Στους προσεχείς δύο έως τρεις μήνες αναμένεται να αρχίσει τμηματικά η προκήρυξη των νέων διαγωνιστικών διαδικασιών για την ανάθεση κατασκευής του οδικού έργου Πάτρα – Πύργος, όπως προέκυψε στο πλαίσιο της σημερινής συνάντησης του αναπληρωτή υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, Χρ. Σπίρτζη, με εκπροσώπους της Δυτικής Ελλάδας.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, προωθείται η ολοκλήρωση ένταξης του συγκεκριμένου έργου στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) 2014-2020, προκειμένου να υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση του.
Στο μεταξύ οι σχετικές διαδικασίες προετοιμασίας των νέων διαγωνισμών έχουν ήδη δρομολογηθεί με εντολές της πολιτικής ηγεσίας από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, ώστε το έργο να προωθηθεί σε νέες υγιείς βάσεις, με διαφάνεια, προστασία του δημόσιου συμφέροντος και αναπτυξιακό όφελος της χώρας και των τοπικών κοινωνιών.
Οι ανακοινώσεις έγιναν στη διάρκεια της πολύωρης σύσκεψης, που συγκάλεσε ο αναπληρωτής υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ Χρ. Σπίρτζης, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Γιώργου Δέδε και των αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων στο υπουργείο. Στη διάρκεια της σύσκεψης έγινε αρμοδίως υπεύθυνη και αναλυτική ενημέρωση των εκπροσώπων της Δυτικής Ελλάδας, για τις έως τώρα ενέργειες και τον προγραμματισμό του υπουργείου για την υλοποίηση του έργου, καθώς επίσης και κατάθεση σχετικών προτάσεων από τους φορείς, στο πλαίσιο διαδικασίας διαβούλευσης και δημοκρατικού διαλόγου.
Διαγωνιστικές διαδικασίες
Η πολιτική βούληση της κυβέρνησης και του υπουργείου είναι να σταματήσει η συσσώρευση των έργων σε λίγους, όπως τόνισε ο κ Σπίρτζης, υπογραμμίζοντας ότι για αυτό το λόγο προωθούνται οι τμηματικές διαγνωστικές διαδικασίες, ο τελικός αριθμός των οποίων αποτελεί αντικείμενο της σχετικής μελέτης και προετοιμασίας των υπηρεσιών του υπουργείου.
Ο αναπληρωτής υπουργός σημείωσε ότι οι νέες δημοπρασίες, σε κάθε περίπτωση θα εξελιχθούν παράλληλα, για το σύνολο του έργου και κατά τρόπο που θα διασφαλίζεται σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού και συμμετοχής στους διαγωνισμούς όσο το δυνατόν περισσότερων και όχι μόνον λίγων εργοληπτικών εταιριών. Επίσης θα διασφαλιστεί η πιο αποτελεσματική οικονομικά, κατασκευαστικά και χρονικά, λύση υλοποίησης του έργου. Με την επιλογή της νέας διαγωνιστικής διαδικασίας, όπως υπογραμμίστηκε απο τον αναπληρωτή υπουργό, δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις, σε σχέση με τον χρόνο ολοκλήρωσης του προηγούμενου διαγωνισμού, μιας και ακόμη να γινόταν ο διαγωνισμός στις 31 Μαρτίου 2015, οι οικονομικές προσφορές του διαγωνισμού θα ανοίγονταν μετά την οριστική ένταξη του έργου στο ΣΕΣ τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο του 2015.
Ο κ Σπίρτζης υπογράμμισε προς τους εκπροσώπους της Δυτικής Ελλάδας ότι ο σχετικός διαγωνισμός, ο οποίος έπειτα από συνεχείς αναβολές διάρκειας άνω του ενός έτους, που είχε αναγγελθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση για τις 31 Μαρτίου 2015 ακυρώθηκε από το υπουργείο, ακριβώς για να γίνει δυνατή η υλοποίηση του έργου.
Η ακύρωση του προβληματικού διαγωνισμού ήταν αναγκαία προϋπόθεση, προκειμένου να γίνει νέα δημοπράτηση του έργου, με έλεγχο πεπραγμένων και προκήρυξη νέας διαγωνιστικής διαδικασίας το αμέσως προσεχές διάστημα, σε υγιείς βάσεις όπως τόνισε ο κ Σπίρτζης εξηγώντας ότι «Η προκήρυξη του διαγωνισμού ήταν προβληματική και διάτρητη. Οδηγούσε με απόλυτη βεβαιότητα σε δικαστικές διαμάχες, διεκδικήσεις εις βάρος του δημοσίου, χρονικές υπερβάσεις και κατασκευαστικές εμπλοκές έως και την τελική ματαίωση του έργου».
Κοσμάς Ζακυνθινός