22.12.18

Η Ιταλία βγάζει τον στρατό στους δρόμους της Ρώμης για να κλείσει τις λακούβες

Ο ιταλικός στρατός θα βοηθήσει στο να κλείσουν οι λακούβες στους δρόμους της Ρώμης, οι οποίες είναι αιτία δυστυχημάτων και τραυματισμών πεζών και οδηγών αυτοκινήτων.
Πρόκειται για μέτρο που προτάθηκε από το Κίνημα των Πέντε Αστέρων και το οποίο ψηφίζεται, σήμερα, από το κοινοβούλιο της Ρώμης. Σαράντα εκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν για το 2019 και άλλα είκοσι για το 2020, όπως αναφέρουν τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης και αναμεταδίδει ο ανταποκριτής του Αθηναϊκού Πρακτορείο Ειδήσεων.
Αρχικά το συγκεκριμένο μέτρο είχε απορριφθεί από την αρμόδια επιτροπή του ιταλικού κοινοβουλίου, αλλά το κίνημα Πέντε Αστέρων το ξαναπαρουσίασε. Εξαιτίας της κακής κατάστασης του οδοστρώματος, ποδηλάτες που έπαιρναν μέρος στον Γύρο της Ιταλίας αρνήθηκαν να περάσουν από την Ρώμη και ζήτησαν να ακυρωθεί η συγκεκριμένη διαδρομή.
Παράλληλα με τον στρατό, για την βελτίωση της κατάστασης των δρόμων της Αιώνιας Πόλης έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και εθελοντικές οργανώσεις, μέλη των οποίων, τα τελευταία τρία χρόνια, έκλεισαν πάνω από πέντε χιλιάδες λακούβες.

ΦΩΤΟ - Αυτή είναι η 25 χρονη εστεμμένη που συνελήφθη για πορνεία στην Λάρισα



Η 25χρονη Θεσσαλονικιά που συνελήφθη πριν από δύο ημέρες στη Λάρισα για παράβαση του νόμου περί εκδιδόμενων προσώπων είναι γνωστή στην κοσμική Θεσσαλονίκη. Άνθρωποι που την γνωρίζουν καλά την περιγράφουν ως ένα χαμογελαστό και ευγενικό κορίτσι που είναι πάντα ευδιάθετο και παιχνιδιάρικο. Είχε πάρει μέρος σε τηλεοπτική εκπομπή με θέμα την αγάπη σε τηλεοπτικό σταθμό πανελλαδικής εμβέλειας.
H νεαρή καλλονή το 2016 απέσπασε διάκριση σε πανελλήνιο διαγωνισμό ομορφιάς.
Είναι γεννημένη το 1993 και έχει ύψος 1,83 m. Σπουδάζει τεχνολόγος γεωπόνος στο Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Δείτε αποκαλυπτικές φωτογραφίες της 25χρονης:
model 1.jpg
model 2.jpg
model 3.jpg
model 4.jpg
Η σύλληψη της 24χρονης
Αστυνομικός της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Λάρισας υποδύθηκε τον πελάτη και έκλεισε ραντεβού για ερωτική συνεύρεση με την 25χρονη. Υπεύθυνη για τα ραντεβού του μοντέλου ήταν μια 44χρονη η οποία επίσης συνελήφθη από τις αρχές.
Οι δύο γυναίκες ακινητοποιήθηκαν μετά την καταβολή του χρηματικού ποσού των 450 ευρώ και το οποίο ήταν προσημειωμένο. Το προαναφερόμενο χρηματικό ποσό κατασχέθηκε, ενώ από την κατοχή της 44χρονης δεσμεύτηκε ένα κινητό τηλέφωνο, που χρησιμοποιούσε για την παράνομη δραστηριότητά της.
Σε βάρος της 44χρονης σχηματίστηκε δικογραφία για το αδίκημα της μαστροπείας ενώ σε βάρος της 25χρονης δικογραφία πταισματικού χαρακτήρα, για παράβαση του νόμου περί εκδιδομένων προσώπων.

Μουσικός έπαιζε κιθάρα όσο οι χειρουργοί του αφαιρούσαν όγκο από τον εγκέφαλο


Ένας καλλιτέχνης της τζαζ από τη Νότια Αφρική, ο Μούσα Μαντσίνι, έχει παίξει μουσική σε ολόκληρο τον κόσμο, αλλά μια από όλες τις ερμηνείες του ξεχωρίζει: αυτή που έδωσε όσο οι χειρουργοί πραγματοποιούσαν επέμβαση στον...εγκέφαλό του.
Βίντεο δείχνει τον καλλιτέχνη αυτόν, ο οποίος παίζει πολλά όργανα και διδάσκει στο πανεπιστήμιο, να παίζει την κιθάρα του ξαπλωμένος μέσα στο χειρουργείο και περιστοιχιζόμενος από γιατρούς και νοσηλευτικό προσωπικό στη διάρκεια της εξάωρης επέμβασης στην οποία υποβλήθηκε για την αφαίρεση ενός όγκου στον εγκέφαλο.
Αυτό επέτρεψε στους γιατρούς στην πόλη Ντέρμπαν της Νότιας Αφρικής να παρατηρήσουν ποιές περιοχές του εγκεφάλου του χρησιμοποιούσε ο Μαντσίνι παίζοντας μουσική και να τις διαφυλάξουν αλλά και να αποκαταστήσουν μερικώς την κίνηση των δακτύλων του, που είχε πληγεί εξαιτίας του όγκου.
"Ένιωσα πολύ περίεργα και άβολα", είπε ο Μαντσίνι στο Reuters μια εβδομάδα μετά την επέμβαση. "Το να βρίσκεσαι μεταξύ γενικής αναισθησίας αλλά και ξύπνιος και να ακούς τους ήχους από το φλόγιστρο μέσα στον εγκέφαλό σου...είναι πολύ δύσκολο να συγκεντρωθείς".
Οι γιατροί επέλεξαν να κρατήσουν ξύπνιο τον Μαντσίνι για να αξιολογήσουν ποιά τμήματα του εγκεφάλου του λειτουργούν όσο προχωράει η επέμβαση συμβάλλοντας έτσι στον περιορισμό του κινδύνου νευρολογικής βλάβης.
"Ήταν μια επιτυχία δεδομένου ότι ο μεγαλύτερος κίνδυνος ήταν η παράλυση. Δεν είμαι παράλυτος και εξακολουθώ να έχω τον έλεγχο των άκρων μου και επομένως η διάθεσή μου είναι καλή και αναρρώνω καλά", είπε ο Μαντσίνι. Πρόσθεσε μάλιστα ότι μετά την πλήρη ανάρρωση θα επιστρέψει στην καλλιτεχνική σκηνή.

Το ΠΟΤΑΜΙ δεν προτιμά (ακόμα) Μεσσήνιους δημάρχους

Το «Ποτάμι» δεν έχει καταλήξει ποιους θα υποστηρίξει στη Μεσσηνία για τις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου. Αυτό προκύπτει από τον πίνακα των 31 νυν δημάρχων που υποστηρίζει και δημοσιοποίησε μόλις το Σάββατο.
Με κύριο σύνθημα «οι επιτυχημένοι δήμαρχοι πρέπει να συνεχίζουν» το Ποτάμι έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα δημάρχων, την υποψηφιότητα των οποίων στηρίζει. Δηλώνουν ακόμη ότι θα συνεχίσουν να στηρίζουν τους δημάρχους που έχουν να επιδείξουν θετικό έργο και ανακοινώνουν τους 31 δημάρχους που πρέπει κατά τους ίδιους, και με βάση την αξιολόγηση των φίλων και των στελεχών του κόμματος, να συνεχίσουν να υπηρετούν τις τοπικές υποθέσεις: 

Μεταξύ αυτών δεν είναι κανένας από τους εν ενεργεία Μεσσήνιους δημάρχους. Ή δεν ήταν καλοί στη μέχρι τώρα θητεία τους ή δεν έχει ασχοληθεί ακόμη η αρμόδια επιτροπή και η ηγεσία του κόμματος. 
Αλλά μήπως έχουν ξεκαθαρίσει υπεύθυνα ποιοι θα συνεχίσουν;  
Κάθε απάντηση είναι δεκτή προς ενημέρωση του εκλογικού σώματος.

Οι 31 εκλεκτοί (και του Ποταμιού) εν ενεργεία δήμαρχοι είναι:
ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ – Ευάγγελος Κόττορος, 
ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ - Μαρία Κακαλή, 
ΑΓΚΙΣΤΡΙ - Γιάννης Αθανασίου, 
AΛΙΜΟΣ – Ανδρέας Κονδύλης, 
ΓΛΥΦΑΔΑ - Γεώργιος Παπανικολάου, 
ΕΛΕΥΣΙΝΑ - Γεώργιος Τσουκαλάς, 
ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – Γιάννης Κωνσταντάτος, 
ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ - Βασίλης Λαμπρινός, 
ΚΑΡΔΙΤΣΑ - Φώτης Αλεξάκος, 
ΚΟΖΑΝΗ – Ελευθέριος Ιωαννίδης, 
ΛΑΡΙΣΑ – Απόστολος Καλογιάννης, 
ΛΕΙΨΟΙ – Φώτης Μάγγος, 
ΜΙΝΩΑ ΠΕΔΙΑΔΑΣ ΚΡΗΤΗΣ – Ζαχαρίας Καλογεράκης, 
ΝΑΟΥΣΑ – Νικόλαος Κουτσογιάννης, 
ΝΕΑΠΟΛΗ-ΣΥΚΙΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ– Σίμος Δανιηλίδης, 
ΝΙΚΑΙΑ - AΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΕΝΤΗΣ – Γεώργιος Ιωακειμίδης, 
ΠΑΠΑΓΟΥ-ΧΟΛΑΡΓΟΣ – Ηλίας Αποστολόπουλος, 
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – Γιάννης Μώραλης, 
ΠΕΝΤΕΛΗ - Δημήτρης Στεργίου-Καψάλης, 
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – Ανδρέας Παχατουρίδης, 
ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ – Ευάγγελος Σίμος, 
ΠΛΑΤΑΝΙΑΣ ΧΑΝΙΩΝ – Γιάννης Μαλανδράκης, 
ΠΥΛΑΙΑ-ΧΟΡΤΙΑΤΗΣ – Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, 
ΡΕΘΥΜΝΟ – Γιώργης Μαρινάκης, 
ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ – Αθανάσιος Βίτσας, 
ΣΙΚΙΝΟΣ – Βασίλης Μαράκης, 
ΣΥΜΗ - Ελευθέριος Παπακαλοδούκας, 
ΤΡΙΚΑΛΑ – Δημήτρης Παπαστεργίου, 
ΦΙΛΟΘΕΗ-ΨΥΧΙΚΟ - Παντελής Ξυριδάκης, 
ΦΟΥΡΝΟΙ ΚΟΡΣΕΩΝ (ΦΟΥΡΝΟΙ ΙΚΑΡΙΑΣ) - Γιάννης Μαρούσης, 
ΧΙΟΣ - Μανώλης Βουρνούς, 
 

ΦΙΛΙΑΤΡΑ: Γιορταστικές εκδηλώσεις

Άλλη μία εορταστική εκδήλωση στα Φιλιατρά. Κυριακή 23 Δεκεμβρίου ο Εμπορικός Σύλλογος της πόλης διοργανώνει ΠΑΡΤΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ.

Θα ξεκινήσει στις 4.30μμ και θα περιλαμβάνει παιχνίδια με ζογκλέρ, ξυλοπόδαρους κλπ. Μουσική θα παίζει ο DJ Andreas. Η εκδήλωση θα τελειώσει με καύση πυροτεχνημάτων.

Το ερχόμενο Σάββατο 29 Δεκεμβρίου θα γίνει ο δρόμος των «Αγιο-Βασίληδων». Στις 4 και 30μμ μικροί και μεγάλοι ντυμένοι Αγιο-Βασίληδες  θα κατακλύσουν το κέντρο των Φιλιατρών με σκοπό να ενισχύσουν την «ΦΛΟΓΑ».

Μελομακάρονα: Συνταγή για όσες δεν θέλουν έτοιμα

Προλαβαίνεις να ετοιμάσεις μελομακάρονα. Σε ένα απόγευμα ή λίγες ώρες από το πρωινό αρκούν για να ετοιμαστούν. 
Θα χρειαστούν
800 γρ. λάδι
1 φλιτζάνι ζάχαρη
1 νεροπότηρο χυμό πορτοκαλιού
2 κουταλάκια μπέηκιν-πάουντερ
2 κουταλάκια σόδα
1 κρασοπότηρο κονιάκ
2 κουταλάκια κανέλα
2 κιλά περίπου αλεύρι
καρυδόψιχα (για πασπάλισμα)
Για το σιρόπι:
750 γρ. ζάχαρη
500 γρ. νερό
200 γρ. μέλι
Εκτέλεση:
Χτυπάμε το λάδι με τη ζάχαρη. Διαλύουμε τη σόδα και το μπέικιν στο κονιάκ και τη ρίχνουμε στο λάδι με τη ζάχαρη.
Προσθέτουμε τα υπόλοιπα υλικά (εκτός από το αλεύρι) και ανακατεύουμε καλά.
Ρίχνουμε μετά λίγο-λίγο το αλεύρι (ίσως να μην το πάρει όλο) και ζυμώνουμε, μέχρι που η ζύμη  να μην κολλάει στα χέρια. Πλάθουμε τα μελομακάρονα (όχι σε μεγάλο μέγεθος α) γιατί θα φουσκώσουν και β) θα αργήσουν να ψηθούν). Όταν ετοιμαστούν τα τοποθετούμε σε λαδωμένο ταψί, τα τριπάμε λίγο με τη μύτη ενός πιρουνιού και τα ψήνουμε σε μέτριο φούρνο για μισή ώρα.
Τότε ετοιμάζουμε το σιρόπι και το αφήνουμε να κρυώσει. Όταν βγάλουμε τα μελομακάρονα από τον φούρνο, τα βουτάμε στο σιρόπι και τα βάζουμε σε πιατέλα. Από   πάνω ρίχνουμε τριμμένη καρυδόψιχα.
Άντε καλή επιτυχία και του χρόνου καλύτερα.  

Συνταγή για Χριστόψωμο από την Πάρο

 Χριστόψωμο: Κουλούρα ψωμί που φτιάχνουν οι νοικοκυρές στην Πάρο για να υποδεχτούν τη γέννηση του Χριστού. 
Όσο ψήνεται στο φούρνο μοσχομυρίζει το σπίτι και η γειτονιά.
Υλικά που χρειάζονται:


2 κιλά αλεύρι για όλες τις χρήσεις
3 φύλλα δάφνης
1 κ.σ. γλυκάνισο
200 γραμ. νωπή μαγιά
150 γραμ. χοντροκομμένο καρύδι
½ κ.γλ. μαστίχα Χίου
1½ κ.σ. αλάτι
1½ κ.σ. ζάχαρη
1 κ.σ. μπαχάρι τριμμένο
1 κ.σ. μαχλέπι
1 ποτήρι του κρασιού ελαιόλαδο
16 ολόκληρα καρύδια με το κέλυφος
Εκτέλεση
Σε ένα λίτρο νερό βράζουμε τα φύλλα δάφνης και το γλυκάνισο για 2΄-3΄. Αφήνουμε το νερό να κρυώσει. Σε μια λεκάνη βάζουμε τη μαγιά και τη διαλύουμε με το χλιαρό πλέον νερό που είχαμε βράσει, ρίχνουμε όλα τα υπόλοιπα υλικά εκτός από το αλεύρι, το οποίο προσθέτουμε λίγο λίγο. Στο τέλος ρίχνουμε το χοντροκομμένο καρύδι. Αφήνουμε το ζυμάρι να φουσκώσει για 2 ώρες σκεπασμένο. Έπειτα το χωρίζουμε σε τέσσερες μπάλες.
Πλάθουμε 4 φραντζόλες στρογγυλές. Από το ζυμάρι το ίδιο φτιάχνουμε δύο λωρίδες και τις τοποθετούμε πάνω σε κάθε ψωμί σε σχήμα σταυρού. Στις άκρες του σταυρού τοποθετούμε από ένα καρύδι ολόκληρο. Το αφήνουμε πάλι να φουσκώσει και το ψήνουμε σε μέτριο φούρνο στους 180 βαθμούς  σε αντιστάσεις, στην τελευταία σχάρα, για 50 λεπτά με 1 ώρα.
Τη συνταγή παραχώρησε ευγενικά στο «Βήμα Ορθοδοξίας» η κα Μαρκέλλα Παντελαίου.

Δώρα και κάλαντα από τον Σπάρτης Ευστάθιο

Στην αίθουσα εκδηλώσεων του Βρεφονηπιακού Σταθμού «ο Άγιος Βασίλειος» στη Σπάρτη, πραγματοποιήθηκε Χριστουγεννιάτικη γιορτή για τα παιδιά των κληρικών της μητροπόλεως Σπάρτης και των εργαζομένων στα γραφεία της.
Η γιορτή ξεκίνησε με τους παρευρισκόμενους να ψάλλουν το Απολυτίκιο των Χριστουγέννων και ακολούθησε ομιλία από την πρεσβυτέρα και θεολόγο κ. Σταυρούλα Ορφανάκου – Βουρβουριώτη. 
Στη συνέχεια τα παιδιά απήγγειλαν ποιήματα, έψαλαν τα Κάλαντα και τραγούδησαν εορταστικά τραγούδια. Μετά τη παρουσίαση του εορταστικού προγράμματος προσφέρθηκε συμβολικό δώρο εκ μέρους των παιδιών στον Μητροπολίτη κ. Ευστάθιο, ο οποίος παίρνοντας τον λόγο συνεχάρη τα παιδιά για την άριστη προσπάθειά τους. 
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στον κομβικό ρόλο του κληρικού στη σύγχρονη εποχή, αλλά και στην ανάγκη χριστιανικής διαπαιδαγώγησης της νεολαίας μας. Κλείνοντας την ομιλία του ευχήθηκε στους παρευρισκόμενους ευλογημένα Χριστούγεννα και το νέο έτος να συνοδευτεί από υγεία, χαρά και κατά Θεόν προκοπή.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τον κ. Ευστάθιο να μοιράζει δώρα στα παιδιά και πρωτοχρονιάτικα φλουριά στους γονείς.

Περίπου 64 (παράτυποι ) μετανάστες, εντοπίστηκαν σε ιστιοφόρο και φορτηγό όχημα στην Κυπαρισσία

Συνολικά 64 (παράτυποι) μετανάστες που εντοπίστηκαν σε ιστιοφόρο σκάφος που είχε προσαράξει στη θαλάσσια περιοχή Λουτρών Καϊάφα - Κυπαρισσίας, οδηγήθηκαν σήμερα στο λιμάνι του Κατάκολου προκειμένου να φιλοξενηθούν προσωρινά.
Τριαντά επτά από τους μετανάστες εντοπίστηκαν από στελέχη του λιμενικού σε φορτηγό όχημα που βρίσκονταν κοντά στη συγκεκριμένη περιοχή ενώ σύμφωνα με την πρώτη πληροφόρηση έχει συλληφθεί και ο οδηγός του.
Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό πού αναμένεται να οδηγηθούν οι μετανάστες ενώ την προανάκριση της υπόθεσης έχει αναλάβει το λιμεναρχείο Κατάκολου.

Έκλεψαν τα μανουάλια σε μικρό νεκροταφείο

Άφωνη έμεινε η νεωκόρος στο χωριό Μάνεση του δήμου Ναυπλίου, όταν μπήκε στο ναό των Αγίων Πάντων (κοιμητήριο) και είδε να λείπουν όλα τα μανουάλια…
Άγνωστοι δράστες είχαν μπει τη νύχτα και έκλεψαν όλα τα μανουάλια της εκκλησίας. 
Είναι σχεδόν σίγουρο πως οι επιτήδειοι τα έκλεψαν για τον μπρούτζο και θα τα  διοχετεύσουν για λιώσιμο. Σίγουρα για τη μεταφορά τους θα χρειάστηκαν και φορτηγό αυτοκίνητο καθώς το βάρος ήταν μεγάλο.
Το εκκλησάκι βρίσκεται λίγο έξω από το χωριό, σε απομονωμένη περιοχή κάτι που εκμεταλλεύτηκαν οι δράστες της κλοπής. Η κατάσταση στα χωριά είναι ανεξέλεγκτη, καθώς οι κλέφτες χαλκού αποσπούν μέχρι και τα καντήλια από τα νεκροταφεία. Στο σημείο της κλοπής βρέθηκαν υπεύθυνοι από το τμήμα ασφαλείας Ναυπλίου,  κατέγραψαν το συμβάν και πήραν δακτυλικά αποτυπώματα.
Από το περιστατικό αυτό και αρκετά άλλα που έχουν  παρατηρηθεί οι εφημέριοι, με τη συνδρομή των κατοίκων των γύρω περιοχών, καταβάλλουν προσπάθεια να τοποθετήσουν πόρτες και παράθυρα που θα παρέχουν τη στοιχειώδη ασφάλεια. 

Το Χριστουγεννιάτικο μήνυμα του Μεσσηνίας Χρυσόστομου

«Η εορτή των Χριστουγέννων μας υπενθυμίζει ότι ο Αληθινός Θεός έγινε άνθρωπος «διά φιλανθρωπίαν», για να αποκαταστήσει «την πριν πεσούσα» εικόνα του ανθρώπου», τονίζει μεταξύ άλλων ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος, στο χριστουγεννιάτικο μήνυμά του.
 
Όλο μήνυμα του μητροπολίτου Μεσσηνίας, που έχει σταλεί στους ναούς της μητροπόλεως, προκειμένου να διαβαστεί το πρωί των Χριστουγέννων:

«Αγαπητά μου παιδιά,
»Και πάλι φέτος, μέσα σε μια ατμόσφαιρα δυσκολιών, ποικίλων αντιφάσεων, εντόνων αδικιών, αμφισβητήσεων και ακαταστασιών τολμούμε και εορτάζουμε την εορτήν των εορτών, την εορτήν της ελπίδας και της ανατολής του Ηλίου της Δικαιοσύνης, η οποία φανερώνει στην ανθρωπότητα το πνεύμα της ελευθερίας και τον τρόπο της αγαπητικής προσφοράς και της θυσίας για τον άλλον.
»Η εορτή των Χριστουγέννων μας υπενθυμίζει ότι ο Αληθινός Θεός έγινε άνθρωπος «διά φιλανθρωπίαν», για να αποκαταστήσει «την πριν πεσούσα» εικόνα του ανθρώπου.
»Η Γέννηση του Χριστού γίνεται απαρχή ενός νέου τρόπου ζωής και ύπαρξης για τους ανθρώπους.
»Η εορτή των Χριστουγέννων υπομνηματίζει την επί της γης ευδοκία του Θεού με σκοπό τη σωτηρία του ανθρωπίνου γένους.
»Η Γέννηση του Χριστού μας υποδεικνύει μια «άλλη» ζωή, μια διαφορετική στάση ύπαρξης, στάση ταπείνωσης, ευσπλαχνίας και φιλανθρωπίας, αυτή την οποίαν μας υπέδειξε ο Θεός που φανερώθηκε «εν σαρκί» στο σπήλαιο της Βηθλεέμ. Είναι ο τρόπος απαξίωσης κάθε ψευδοειδώλου που λειτουργεί αποπροσανατολιστικά στη ζωή των ανθρώπων.
»Εμείς απέναντι σ’ αυτό το γεγονός της Γέννησης του Χριστού καλούμεθα να επιλέξουμε εάν επιθυμούμε αυτή τη στάση και να αγωνιστούμε για να πετύχουμε την «άλλη» ζωή, δηλαδή της ανθρωπίας, της ελπίδας, της αγάπης, της θυσίας και της φιλανθρωπίας. Στοιχεία τα οποία αναζητεί από τον συνάνθρωπό του και όχι της εκμετάλλευσης και της απαξίωσής του.
»Τα φετινά Χριστούγεννα αποτελούν, λοιπόν, μια πρόκληση για όλους!
»Καλά Χριστούγεννα και το Νέον Έτος 2019 να είναι υγιεινό, καρποφόρο, ευφρόσυνο και ευλογημένο.
»Μετά πατρικών ευχών και ευλογιών.

Ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος»

Διήγημα - Το χειρόγραφο της Ελένης Χαμέρη

Του Παναγιώτη  Αντωνόπουλου 

               Αυτή την είδηση που θα σας περιγράψω και διαδόθηκε στην πόλη σαν αστραπή από στόμα σε στόμα σε λίγες μόνο ώρες οι πιο πολλοί κάτοικοί της έλεγαν πως τη γέννησε το αρρωστημένο μυαλό του φαντασιοκόπου και παγερού εκείνου ανθρώπου που σε κρίση νευρικού ξεσπάσματος είδε ό,τι είδε και  θέλησε να διασκεδάσει με το φόβο τους. Καυχιόταν δε μ’ ένα ειρωνικό γελάκι σαν διηγιόταν το  εντυπωσιακό επίτευγμα της φαντασίας του πως όσα είδε εκείνη τη νύχτα ήταν αληθινά και οφείλονταν στην επικοινωνία του με το παρελθόν χάρη στα ιδιαίτερα γονίδιά του που του τα είχε εξασκήσει το συναίσθημα και η γνώση.
            Ακόμη ο φίλος αυτός  είχε  την έμμονη ιδέα να χαρακτηρίζεται  ερωτευμένος με τη Νύχτα κι αυτή ως ανταπόδοση του φανέρωνε αβίαστα πολλές  εξωφρενικές στιγμές συμβάντων ανθρώπων των θρύλων που του παρουσιάζονταν σαν φαντάσματα ή παραισθήσεις.
             Έτσι διηγήθηκε πως εκείνη  τη νύχτα ακολούθησε τυχαία  το  δρόμο μπροστά από το ερειπωμένο και στοιχειωμένο σπίτι της Ελένης του Χαμέρη όταν οι άλλοι συμπολίτες του μην μπορώντας να αποβάλλουν την εκκεντρικότητά τους απολάμβαναν τους περιπάτους τους στη φωτισμένη πλατεία, αγκαζέ με τις συμβίες τους ή συζητώντας με φίλους που είχαν ελάχιστες πνευματικές ανησυχίες και τα ενδιαφέροντά τους περιστρέφονταν σε θέματα ανούσια της καθημερινότητας.  Η νύχτα ήταν κρύα και υγρή. Ο αέρας δυνάστης φοβερός του χάραζε τα χέρια και το πρόσωπο όπως ένα κοφτερό γυαλί. Παντού αχαλίνωτη ερημιά και μόνο οι φωνές που έβγαιναν από τις κουκουβάγιες που κούρνιαζαν στα χαλάσματα του εκμυστηρεύονταν με ειλικρίνεια πως το μόνο συναίσθημα που τον κατείχε και τον κυριαρχούσε εκείνη τη στιγμή ήταν ο φόβος στηριγμένος πάνω στη διαβρωμένη του μελαγχολία. Η εγκαταλειμμένη και αλλόκοτη όψη του σπιτιού με τον ελάχιστο φωτισμό που το έκανε ορατό μεν αλλά του προσέδιδε φριχτή εικόνα, τον έκαναν να το προσέξει και να σταματήσει. Το κοίταξε όσο μπορούσε. Ο χρόνος διαπίστωσε πως όχι μόνο το είχε ξεχαρβαλώσει αλλά και το είχε ντύσει με το πέπλο μιας δεισιδαιμονικής υφής. Ένιωσε το βάρος του να τον πιέζει και νόμισε πως οι τοίχοι του έτριζαν. Ακόμη ομολόγησε και δεν ντράπηκε γι’ αυτό πως καθώς παρατηρούσε το σπίτι του φάνηκε σαν ένα σώμα νεκρό, αιωρούμενο στην άβυσσο της νύχτας. Και όσο το γερό του μνημονικό, είπε, μπορούσε να θυμηθεί, είδε στο δυτικό παράθυρο του σπιτιού να εξελίσσεται μια σκηνή που τον τρόμαξε  τόσο που δεν ήξερε από την ταραχή του να τη χαρακτηρίσει ψευδαίσθηση των αισθήσεων, θρίαμβο της φαντασίας του ή αποκύημα μιας εγκεφαλικής νεύρωσης.
      Για να γίνει πιο σαφής είπε πως το σπίτι ήξερε πως ήταν ακατοίκητο, άρα άνθρωπος δεν πατούσε το πόδι του εκεί γιατί ο νους του θα μαχόταν σίγουρα με τα πνεύματα του κακού και το σώμα του με τους αρουραίους, τα φίδια και τις νυχτερίδες. Και χωρίς να μπλοφάρει, είπε, πως είδε ένα πρόσωπο νεανικό μιας όμορφης γυναίκας να προβάλλει μέσα απ΄ το ανοιχτό και σάπιο παραθυρόφυλλο και να τον κοιτάζει. Εδώ επέμενε πως δεν ήταν η ζωηρή φαντασία του που του προκάλεσε αυτό το όραμα, ούτε  η φοβισμένη και φουντωμένη ψυχή του. Ισχυρίστηκε πως είδε ό,τι υπήρχε. Μια ένοικο του χαλάσματος που ταίριαζε στη βραδινή μελαγχολική διάθεση. Η ένοικος αυτή ήταν η Ελένη που ο θρύλος της τη θέλει να ρεμβάζει σαν γλυπτή χλωμή νεράιδα πότε στα ουράνια και πότε στην ψυχή μας.
      Γεγονός είναι, έλεγε, ο άνθρωπος που είδε και άκουσε όσα διηγιόμαστε πως λίγα λεπτά μετά το όραμα που είδε στο παράθυρο του σπιτιού, άκουσε κι ένα ανεξήγητο είδος τούρκικης μουσικής, κάτι σαν αμανέ μοιρολογιού που η χροιά του τον έκανε να τον εκλάβει ως κάκιστο οιωνό. Τον τρόμαξε δε τόσο που του προκάλεσε σύγχυση και αναστάτωση και μόνο μετά από ελάχιστα λεπτά μπόρεσε να συνέλθει. Προς το τέλος του τραγουδιού κι ενώ στεκόταν μπροστά απ’  το ανοιχτό παράθυρο και προσπαθούσε να διακρίνει τι γινόταν μέσα  στο σκοτεινό χώρο, ένας διάλογος στην τουρκική γλώσσα του έκανε το λογισμό να πλανιέται ανάμεσα στη θλίψη και την απόγνωση. Κι ενώ έλεγε βρισκόταν σε μια παρανοϊκή σύγχυση μ’ αυτά που συνέβαιναν στο σπίτι είδε στο ίδιο παράθυρο να προβάλλει μαζί με την Ελένη ο Τούρκος Βοεβόδας που την είχε αγαπήσει και στην άρνησή της να την κάνει γυναίκα του στον οντά του την βασάνισε στη φυλακή του κάστρου μέχρι θανάτου. Φάνηκε με τερατώδη μορφή να την έχει αγκαλιάσει και να προσπαθεί να τη θωπεύσει. Αυτή αντιστεκόταν και όταν του ξέφυγε και εξαφανίστηκε, ο Τούρκος μεταμορφώθηκε, άλλαξε όψη, έγινε ένας συμπαγής όγκος σαν Κύκλωπας με ένα μάτι και αβυσσαλέο στόμα.
     Για να αποφύγει το δυσάρεστο θέαμα που έβλεπε, έλεγε ο άνθρωπος αυτός, αποφάσισε να φύγει. Αλλά όμως κάτι που είδε μετά μέσα στο βάθος του τοίχου σαν χάθηκε η εικόνα του Τούρκου, ζωήρεψε το ενδιαφέρον του και ο ερημίτης αυτός της νύχτας άλλαξε γνώμη και δεν έφυγε αλλά έμεινε να το δει γιατί διέγνωσε πως τα οράματα αυτά είχαν παρουσιαστεί επίτηδες γι’ αυτόν και περιείχαν κάποια σημαντικά μηνύματα. Κι αυτό γιατί είχε ενορατικές ικανότητες που είχαν ενισχυθεί με την ασυνήθιστη ανάγνωση βιβλίων θρύλων. 
    Το φεγγάρι έλειπε στον ουρανό, ο χειμώνας είχε γεμίσει το δρόμο νερά κι αυτός για να βαδίσει και να πλησιάσει το παράθυρο τσαλαβουτούσε μέσα σ’ αυτά. Κι ενώ η εικόνα ήξερε πως υπήρχε μέσα στον τοίχο του σπιτιού δίσταζε να κοιτάξει από φόβο και κοιτούσε μόνο κάτω με τα μάτια κολλημένα στο χώμα.
    Αν και μαγκωμένος από το φόβο ξανακοίταξε στο ανοιχτό παράθυρο και κοιτάζοντας με προσοχή πρόσεξε καλά ότι υπήρχε κάτι στον τοίχο. Ζάρωσε ολόκληρος κι έμεινε έντρομος σαν στήλη άλατος. Νόμιζε πως φώναζε τρομαγμένος ζητώντας βοήθεια αλλά φωνές δεν έβγαιναν από τα χείλη του. Κολλημένα και σφραγισμένα όπως ήταν μόνο συριστικά γρυλίσματα σαν του ζώου ακούγονταν.  Δεν είχε τίποτα άλλο να κάνει και έβλεπε. Έβλεπε ένα αντικείμενο σε σκουρόχρωμη απόχρωση που έμοιαζε με ρολόι εκκρεμές να αιωρείται μπροστά από τον τοίχο και το τικ τακ που έκανε συνεχώς κροτάλιζε σαν ενοχλητικό πολυβόλο στ’ αυτιά του, ενώ σε κάθε ευθεία διαδρομή του μπρος πίσω άφηνε μια δυσδιάκριτη ρωγμή στην επιφάνειά του, μια ανεπαίσθητη γραμμή καλύτερα με κόκκινο χρώμα σαν το αίμα που αφήνει στην πληγή η βαθιά ουλή σαν πλημμυρίζει. Οι δείκτες έμοιαζαν με κεντριά εχιδνών και οι δώδεκα ώρες με κοφτερά δόντια σαρκοφάγου ζώου που κατέληγαν τόσο μακρόστενα και μυτερά που νόμιζε πως τα ένιωθε να μπαίνουν βαθιά μέσα στις σάρκες του. Στο κέντρο του ρολογιού οι άρρωστες χρυσίζουσες αχτίνες που έπεφταν από τη λάμπα φωτισμού του δρόμου κι έμπαιναν απ’ το ανοιχτό παράθυρο, έλεγχαν το σκοτάδι για να μην ενοχλούν τα μάτια του και να δουν και κάτι άλλο, τρεις εικόνες που όπως διηγήθηκε, του προξένησαν μια νοσηρή υπερδιέγερση των αισθήσεων που τον έκανε να παραληρήσει.
     Ο φίλος μας όπως  παραδέχτηκε αργότερα μπροστά  στον ανακριτή πως τα είδε  όλα αυτά με κάποιο δισταγμό και τρόμο αλλά τα βρήκε πολύ ενδιαφέροντα και διασκεδαστικά και του άρεσαν που ασκούσαν πάνω του τόση γοητευτική επιρροή. Έτσι σ’ αυτό το διάστημα που κοιτούσε έκανε τα πάντα να μη χάσει καμία λεπτομέρεια από τους ίσκιους που προβάλλονταν στον τοίχο και εισχωρούσαν ανεμπόδιστοι ως τα μύχια του νου και της ψυχής του.
      Οι τρεις προσωπογραφίες  ακαθορίστου φύλου, είπε που σχηματίστηκαν  γύρω από ένα μάτι πανούργο και μυστηριώδες, με μια προσεκτική εξέταση αποφάνθηκε πως απεικόνιζαν το Χρόνο με τις τρεις εκφάνσεις του. Και οι τρεις προσωπογραφίες ήταν τα παρακλάδια του. Ήταν κι αυτές Χρόνοι που καταγράφουν τη μοίρα του καθενός μας και είναι αποτυπωμένη στο φριχτό του χάος σαν ανελέητο πεπρωμένο. Κι αυτό ο φίλος το κατάλαβε γιατί είχε διαβάσει ένα βιβλίο με τίτλο << Ο χρόνος και τα τρία παρακλάδια του σκοταδιού >> που έλεγε σε μια παράγραφο πως ο Χρόνος είναι σκοτάδι και το κενό του αναπληρώνεται με το θάνατό μας, Ακόμη πως και ο Χρόνος της νεότητάς μας, όσο και ο μέσος Χρόνος κι εκείνος του γήρατος, που αυτούς τους Χρόνους εξέφραζαν οι τρεις προσωπογραφίες του τοίχου, είναι παγωμένοι ωκεανοί που ανά πάσα στιγμή είναι έτοιμοι να μας πνίξουν στα κρύα νερά τους. Έλεγε ακόμη το βιβλίο πως υπάρχει και ο Χρόνος των θρύλων που είναι απλησίαστος για τους πολλούς. Όποιος μπει σ’ αυτόν ξεφεύγει από το αιώνιο σκοτάδι και το κενό του Χρόνου και είναι φανερός και ζωντανός στο διηνεκές.  
    Μ’ όλα αυτά στο νου, είπε, είδε και τις τρεις μορφές του Χρόνου στον τοίχο. Έλειπε όμως η τέταρτη μορφή του Χρόνου των θρύλων. Αυτό τον έκανε να φοβηθεί και να τρέμει σύγκορμος και με σπασμούς. Και τούτο γιατί συμπέρανε πως ο τέταρτος Χρόνος των θρύλων ήταν υπεύθυνος για τις δεισιδαιμονίες που πίστευε και τα οράματα που έβλεπε εκείνη τη στιγμή ή καλύτερα τα φαντάσματα, τα ονειροπολήματα, τα τρελά και τα παράλογα του τοίχου.
     Τότε ακούστηκε έλεγε  ένα βουητό από φωνές ανθρώπων  που έδειχνε να έρχεται από  το παρελθόν και μαζί μ’  ένα σάλπισμα από τρομπέτες  που ακουγόταν περισσότερο σαν  κρότος από σωριασμένα ερείπια έκαναν τα πάντα να σβηστούν στον τοίχο και για λίγα λεπτά ν’ απλωθεί ένα απέραντο και φριχτό σκοτάδι. Και τότε κάνοντας το πρώτο βήμα να φύγει, είδε στο ίδιο μέρος που πριν είχε καλυφτεί από το Χρόνο και τα παρακλάδια του να εμφανίζεται η προσωπογραφία μιας ρυτιδωμένης γριάς που του κουνούσε το σκελετωμένο χέρι της.
    Αυτό ήταν και το  τέλος της αφήγησής του απ’  όσα είδε γιατί μετά έφυγε  και πήγε στο σπίτι του να  αποκωδικοποιήσει μέσ’ απ’ αυτά που  του φανερώθηκαν τα μηνύματά τους. Και για να το πετύχει κοιμήθηκε ως το πρωί. Φυσικά στον ύπνο του έγινε η όλη διεργασία της αποκωδικοποίησης των οραμάτων για να συμπεράνει πως στο χώρο του στοιχειωμένου σπιτιού αιωρούταν κάποια γραφή που είχε αφετηρία της το παρελθόν τότε που ζούσε εκεί μέσα η Ελένη και είχε φτάσει μέχρι τις μέρες μας. Αλλά έπρεπε να βρει αυτό το δυσδιάκριτο σημάδι που εξέπεμπε το τρομερό μυστήριο της  τόσο μακρινής επικοινωνίας. << Κάτι υπάρχει εκεί μέσα εξαιρετικά σημαντικό και δεν πρέπει να το χάσω >> συλλογίστηκε κι ετοιμάστηκε να επισκεφτεί πάλι το ερειπωμένο σπίτι σαν ερχόταν το βράδυ.
    Την ημέρα όμως έκανε την αφήγηση αυτή σε κάποιον καταδότη της πόλης και τα λόγια του μεταδόθηκαν σαν αστραπή. Κι από στόμα σε στόμα έφτασαν και στ’ αυτιά του ανακριτή ο οποίος για να σταματήσει το φόβο που έσπερνε στους κατοίκους της πόλης  ο λόγος τούτου του φρούτου με τα οράματα που έβλεπε, συγκάλεσε επιτροπή, από τον ίδιο, τον αστυνομικό διευθυντή κι ένα υπάλληλο της δημαρχίας ειδικό στους θρύλους και  μια ώρα πριν επισκεφτεί το στοιχειωμένο σπίτι, τον συνέλαβαν στην πόρτα του σπιτιού του. << Ο κόσμος φοβάται μ’ αυτά που λες και βλέπεις  στο σπίτι της Ελένης του Χαμέρη και βρίσκεται σε φοβερή ένταση απ΄ το φόβο του >> του είπε ο ανακριτής και του έδειξε ένα λάκκο μ’ ένα ψόφιο ποντικό στην άκρη του δρόμου. << Τα παιδιά είναι διαλυμένα, οι δειλοί λαγοκοιμούνται και οι προληπτικοί ξημεροβραδιάζονται με προσευχές και μαγγανείες. Πρέπει το χρυσάφι αυτό του λόγου σου που ισχυρίζεσαι και λες πως είναι αληθινό για το καλό σου και για το καλό της πόλης με άλλα λόγια καμουφλαρισμένα να το ντύσεις. Να πεις δηλαδή πως όλα αυτά που είδες ήταν αποκυήματα της φαντασίας του αρρωστημένου σου μυαλού >>.
    << Δεν έχουμε παρά να πάμε εκεί στο έρημο σπίτι >> τους είπε αυτός και μπαίνοντας μπροστά ανέβαινε σιγά - σιγά το καλντερίμι. << Θα δείτε τι θα δω και τότε ας με βγάλετε ψεύτη >> πρόσθεσε και τους ζήτησε να τον ακολουθήσουν. Έξω από το σπίτι όταν έφτασαν το φως από τη λάμπα του δρόμου ήταν λιγοστό, η υγρασία πηχτή, ο αέρας  δυνατός κι ένα σωρό ασήμαντα πράγματα αιωρούνταν από την ορμή του στον ουρανό.  Σαν μπήκαν μέσα στο ισόγειο το σκοτάδι τους έκοψε την ανάσα και κάθε διάθεση για γκρίνια και σχόλια σταμάτησε.  Κοίταξαν να φροντίσουν την ασφάλειά τους  στον αφιλόξενο χώρο που τους θύμιζε μπουντρούμι φυλακής και μύριζε μούχλα, υγρασία και οσμή από ψόφια ζώα, ενώ έτρεμαν μην ακούσουν κανένα βογκητό από κάποιον ρακοσυλλέκτη που είχε επιλέξει να ζήσει εκεί μέσα μακριά από τον παράδεισο των ευτυχισμένων συμπολιτών του. Ευτυχώς τέτοιο πράγμα δεν έγινε αλλά γρήγορα κατάλαβαν πως η  φριχτή και ερειπωμένη όψη του σπιτιού σίγουρα θα τους εξέπληττε με κάποια απρόβλεπτη αποκάλυψη τρόμου.  
    Φωτισμένο το σπίτι από τον έξω φανοστάτη, το ανέβηκαν στον πάνω όροφο πατώντας στην άκρη των σάπιων σκαλιών της ξύλινης σκάλας που έτριζαν μ’ ένα υπόκωφο θόρυβο επισημαίνοντάς τους πως η ακεραιότητά τους ήταν επικίνδυνα εύθραυστη. Εκεί έμειναν ελάχιστα γιατί η μούχλα και η υγρασία που τύλιγε τους λερούς τοίχους τους έφερε τέτοια δυσφορία  που την εξέλαβαν ως έμβλημα του θανάτου και κατέβηκαν πάλι στο ισόγειο. Στάθηκαν στη βορινή πλευρά κοντά σ΄ ένα σωρό από σκουριασμένα αντικείμενα, σιωπηλοί και συνοφρυωμένοι.  Ο άσχημος χώρος τους τάραξε, η όψη του που έμοιαζε  σαν τάφος πελώριος έτοιμος να τους συνθλίψει στα κρύα χρώματά του τους έφερε κατάθλιψη.
    Ο ειδικός σε θέματα  θρύλων έδειξε πως γρήγορα  ανέκτησε την αυτοπεποίθησή του και με ηρεμία βάδισε στον τοίχο που βρισκόταν δυτικά. Εκεί γονάτισε και αφού αναστέναξε βαθιά, σγάρλισε με τα χέρια του κάτι ύποπτο που είδε μέσα σ’ ένα σωρό σκουρόχρωμο και βρώμικο. Αμέσως σαν υποψιάστηκε τι ήταν έβγαλε από την τσέπη του μια βούρτσα με σκληρή τρίχα και άρχισε να διώχνει τα χώματα. Κι όταν είδε να ξεφυτρώνει μια νεκροκεφαλή, έβγαλε μια κραυγή τρόμου και πετάχτηκε πάνω κάτωχρος ενώ οι γνάθοι του έτρεμαν λες και τους είχε ξεσφιχτεί ο χόντρος της κλείδωσης που τις συνέδεε. Οι άλλοι έκρυψαν τα μάτια με τις παλάμες τους για να αποφύγουν το μακάβριο θέαμα κι άρχισαν να κάνουν μερικά γελοία χοροπηδητά σαν να δήλωναν το φόβο που τους είχε περιζώσει. Ο ειδικός άφησε τότε το εύρημά του κι έκανε δυο βήματα αριστερά για να σταθεί μπροστά από ένα σωρό αραχνιασμένες σανίδες που τις ροκάνιζαν αβίαστα βρώμικα σκαθάρια και τρωκτικά έντομα που έμοιαζαν σαν μαύρες μπαλίτσες στις άρρωστες αχτίνες της λάμπας του δρόμου που τα φώτιζε.
    Κι αφού έδιωξε με τα πόδια του ένα καύκαλο χελώνας και μετακίνησε τις σανίδες, έπιασε με το μάτι του αμέσως ένα ορθογώνιο σχήμα που έμοιαζε με βωμό. Τον πρόσεξε καλά και είδε στην πρόσοψή του να ξεχωρίζει μια σμιλεμένη αράχνη με τον ιστό της και γύρω - γύρω να τη στολίζουν μικρά και παραμορφωμένα ανθρώπινα μέλη. Έπιασε αμέσως το κεφάλι του ενώ εγκατέλειψε γρήγορα το χώρο αυτό, κάνοντας άλλα τρία βήματα αριστερά που η βλακεία κάποιων είχε ξεχάσει ένα μπαούλο από μαύρο ξύλο που με το χρόνο είχε σαπίσει και μόνο το σκέπασμα έδειχνε να είναι γερό. Ο αστυνομικός διευθυντής λόγω της πείρας του φαντάστηκε πως κάποιο δολοφονημένο σώμα κρυβόταν εκεί μέσα και πλησίασε να λύσει το μυστήριο.  Τον πρόλαβε όμως ο ειδικός που σήκωσε το καπάκι για να το αφήσει αμέσως κάτωχρος με μια απελπισμένη κίνηση και γονάτισε δείχνοντας λιποθυμισμένος. Ένας  δυνατός ήχος ακούστηκε τότε  κι από τις τρύπες που άφηναν οι σάπιες σανίδες ξεπετάχτηκαν με ορμή κάμποσοι πελώριοι αρουραίοι. Έδειχναν ατέλειωτοι, αλλά γρήγορα εγκατέλειψαν τη φωλιά τους, τρέχοντας και σκούζοντας δαιμονισμένα.  Είχαν βρει τροφή στις σελίδες του αρχείου και  δεν το κούναγαν από κει. Τις είχαν κυριολεκτικά κουρελιάσει και το πιο μικρό κομματάκι έδειχνε αγνώριστο. Η  ατμόσφαιρα ήταν αποπνικτική και η μυρωδιά από τον κλειστό χώρο μπορούσε να σκοτώσει άνθρωπο με την οξύτητά της. Σ’ αυτό δυστυχώς το χώρο που έμοιαζε με χωματερή έπρεπε να ψάξουν τα κουρελόχαρτα γιατί το συγκεχυμένο βούισμα που νόμισαν πως άκουσαν κι ερχόταν από το παρελθόν τους το επέβαλλε στο νου. Κι εκεί που και οι τέσσερις είχαν σκύψει πάνω στο μπαούλο και με τα χέρια τους ανακάτευαν τα βρώμικα χαρτιά πλημμυρισμένοι από αηδία για ό,τι έκαναν, ο ειδικός στους θρύλους τους λύτρωσε γιατί μ’ ένα σάλεμα του χεριού του βρήκε κάτι ενδιαφέρον και το κυμάτισε στον αέρα σαν μικρό φλάμπουρο λευτεριάς. Οι άλλοι κουτρουβαλιάστηκαν σε μια φαρδιά πολυθρόνα και κάθισαν ενώ εκείνος ζαρώνοντας το σώμα του πάνω στο χειρόγραφο που ήταν προστατευμένο από ένα έλασμα πλατίνας  προσπάθησε να το ανοίξει και να διαβάσει τις αράδες του ενώ έτρεμε λες και βρισκόταν μπροστά στους δικαστές της Ιεράς Εξέτασης! Κι αφού το έκανε βρήκε τη δύναμη να διαβάσει το χειρόγραφο που ήταν γραμμένο και από τις δυο πλευρές, στην τουρκική και την ελληνική γλώσσα, με το όνομα φαρδύ πλατύ από κάτω της Ελένης Χαμέρη, που έλεγε:
      << Η σκέψη και η φαντασίας σας γεννά αυτά τα μυστηριώδη που βλέπετε όλοι οι κάτοικοι αυτής της πόλης αφού το πνεύμα μου ζει σ’ αυτό το ερειπωμένο σπίτι και το σώμα μου στο σιωπηλό κοιμητήριό της. Όλα αυτά που δεν υπάρχουν αλλά τα βλέπετε είναι σαν καρφωμένα καρφιά στο θρύλο και δεν μπορούν να φύγουν και τα κουβαλάτε μέσα στην ψυχή σας γιατί τα έχετε ανάγκη. Αλίμονο αν ανακατεμένοι με τα δαιμονικά σας τραυλίσματα και μόνο γύρω από την ταπεινή ύπαρξή σας αγνοούσατε το θρύλο μου! Αυτό θα σας έκανε πιο δυστυχισμένους! Η γνώση του θρύλου μου ίσως σας κάνει το ταξίδι στο μέλλον σας λιγότερο οδυνηρό! >>
            Έδωσε το χειρόγραφο στον αστυνομικό διευθυντή που έδειχνε ελάχιστα ικανοποιημένος απ’ το εύρημά τους κι εκείνος με τη σειρά του στο φαντασιοκόπο που είχαν δει τόσα και τόσα τα μάτια του σ’ αυτό το σπίτι. Εκείνος αφού το γύρισε από την άλλη πλευρά που ήταν το γραμμένο κείμενο στην τουρκική, άγνωστο αν το διάβασε ή προσποιήθηκε πως το έκανε, πλησίασε το σάπιο παραθυρόφυλλο και μέσα από τις γρίλιες του κοίταξε το κάστρο που έμοιαζε σαν μαύρος όγκος  μέσα στο σκοτάδι κι έσφιξε τα χείλη. Εκείνο λες και ήθελε να τον τρελάνει του παρέσυρε τη ματιά στον πλάτανο της εισόδου όπου το ένα του μπράτσο είχε μεταμορφωθεί σε δρεπάνι του θανάτου και το ένιωσε να ακουμπά πάνω του και να τρέφεται από το χαμένο του καιρό. Ύστερα ωχρός παρέδωσε το χειρόγραφο στον ανακριτή κοιτάζοντας τους άλλους με μια ματιά ολέθρου, δείχνοντας πως βρισκόταν στο άωτο της ανίας του και του δικού του κόσμου.   

                 ellinikoxronografima.blogspot.gr

Γράμμα στον Αγιο Βασίλη: Τι ζήτησαν φέτος οι Έλληνες

Καραµέλες, γλυκά και τρία… καρότα είδαν οι υπάλληλοι των ΕΛΤΑ όταν πριν από λίγες ηµέρες άνοιξαν ένα από τα πρώτα φετινά γράµµατα των παιδιών για τον Αϊ-Βασίλη. Μετά την πρώτη έκπληξη διάβασαν το γράµµα και η απορία τους λύθηκε.
Τα καρότα –βιολογικά, από τον κήπο της οικογένειας– ήταν φαγητό για τον Ρούντολφ και τους υπόλοιπους τάρανδους του Αϊ-Βασίλη.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ''Έθνους'', και φέτος δεκάδες χιλιάδες παιδιά στέλνουν το γράµµα στον Αϊ-Βασίλη, από τον οποίο ζητούν το δώρο που θα βρουν κάτω από το χριστουγεννιάτικο δέντρο το πρωί της Πρωτοχρονιάς.

Φορτηγά Ben 10, κούκλες Ladybug, DVD του Χάρι Πότερ, ακόµα και γυαλιά ηλίου σαν αυτά που φορά η Αριάνα Γκράντε θα πρέπει να βάλει στον σάκο του ο Αϊ-Βασίλης για να κάνει χαρούµενα τα Ελληνόπουλα.

Τα περισσότερα παιδιά ζητούν δώρα, αλλά σε πολλά γράµµατα αποκαλύπτονται τα κάθε είδους προβλήµατα που αντιµετωπίζουν στο σπίτι τους. Τα τελευταία χρόνια οι υπάλληλοι των ΕΛΤΑ διαβάζουν αρκετά γράµµατα παιδιών, τα οποία ζητούν να βρεθεί µια δουλειά για τους γονείς τους ή να γίνει καλά ένας δικός τους άνθρωπος που έχει αρρωστήσει. «Φέτος θα ήθελα πρώτα απ’ όλα να γιατρέψεις τον παππού µου από τον καρκίνο. Αν θες, µη µου φέρεις τίποτα, απλά γιάτρεψε τον παππού µου» γράφει στον Αϊ-Βασίλη ένα κοριτσάκι.

Κάποια άλλα γράµµατα αποκαλύπτουν ότι όταν τα παιδιά µεγαλώνουν αρχίζουν να  βλέπουν τα σηµεία της ιστορίας του Αϊ-Βασίλη που δεν τους φαίνονται τόσο πειστικά. «Θα ήθελα να σου κάνω τόσες πολλές ερωτήσεις, όπως πώς µπορείς και ζεις στον Βόρειο Πόλο, πώς µπορείς και µοιράζεις τα δώρα στα σπίτια που δεν έχουν καµινάδες. Ολα αυτά θα ήθελα να µου τα απαντήσεις όταν θα φέρεις το δώρο µου, που είναι µια καινούργια σχολική τσάντα» γράφει ένα άλλο κοριτσάκι.

Ο διευθυντής εταιρικής επικοινωνίας των ΕΛΤΑ, Λάζαρος Λαζαρίδης, λέει ότι κάθε χρόνο στέλνονται περίπου 120.000 γράµµατα µε παραλήπτη τον Αϊ-Βασίλη. Οσα από αυτά έχουν στον φάκελο τα σωστά στοιχεία του αποστολέα λαµβάνουν µια απάντηση από τους βοηθούς του ΑϊΒασίλη. «Τα ΕΛΤΑ απαντούν ως βοηθοί και στέλνουν µια κάρτα και ένα φιλοτελικό δωράκι, όπως για παράδειγµα ένα γραµµατόσηµο» σηµειώνει ο κ. Λαζαρίδης, συµπληρώνοντας ότι πριν από λίγες ηµέρες οι υπάλληλοι των ΕΛΤΑ διάβασαν ένα πολύ συγκινητικό γράµµα στο οποίο δεν υπήρχε η πλήρης διεύθυνση. «Το παιδί είχε γράψει στον φάκελο τον αριθµό του κινητού του. Πήραµε τηλέφωνο και είπαµε ότι είµαστε οι βοηθοί του Αϊ-Βασίλη και θέλουµε τη διεύθυνσή του για να απαντήσουµε στο γράµµα. Η µητέρα του παιδιού χάρηκε πολύ». Για να µην υπάρχουν τέτοιες δυσκολίες τα ΕΛΤΑ έχουν δηµιουργήσει µια ιστοσελίδα, την hohoho.elta.gr, στην οποία έχει αναρτηθεί εκπαιδευτικό βίντεο µε οδηγίες για το πώς γράφονται σωστά τα στοιχεία του αποστολέα και του παραλήπτη σε ένα γράµµα.

Πάντως δεν είναι µόνο τα παιδιά που στέλνουν γράµµατα στον Αϊ-Βασίλη σε αυτά τα 29 χρόνια που λειτουργεί η υπηρεσία των ΕΛΤΑ. Και οι µεγάλοι έχουν γράψει πολλά γράµµατα, όχι για να ζητήσουν δώρα αλλά περισσότερο για να εκφράσουν τις ανησυχίες, τους φόβους, τις ελπίδες τους για το µέλλον και, ίσως περισσότερο απ’ όλα, την επιθυµία να ξαναγίνουν παιδιά για λίγο.

Αρκετά απ’ αυτά τα γράµµατα είχαν παρουσιαστεί σε λεύκωµα που είχαν εκδώσει τα ΕΛΤΑ πριν από λίγα χρόνια και δείχνουν την πιο καλά κρυµµένη πλευρά του χαρακτήρα των ενηλίκων. «Για ακόµα µία φορά θα σου ζητήσω ό,τι πραγµατικά λείπει από τη ζωή µου. Αγάπη, ηρεµία, υγεία ψυχική (ευτυχώς σωµατική έχω και σ’ ευχαριστώ γι’ αυτό). Κλείσ’ τα όλα αυτά σ’ ένα ξύλινο κουτί και µε µια µελωδία να απλώνεται σ’ εµένα και στους γύρω µου. Καλή χρονιά! Η κάπως µεγάλη φίλη σου, που όσο µεγαλώνει τόσο πιστεύει πως κάτι ονειρικό, όπως εσύ, µπορεί να αλλάξει την ανία της ζωής της» διαβάζουµε σ’ ένα από αυτά τα γράµµατα.

ΚΑΛΑΜΑΤΑ – Κυριακή μεσημέρι στο «Καπηλειό» μετά μουσικής !

Σας περιμένουμε αυτή την Κυριακή  το μεσημέρι στις 13:00 στο «Καπηλειό » στο ιστορικό κέντρο Καλαμάτας στην οδό Αγ.Παντελεήμονος 10 , να διασκεδάσουμε με τους "Γη & Ύδωρ"….
Θα σας χορτάσουμε  με … Μεζέδες, ποικιλίες με απίστευτες Μεσσηνιακές γεύσεις  για όλα τα γούστα και άφθονο ποτό

Τηλέφωνα κρατήσεων: 2721402240

Κιν. 6975123987

·               * «Το καπηλειό»

Στο ιστορικό κέντρο Καλαμάτας στον πεζόδρομο της οδού Αγίου Παντελεήμονος 10 βρίσκεται το μεζεδοπωλείο « Το καπηλειό » όπου μπορείτε να απολαύσετε καθημερινά ποικιλία μεζέδων, πιάτα της ώρας, μαγειρευτά φαγητά με αγνά υλικά και μοναδικές γεύσεις σε ένα ζεστό και φιλόξενο περιβάλλον Με  αυθεντικές συνταγές της Μεσσηνίας σε προσιτές τιμές με άψογη εξυπηρέτηση, σε έναν χώρο εμπνευσμένο από τα παραδοσιακά πρότυπα του τόπου μας που μας μεταφέρουν στα χρόνια του παππού και της γιαγιάς

Β.Μ

Καζαμίας: Τι είναι και πως καθιερώθηκε

Συνηθίζεται κάθε χρόνο, εκδοτικοί οίκοι, αλλά και μεμονωμένοι συγγραφείς, αρθρογράφοι, να εκδίδουν τον δικό τους “Καζαμία”. Από πού πήρε όμως το όνομά του αυτό το ιδιότυπο ημερολόγιο;
Καταρχήν, ο Καζαμίας είναι ετήσιο ημερολόγιο που περιλαμβάνει πληροφορίες για αστρονομικά, μετεωρολογικά, γεωργικά κ.ά. φαινόμενα. Πήρε το όνομά του από έναν …ανύπαρκτο Ιταλό αστρολόγο και προφήτη, τον Pietro Casamia, που υποτίθεται ότι ζούσε στη Βενετία. Στην πραγματικότητα, ήταν ψευδώνυμο ενός ευφάνταστου αρθρογράφου εφημερίδας της Βενετίας, που έκανε προβλέψεις.
Στην Ελλάδα έκανε την εμφάνισή του ως βιβλίο κάπου στα 1870. Από τότε εκδίδονται διάφοροι “Καζαμίες”, μερικοί, με την ίδια χιουμοριστική ματιά στα μελλούμενα.
Καζαμίας: Το πρωτοχρονιάτικο λαϊκό έντυπο
Η Πρωτοχρονιά στην παλιά Αθήνα και αργότερα σε όλη την Ελλάδα συνδεόταν με το δημοφιλέστερο λαϊκό έντυπο, το «προφητικό ημερολόγιο» με τον τίτλο «Καζαμίας». Κάθε σπιτικό την παραμονή του νέου έτους αγόραζε τον «Καζαμία» του για να διαβάσει με περιέργεια τις προφητείες του. Θα συμβεί αυτό, στο τάδε τέταρτο της Σελήνης του δείνα μηνός. Τις περισσότερες φορές μάλιστα οι προφητείες έβγαιναν! Γιατί προσδιοριζόταν, ο χρόνος έμενε όμως απροσδιόριστος ο τόπος. Αυτή ήταν και η πονηριά των εκδοτών. Πάντα κάτι συνέβαινε κάπου στην υφήλιο. Κάποια Κυβέρνηση άλλαζε τις ημέρες που προφήτευε ο «Καζαμίας» ή πέθαινε ένας βασιλιάς ή γεννιόταν ένα κατσικάκι με έξι πόδια, «γέννησις τέρατος», όπως προέβλεπαν οι Καζαμίες. Τόσο μεγάλος ο κόσμος. Όλο και κάπου θα συνέβαινε ένα ναυάγιο, ένας καταστρεπτικός σεισμός ή μία έκρηξη ηφαιστείου.
Τους φθινοπωρινούς μήνες προφήτευαν χειμαρρώδεις βροχές και πλημμύρες ποταμών, τους χειμωνιάτικους άφθονα χιόνια και διακοπές των συγκοινωνιών και τους θερινούς φοβερούς καύσωνες. Όπως διηγείτο ο Γρηγόριος Ξενόπουλος, με το πέρασμα του χρόνου, ήδη από τα τελευταία προπολεμικά χρόνια ο «Καζαμίας» έχανε τη λάμψη του. Τον αντικατέστησαν οι επιτραπέζιοι ημεροδείκτες, τα ημερολόγια τοίχου ή τσέπης ή τα περίφημα πολυτελή ημερολόγια που είχαν εγκυκλοπαιδικό και λογοτεχνικό χαρακτήρα, ογκώδη, πολυτελή και χρυσόδετα. Αλλά ο «Καζαμίας» δεν εξαφανίστηκε. Συνεχίζουν να εκδίδονται μέχρι τις ημέρες μας «Καζαμίες» προσπαθώντας να διατηρήσουν κάτι από την εκδοτική λάμψη και τη γραφικότητα του παρελθόντος.
Οι πρόδρομοι του «Καζαμία»
Τα ημερολόγια, με την ευρύτερη σημασία τους, δεν είναι βεβαίως δημιουργήματα της νεότερης Ιστορίας. Τους προδρόμους του «Καζαμία» και των ημερολογίων πρέπει να αναζητήσουμε στους αρχαίους Αιγύπτιους. Σώζεται αρχαιότατος πάπυρος που θα μπορούσε να θεωρηθεί το πρώτο ημερολόγιο του κόσμου. Παραπλεύρως των ημερομηνιών σημειώνονται πάσης φύσεως πρακτικές συμβουλές ή προβλέψεις. Ακολούθησαν οι Έλληνες. Σε μαρμάρινες πλάκες σημείωναν τις ημερομηνίες και παραπλεύρως τις σχετικές γεωργικές, ιατρικές, ναυτικές κ.ά. συμβουλές. Αλλά πρόγονοι θα μπορούσαν να θεωρηθούν και τα «Έργα και Ημέραι» του Ησίοδου (8ος αι. π.Χ.) ή το επικό ποίημα «Φαινόμενα» που έγραψε ο Αλεξανδρινός ποιητής Αρατος ο Σολεύς (3ος αι. π.Χ.) κ.ά. Οι Ρωμαίοι, πέραν του ημερολογίου που καθιερώθηκε σε όλο τον κόσμο, μετέδωσαν τη συνήθεια της σύνταξης των διαφόρων ημερολογίων, με την ευρύτερη σημασία που πήραν ο «Καζαμίας», τα ημερολόγια τσέπης και τα «Αλμανάκ». Τέλος, δεν παραβλέπονται τα ημερολόγια των ιθαγενών της Λατινικής Αμερικής, όπως των Αζτέκων και των πολυσυζητημένων τελευταία Μάγια.
Η αρχή και η εξέλιξη του εντύπου
Η τυπογραφία έφερε τη μεγάλη αλλαγή. Ποικιλία περιεχομένου, επιστημονικές επιτεύξεις, λογοτεχνικές και καλλιτεχνικές ειδήσεις και κινήσεις αλλά και λαϊκότερες εκδόσεις, όπως ο «Καζαμίας» με προφητείες… αστρολόγων. Ο δικός μας προέκυψε κατά μίμηση της ιταλικής εκδοχής και φαντασίας που γέννησε τον Πιέτρο Καζαμία, δήθεν Ενετό προφήτη και αστρολόγο του Μεσαίωνα. Διάβαζε τα μελλούμενα στα αστέρια και η φανταστική μορφή του, με το πανύψηλο κωνικό καπέλο του να βλέπει τα αστέρια, κόσμησε όλα τα εξώφυλλα. Από τα μέσα του 19ου αιώνα ο «Καζαμίας» εισέρχεται και στην ελληνική ζωή, κατακτώντας όλο και περισσότερους αναγνώστες.
Στην αρχή εκδίδονταν κακότεχνα λαϊκά φυλλάδια, τα οποία αναλάμβαναν να πουλήσουν στους δρόμους των Αθηνών οι περίφημοι μοσχόμαγκες του Ρολογιού, δηλαδή τα φτωχά και ξυπόλυτα επαρχιωτόπουλα που ξέπεφταν στην Αγορά και αναζητούσαν τρόπους για να επιβιώσουν. Σταθμός για τον «Καζαμία» υπήρξε η έκδοσή του από τα παιδιά του Αθηναίου Ανδρέα Κορομηλά. Ανέθεσαν τη φροντίδα του στον συντηρητικό Ειρηναίο Ασώπιο που… γέννησε τον σύγχρονο τύπο της έκδοσης. Δεν απέφυγε και εκείνος τον λαϊκισμό και έμεινε αλησμόνητο αυτό που έγραψε για τις γυναίκες: «Αι γυναίκες είναι ως αι κοτελέται∙ όσον περισσότερον τας κτυπάς, τόσω τρυφερώτεραι γίνονται»!
Οι προφητείες και οι φάσεις της Σελήνης
Δεν μπορούσε βεβαίως από το μεγάλο πανηγύρι να λείψει και ο Γεώργιος Σουρής που φρόντισε να βγει «Του Ρωμηού ο Καζαμίας / με μικράς καινοτομίας». Σατιρίζοντας τις καταστροφικές προβλέψεις έγραφε το 1889: «Στο τέλος δε ο Φασουλής, κυττάζων τους αστέρας / ως Κάλχας οιστρηλατηθείς και πλήρης μεγαλείου / προλέγει την καταστροφήν της ανθρωπίνης σφαίρας / διά της αποψύξεως του δίσκου του Ηλίου». Ευρηματικοί οι εκδότες γέννησαν δεκάδες τίτλους για να κοσμήσουν τους «Καζαμίες» τους: «Προφητικόν Ημερολόγιον του διάσημου αστρονόμου Καζαμία», «Σεληνοδρόμιον Προγνωστικόν Καζαμία», «Ο περίφημος Καζαμίας του έτους…», «Του διασήμου αστρονόμου Καζαμία ημερολόγιον προγνωστικόν περιέχον γενική έποψιν του έτους …».
Εντυπωσιάζονταν οι αναγνώστες που διάβαζαν για τις φάσεις της Σελήνης που δίδονταν με ακρίβεια. «20 Ιανουαρίου πανσέληνος», έγραφε ο Καζαμίας ή κατέγραφε τις εκλείψεις. Ήταν σημαντική η πληροφορία για το πόσες και τις είδους εκλείψεις του Ήλιου ή της Σελήνης θα γίνονταν όλο το χρόνο. Έβλεπαν το φεγγάρι ολόγιομο να σκοτεινιάζει την ημέρα και ώρα που έλεγε ο «Καζαμίας»: «Ολική έκλειψις της Σελήνης, ορατή και εν Ελλάδι». Δεν υπήρχαν τότε άλλα μέσα, πλην των εφημερίδων και αργότερα του ραδιοφώνου, για να πληροφορήσουν τον κόσμο που αγνοούσε τα στοιχειώδη. Εξομολογιόταν ο Ξενόπουλος πως ήταν αδύνατον ο κόσμος να καταλάβει το «Νέον Έτος», δίσεκτο ή όχι, και να γιορτάσει την Πρωτοχρονιά, χωρίς το κακοτυπωμένο φυλλάδιο με τον παράξενο ζωγραφιστό τίτλο «Καζαμίας» και τον αστείο ανθρωπάκο στο εξώφυλλό του.
Κάθε λογής προφητείες, προγνωστικά, παροιμίες, οδηγίες προς τους γεωργούς και στο τέλος δίστιχα για τον κάθε μήνα. Έγραφε για τον μήνα Δεκέμβρη: «Εις την φωτιάν καθήμενος, αγνάντευα το χιόνι / και γύριζα τη σούβλα μου με το παχύ καπόνι» και στην αρχή μια χονδροειδής αλλά νόστιμη ξυλογραφία συμβόλιζε τον μήνα. Έφτασε λοιπόν μέχρι τις ημέρες μας ο «Καζαμίας» χρησιμοποιώντας και άλλες ονομασίες: «Μέγας Καζαμίας», «Σούπερ Καζαμίας», Μέγας Καζαμίας Ερμού», «Μέγας Εγκυκλοπαιδικός Καζαμίας», «Μέγας Καζαμίας Πραξιτέλους» κ.ά. Δεκάδες «Καζαμίες» με ποικίλες μορφές, έμμετροι, με σκίτσα και φωτογραφίες, ασπρόμαυροι ή πολύχρωμοι, σατιρικοί ή πολεμικοί, πρωτοχρονιάτικα σατιρικά κεράσματα σε εφημερίδες και περιοδικά που κάποτε ήταν ο αγαπημένος πρωτοχρονιάτικος σύντροφος στις οικογένειες.

 mikros-romios.gr

Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες (όσοι έχουν την δυνατότητα) την περίοδο των γιορτών

Αυξημένη είναι η ζήτηση των Ελλήνων για ταξίδια στο εξωτερικό την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, με τη ζήτηση για εγχώριους προορισμούς να κυμαίνεται στα περυσινά επίπεδα, σύμφωνα τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού, (FedHATTA), από τουριστικά γραφεία όλης της χώρας.
Η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι ιδιαίτερα αυξημένες (πάνω από 20%) είναι οι κρατήσεις για ταξίδια στο εξωτερικό, τόσο στους κλασικούς εορταστικούς προορισμούς της Ευρώπης (Λονδίνο, Βιέννη, Ελβετία, Φιλανδία, Βελιγράδι, κλπ), όσο και στα μακρινά ταξίδια (Κεντρική και Λατινική Αμερική, Αφρική, Αυστραλία). Οι Αραβικές χώρες (Αίγυπτο, Μαρόκο, Ιορδανία, Ντουμπάι, κλπ) συνεχίζουν την ανάκαμψη που παρουσίασαν και πέρυσι στις γιορτές, καθώς και το φετινό καλοκαίρι, εμφανίζοντας αύξηση 30% σε σχέση με πέρυσι.
Οι ελληνικοί προορισμοί παρουσιάζουν σταθερή ζήτηση σε σχέση με πέρυσι. Αυτό οφείλεται στις υψηλές τιμές των παρεχομένων υπηρεσιών, οι οποίες οδηγούν τους καταναλωτές να προτιμούν προορισμούς του εξωτερικού, δεδομένου ότι υπάρχουν ταξίδια στο εξωτερικό που προσφέρονται σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές. Αγαπημένοι προορισμοί των εορτών, οι κλασικοί χειμερινοί, Γιάννενα, Μετέωρα, Tζουμέρκα, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Πήλιο, Αρκαδία κ.α.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της FedHATTA, Λύσανδρο Τσιλίδη, το κύριο χαρακτηριστικό της εφετινής εορταστικής περιόδου είναι ότι οι κρατήσεις των διακοπών έγιναν νωρίς, ήδη από τις πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου, με μεγάλη πληρότητα στα προσφερόμενα πακέτα. Όπως τόνισε, «το γεγονός αυτό οφείλεται στην ανακοίνωση των πακέτων από τα τουριστικά γραφεία νωρίτερα από άλλες χρονιές, στις ελκυστικές early booking τιμές αλλά και στην αλλαγή της ψυχολογίας των Ελλήνων καταναλωτών, οι οποίοι συνειδητά πλέον επιλέγουν διακοπές, επιλέγουν τουριστικό γραφείο – σύμβουλο, επιλέγουν τη σιγουριά και τη φερεγγυότητα που διασφαλίζουν τα νόμιμα τουριστικά γραφεία. Άλλωστε, οι διακοπές και τα ταξίδια δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη της εποχής μας».

Το αισθησιακό βίντεο της Φουρέιρα που «έριξε» το Instagram!

Πρόκειται για μια από τις πιο sexy τραγουδίστριες της χώρας μας.
Η Ελένη Φουρέιρα πέρα από τις μαγευτικές, χορευτικές της ικανότητες έχει και μια εντυπωσιακή εξωτερική παρουσία.
Η τραγουδίστρια μετά τη συμμετοχή της στην Eurovision είδε την ζωή της να αλλάζει και την καριέρα της να εκτοξεύεται στα ύψη. Η παγκόσμια περιοδεία της δεν έχει τέλος και η Ελένη είναι πιο χαρούμενη και ευγνώμων από ποτέ.
Η τελευταία της επιτυχία με τίτλο «Tomame» έγινε επιτυχία σε πολλές χώρες της Ευρώπης από το πρώτο κιόλας άκουσμα, ενώ το video clip αποτέλεσε αφορμή για να κυκλοφορήσουν στο διαδίκτυο διάφορα βίντεο με τους fans της να χορογραφούν το εν λόγω τραγούδι και να λικνίζονται στο ρυθμό του.
Η Ελένη, συγκινημένη από την αγάπη που έχει εισπράξει από τον κόσμο, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα δεύτερο video clip του τραγουδιού με νέα χορογραφία. Όπως θα δεις, η δημοφιλή τραγουδίστρια χορεύει και τα likes πέφτουν βροχή.

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου