20.3.16

Το «φαινόμενο» Π. Καμμένος

Το «φαινόμενο» Π. Καμμένος και ΑΝΕΛ, αντιμετωπίσθηκε από τους πολιτικούς του αντιπάλους με ειρωνεία, χιουμοριστική διάθεση και σαρκασμό.
Έλλειψε μία συγκροτημένη πολιτική ανάλυση και μια εξέταση του κόσμου που τον ακολουθεί.
Ως γνωστόν στην πολιτική, η αντικατάσταση της λογικής από το θυμικό οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε λανθασμένα συμπεράσματα. Πολύ δε περισσότερο αν συνοδεύεται από μια διαρκή υποτίμηση του αντιπάλου.
Ο Π. Καμμένος και το κόμμα του, αφού γνώρισαν έντονους κλυδωνισμούς την περίοδο 2012-2014, μετά τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015, δείχνουν μίαν
αξιοζήλευτη εσωκομματική σταθερότητα που είναι συνυφασμένη άμεσα με την νομή της εξουσίας.
Εδώ βρίσκεται και η απάντηση στο ερώτημα, «αν ο Καμμένος θα ανατρέψει τον Τσίπρα». Δεν έχει κανέναν λόγο να το κάνει. Όπως οι περισσότεροι πολιτικοί, είναι και αυτός δεμένος με την εξουσία και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να την εγκαταλείψει αυτοβούλως.
Επί πλέον γνωρίζει, πως και ο ΣΥΡΙΖΑ έχει βρει στο πρόσωπο του έναν αξιόπιστο και ολιγαρκή κυβερνητικό εταίρο. Οι φιλοδοξίες του Π. Καμμένου εξαντλούνται στην διαχείριση των στρατηγών του, στην τακτοποίηση των στελεχών του και στην διατήρηση των πελατειακών του δικτύων. Δηλαδή, το ελάχιστο που μπορεί να ζητήσει ένας κυβερνητικός εταίρος που σέβεται τον εαυτό του. Γνωρίζει ο Π. Καμμένος, αλλά και ο Α. Τσίπρας, πως η αντικατάσταση του στο κυβερνητικό σχήμα από κόμμα της κεντροαριστεράς, θα σημάνει για τον ΣΥΡΙΖΑ ενοχλητικές πολιτικές παραχωρήσεις και κυρίως την διάσπαση στο φαντασιακό υποσυνείδητο των  ψηφοφόρων του, της αντιμνημονιακής ενότητας. Μιας ενότητας που σφυρηλατήθηκε στις πλατείες, εκφυλίστηκε με το αριστερό μνημείο, όμως συντηρείται με κάθε θυσία στην παραλλαγή της, που είναι ο κοινός αγώνας κατά της διαπλοκής.
Ο Π. Καμμένος, διατηρεί άριστες σχέσεις με τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη –δεν έχει περάσει απαρατήρητη η δίωρη συνάντηση τους παραμονές των εκλογών του Ιανουαρίου 2015- εξυμνεί τον Κώστα Καραμανλή, ενώ αισθάνεται πως απειλείται από το κυοφορούμενο καθαρόαιμο δεξιό κόμμα. Όμως δεν μπορεί να παρέμβει σε αυτήν την πιθανή εξέλιξη, και το ξέρει. Αυτός δεν έχει κανέναν λόγο να εγκαταλείψει τον κυβερνητικό συνασπισμό για κάτι το αβέβαιο και οι πρωτεργάτες του δεξιού σχήματος-αν τελικά γίνει- δεν έχουν κανέναν λόγο να τον φορτωθούν μαζί με τις « αμαρτίες» του.
Γιατί ο Π. Καμμένος κουβαλά πολλές αμαρτίες, που απορρέουν κυρίως, από τον παρορμητικό χαρακτήρα του. Έτσι αναγκάζεται να κάνει σωρεία πολιτικών κυβιστήσεων που αναλώνουν σταδιακά μεν, σίγουρα δε, το όποιο πολιτικό κεφάλαιο διαθέτει. Η αξιοθαύμαστη αντοχή του κινδυνεύει να εξαντληθεί από τις αμετροέπειες του και τον μουσολινισμό του. Βέβαια, γνωρίζοντας το εκλογικό του κοινό ίσως να αισθάνεται ασφαλής, γιατί αυτές οι συμπεριφορές του καταγράφονται μάλλον θετικά στην πολιτική τους συνείδηση.
Όμως οφείλω να εγγράψω στο ενεργητικό του, την στερέωση και την εμβάθυνση της στρατιωτικής συνεργασίας με το Ισραήλ, κάτι που εξοργίζει μέχρις υστερίας την πλειοψηφία των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς και την προσήλωση του στην τετραμερή συνεργασία.( Ελλάς-Αίγυπτος-Ισραήλ-Κύπρος).
Συνεπώς, νομίζω πως η κυβερνητική σταθερότητα, εν όψει των κρίσιμων ψηφοφοριών για τα επώδυνα μέτρα, δεν απειλείται από τον παρορμητισμό του Π. Καμμένου, όσο από τους μαρξιστές του ΣΥΡΙΖΑ. Το «φαινόμενο» Π. Καμμένος, αν αναλυθεί με την ψυχρή λογική, αποτελεί παράγοντα κυβερνητικής σταθερότητας.
 
 
 Του Σάκη Μουμτζή-liberal.gr

ΝΕΟΙ ΠΟΛΛΩΝ ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΩΝ - Τραγωδία στην Ισπανία: 14 φοιτητές Erasmus νεκροί σε τροχαίο


Τραγωδία στην Ισπανία: 14 φοιτητές Erasmus νεκροί σε τροχαίο

Τουλάχιστον 14 φοιτητές του προγράμματτος Erasmus σκοτώθηκαν μετά από σύγκρουση του πούλμαν που τους μετέφερε με ΙΧ.Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες υπάρχουν και 43 τραυματίες, κάποιοι εκ των οποίων σε κρίσιμη κατάσταση, ενώ δεν έχουν ακόμη γίνει γνωστές οι εθνικότητες των θυμάτων.
Ισπανικά ΜΜΕ κάνουν λόγο και για παγιδευμένους νέους στο πούλμαν που δεν έχουν ακόμη απεγκλωβιστεί.
Οι φοιτητές που επέβαιναν στο πούλμαν είναι διαφόρων εθνικοτήτων και είχαν πάει στο φεστιβάλ «Las Fallas» στη Βαλένθια. Το δυστύχημα συνέβη κατά την επιστροφή τους από τη Βαλένθια στη Βαρκελώνη, σε απόσταση 150 χλμ., νοτίως της Βαρκελόνης.  Το πούλμαν  μετέφερε και φοιτητές του πανεπιστημίου της Βαρκελόνης.
Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι  ο οδηγός του πούλμαν πέρασε στο αντίθετο ρεύμα, συγκρούστηκε και ανατράπηκε.
Στο πούλμαν επέβαιναν συνολικά 56 άτομα, εκ των οποίων οι 50 είναι φοιτητές.

Street View - Ψηφιοποιούνται περισσότερες ελληνικές τοποθεσίες από την Google

Google «ψηφιοποιεί» περισσότερες ελληνικές τοποθεσίες για να βοηθήσει ταξιδιώτες που προγραμματίζουν τις επόμενες διακοπές τους, στηρίζοντας έτσι τον τουριστικό κλάδο στην Ελλάδα. 

Με το Street View, όπως τονίζεται σε ανακοίνωση, «έχετε την ευκαιρία να πάτε στη Χαβάη υποβρυχίως, να επισκεφτείτε το Grand Canyon ή ακόμα να κάνετε πεζοπορία στο Macchu Picchu», αναφέρει η Google.

Από σήμερα, όσοι σκέφτονται να ταξιδέψουν στην Ελλάδα, το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι να πάνε στο Street View από την επιφάνεια εργασίας τους ή να χρησιμοποιήσουν το Street View στο Google Maps app για Android ή iOS, για να έχουν μια προεπισκόπηση του αεροδρομίου της Αθήνας πριν φύγουν για ταξίδι.

Το Street View δίνει στους ταξιδιώτες την ευκαιρία να δουν τους διαδρόμους, τα σημεία για check-in, τον χώρο παραλαβής αποσκευών, τους τερματικούς σταθμούς του αεροδρομίου και τα μαγαζιά, πολύ πριν την προσγείωση.

Ξεκινώντας από σήμερα, το Street View προσφέρει εμπειρία περιήγησης στα όμορφα νησιά της Κρήτης και της Σίφνου, ανακαλύπτοντας περισσότερα κρυφά μονοπάτια και μοναδικά σημεία αυτών των πανέμορφων θησαυρών της Μεσογείου.

Χάρη στο Street View Trekker Loan Programme, δύο τοπικοί οργανισμοί – όπως ο Δήμος της Χερσονήσου και o Δήμος Σίφνου – είχαν την ευκαιρία να συλλέξουν μοναδικές εικόνες από τα νησιά: από λευκές παραλίες μέχρι λιμάνια και πεζοπορικές διαδρομές – για να βοηθήσουν τους ταξιδιώτες να επιλέξουν τι τους αρέσει παραπάνω καθώς σχεδιάζουν το επόμενο τους ταξίδι.

Τί γιορτάζουμε την Κυριακή της Ορθοδοξίας;

Η Κυριακή της Ορθοδοξίας είναι μια ξεχωριστή, διότι παρά το κατανυκτικό κλίμα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, εορτάζει λαμπρά η Ορθοδοξία.

Την Κυριακή της Ορθοδοξίας εορτάζουμε την ανάμνηση του κορυφαίου γεγονότος της εκκλησιαστικής μας ιστορίας, της αναστηλώσεως των ιερών εικόνων, το οποίο επισυνέβη το 843 μ.Χ. στο Βυζάντιο, χάρις στην αποφασιστική συμβολή της βασιλίσσης και μετέπειτα αγίας Θεοδώρας, συζύγου του αυτοκράτορα Θεοφίλου (840 – 843 μ.Χ.).

Αναφερόμαστε στη μεγάλη εικονομαχική έριδα, η οποία συντάραξε κυριολεκτικά την Εκκλησία μας για περισσότερα από εκατό χρόνια.

Το 726 μ.Χ. ο αυτοκράτωρ Λέων ο Γ’ ο Ίσαυρος (717 – 741 μ.Χ.) αποφάσισε να επιφέρει στο κράτος ριζικές μεταρρυθμίσεις. Μια από αυτές ήταν η απαγόρευση προσκύνησης των ιερών εικόνων, επειδή, παίρνοντας αφορμή από ορισμένα ακραία φαινόμενα εικονολατρίας, πίστευε πως η χριστιανική πίστη παρέκλινε στην ειδωλολατρία. Στην ουσία όμως εξέφραζε δικές του ανεικονικές απόψεις, οι οποίες ήταν βαθύτατα επηρεασμένες από την ανεικονική ιουδαϊκή και ισλαμική πίστη.

Η αναταραχή ήταν αφάνταστη. Η αυτοκρατορία χωρίστηκε σε δύο φοβερά αντιμαχόμενες ομάδες, τους εικονομάχους και τους εικονολάτρες. Οι διώξεις φοβερές. Μεγάλες πατερικές μορφές ανάλαβαν να υπερασπίσουν την ορθόδοξη πίστη. Στα 787 μ.Χ. συγκλήθηκε η Ζ’ Οικουμενική Σύνοδος, η οποία διατύπωσε με ακρίβεια την οφειλόμενη τιμή στις ιερές εικόνες. Σε αυτή επίσης διευκρινίστηκαν και άλλα δυσνόητα σημεία της χριστιανικής πίστεως, έτσι ώστε να έχουμε πλήρη αποκρυστάλλωση του ορθοδόξου δόγματος και να ομιλούμε για θρίαμβο της Ορθοδοξίας μας.

Η εικόνα στην Ορθοδοξία μας δεν αποτελεί αντικείμενο λατρείας, αλλά λειτουργεί αποκλειστικά ως μέσον τιμής του εικονιζόμενου προσώπου. Ακόμα και ο Χριστός μπορεί να εικονισθεί, διότι έγινε άνθρωπος. Μάλιστα όποιος αρνείται τον εικονισμό του Χριστού αρνείται ουσιαστικά την ανθρώπινη φύση Του! Οι μεγάλοι Πατέρες και διδάσκαλοι της Εκκλησίας μας, που αναδείχθηκαν μέσα από τη λαίλαπα της εικονομαχίας, διατύπωσαν το ορθόδοξο δόγμα με προσοχή και ευλάβεια.

Η προσκύνηση της ιερής εικόνας του Χριστού και των άλλων ιερών προσώπων του Χριστιανισμού δεν είναι ειδωλολατρία, όπως κατηγορούνταν από τους εικονομάχους, διότι η τιμή δεν απευθύνεται στην ύλη, αλλά στο εικονιζόμενο πρόσωπο, καθότι «η της εικόνος τιμή επί το πρωτότυπον διαβαίνει» (Μ.Βασίλειος P . G . 32,149) και «Προσκυνούμεν δε ταις εικόσιν ου τη ύλη προσφέροντες την προσκύνησιν, αλλά δι΄αυτών τοις εν αυταίς εικονιζομένοις» (Ι. Δαμασκ. P . G .94 1356). Η ευλογία και η χάρη που λαμβάνει ο πιστός από την προσκύνηση των ιερών εικόνων δίνεται από το ζωντανό ιερό πρόσωπο και όχι από την ύλη της εικόνας.

Η εικόνα έχει τεράστια ποιμαντική χρησιμότητα. Μια εικόνα, σύμφωνα με γλωσσική έκφραση, αξίζει περισσότερο από χίλιες λέξεις. Αυτό σημαίνει ότι μέσω της εκκλησιαστικής εικονογραφίας οι πιστοί βοηθούνται να αναχθούν στις υψηλές πνευματικές θεωρίες και στο θείον.

Βεβαίως η ηρεμία δεν αποκαταστάθηκε, διότι εξακολουθούσαν να βασιλεύουν εικονομάχοι αυτοκράτορες. Στα 843 η ευσεβής αυτοκράτειρα Θεοδώρα, επίτροπος του ανήλικου γιου της Μιχαήλ του Γ΄, έθεσε τέρμα στην εικονομαχική έριδα και συνετέλεσε στο θρίαμβο της Ορθοδοξίας.

Οι Πατέρες όρισαν να εορτάζεται ο θρίαμβος του ορθοδόξου δόγματος την πρώτη Κυριακή των Νηστειών για να δείξει στους πιστούς πως ο πνευματικός μας αγώνας θα πρέπει να συνδυάζεται με την ορθή πίστη για να είναι πραγματικά αποτελεσματικός. Νηστεία και ασκητική ζωή έχουν και άλλες αιρέσεις ή θρησκείες, και μάλιστα με πολύ αυστηρότερους κανόνες άσκησης. Όμως αυτό δε σημαίνει ότι μπορούν αυτοί οι άνθρωποι να σωθούν και να ενωθούν με το Θεό. Η σωτηρία είναι συνώνυμη με την αλήθεια, αντίθετα η πλάνη και το ψεύδος οδηγούν σε αδιέξοδα και εν τέλει στην απώλεια.

newsbomb

ΕΣΠΑ: Έτσι θα ενταχθείτε στα νέα προγράμματα

Πώς θα πάρετε την επιδότηση των 60.000 ευρώ – 18 ερωτήματα για να ξέρετε που βαδίζετε
Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για το ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα για το πρόγραμμα “Νεοφυής Επιχειρηματικότητα” και θα συνεχιστούν μέχρι και τις 27 Απριλίου. Από τις 29 Μαρτίου έως 17 Μαΐου υποβάλλονται οι αιτήσεις για την “Ενίσχυση Τουριστικών ΜΜΕ για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών” και από τις 7 Απριλίου έως τις 20 Μαΐου οι αιτήσεις για την “Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές”.
Ωστόσο, οι περισσότεροι δεν ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε για να έχουμε επιτυχία στις αιτήσεις μας. Πώς μπορεί ένας άνεργος να συμπληρώσει σωστά την αίτηση για κάποιο πρόγραμμα ενίσχυσης της απασχόλησης του νέου ΕΣΠΑ; Ποιες κατηγορίες επαγγελματιών μπορούν να επωφεληθούν από τα νέα προγράμματα; Πώς θα λάβει κάποιος τη χρηματοδότηση που προβλέπεται; Πρέπει να εμπιστεύεται τις εταιρείες συμβούλων ή όχι;
Αυτά είναι κρίσιμα ερωτήματα ιδιαίτερα για όσους έχουν βρεθεί έξω από την αγορά εργασίας ή επιθυμούν να μπουν πρώτη φορά σε αυτήν, πόσο δε μάλλον από τη στιγμή που πολλά ακούγονται γύρω μας.
Η aftodioikisi.gr έψαξε το θέμα και επιδιώκει να δώσει απαντήσεις, έχοντας συμβουλευτεί σειρά δημοσιευμάτων του ηλεκτρονικού και έντυπου Τύπου, προκειμένου οι αναγνώστες μας να έχουν μια όσο το δυνατόν καλύτερη εικόνα.
Πού γίνονται οι αιτήσεις
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Οι αιτήσεις γίνονται ηλεκτρονικά στο www.ependyseis.gr σε μια προσπάθεια μείωσης της γραφειοκρατίας και του όγκου των φακέλων που θα έπρεπε να εξεταστούν ενώ επιδοτείται η απασχόληση υφιστάμενου προσωπικού σε μια επιχείρηση με την προϋπόθεση να μην προχωρήσει η ίδια σε μείωση του προσωπικού για το χρόνο υλοποίησης της επένδυσης.
Επιπλέον, καινοτομία αποτελεί η επιδότηση της συνεργασίας περισσοτέρων του ενός πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από συμπληρωματικές ειδικότητες (αρκεί να μην έχουν συγγενική σχέση), η επιδότηση της αγοράς εξοπλισμού και της διαμόρφωσης χώρου, με την προϋπόθεση της διατήρησης της επιχείρησης για τρία χρόνια μετά τη λήξη του επιχειρηματικού σχεδίου αλλά και η ενίσχυση κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων.
Κρίσιμη η επιλογή συμβούλου
Μία από τις πλέον κρίσιμες επιλογές που έχει να κάνει ένας που θέλει να μπει στα ΕΣΠΑ, είναι η επιλογή συμβούλου.
Το βασικό είναι η εμπειρία. Οι εταιρείες που έχουν ανθρώπους με μεγάλη εμπειρία και οι οποίες δεν υπόσχονται τον… ουρανό με τ’ άστρα στους υποψηφίους. Έτσι αν κάποιος σας λέει ότι θα σας βάλει σίγουρα στο πρόγραμμα, καλό θα ήταν να κρατάτε μικρό καλάθι, αφού κάτι τέτοιο είναι αδύνατο λόγω του αδιάβλητου των σχετικών διαδικασιών.
Συνιστάται, άλλωστε, να πληρώνουν ένα μέρος του ποσού στη φάση της υποβολής της αίτησης και πριν την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και να ενημερώνονται διαρκώς από το σύμβουλο τόσο σε όλη την πορεία της διαδικασίας όσο και στο τελικό στάδιο της υπογραφής της αίτησης.
Σε κάθε περίπτωση -όπως συμβουλεύουν ειδικοί- καλό θα ήταν, όποιος τελικά θέλει να προχωρήσει μια επιχειρηματική ιδέα που τη θεωρεί σημαντική, να μην αλλάξει τα σχέδιά του εξαιτίας των προγραμμάτων. Κι αυτό γιατί είναι πιο σημαντικό να κάνει κάποιος μια προσπάθεια τη στιγμή που πρέπει και με τον τρόπο που πρέπει παρά να πάρει 40 ή 50% επιδότηση αλλάζοντας ουσιαστικά τις προδιαγραφές του έργου και χρονοτριβώντας.
Για το πρόγραμμα των άνεργων πτυχιούχων
Αν τώρα δούμε λίγο πιο ειδικά την περίπτωση της επιχορήγησης των άνεργων πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της ενίσχυσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, επισημαίνεται ότι οι προϋποθέσεις των προγραμμάτων αφορούν σε μια ευρεία γκάμα ειδικοτήτων, αλλά ο προϋπολογισμός τους είναι περιορισμένος, τις περισσότερες πιθανότητες ένταξης σε αυτά έχουν όσοι είναι άνεργοι για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του ενός χρόνου και είναι εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ, είτε έχουν κάνει έναρξη επιχείρησης μετά την 1.1.2011 και ταυτόχρονα διαθέτουν ατομικό εισόδημα κάτω από 7.500 ευρώ ή οικογενειακό κάτω από 12.000 ευρώ.
Για το πρόγραμμα «Νεοφυής Επιχειρηματικότητα»
Το πρόγραμμα ΕΣΠΑ στοχεύει στην σύσταση επιχείρησης σε οκτώ στρατηγικούς τομείς της οικονομίας όπως: Αγροδιατροφή / Βιομηχανία Τροφίμων, Πολιτιστικές & Δημιουργικές Βιομηχανίες, Υλικά / Κατασκευές, Εφοδιαστική Αλυσίδα, Ενέργεια, Περιβάλλον, Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας ΤΠΕ και Υγεία-Φάρμακα.
Ποιες είναι οι επιλέξιμες δαπάνες
Επιλέξιμες θεωρούνται όλες σχεδόν οι δαπάνες, οι ασφαλιστικές εισφορές, τα ενοίκια, ακόμη και η πρόσληψη νέου υπαλλήλου.
Πιο συγκεκριμένα καλύπτονται οι δαπάνες για:
Λειτουργικά (ενοίκια επαγγελματικού χώρου, δαπάνες ηλεκτρισμού, δαπάνες επαγγελματικής τηλεφωνίας, δαπάνες φιλοξενίας σε θερμοκοιτίδες κ.α )
Αμοιβές τρίτων (νομική, λογιστική υποστήριξη, κ.α
Υπηρεσίες θερμοκοιτίδας
Προβολή, δικτύωση και συμμετοχή σε εκθέσεις.
Αποσβέσεις παγίων / Χρηματοδοτική μίσθωση εξοπλισμού
Αγορά / Χρηματοδοτική μίσθωση εξοπλισμού /Διαμόρφωση εσωτερικού χώρου μικρής κλίμακας (με εφαρμογή της ρήτρας από το ΕΤΠΑ)
Προμήθεια αναλωσίμων
Ασφαλιστικές εισφορές δικαιούχου (επιχειρηματία / εταίρων)
Μισθολογικό κόστος για νέα/ες θέση/εις μέχρι τη συμπλήρωση 2 ΕΜΕ
Δαπάνες προετοιμασίας, υποβολής, κατοχύρωσης ή ανανέωσης για αναγνωρισμένο τίτλο βιομηχανικής ή πνευματικής ιδιοκτησίας
Περισσότερες πληροφορίες στο Γραφείο Πληροφόρησης ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ ( Μεσογείων 56, Αθήνα με ωράριο λειτουργίας 8:30 έως 19:00), στο email: infoepan@mou.gr και στην τηλεφωνική γραμμή 801 11 36 300.
Ποιους δικαιούχους αφορά το πρόγραμμα
Οι δυνητικοί δικαιούχοι της Δράσης κατηγοριοποιούνται ως εξής:
Άνεργοι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ κατά την υποβολή της αίτησης.
Ατομικοί επιχειρηματίες παροχής υπηρεσιών οι οποίοι είναι ενεργοί επιτηδευματίες χωρίς να έχουν σχέση μισθωτής εργασίας και χωρίς να λαμβάνουν σύνταξη γήρατος κατά την ημερομηνία δημοσίευσης της πρόσκλησης (11.02.2016).
Δεν είναι επιλέξιμοι οι ατομικοί επιχειρηματίες που ασκούν εμπορική δραστηριότητα.
Να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει περιορισμός με βάση το εισόδημα, ενώ επίσης, δεν υπάρχει ηλικιακός περιορισμός, με δεδομένο ότι ο δικαιούχος/οι εταίροι θα πρέπει να έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, καθώς οι ανήλικοι δεν έχουν τη δικαιοπρακτική ικανότητα για την υποβολή/συμμετοχή σε αίτηση επιδότησης.
Βασικός περιορισμός είναι ότι ο ενδιαφερόμενος επενδυτής δεν μπορεί να υποβάλει δύο προτάσεις στη Δράση. Κάθε επιλέξιμο φυσικό πρόσωπο θα πρέπει να συμμετέχει στην υποβολή μίας και μόνο αίτησης επιδότησης επιχειρηματικού σχεδίου (είτε αυτοτελώς, είτε ως εταίρος).
18 κρίσιμα ερωτήματα και οι απαντήσεις τους
Ας δούμε, όμως, και ορισμένα κρίσιμα ερωτήματα:
1. Μπορεί κάποιος ενδιαφερόμενος να διαθέτει και μη επιλέξιμους ΚΑΔ, αλλά το σχέδιο να αφορά μόνο τους επιλέξιμους;
Οι ασκούντες επαγγελματική δραστηριότητα (κατηγορία δικαιούχων Β) προκειμένου να υποβάλλουν αίτηση χρηματοδότησης, θα πρέπει να συστήσουν νέα εταιρεία (νέο ΑΦΜ). Σε κάθε περίπτωση, οι επιχειρήσεις που θα συσταθούν θα πρέπει να κάνουν έναρξη μόνο σε επιλέξιμους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ. 2008), όπως αυτοί ορίζονται στο Παράρτημα ΙΙ της πρόσκλησης, τους οποίους θα πρέπει να διατηρήσουν καθ’ όλη τη διάρκεια της υλοποίησης του έργου. Δεν απαιτείται η διακοπή της υφιστάμενης δραστηριότητας/επιχείρησης.
2. Μπορώ να μπω στη Δράση αν ήδη έχω επιχείρηση προσθέτοντας νέο ΚΑΔ;
Όχι. Η Δράση αφορά στην ίδρυση/σύσταση νέων επιχειρήσεων. Η μεταβολή ΚΑΔ στην ήδη υπάρχουσα επιχείρηση δε συνιστά σύσταση νέας επιχείρησης.
3. Μπορεί κάποιος δικαιούχος να έχει χρηματοδοτηθεί στο παρελθόν από άλλα προγράμματα;
Ο δικαιούχος θα πρέπει να μην έχει ενταχθεί σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα με την ιδιότητα του ατομικού επιχειρηματία/επιτηδευματία ή του εταίρου σε επιχορηγούμενη εταιρεία, από την 1/1/2012 μέχρι και την ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης, πλην προγραμμάτων κατάρτισης. Εφόσον το επιχειρηματικό τους σχέδιο ενταχθεί στο πλαίσιο της παρούσας πρόσκλησης θα πρέπει να προσκομίσουν υπεύθυνη δήλωση ότι από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης μέχρι και την ημερομηνία ένταξής τους δεν έχουν ενταχθεί σε άλλα προγράμματα ή/και έγγραφη παραίτησή τους από αίτηση χρηματοδότησής τους από άλλο Ε.Π., εάν αυτή βρίσκεται σε φάση αξιολόγησης. Η αίτηση θα πρέπει να φέρει σφραγίδα γνωστοποίησης από την οικεία Διαχειριστική Αρχή του Ε.Π. ή τον αρμόδιο ΕΦ.
4. Για την ένταξη στη Δράση, χρειάζεται να παρακολουθήσουν οι ενδιαφερόμενοι το σεμινάριο συμβουλευτικής του ΟΑΕΔ;
Όχι, δεν απαιτείται για τη συγκεκριμένη Δράση.
5. Ποιες είναι οι εταιρικές μορφές που επιδοτούνται στην εν λόγω Δράση;
Οι επιλέξιμες εταιρικές μορφές είναι οι εξής: Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρεία, Ετερόρρυθμη Εταιρεία, Ι.Κ.Ε., Συνεταιριστική Επιχείρηση καθώς και Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση του Ν. 4019/2011. Επισημαίνεται ότι η Α.Ε. δεν είναι επιλέξιμη εταιρική μορφή για καμία κατηγορία δικαιούχων.
Διευκρινίζεται ότι η ατομική επιχείρηση είναι επιλέξιμη επιχειρηματική μορφή, μόνο για την κατηγορία των ανέργων (Κατηγορία Α – Άνεργοι).
6. Μπορώ μέσω της Δράσης να ανοίξω επιχείρηση τουρισμού, εστίασης, φαρμακείο, franchise;
Εξαιρούνται επιχειρήσεις που εντάσσονται σε ήδη οργανωμένο ομοιόμορφο δίκτυο διανομής προϊόντων ή παροχής υπηρεσιών και οι οποίες εκμεταλλεύονται κατόπιν σχετικών συμβάσεων άδειες εκμετάλλευσης δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας, που αφορούν συνήθως εμπορικά σήματα ή διακριτικούς τίτλους και τεχνογνωσία για την χρήση και τη διανομή αγαθών ή υπηρεσιών (π.χ. franchising, Shop in shop, δίκτυο πρακτόρευσης).
7. Μπορεί κάποιος συνταξιούχος να υποβάλλει στη Δράση ως αυτοαπασχολούμενος δηλαδή να κάνει έναρξη επιχείρησης πριν την προκήρυξη προγράμματος; Θεωρείται η σύνταξη σχέση μισθωτής εργασίας;
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να μη λαμβάνουν σύνταξη γήρατος κατά την ημερομηνία δημοσίευσης της Πρόσκλησης.
8. Ποιο είναι το ποσοστό επιδότησης στη Δράση;
Το ποσοστό Δημόσιας Χρηματοδότησης ανέρχεται στο 100% του συνολικού επιχορηγούμενου προϋπολογισμού κάθε επιχειρηματικού σχεδίου.
9. Σε περίπτωση που ο προϋπολογισμός του επιχειρηματικού σχεδίου υπερβαίνει τα 60.000 ευρώ, μπορεί η επιχείρηση αυτή να ενταχθεί στη Δράση;
Στην περίπτωση που το επιχειρηματικό σχέδιο έχει προϋπολογισμό μεγαλύτερο από το μέγιστο όριο, το ποσό πέραν της Δημόσιας Χρηματοδότησης, θεωρείται ιδιωτική συμμετοχή για την υλοποίηση του σχεδίου. Στην περίπτωση αυτή, παρόλο που οι υπερβάλλουσες δαπάνες δεν επιχορηγούνται, αντικείμενο αξιολόγησης και παρακολούθησης-ελέγχου αποτελεί το σύνολο της επιχειρηματικής πρότασης και το σύνολο του υπερβάλλοντος κόστους.
10. Ποια είναι η ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας των δαπανών;
Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης για χρηματοδότηση του δικαιούχου.
11. Ο ΦΠΑ είναι επιλέξιμος;
Δεν είναι επιλέξιμη η δαπάνη του ανακτήσιμου ΦΠΑ. Ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) είναι επιλέξιμη δαπάνη μόνο εφόσον ο δικαιούχος δεν έχει δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ σύμφωνα με τις διατάξεις του κώδικα ΦΠΑ, όπως εκάστοτε ισχύει. Ειδικότερα, είναι επιλέξιμη δαπάνη εφόσον βαρύνει δαπάνες που χρησιμοποιούνται για την άσκηση εξαιρούμενων ή απαλλασσόμενων του ΦΠΑ δραστηριοτήτων του δικαιούχου.
Στις περιπτώσεις που ο ΦΠΑ βαρύνει δαπάνες, οι οποίες χρησιμοποιούνται τόσο για την άσκηση δραστηριοτήτων για τις οποίες δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης, όσο και για την άσκηση δραστηριοτήτων για τις οποίες παρέχεται το σχετικό δικαίωμα, ο ΦΠΑ είναι επιλέξιμη δαπάνη κατά το ποσοστό που δεν μπορεί να ανακτηθεί.
12. Ποιο είναι το ύψος δαπάνης για το μισθολογικό κόστος για νέα/ες θέση/εις εργασίας;
Το μέγιστο ποσό (στον προϋπολογισμό του επιχειρηματικού σχεδίου) για την εν λόγω κατηγορία δαπάνης είναι 24.000 ευρώ. Στο μισθολογικό κόστος της νέας θέσης εργασίας συμπεριλαμβάνονται όλες οι νόμιμες κρατήσεις και εργοδοτικές εισφορές. Το κόστος της νέας θέσης εργασίας θα πρέπει να είναι εύλογο και ανάλογο με το χρόνο απασχόλησης. Επιχορηγείται η κάθε ετήσια μονάδα εργασίας με ανώτατο όριο (ετησίως) τις 12.000€.
13. Μπορεί ο εργαζόμενος που θα προσληφθεί και θα επιχορηγηθεί να έχει βαθμό συγγένειας με τον δικαιούχο του επενδυτικού σχεδίου;
Η δαπάνη της νέας θέσης εργασίας δεν είναι επιλέξιμη εφόσον ο εργαζόμενος είναι σύζυγος ή συγγενής έως και 2ου βαθμού με τον εργοδότη/δικαιούχο της ενίσχυσης. Σε περίπτωση σύστασης νομικού προσώπου, ο εν λόγω περιορισμός ισχύει για όλους τους εταίρους του δικαιούχου.
14. Οι κτιριακές δαπάνες επιδοτούνται;
Είναι επιλέξιμες μόνο οι δαπάνες για τη διαμόρφωση εσωτερικού χώρου μικρής κλίμακας και μέχρι του ποσού των 5.000€. Σε αυτές περιλαμβάνονται και δαπάνες για επεμβάσεις επί του ακινήτου οι οποίες στοχεύουν στη διευκόλυνση της προσβασιμότητας των ΑΜΕΑ.
15. Πώς γίνεται η καταβολή της επιδότησης;
Η Πρώτη Αίτηση Ενδιάμεσης Επαλήθευσης δαπανών είναι δυνατόν να υποβληθεί μετά την εκτέλεση τουλάχιστον του 25% του συνολικού οικονομικού και αντίστοιχου φυσικού αντικειμένου.
Η Δεύτερη Αίτηση Ενδιάμεσης Επαλήθευσης δαπανών Προόδου είναι δυνατόν να υποβληθεί μετά την εκτέλεση τουλάχιστον του 50% του συνολικού οικονομικού και αντίστοιχου φυσικού αντικειμένου.
Ο δικαιούχος έχει δικαίωμα υποβολής Αίτησης Τελικής Επαλήθευσης δαπανών του επιχειρηματικού σχεδίου του χωρίς την υποβολή Αίτησης Ενδιάμεσης Επαλήθευσης δαπανών.
16. Είναι δυνατή η λήψη προκαταβολής από το πρόγραμμα;
Δύναται, εφόσον ζητηθεί από τον ενισχυόμενο, να καταβληθεί προκαταβολή έως το 40% του εγκεκριμένου προϋπολογισμού (Δημόσια Δαπάνη) του επιχειρηματικού σχεδίου μετά την απόφαση ένταξης και με την προσκόμιση ισόποσης εγγυητικής επιστολής από τον δικαιούχο. Η εγγυητική επιστολή προκαταβολής εκδίδεται υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου με διάρκεια ισχύος τουλάχιστον μέχρι την ολοκλήρωση του έργου.
Χωρίς να παραβιάζονται οι λοιποί όροι χορήγησης της προκαταβολής επιχορήγησης, δύναται ο Δικαιούχος να κάνει χρήση των ειδικών τραπεζικών λογαριασμών με τη μορφή «Ανοιχτών Καταπιστευτικών Λογαριασμών (Escrow Accounts)» ή άλλων χρηματοδοτικών μέσων, υπό την προϋπόθεση να υπάρχει θεσμοθετημένο πλαίσιο ως προς τη λειτουργία τους.
17. Πότε θα πρέπει να υποβληθούν τα δικαιολογητικά;
Δεν κατατίθεται φυσικός φάκελος με τεκμηρίωση (δικαιολογητικά) κατά τη φάση της ηλεκτρονικής υποβολής. Τα δικαιολογητικά ένταξης θα προσκομιστούν μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης έως την ημερομηνία που θα οριστεί στην απόφαση με τον Προσωρινό Κατάλογο δυνητικών δικαιούχων της Δράσης και μόνο για τα δυνητικά εντασσόμενα επιχειρηματικά σχέδια.
18. Ποια είναι η διαδικασία αξιολόγησης των επιχειρηματικών σχεδίων;
Γίνεται συγκριτική αξιολόγηση ηλεκτρονικά από δύο αξιολογητές, με βάση τα κριτήρια της παρούσας πρόσκλησης. Κάθε κριτήριο έχει το δικό του συντελεστή βαρύτητας. Η βαθμολογία των κριτηρίων προκύπτει από το άθροισμα της βαθμολογίας του κάθε υποκριτηρίου επί τον συντελεστή βαρύτητας με πολλαπλασιασμό κάθε κριτηρίου επί δέκα (10) για αναγωγή στην κλίμακα του 100,00. Η τελική βαθμολογία του επιχειρηματικού σχεδίου προκύπτει από το άθροισμα των βαθμολογούμενων κριτηρίων επί τον συντελεστή βαρύτητας. Η μέγιστη τελική βαθμολογία ενός επιχειρηματικού σχεδίου είναι το 100,00.


aftodioikisi.gr

Τα...σπάει πάλι ο Αρκάς! Έρωτας με την...καρέκλα!

Κι αυτή τη φορά το "δολοφονικό" σκίτσο έχει να κάνει με τον...υπουργό που είναι απόλυτα ερωτευμένος!

ΚΑΛΑΜΑΤΑ 23 Μαρτίου 1821 ! Έναρξη της Επανάστασης

Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, η επανάσταση και η αλήθεια

Επαναστατικός αναβρασμός επικρατούσε στη Μάνη τον Μάρτιο του 1821. 
Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης βρισκόταν στην Καρδαμύλη και οι Φιλικοί είχαν κάμψει τις αντιρρήσεις του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη για το άκαιρο του ξεσηκωμού. 
Στα μέσα του μηνός ένα πλοίο φορτωμένο με πολεμοφόδια, σταλμένο από τους Φιλικούς της Σμύρνης, φθάνει στο λιμάνι του Αλμυρού, έξω από την Καλαμάτα.
 Ο Νικηταράς και ο Αναγνωσταράς με τους άνδρες τους αναλαμβάνουν να μεταφέρουν το πολύτιμο φορτίο σε ασφαλές μέρος.
Οι οθωμανικές αρχές της Καλαμάτας πληροφορούνται το γεγονός και ενεργώντας αφελώς ζητούν να μάθουν από τους προκρίτους το περιεχόμενο του φορτίου και γιατί συνοδεύεται από ενόπλους. 
Αυτοί τους απαντούν ότι οι ένοπλοι είναι χωρικοί που συνοδεύουν φορτία λαδιού για το φόβο των ληστών. 
Ο βοεβόδας της Καλαμάτας Σουλεϊμάν αγάς Αρναούτογλου πείθεται και ζητά τη βοήθεια των Μανιατών, που στέλνουν στην πόλη 150 άνδρες, υπό τον Ηλία Μαυρομιχάλη (20 Μαρτίου). 
Από τις 17 Μαρτίου, όμως, οι πρόκριτοι της Μάνης, υπό την αρχηγία του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη, είχαν υψώσει τη σημαία της επανάστασης στην Τσίμοβα, σημερινή Αρεόπολη της Λακωνίας. 
Ο παπάς του χωριού όρκισε και ευλόγησε τα όπλα των καπεταναίων και των παλικαριών τους στην Εκκλησία των Ταξιαρχών. 
Οι ατίθασοι Μανιάτες ξεκίνησαν την Επανάσταση, οκτώ μέρες πριν από τη συμβατική της έναρξη.
Αμέσως μετά, ο Κυριακούλης Μαυρομιχάλης και ο Γιατράκος ξεκινούν για τον Μιστρά και τη Μονεμβασιά, ενώ ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης και ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης με 2.000 άνδρες για την Καλαμάτα. 
Εν τω μεταξύ, στο άλλο άκρο της Πελοποννήσου σημειώνεται η πρώτη επαναστατική ενέργεια του Αγώνα, με την πολιορκία των Καλαβρύτων (21 Μαρτίου), την οποία υπερασπίζεται για λογαριασμό των Οθωμανών ένας άλλος Αρναούτογλου, ο Ιμπραήμ.
Οι Μανιάτες φθάνουν έξω από την Καλαμάτα στις 22 Μαρτίου και καταλαμβάνουν τους γύρω λόφους. 
Τότε μόνο ο αγάς της πόλης κατανοεί τι συμβαίνει. 
Είναι αργά για να διαφύγει στην Τριπολιτσά, καθώς η Καλαμάτα είναι ολόγυρα αποκλεισμένη και αποφασίζει να αντιτάξει άμυνα με τους Τούρκους της πόλης. 
Όταν το πρωί της 23ης Μαρτίου 1821 οι επαναστάτες εισέρχονται στην Καλαμάτα, ο Ηλίας Μαυρομιχάλης ζητά από τον Αρναούτογλου να παραδοθεί, τονίζοντάς του το μάταιο της προσπάθειάς του.
Πράγματι, ο αγάς παραδίδει στους επαναστάτες με πρωτόκολλο την πόλη και τον τουρκικό οπλισμό. 
Το μεσημέρι, μπροστά από την εκκλησία των Αγίων Αποστόλων και μέσα σε πανηγυρική ατμόσφαιρα, οι ιερείς ευλογούν τις σημαίες και ορκίζουν τους αγωνιστές. 
Επακολούθησε σύσκεψη των οπλαρχηγών, που αποφάσισαν τη δημιουργία μιας επαναστατικής επιτροπής, την οποία ονόμασαν «Μεσσηνιακή Γερουσία», για τον καλύτερο συντονισμό του αγώνα.
 Η ηγεσία της ανατέθηκε στον Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη, που έφερε τον τίτλο Αρχιστράτηγος του Σπαρτιατικού και Μεσσηνιακού στρατού. 

Την ίδια μέρα, η «Μεσσηνιακή Γερουσία», με Προκήρυξή της προς την ευρωπαϊκή κοινή γνώμη, γνωστοποιεί ότι οι Πελληνεύς ξεσηκώθηκαν για την ελευθερία τους.


Το κείμενο της Προκήρυξης, το πρωτότυπο της οποίας σώζεται στα αρχεία του Foreign Office (βρετανικού Υπουργείου Εξωτερικών), είναι το εξής:

"Προειδοποίησις εις τας Ευρωπαϊκάς Αυλάς, εκ μέρους του φιλογενούς αρχιστρατήγου των Σπαρτιατικών στρατευμάτων Πέτρου Μαυρομιχάλη και της Μεσσηνιακής Συγκλήτου.
Ο ανυπόφορος ζυγός της Οθωμανικής τυραννίας εις το διάστημα ενός και επέκεινα αιώνος, κατήντησεν εις μίαν ακμήν, ώστε να μην μείνη άλλο εις τους δυστυχείς Πελοποννησίους Γραικούς, ει μη μόνον πνοή και αυτή δια να ωθή κυρίως τους εγκαρδίους των αναστεναγμούς.
Εις τοιαύτην όντες κατάστασιν στερημένοι από όλα τα δίκαιά μας, με μίαν γνώμην ομοφώνως απεφασίσαμεν να λάβωμεν τα άρματα, και να ορμήσωμεν κατά των τυράννων. Πάσα προς αλλήλους μας φατρία και διχόνοια, ως καρποί της τυραννίας απερρίφθησαν εις τον βυθόν της λήθης, και άπαντες πνέομεν πνοήν ελευθερίας.
Αι χείρες ημών αι δεδεμέναι μέχρι του νυν από τας σιδηράς αλύσσους της βαρβαρικής τυραννίας, ελύθησαν ήδη, και υψώθηκαν μεγαλοψύχως και έλαβον τα όπλα προς μηδενισμόν της βδελυράς τυραννίας.
Οι πόδες ημών οι περιπατούντες εν νυκτί και ημέρα εις τας εναγκαρεύσεις τας ασπλάγχνους τρέχουν εις απόκτησιν των δικαιωμάτων μας. Η κεφαλή μας η κλίνουσα τον αυχένα υπό τον ζυγόν τον απετίναξε και άλλο δεν φρονεί, ει μη την Ελευθερίαν.
Η γλώσσα μας η αδυνατούσα εις το να προφέρη λόγον, εκτός των ανωφελών παρακλήσεων, προς εξιλέωσιν των βαρβάρων τυράννων, τώρα μεγαλοφώνως φωνάζει και κάμνει να αντηχή ο αήρ το γλυκύτατον όνομα της Ελευθερίας.
Εν ενί λόγω απεφασίσαμεν, ή να ελευθερωθώμεν, ή να αποθάνωμεν. 
Τούτου ένεκεν προσκαλούμεν επιπόνως την συνδρομήν και βοήθειαν όλων των εξευγενισμένων Ευρωπαίων γενών, ώστε να δυνηθώμεν να φθάσωμεν ταχύτερον εις τον Ιερόν και δίκαιον σκοπόν μας και να λάβωμεν τα δίκαιά μας.
Να αναστήσωμεν το τεταλαιπωρημένον Ελληνικόν γένος μας. Δικαίω τω λόγω η μήτηρ μας Ελλάς, εκ της οποίας και υμείς εφωτίσθητε, απαιτεί ως εν τάχει την φιλάνθρωπον συνδρομήν σας, και ευέλπιδες, ότι θέλει αξιωθώμεν, και ημείς θέλομεν σας ομολογή άκραν υποχρέωσιν, και εν καιρώ θέλομεν δείξη πραγματικώς την υπέρ της συνδρομής σας ευγνωμοσύνην μας.

1821 Μαρτίου 23 εν Καλαμάτα. 
Εκ του Σπαρτιατικού Στρατοπέδου
Πέτρος Μαυρομιχάλης, αρχιστράτηγος του Σπαρτιατικού και Μεσσηνιακού στρατού."

*Επίσκοπος Παλαιών Πατρών Γερμανός :
α.) Συνάντησε πολλούς Οπλαρχηγούς, συγκρότησε το «Αχαϊκόν Διευθυντήριον». Αργότερα υποστηρίχτηκε ότι εκφώνησε βαρυσήμαντο πατριωτικό λόγο και  «ευλόγησε» τα Ελληνικά Όπλα. 
Η Παράδοση λέγει ότι αν  και οι στρατιωτικές επιχειρήσεις  είχαν αρχίσει από πολύ ενωρίτερα, όμως  η ευλογία των όπλων και η ορκωμοσία των Οπλαρχηγών έγινε την 25η Μαρτίου - στην Λειτουργία του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στο Μοναστήρι της Αγίας Λαύρας (Η παράδοση αυτή ίσως είναι εσφαλμένη. 
Ο ίδιος ο Επίσκοπος Γερμανός στα «ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ» δεν αναφέρει τίποτε για την «ευλογία των όπλων». 
Ο ίδιος ο επίσκοπος στις 25 Μαρτίου βρισκόταν μάλλον στην Πάτρα). 
Όπως και να έχει, η εορτάσιμος ημέρα του Ευαγγελισμού - με το χαρμόσυνο μήνυμα που περιέχει και τον θρησκευτικό της συμβολισμό - αναγνωρίστηκε αργότερα από τους περισσότερους (ιδίως από τους κληρικούς - ηγέτες του αγώνος αλλά και την ηγεσία του Στρατού) ως ημέρα αναφοράς στην Επανάσταση.
 
 β.) Επιτροπή με πρόεδρο τον Παλαιών Πατρών Γερμανό επισκέφτηκε τον Πάπα Πίο Ζ΄, τον ενημέρωσε επίσημα για τις εξελίξεις στην Ελλάδα, τον διαβεβαίωσε για την ασφάλεια των Ευρωπαίων Υπηκόων που ζούσαν στις περιοχές όπου ξέσπασε η Επανάσταση και τον παρακάλεσε να μεσολαβήσει στους Ευρωπαίους Ηγέτες υπέρ των Ελλήνων. 

 Ο πρώτος εορτασμός καθιερώθηκε από τον Βαυαρό  Όθωνα  και έγινε στις 25 Μαρτίου 1838 (6 Απριλίου Ευρωπαϊκό Ημερολόγιο) 
Ο Γερμανός ανταποκριτής που παρακολούθησε τις εκδηλώσεις αφιερώνει αναλυτικό ρεπορτάζ.

«Κατά την τριετή παραμονή μου στην Ελλάδα, δεν έτυχε να ζήσω παρόμοιες σκηνές ενθουσιασμού  και διθυραμβικών εκδηλώσεων όπως εκείνη την ημέρα της 25ης Μαρτίου  που γιορτάστηκε   για  πρώτη φορά ως Εθνική Εορτή του Ελληνισμού στην Εκκλησία της Αγίας Ειρήνης στην Αθήνα.
 Οι Αρβανίτες είχαν κατεβεί με τις σημαίες τους από τα βουνά τους, οι αγρότες της περιοχής έκαναν παρέλαση με τα νταούλια και το ζουρνά τους αθρόοι στην πόλη,  οι συντεχνίες με τα λάβαρα των επαγγελμάτων τους άφηναν χαρούμενοι τις μεταξένιες σημαιούλες τους να κυματίζουν στον αέρα.
Ένα ολόκληρο δάσος από σημαίες πλαισίωνε την άμαξα του βασιλέα που στις εννέα η ώρα το πρωί  προχωρούσε πανηγυρικά προς την  εκκλησία της Οδού Αιόλου ενώ ο λαός ξέσπαγε απ΄ όλες τις πλευρές σε ενθουσιώδεις ζητωκραυγές καθώς έβλεπε το βασιλικό ζεύγος ντυμένο ελληνικές λαϊκές φορεσιές».

Το επιτελείο του  Όθωνος γνώριζε να κολακεύει τον Αθηναϊκό λαό. 
Μετά από την Δοξολογία και την παρέλαση στήθηκε γλέντι στην Πλατεία Κλαυθμώνος, Το βράδυ άναψαν φωτιές στην Ακρόπολη ενώ στον Λυκαβητό  στήθηκε φλεγόμενος σταυρός.

25 Μαρτίου 1840 :   

Ομάδα φοιτητών που αντιπολιτεύονταν τον Όθωνα αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στον επίσημο εορτασμό. Συγκεντρώθηκαν στον Ναό της Καπνικαρέας και τέλεσαν χωριστά  Μνημόσυνο Υπέρ των Πεσόντων.

25 Μαρτίου 1841 :   

Την ώρα της Επίσημης Δοξολογίας για την Επέτειο της Εθνικής Επανάστασης, η Βαυαρική φρουρά παρέλειψε τους προβλεπόμενους τιμητικούς κανονιοβολισμούς. Αυτό θεωρήθηκε προσβολή στους Βετεράνους Αγωνιστές που είχαν προσκληθεί στον εορτασμό.  Αντιδρώντας μία μεγάλη ομάδα φοιτητών και παραγκωνισμένων Βετεράνων Αγωνιστών συγκεντρώθηκαν σε κάποιο σταυροδρόμι και τοποθέτησαν εικόνες των Αγωνιστών φωνάζοντας συνθήματα εναντίον του Όθωνος. 
Η Βαυαρική Αστυνομία συνέλαβε πολλούς  φοιτητές - οι οποίοι στο Δικαστήριο αθωώθηκαν.

Ελλάδα της κρίσης: 3 στους 10 Ελληνες άνδρες κακοποιούνται από τις γυναίκες τους!

Τρεις στους δέκα άντρες κακοποιούνται σωματικά από τη γυναίκα στην Ελλάδα της κρίσης, ενώ επτά στους δέκα πέφτουν θύματα ψυχολογικής βίας, σύμφωνα με ευρωπαϊκή μελέτη, όπως αναφέρει η συμβουλευτική ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια Φρόσω Φωτεινάκη, στο «Πρακτορείο FM».

Η κ. Φωτεινάκη από το κλινικό της έργο την τελευταία εξαετία, διαπιστώνει περισσότερο μορφές ψυχολογικής ή οικονομικής βίας, γιατί όπως λέει, σπάνια ένα ζευγάρι φέρνει στο γραφείο το θέμα της σωματικής βίας και δυστυχώς είναι κάτι που συνήθως καλύπτεται πίσω από κλειστές πόρτες.
Ως προς την οικονομική βία εντοπίζει περισσότερα κρούσματα από τον άνδρα προς τη γυναίκα, όπου ο σύντροφος απαιτεί τον απόλυτο έλεγχο, των εσόδων και των εξόδων της γυναίκας, κάνοντάς την να χάνει κάθε αυτονομία.
«Αυτό που βλέπουμε για τον άνδρα που περισσότερο έχει γαλουχηθεί με τον κοινωνικό ρόλο του κουβαλητή, είναι ότι το να χάνει αυτό το ρόλο, φέρνει επιθετικότητα. Για να εξισορροπήσει δηλαδή αυτό το έλλειμμα που αποκτά ψυχολογικά, επιτίθεται στη γυναίκα και προσπαθεί να τη μειώσει», αναφέρει χαρακτηριστικά η κ. Φωτεινάκη.
Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη:
Ερ.: Τι στοιχεία έχετε για την ενδοοικογενειακή βία, στην ελληνική πραγματικότητα, έτσι όπως αυτή διαμορφώνεται τα τελευταία χρόνια;
Απ.: Η ενδοοικογενειακή βία με την οικονομική κρίση, έχει αυξηθεί τόσο για τον άνδρα όσο και για τη γυναίκα. Όσον αφορά τη βία την οποία υφίσταται η γυναίκα, η πιο πρόσφατη έρευνα που έχουμε στα χέρια μας είναι του 2013 από την Εταιρεία Μελέτης Ανθρώπινης Σεξουαλικότητας, η οποία μας δείχνει ότι τα κρούσματα βίας, σωματικής, λεκτικής ή σεξουαλικής έχουν αυξηθεί κατά 47% μέσα στην οικονομική κρίση, με μία στις τρεις γυναίκες πια, να έχει πέσει θύμα σωματικής βίας. Τώρα όσον αφορά τον άνδρα -γιατί πλέον και ο άντρας λαμβάνει βία- κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης έχουμε στοιχεία, μέσα από μία ευρωπαϊκή μελέτη, της οργάνωσης Domestic Violence in Europe, η οποία έγινε σε Ελλάδα, Βρετανία, Βέλγιο, Ουγγαρία, Σουηδία, Πορτογαλία, Γερμανία και Ισπανία. Βλέπουμε λοιπόν από τη μελέτη ότι οι Έλληνες άνδρες πέφτουν θύματα ψυχολογικής βίας σε ποσοστό 72%, ενώ έχουν υποστεί σωματική βία σε ποσοστό 31,7%. Στην Ελλάδα, την Ουγγαρία, το Βέλγιο και την Ισπανία, εντοπίστηκαν μάλιστα τα συχνότερα κρούσματα ψυχολογικής βίας στον άνδρα, ενώ όσον αφορά τη σωματική βία η Ελλάδα έρχεται πρώτη με το 31,7% και ακολουθεί η Αγγλία με 15,1% και το Βέλγιο με 14,2%. Τα στοιχεία της μελέτης ουσιαστικά σταματούν το 2010, ωστόσο οι εκτιμήσεις των ειδικών, είναι ότι αυτά τα ποσοστά έχουν αυξηθεί, αλλά δεν έχουμε νεότερες καταγραφές.
Και τονίζω το μεγάλο ποσοστό της ψυχολογικής βίας, αλλά και της σωματικής βίας -γιατί πραγματικά ο άνδρας λαμβάνει και σωματική βία μέσα στο σπίτι του και μάλιστα μία μορφή βίας που σπάνια θα παραδεχτεί γιατί αισθάνεται ότι απειλείται ακόμα περισσότερο η εικόνα του, αν βγει προς τα έξω και αποκαλύψει κάτι τέτοιο.
Ερ.: Δηλαδή τρεις στους δέκα Έλληνες τρώνε ξύλο;
Απ.: Ακριβώς. Και μάλιστα μιλάμε για ελαφριάς μορφής σωματική βία, δηλαδή η γυναίκα τραβάει απότομα τον άνδρα, τον σπρώχνει, του πετάει αντικείμενα, τον χαστουκίζει. Αυτές είναι οι μορφές σωματικής βίας που παρατηρούμε όλο και πιο συχνά πια, από τη γυναίκα προς τον άνδρα.
Ερ.: Και ο λόγος είναι ότι πια ο άνδρας «δεν τα φέρνει»;
Απ.: Ο λόγος είναι ότι ο άνδρας αποδομείται όλο και περισσότερο ως προς το ρόλο του, ως προς την εικόνα του, η γυναίκα αγανακτεί πολύ συχνά, γιατί έχει μείνει μόνη σε όλο αυτό και φυσικά αυτές οι καταστάσεις αφορούν σχέσεις που ούτως ή άλλως δεν είχαν γερά θεμέλια επικοινωνίας και κατανόησης.
Ερ.: Εσείς από το κλινικό σας έργο τι παρατηρείτε από το 2010 και εντεύθεν;
Απ.: Αυτό που βλέπω εγώ είναι πιο πολύ οι μορφές ψυχολογικής ή οικονομικής βίας. Σπάνια θα δούμε ένα ζευγάρι να φέρνει το θέμα της σωματικής βίας στο γραφείο, δυστυχώς. Δεν μιλάνε, για αυτό. Είναι σκοτεινοί αριθμοί. Βλέπω ότι η οικονομική κρίση έχει φέρει μία κρίση ρόλων, κρίση ταυτότητας στο ζευγάρι, αλλά και ένα θυμό, μία επιθετικότητα, μέσα στις σχέσεις και φαίνεται πως το χρόνιο πλέον άγχος, έξι χρόνια μετά, έχει εξαντλήσει το άτομο, έχει εξαντλήσει τον αυτοέλεγχο, έχει καταργήσει το διάλογο και βέβαια η επιθετικότητα είναι το μέσο επιβολής πια στα ζευγάρια.
Ερ.: Η οικονομική βία πώς σχηματοποιείται και πιο πολύ από ποιον ασκείται: από τον άνδρα προς τη γυναίκα ή από τη γυναίκα προς τον άνδρα;
Απ.: Περισσότερο παρατηρούμε κρούσματα οικονομικής βίας, οικονομικού ελέγχου από τον άντρα προς τη γυναίκα. Και να σας πω με ποιον τρόπο σχηματοποιείται: Όταν ο σύντροφος απαιτεί τον απόλυτο έλεγχο, των εσόδων και των εξόδων της γυναίκας, για παράδειγμα και της αφαιρεί το δικαίωμα να διαχειρίζεται μόνη το μισθό ή το μερίδιο που της αναλογεί από τα έσοδα του σπιτιού, κάνοντάς την να χάνει κάθε αυτονομία. Βλέπουμε λοιπόν πολλά κρούσματα οικονομικού ελέγχου από τον άνδρα προς τη γυναίκα, ενώ στην αντίθετη περίπτωση, όπου η γυναίκα μπορεί να έχει τα ηνία του οικονομικού ελέγχου, όταν ο άνδρας μένει άνεργος, δεν παρατηρούμε τη γυναίκα να ασκεί στον άνδρα οικονομική βία σε τέτοιο βαθμό. Ίσως γιατί η γυναίκα έχει μάθει να μοιράζεται ούτως ή άλλως ή και να παραχωρεί τη διαχείριση. Αυτό που βλέπουμε όμως για τον άνδρα, που περισσότερο έχει γαλουχηθεί με τον κοινωνικό ρόλο του κουβαλητή, είναι ότι το να χάνει αυτό το ρόλο, φέρνει επιθετικότητα. Για να εξισορροπήσει δηλαδή αυτό το έλλειμμα που αποκτά ψυχολογικά, επιτίθεται στη γυναίκα και προσπαθεί να τη μειώσει.
Ερ.: Για να επανέλθω στο θέμα της σωματικής βίας: Μπορεί ένας άνδρας με τη βοήθεια ειδικού να αλλάξει και να «κοντύνει το χέρι του»;
Απ.: Εδώ πραγματικά θα είμαι κάθετη. Ο μόνος τρόπος για να αλλάξει συμπεριφορά ένα βίαιο άτομο είναι να αντιληφθεί το ίδιο ότι έχει πρόβλημα και ότι κάνει κακό στον εαυτό του και στο περιβάλλον του. Μόνον τότε και μόνο με την κατάλληλη βοήθεια του ειδικού ψυχιάτρου, ή ψυχολόγου, το άτομο μπορεί να αλλάξει τη συμπεριφορά του. Πρέπει δηλαδή να απευθυνθεί σε ειδικό. Και πρέπει εδώ να πω ότι κάποιες φορές πίσω από μία κακοποιητική συμπεριφορά, ενδέχεται να κρύβεται και ψυχοπαθολογία και δυστυχώς η οικονομική κρίση έχει παίξει και εδώ καταλυτικό ρόλο, με τους ανθρώπους να μη μεριμνούν για την ψυχική τους υγεία, προς αποφυγή οικονομικού κόστους. Επίσης θα πρέπει να πούμε ότι η σύντροφος, ή το περιβάλλον δεν θα πρέπει να δείχνουν ανοχή. Βλέπω πολλές γυναίκες να λένε ότι ίσως φταίνε αυτές, να αισθάνονται ότι αυτές είναι κακοί σύντροφοι, για αυτό κακοποιούνται. Μεγάλο λάθος και μεγάλη παγίδα. Οι γυναίκες πρέπει να βλέπουν το πρόβλημα του συντρόφου τους και να καταλαβαίνουν ότι αυτός ο άνθρωπος νοσεί για να κακοποιεί και χρειάζεται να καταλάβει ο ίδιος το πρόβλημά του για να αναζητήσει βοήθεια. Δεν μπορούμε να σώσουμε κανέναν. Πρέπει ο καθένας να σώσει τον εαυτό του. Μπορούμε μόνο να υποστηρίξουμε.
Ερ.: Το ίδιο ισχύει και για τη γυναίκα που κακοποιεί τον άνδρα;
Απ.: Ακριβώς. Το βίαιο άτομο μπορεί να αλλάξει μόνο αν αντιληφθεί το πρόβλημα του και αποταθεί στον ειδικό για να δουλευτεί η αιτία, πίσω από αυτή την κακοποιητική συμπεριφορά. Να τονίσω εδώ ότι η κακοποίηση είναι συμπεριφορά, είναι επιλογή. Άρα ο θυμός είναι συναίσθημα. Μπορούμε να βρούμε πολύ πιο υγιείς τρόπους να βγάλουμε προς τα έξω το θυμό μας, από το να κακοποιούμε το σύντροφό μας, την οικογένειά μας, τα παιδιά μας, το σύντροφό μας.
* Η κ. Φρόσω Φωτεινάκη είναι ειδικευμένη στην Ψυχοδυναμική Προσέγγιση.

Και… επίσημα η Άνοιξη!

ΣΗΜΕΡΑ Η ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ                                                                                                                                                           
Τα χαράματα σήμερα Κυριακή  20 Μαρτίου και συγκεκριμένα στις 06:30 ώρα Ελλάδας θα υπάρξει η εαρινή ισημερία και θα αρχίσει επίσημα η 'Ανοιξη του 2016 στο βόρειο ημισφαίριο, στο οποίο ανήκει και η χώρα μας, ενώ αντίστροφα στο νότιο ημισφαίριο θα ξεκινήσει το φθινόπωρο.
Ο Ήλιος θα λάμπει κάθετα πάνω από τον Ισημερινό της Γης και η διάρκεια της μέρας και της νύχτας θα είναι περίπου ίδια. 
Μετά τις 20 Μαρτίου, στο βόρειο ημισφαίριο (και στην Ελλάδα) η μέρα θα μεγαλώνει συνεχώς σε βάρος της νύχτας έως το θερινό ηλιοστάσιο, ενώ το αντίστροφο θα συμβεί στο νότιο ημισφαίριο.
Οι ισημερίες -η εαρινή και η φθινοπωρινή- καθορίζουν την έναρξη της άνοιξης και του φθινοπώρου, ενώ τα ηλιοστάσια -το θερινό και το χειμερινό- προσδιορίζουν την έναρξη του καλοκαιριού και του χειμώνα αντίστοιχα. 
Η άνοιξη δεν έχει σταθερή ημερομηνία έναρξης και η πρώτη μέρα της ποικίλει ανάμεσα στις 19 (πιο σπάνια), στις 20 (συνήθως) και στις 21 Μαρτίου, ανάλογα με το έτος.
Και φέτος θα συνεχιστεί η ανεπαίσθητη συρρίκνωση της διάρκειας της 'Ανοιξης, η οποία θα είναι πιο σύντομη κατά σχεδόν ένα λεπτό της ώρας σε σχέση με πέρυσι. Εδώ και χιλιάδες χρόνια, η 'Ανοιξη μικραίνει στο βόρειο ημισφαίριο και ό,τι αυτή χάνει, το κερδίζει σε διάρκεια το καλοκαίρι.
Σήμερα, στο βόρειο ημισφαίριο ο χειμώνας διαρκεί περίπου 89 μέρες (λιγότερες από όλες τις εποχές), η άνοιξη σχεδόν 93 μέρες, το καλοκαίρι σχεδόν 94 μέρες (περισσότερες από όλες τις εποχές) και το φθινόπωρο σχεδόν 90 μέρες. Συνολικά, η θερμότερη περίοδος του έτους (άνοιξη και καλοκαίρι) είναι περίπου μία εβδομάδα μεγαλύτερη σε διάρκεια από την ψυχρότερη (φθινόπωρο και χειμώνας).
Η διάρκεια της άνοιξης μειώνεται περίπου ένα λεπτό της ώρας κάθε χρόνο, ενώ ο χειμώνας μειώνεται σχεδόν κατά μισό λεπτό ετησίως. Αντίστροφα, η διάρκεια του καλοκαιριού μεγαλώνει με ετήσιο ρυθμό ενός λεπτού (που χάνει η άνοιξη), ενώ του φθινοπώρου αυξάνει κατά μισό λεπτό (που χάνει ο χειμώνας).
Έτσι, όσο περνάνε τα χρόνια, το καλοκαίρι μεγαλώνει σε βάρος της άνοιξης και το φθινόπωρο σε βάρος του χειμώνα. Υπολογίζεται ότι το έτος 3000 το καλοκαίρι θα διαρκεί 93,92 μέρες στο βόρειο ημισφαίριο, η άνοιξη 91,97 μέρες, το φθινόπωρο 90,61 μέρες και ο χειμώνας 88,74.
Σύμφωνα με το παλαιότερο Ιουλιανό ημερολόγιο, το οποίο είχε καθιερώσει ο ρωμαίος αυτοκράτορας Ιούλιος Καίσαρας, η εαρινή ισημερία άρχιζε κάθε χρόνο 11 λεπτά νωρίτερα, με αποτέλεσμα το έτος 1500 η ισημερία να συμβεί στις 11 Μαρτίου. Για να διορθωθεί αυτό το πρόβλημα, ο πάπας Γρηγόριος 13oς εισήγαγε, το 1582, το λεγόμενο Γρηγοριανό ημερολόγιο, που είναι ακριβέστερο.

Από την Αθήνα ως το Σίδνεϋ: Σκοτείνιασε ο πλανήτης για την Ώρα Γης!

Συμμετείχε και η Ελλάδα
Στο σκοτάδι βυθίστηκαν για μία ώρα μνημεία και ουρανοξύστες στις πρωτεύουσες όλων των χωρών του κόσμου συμμετέχοντας στην 10η ετήσια Ώρα της Γης, ένα παγκόσμιο κίνημα αφιερωμένο στην προστασία του πλανήτη και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
Στην Ώρα της Γης συμμετείχε και η Ελλάδα, με το συμβολικό σβήσιμο του φωτισμού του Παρθενώνα στις 20:30 και για μία ώρα.

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου