7.6.10

Χάθηκε μία ευκαιρία ανάπτυξης για το Κατάκολο !!

Ένα από τα τέσσερα λιμάνια της Ελλάδος που θα επένδυε η εταιρεία Royal Caribbean Cruises ήταν το Κατάκολο σύμφωνα, αλλά για μία ακόμη φορά χάνεται μία ευκαιρία για την ανάπτυξή του, αφού ναυάγησε η συμφωνία των εκπροσώπων της εταιρείας με το Ελληνικό Κράτος. Τα άλλα τρία λιμάνια ήταν του Πειραιά, της Ρόδου και του Ηρακλείου Κρήτης όπου οι κινέζοι κατέθεσαν πρόταση για επενδύσεις ύψους 250 εκατ. Ευρώ στον τομέα των υποδομών υποδοχής ξένων επιβατών. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που αναφέρονται σε άρθρο της εφημερίδας «Βήμα της Κυριακής», κατά την διάρκεια συνάντησης που είχαν οι εκπρόσωποι της εταιρείας με την κυρία Κατσέλη, οι σύμβουλοι της υπουργού που ήταν παρόντες στη συνάντηση ζήτησαν από τους αμερικανούς εκπροσώπους της RCC να προσλάβουν και «καμιά πενηνταριά- εξηνταριά έλληνες ναυτικούς». Οι Αμερικανοί της RCC, η επίσκεψη των οποίων συνέπεσε με τις αντιδράσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κατά του πλοίου τους «Ζenith», έκπληκτοι άκουσαν το αίτημα της ελληνικής πλευράς. Απάντησαν ότι έχουν πραγματοποιήσει επενδύσεις στον τομέα της κρουαζιέρας σε περισσότερες από 40 χώρες και σε καμία δεν τους ετέθη τέτοιο ζήτημα, προσθέτοντας ότι είναι αδύνατον σε κάθε χώρα στην οποία πραγματοποιούν επενδύσεις να δεσμεύονται και για προσλήψεις ναυτικών, ευχαρίστησαν την κυρία Κατσέλη και αποχώρησαν Αυτοί που τελικά είναι χαμένοι από αυτή την επένδυση που δεν αποφασίστηκε ποτέ, λένε οι ίδιες πηγές, δεν είναι τόσο ο Πειραιάς, όσο το Κατάκολο, η Ρόδος και το Ηράκλειο της Κρήτης και ενδεχομένως άλλα σημεία του ελλαδικού χώρου στα οποία αναγκαστικά η RCC θα επένδυε για να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις που θα της επέτρεπαν να αυξήσει τον αριθμό των αφίξεων και αναχωρήσεων των πλοίων της. Επίσης μεγάλη χαμένη είναι η παραναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας, δεδομένου ότι τα πλοία αυτά για να εξυπηρετηθούν θα ήταν αναγκασμένα να δημιουργήσουν βάσεις στην Ελλάδα που θα καλύπτουν τις ανάγκες τους σε τροφοδοσία, καύσιμα, αναλώσιμα, ακόμη και πληρώματα. Σήμερα η RCC διαθέτει βάσεις σε 40 χώρες, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται το τουρκικό λιμάνι του Κουσάντασι, στο οποίο ελέγχουν το 25% έχοντας επενδύσει δυναμικά στη δημιουργία σύγχρονων υποδομών υποδοχής και διαμονής ξένων επισκεπτών. Η Μεσόγειος, και συγκεκριμένα το Αιγαίο Πέλαγος και τα νησιά του, είναι μια περιοχή που βρίσκεται πολύ ψηλά στην ατζέντα τους, αφού ήδη δραστηριοποιούνται στην περιοχή 11 κρουαζιερόπλοιά τους, τα οποία κατά μέσον όρο φιλοξενούν 2.500 επιβάτες ανά ταξίδι.Τα πλοία αυτά πραγματοποιούν στα ελληνικά νησιά περί τις 440 προσεγγίσεις ανά τουριστική περίοδο και ένας απλός πολλαπλασιασμός αρκεί για να δει κανείς ότι διακινούν κάθε χρόνο στην Ελλάδα περί τις 550.000 επιβάτες από όλον τον κόσμο, και κυρίως από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Οπως επισημαίνουν παρατηρητές της αγοράς, η RCC, στην περίπτωση κατά την οποία επένδυε στην Ελλάδα το ποσό των 250 εκατ. ευρώ που προέβλεπε η πρότασή της, θα αύξανε μοιραία τον αριθμό των κρουαζιεροπλοίων της στην περιοχή και κατά συνέπεια τον τελικό αριθμό των διακινουμένων με τα πλοία της επιβατών, θέλοντας με τον τρόπο αυτόν να διασφαλίσει την επένδυσή της.ΠΑΤΡΙΣ

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου