Σύμφωνα με τις τελευταίες εκθέσεις για την Οδική Ασφάλεια, που δημοσίευσε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών
Στο
αλκοόλ αποδίδεται πλέον ένας στους τέσσερις θανάτους από τροχαίο στην
Ευρώπη, σύμφωνα με τις τελευταίες εκθέσεις για την Οδική Ασφάλεια, που
δημοσίευσε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την οδήγηση σε κατάσταση μέθης, όπως επισημαίνεται στις εκθέσεις που παρουσίασε την Τετάρτη το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», «οι μισές από τις χώρες που παρείχαν στοιχεία, ανέφεραν μείωση του αριθμού των ελέγχων από το 2010 και μετά, ενώ οι υπόλοιπες παρουσίασαν αύξηση».
Συγκεκριμένα, ο αριθμός των ελέγχων για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ μέσα στην τελευταία πενταετία αυξήθηκε κατά 39% στην Πολωνία, κατά 24% στην Εσθονία και κατά 12% στην Πορτογαλία. Αντίθετα, στο ίδιο διάστημα, ο αριθμός των αντίστοιχων ελέγχων μειώθηκε κατά 13% στη Σουηδία, κατά 10% στην Κύπρο και κατά 5% στην Αγγλία και την Ουαλία.
Εκτιμάται, ότι το 2% των διανυθέντων χιλιομέτρων στην Ε.Ε οδηγείται με παράνομη συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα, ενώ το ένα τέταρτο όλων των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ε.Ε, σχετίζεται με την κατανάλωση αλκοόλ.
Στις ίδιες εκθέσεις τονίζεται ότι, περισσότεροι από 26.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ε.Ε το περασμένο έτος, με τον αριθμό αυτό να αυξάνεται για πρώτη φορά από το 2001.
Βασική διαπίστωση, είναι ότι η μείωση του επιπέδου αστυνόμευσης για τροχαίες παραβάσεις, ευθύνεται σημαντικά για την αποτυχία της Ευρώπης να μειώσει τον αριθμό των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων.
Κύριες αιτίες θανάτου και σοβαρών τραυματισμών σε όλη την Ευρώπη, εξακολουθούν να είναι η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας, η κατανάλωση αλκοόλ, η απόσπαση της προσοχής των οδηγών και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας.
Όσον αφορά την Ελλάδα, κατά την τελευταία 5ετία, καταγράφει τη 2η καλύτερη επίδοση μεταξύ των 28 της Ε.Ε σε ό,τι αφορά τη μείωση των θανάτων σε τροχαία.
Τα στοιχεία ωστόσο, δεν περιλαμβάνουν τα τελικά, επίσημα εθνικά στοιχεία για το 2015, εντός του οποίου και ειδικά κατά το 2ο εξάμηνο, καταγράφηκε στην Ελλάδα αύξηση των θανάτων σε σύγκριση με το 2014.
Πάντως, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, όπως υπογραμμίζει το Ινστιτούτο «Πάνος Μυλωνάς», μέσα στους πρώτους δύο μήνες του 2016, καταγράφηκε σημαντική αύξηση του αριθμού των νεκρών σε τροχαία, γεγονός που θα πρέπει να προβληματίσει τις αρχές.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την οδήγηση σε κατάσταση μέθης, όπως επισημαίνεται στις εκθέσεις που παρουσίασε την Τετάρτη το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», «οι μισές από τις χώρες που παρείχαν στοιχεία, ανέφεραν μείωση του αριθμού των ελέγχων από το 2010 και μετά, ενώ οι υπόλοιπες παρουσίασαν αύξηση».
Συγκεκριμένα, ο αριθμός των ελέγχων για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ μέσα στην τελευταία πενταετία αυξήθηκε κατά 39% στην Πολωνία, κατά 24% στην Εσθονία και κατά 12% στην Πορτογαλία. Αντίθετα, στο ίδιο διάστημα, ο αριθμός των αντίστοιχων ελέγχων μειώθηκε κατά 13% στη Σουηδία, κατά 10% στην Κύπρο και κατά 5% στην Αγγλία και την Ουαλία.
Εκτιμάται, ότι το 2% των διανυθέντων χιλιομέτρων στην Ε.Ε οδηγείται με παράνομη συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα, ενώ το ένα τέταρτο όλων των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ε.Ε, σχετίζεται με την κατανάλωση αλκοόλ.
Στις ίδιες εκθέσεις τονίζεται ότι, περισσότεροι από 26.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ε.Ε το περασμένο έτος, με τον αριθμό αυτό να αυξάνεται για πρώτη φορά από το 2001.
Βασική διαπίστωση, είναι ότι η μείωση του επιπέδου αστυνόμευσης για τροχαίες παραβάσεις, ευθύνεται σημαντικά για την αποτυχία της Ευρώπης να μειώσει τον αριθμό των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων.
Κύριες αιτίες θανάτου και σοβαρών τραυματισμών σε όλη την Ευρώπη, εξακολουθούν να είναι η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας, η κατανάλωση αλκοόλ, η απόσπαση της προσοχής των οδηγών και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας.
Όσον αφορά την Ελλάδα, κατά την τελευταία 5ετία, καταγράφει τη 2η καλύτερη επίδοση μεταξύ των 28 της Ε.Ε σε ό,τι αφορά τη μείωση των θανάτων σε τροχαία.
Τα στοιχεία ωστόσο, δεν περιλαμβάνουν τα τελικά, επίσημα εθνικά στοιχεία για το 2015, εντός του οποίου και ειδικά κατά το 2ο εξάμηνο, καταγράφηκε στην Ελλάδα αύξηση των θανάτων σε σύγκριση με το 2014.
Πάντως, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, όπως υπογραμμίζει το Ινστιτούτο «Πάνος Μυλωνάς», μέσα στους πρώτους δύο μήνες του 2016, καταγράφηκε σημαντική αύξηση του αριθμού των νεκρών σε τροχαία, γεγονός που θα πρέπει να προβληματίσει τις αρχές.