Στη διάψευση των πληροφοριών ότι η υπογραφή της συμφωνίας Αθήνας - Μόσχας για τη διέλευση του αγωγού Turkish Stream από την Ελλάδα ενδέχεται να φέρει άμεσα στα δημόσια ταμεία ως και 5 δισ. ευρώ, προχώρησε το απόγευμα του Σαββάτου το Κρεμλίνο.
Δεν υπήρξε ποτέ συμφωνία για χορήγηση προκαταβολής στην Ελλάδα ύψους 3-5 δισ. ευρώ από τα κέρδη του «Ελληνικού αγωγού» φυσικού αερίου, δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν, Ντμίτρι Πεσκόφ.
«Όχι δεν υπήρξε (τέτοια συμφωνία)» απάντησε ο κ. Πεσκόφ, όταν ερωτήθηκε από δημοσιογράφο του ραδιοφωνικού σταθμού Business FM για το σχετικό δημοσίευμα του περιοδικού Spiegel. Πρόσθεσε, δε, ότι ο Βλ.Πούτιν «μόνος του είπε στη συνέντευξη Τύπου (σ.σ. με τον πρωθυπουργό Α. Τσίπρα) ότι κανείς δεν ζήτησε βοήθεια».
«Είναι φυσικό ότι το ζήτημα για την ενεργειακή συνεργασία τέθηκε. Είναι φυσικό ότι με το πέρας των συνομιλιών κορυφής συμφωνήθηκε ότι σε επίπεδο εμπειρογνωμόνων θα υπάρξει επεξεργασία όλων των ζητημάτων, που σχετίζονται με τη συνεργασία στον τομέα της ενέργειας, αλλά η Ρωσία δεν υποσχέθηκε οικονομική βοήθεια, διότι ουδείς τη ζήτησε» ανέφερε ο κ. Πεσκόφ.
Υπενθυμίζεται ότι στην κοινή συνέντευξη Τύπου με τον πρωθυπουργό Α. Τσίπρα στις 8 Απριλίου, ο Βλ.Πούτιν είχε πει ότι στο πλαίσιο της ανάπτυξης κοινών ενεργειακών σχεδίων «μπορεί να προκύψουν τέτοιες καταστάσεις, οι οποίες θα μας επέτρεπαν όχι μόνο να δανειοδοτήσουμε αυτά ή εκείνα τα σχέδια, που συζητήσαμε μαζί σήμερα, αλλά και να επιλύσουμε ζητήματα πιστωτικών σχέσεων σε πιο ευρύ πλαίσιο κατά την υλοποίηση αυτών των σχεδίων». Και αμέσως μετά είχε προσθέσει:
«Εάν, ας υποθέσουμε, θα υλοποιήσουμε ένα μεγάλο σχέδιο, που θα φέρνει έσοδα στην Ελλάδα, αυτό σημαίνει, ότι από αυτά τα έσοδα μπορούν να υπάρξουν και εξοφλήσεις εκείνων των δανείων, τα οποία σήμερα αναφέραμε παρεμπιπτόντως. Δηλαδή λόγος γίνεται όχι για βοήθεια, αλλά για συνεργασία, μεταξύ άλλων και στον χρηματοπιστωτικό τομέα, σε διασύνδεση με συγκεκριμένα μεγάλα σχέδια».
Σχετικά με τον σχεδιαζόμενο «Ελληνικό αγωγό» κυβερνητικές πηγές στη Μόσχα είχαν αναφέρει κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ότι «εξασφαλίστηκε η δυνατότητα χρηματοδότησης ενός μεγάλου έργου, πάντοτε εντός των θεσμικών πλαισίων της ΕΕ. Το κόστος κατασκευής του υπολογίζεται σε 2 δισ. ευρώ και η λειτουργία του αγωγού εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει την 1/1/2019» και ότι θα επιφέρει κέρδη για το ελληνικό Δημόσιο ύψους 500 εκατ. ευρώ ετησίως από τα τέλη διέλευσης και μόνο.


tanea.gr