλοπούλα στο τραπέζι τους φέτος θα αντικατασταθεί από το κοτόπουλο, καθώς τα χρήματα δεν φτάνουν...

Και όλα αυτά παρά το γεγονός ότι το χριστουγεννιάτικο τραπέζι θα είναι φέτος φθηνότερο κατά 4,64%, σύμφωνα με τον δειγματοληπτικό έλεγχο που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ).

Πιο συγκεκριμένα, το χριστουγεννιάτικο οικογενειακό τραπέζι θα κοστίσει 151,56 ευρώ έναντι 158,93 ευρώ που κόστιζε πέρυσι την ίδια ακριβώς περίοδο, περιλαμβάνοντας τα ίδια ακριβώς προϊόντα. Η διαφορά αυτή των 7,37 ευρώ (που μεταφράζεται σε μείωση 4,64%) σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2011 οφείλεται κατά κύριο λόγο στη μείωση της τιμής του χοιρινού, όσον αφορά στα κρεατικά, η τιμή του οποίου κατά μέσο όρο εκτιμάται στα 3,70 ευρώ το κιλό και εμφανίζει μία μείωση 26% σε σχέση με πέρυσι καθώς επίσης και στα φθηνότερα οπωροκηπευτικά προϊόντα, με εξαίρεση τις πατάτες.
Η γενική εικόνα που διαμορφώνεται αναφορικά με την τιμή των κρεατικών τη φετινή περίοδο σε σχέση με την αντίστοιχη του 2011, αποτυπώνεται στην οριακή μείωση της τιμής του ντόπιου αρνιού στα 7 ευρώ το κιλό και στην μικρή αύξηση της τιμής της γαλοπούλας (3,85%)
 Αναφορικά με τις τιμές των οπωροκηπευτικών, οι ντομάτες εμφανίζουν αξιοσημείωτη μείωση κατά 26,88%, όπως και το λάχανο (34,78%) αλλά και το μαρούλι (15,56%) και μόνο οι πατάτες εμφανίζουν μικρής κλίμακας αύξηση κατά 3,08%.
Στο ίδιο πτωτικό πλαίσιο κινούνται και οι τιμές των φρούτων, οι οποίες καταγράφουν μία μεσοσταθμική μείωση περίπου κατά 18% (πορτοκάλια, μήλα), ενώ όσον αφορά στα γλυκά, τα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες εμφανίζουν κάποιες μικρές ανοδικές και καθοδικές αυξομειώσεις. Τέλος, τα ποτά και τα αναψυκτικά (προϊόντα σούπερ μάρκετ) συνεχίζουν τη σταθερή εδώ και μια τριετία ανοδική τους πορεία.
 Η μειωμένη καταναλωτική δαπάνη που αποτυπώνεται στο διαχρονικά μειούμενο τζίρο, αποτελεί για ακόμη μία χρονιά το σήμα κατατεθέν της φετινής χριστουγεννιάτικης περιόδου, καθώς οι απώλειες στις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων αναμένεται να προσεγγίσουν περίπου το 18% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, με εκτίμηση να διαμορφωθεί η κατανάλωση στα 7,6 δισ. ευρώ σε σχέση με τα 9,25 δισ. ευρώ το 2011 και με συνολική απώλεια του εορταστικού τζίρου φέτος κατά 1,6 δισ. ευρώ. Η σύγκριση του 2012 σε σχέση με το 2008 είναι απογοητευτική, αφού τα 21,9 δισ. ευρώ του εορταστικού τζίρου θα συρρικνωθούν στα 7,6 δισ. ευρώ δηλαδή με απώλεια 65,3% που σημαίνει ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια χάθηκαν τα δύο τρίτα του χριστουγεννιάτικου τζίρου

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου