8.3.19

ΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ - Σύλληψη δημοτικού υπαλλήλου για «φακελάκι» και εκβίαση

Για δωροληψία και εκβίαση κατηγορείται δημοτικός υπάλληλος, που συνελήφθη, σε περιοχή της Πελοποννήσου, από τη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ, ενώ σε βάρος του σχηματίστηκε σχετική ποινική δικογραφία.
Σύμφωνα με την αστυνομία, η έρευνα πραγματοποιήθηκε έπειτα από καταγγελία για εκβιαστική απαίτηση χρηματικού ποσού, από τον δημοτικό υπάλληλο, ενώ κατά τη σύλληψή του κατασχέθηκε το προσημειωμένο χρηματικό ποσό που είχε λάβει.
Επιπλέον, διερευνήθηκε η εμπλοκή επιπλέον προσώπου, ενώ το σχετικό προανακριτικό υλικό υποβλήθηκε στις αρμόδιες εισαγγελικές Αρχές.

Το ελαιόλαδο αποτρέπει τη θρόμβωση

Το ελαιόλαδο, όταν καταναλώνεται τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα σχετίζεται με μειωμένη δραστηριότητα των αιμοπεταλίων γεγονός που μειώνει την τάση του αίματος να πήζει και να μην ρέει σωστά, σύμφωνα με προκαταρκτική μελέτη που παρουσιάστηκε στο επιστημονικό συνέδριο Epidemiology and Prevention – Lifestyle and Cardiometabolic Health Scientific Sessions 2019 της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας. «Τα αιμοπετάλια είναι κλάσματα κυττάρων αίματος που συγκολλούνται μεταξύ τους και σχηματίζουν συστάδες και θρόμβους όταν ενεργοποιούνται. Συμβάλλουν στη συσσώρευση πλάκας στις αρτηρίες (αθηροσκλήρωση), η οποία αποτελεί τη βάση για τα περισσότερα καρδιακά επεισόδια και εγκεφαλικά επεισόδια», σύμφωνα με τον συγγραφέα μελέτης Sean P. Heffron, επίκουρο καθηγητή στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης και στο Ιατρικό Κέντρο για την Πρόληψη της Καρδιαγγειακής Νόσου στη Νέα Υόρκη.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν διατροφικά ερωτηματολόγια για να καθορίσουν πόσο συχνά 63 παχύσαρκα, μη διαβητικά άτομα, έτρωγα ελαιόλαδο. Οι συμμετέχοντες ήταν κατά μέσο όρο 32,2 ετών και ο μέσος δείκτης σώματος ήταν 44,1.
Από την ανάλυση των δεδομένων οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι όσοι έτρωγαν ελαιόλαδο τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα είχαν χαμηλότερη δραστηριότητα αιμοπεταλίων από τους συμμετέχοντες που έτρωγαν λιγότερο συχνά ελαιόλαδο. Και όσο χαμηλότερα επίπεδα συσσωμάτωσης των αιμοπεταλίων τόσο πιο συχνά κατανάλωναν ελαιόλαδο τα παχύσαρκα άτομα.
«Τα παχύσαρκα άτομα έχουν αυξημένο κίνδυνο να υποστούν έμφραγμα, εγκεφαλικό επεισόδιο ή άλλο καρδιαγγειακό επεισόδιο, ακόμα κι αν δεν έχουν διαβήτη ή άλλες παθήσεις σχετικές με την παχυσαρκία. Η μελέτη μας δείχνει ότι η συνειδητή κατανάλωση ελαιολάδου έχει την δυνατότητα να συμβάλλει στην τροποποίηση του κινδύνου, μειώνοντας έτσι την καρδιαγγειακή απειλή στα παχύσαρκα άτομα. Πρόκειται για την πρώτη μελέτη που καταγράφει τις επιδράσεις της διατροφής και ειδικά του ελαιολάδου στην λειτουργία των αιμοπεταλίων σε ανθρώπους με πλεονάζον βάρος», σημειώνει ο Δρ. Heffron.

Κυκλοφόρησε το Βιβλίο του Καθηγητή AndreaNanetti «Στις Απαρχές Του Κράτους Της Θάλασσας Της Βενετίας. Κορώνη Και Μεθώνη 1204-1209: Από Περιφερειακά Βυζαντινά Λιμάνια Σε Βενετικές Βάσεις Στρατηγικής Σημασίας»

Η έκδοση με τον ελληνικό  τίτλο «Στις απαρχές του Κράτους της Θάλασσας της Βενετίας. Κορώνη και Μεθώνη 1204-1209:
Από περιφερειακά Βυζαντινά λιμάνια σε Βενετικές βάσεις στρατηγικής σημασίας»  και τον αγγλικό “At the origins of the Venetian Sea State. CoronandModon 1204-1209: fromperipheralByzantineportstostrategicVenetianbases” αποτελεί προϊόν μελέτης του καθηγητού AndreaNanettiστο Κρατικό Αρχείο της Βενετίας και χρηματοδοτήθηκε από το Μανιατάκειον Ίδρυμα.
Ο τόμος είναι συνέκδοση του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και του Μανιατακείου Ιδρύματος που εντάχθηκε στη σειρά «Πηγές» του Ε.Ι.Ε. και έρχεται να συμπληρώσει μια σειρά βιβλίων του ιδίου συγγραφέα, που συμβάλλουν στην προώθηση της γνώσης της ιστορίας των εν λόγω Μεσσηνιακών καστροπολιτειών, στη διάσωση της πολιτιστικής τους κληρονομιάς, στη μεταλαμπάδευσή της στις νεότερες γενιές και στη διατήρηση της ιστορικής συνείδησης των κατοίκων τους.
Πρόκειται για σημαντική έκδοση που αναφέρεται στη Συνθήκη της Σαπιέντζας (1209) μεταξύ Φράγκων και Βενετών και την παράδοση της Κορώνης και της Μεθώνης για 300 χρόνια στην ενετική κυριαρχία. Εκεί, ο πρίγκιπας ΓοδεφρείδοςΒιλλεαρδουίνος και ο εκπρόσωπος του Δόγη της Βενετίας, υπέγραψαν τη συνθήκη με την οποία παρέδιδαν πλέον οι Φράγκοι τη Μεθώνη και την Κορώνη στους Ενετούς. Αναδεικνύεται ο θεμελιώδης ρόλος της Κορώνης και της Μεθώνης ως «οφθαλμοί της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας» και σημεία στρατηγικής σημασίας πάνω στους θαλάσσιους δρόμους που οδηγούσαν το βενετικό στοιχείο από τη λιμνοθάλασσα πέρα από την Αδριατική. Η μελέτη της πράξης που συντάχθηκε το 1209 στο νησί της Σαπιέντζας, με την οποία επικυρώθηκε οριστικά ο άμεσος έλεγχος της Βενετίας στην Κορώνη και τη Μεθώνη, καταγράφει ξεκάθαρα ότι η Βενετία ακολούθησε μία ρεαλιστική πολιτική, σύμφωνα με την οποία συνέδεε τη διεθνή της πολιτική με την κουλτούρα και τις ανάγκες των εμπόρων.

Μη τσιμπάς σαν ... ψάρι. Πρόσεξε τα στοιχεία σου

Με κύριο σύνθημα το «μη τσιμπάς» η Ελληνική Αστυνομία συνεχίζει την εκστρατεία ενημέρωσης – προφύλαξης των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων μας μέσα από το διαδίκτυο.
Στην μικρή αφίσα που κυκλοφόρησε τονίζει
«Πρόσεξε που καταχωρείς τα προσωπικά σου δεδομένα».
Βεβαιώσου ότι χρησιμοποιείς ασφαλείς σελίδες όταν καταχωρείς online ευαίσθητα δεδομένα ή κάνεις ηλεκτρονικές αγορές
Μην καταχωρείς τα προσωπικά σου στοιχεία σε φόρμες, ανεπίσημες εφαρμογές ή σε γραπτά μηνύματα & email

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΜΑΡΤΙΟΥ 2019 - ΕΤΗΣΙΟΣ ΧΟΡΟΣ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ «Η ΠΡΟΟΔΟΣ»

Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Εμπορικού Συλλόγου Κυπαρισσίας "Η Πρόοδος" σας προσκαλούν στον ετήσιο χορό που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 09 Μαρτίου 2019 και ώρα 21:00 στο κέντρο εκδηλώσεων "Στεφανής" στην Τερψιθέα Κυπαρισσίας.


Σε ένα νησιωτικό αλλά και λαϊκό πρόγραμμα με την αγαπημένη Στέλλα Κονιτοπούλου!

Μαζί της η Φαίη Μάτσου που θα μας ταξιδέψει σε λαϊκά μονοπάτια έχοντας για παρέα τον Βασίλη Κλουβάτο στο βιολί και το τραγούδι, τον Στέλιο Τζανετή στο μπουζούκι, τον Γιαννούλη Μάργωνη στην κιθάρα, τον Σταμάτη Χρήστου στα πλήκτρα και τον Γιάννη Καρακάσιδη στα ντράμς!!!



Ώρα έναρξης: 21:00 μ.μ.
Τιμή εισόδου: 15 ευρώ
(Συμπεριλαμβάνεται ποτό & φαγητό)

Τηλέφωνο επικοινωνίας : 6947 322 767

ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΟΝΕΙΡΙΚΗ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟ

Ιστορία, Ήθη, Έθιμα και Λαογραφία για το Σμιγοπέλαγο Νησί της Λακωνικής

ΜΕΝΤΗ-ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΙΔΟΥ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ του Σπυρίδωνος, Καθηγήτρια - Νομικός
 
ΙΣΤΟΡΙΚΑ
 
Η Ελαφόνησος βρίσκεται στην αρχή του ανατολικού τμήματος εισόδου του Λακωνικού Κόλπου, δυτικά του Μαλέα και βόρεια των Κυθήρων.  Απέχει μόλις 350 μέτρα από την απέναντι ακτή (Πούντα) με την οποία ήταν κάποτε ενωμένη, σχηματίζοντας τη Χερσόνησο “Όνου Γνάθο’’, όπως αναφέρει ο καταξιωμένος Ελαφονησιώτης, πανεπιστημιακός και συγγραφέας, Κων/νος Μέντης (1993:6,11,39,40). Κατοικήθηκε για πρώτη φορά κατά τη νεολιθική περίοδο, ανάμεσα στο 6000-3500 π.Χ.(ο.π.:11).
Το 375 μ.Χ. ένας τρομακτικός σεισμός έπληξε την Πελοπόννησο, δημιούργησε τεράστια παλιρροϊκά κύματα και μετέτρεψε τη Χερσόνησο σε νησί (Ελαφονήσι). Η μετατροπή της χερσονήσου σε νησί έγινε σταδιακά. Ως και το 1677μ.χ., μπορούσε κανείς να περάσει στο νησί σχεδόν περπατώντας. (ο.π.:40-41)

Πειρατεία και ερήμωση
Μέχρι το 1893 το Στενό της Ελαφονήσου, όπου βρίσκονται οι ξακουστές δίδυμες παραλίες του Σίμου και του Σαρακήνικου, αποτελούσε το μοναδικό σύντομο θαλάσσιο δρόμο επικοινωνίας μεταξύ ανατολικής και δυτικής Ελλάδας. Τη ρότα αυτή ακολούθησαν και οι Άραβες (674-678) όταν πραγματοποίησαν την πρώτη τους εκστρατεία προς την Κωνσταντινούπολη. Σε μια απ’ τις επιδρομές, στα μέσα του 9ου αιώνα, οι Σαρακηνοί κατέλαβαν την Ελαφόνησο και κατάσφαξαν όλους τους κατοίκους της (ο.π.:40) .Η Ελαφόνησος έκτοτε θα παραμείνει έρημη κι' ακατοίκητη για χίλια περίπου χρόνια…Τη χιλιετία αυτή το νησί θα τεθεί, διαδοχικά, υπό την κυριαρχία των Σαρακηνών, Φράγκων, Ενετών, Τούρκων, Τουρκορώσων, Γάλλων και  Άγγλων (ο.π.:97).
Οριστική ένωση της Ελαφόνησου  με την Ελλάδα στις 6 Ιουλίου του 1850
Από το 1800 η Ελαφόνησος υπαγόταν στα Ιόνια νησιά, ως “εξάρτημα’’ των Κυθήρων. Το 1815 η Ιόνιος Πολιτεία περνούσε στην αγγλική προστασία. Το 1828, στη συνδιάσκεψη του Λονδίνου, αποφασίστηκε ότι “η Πελοπόννησος, τα κοντινότερα με αυτή νησιά και οι Κυκλάδες με εγγύηση των δυνάμεων μένουν ελεύθερα μέχρι να αποφασιστεί οριστικά η τύχη της Ελλάδος’’.   Το 1829 ο Καποδίστριας έκανε πληθυσμιακή απογραφή στην Ελαφόνησο όπου αναγράφεται ότι υπήρχαν 17 οικογένειες, ενώ το σύνολο των κατοίκων ήταν 29 άτομα. Με τον τρόπο αυτό ο Καποδίστριας προέβη στη de facto προσάρτηση της Ελαφονήσου στην Ελλάδα. Ακολούθησε αγγλοελληνική διένεξη που κορυφώθηκε το 1849-1850 (ο.π.:92).
Τελικά, στις 6 Ιουλίου του 1850, ο υπουργός των εξωτερικών Ανδρέας Λόντος, υπέγραψε σύμβαση με την Αγγλία με την οποίαν η Ελαφόνησος ενώνεται οριστικά με την Ελλάδα.
Σημείωση:Την επέτειο της ένωσής της με την Ελλάδα (θεσπίστηκε με ειδικό Προεδρικό Διάταγμα: 54/2003) γιόρτασε για πρώτη φορά η Ελαφόνησος στις 6 Ιουλίου του 2003, μετά από 153 ολόκληρα χρόνια.
Ξανακατοίκηση της Ελαφονήσου
Το 1835 ο Τζανετάκης Γρηγοράκης,από τη γνωστή και ξακουστή μανιάτικη οικογένεια των Γρηγοράκηδων, υπέβαλε στην κυβέρνηση του Όθωνα αίτηση για να σχηματίσει μανιάτικο συνοικισμό στην Ελαφόνησο. Η κυβέρνηση αυτή ενέκρινε το αίτημά του, αλλά ο συνοικισμός αυτός θα έπρεπε να γίνει με Σουλιώτικες προδιαγραφές. Οι Μανιάτες,όπως ήταν φυσικό, αρνήθηκαν. Την 1η Μαρτίου 1837 η κυβέρνηση εξέδωσε νέο διάταγμα που αφορούσε την Ελαφόνησο αποκλειστικά και καθόριζε τον τρόπο του συνοικισμού της (ο.π.:94). Απότοκος αυτού του διατάγματος ήταν η Ελαφόνησος να ξανακατοικηθεί και επίσημα στα μέσα του 19ου αιώνα. Η εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα κτίστηκε με τη πρωτοβουλία της γνωστής Μανιάτικης οικογένειας των Γρηγοράκηδων («κτήτορες Πασχάλης Γερακάρης και Φλωρούσα Δραγονίτσα σύζυγός του») το 1858 και ανακαινίστει το 1862.
Επίσης ήρθαν κι άλλοι Μανιάτες, Κυθήριοι, Βατικιώτες, Κρητικοί.

ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟ
Κυριακή της Τυρινής
Το κύριο συστατικό των τροφών ήταν το τυρί, εξού και το όνομα “Τυρινή”. Έτσι έτρωγαν την Κυριακή αυτή τυρόπιτες, χορτόπιτες παρασκευασμένες με χόρτα άγρια και τυρί, μακαρόνια με τυρί, χυλοπίτες με γάλα, αυγά, γάλα και τυροκομικά είδη. Φυσικά δεν απουσίαζαν από το τραπέζι και τα τηγανιτά ψάρια, συνοδευτικό φαγητό όλων των Λαφονησιώτικων πιάτων. Μετά άρχιζε το φαγοπότι και το πήγαινε έλα των μασκαράδων στα σπίτια. Διασκέδααζαν μικροί μεγάλοι ως τις πρώτες πρωινές ώρες.
Τα φαγητά που περίσσευαν τα έριχναν στις κότες και τα γουρούνια. Δεν έπρεπε να μείνει τίποτε,γιατί ξημέρωνε Καθαρή Δευτέρα κι έπρεπε να τα “καθαρίσουν” όλα.
Την Τυρινή (όπως και την  Κρεατινή)  συγκεντρώνονταν σε συγγενικά σπίτια για να αποκριέψουν (αποκρέψουν).  Οι νοικοκυρές συναγωνίζονταν ποια θα φτιάξει το πιο νόστιμο. Όλα τα μέλη των οικογενειών κρατούσαν τσουπλέκια (σκεύη), καρέκλες, σκαμνιά, σοφράδες και ξεκινούσαν για να πάνε στα σπίτια που τους είχαν προσκαλέσει.
Άρχιζε το φαγοπότι με ευχές, αστεία, τραγούδια κι ύστερα χορό. Πλούσιος, επίσης, έρεε ο οίνος που εύφρανε τους ουρανίσκους τόσο των συνδαιτυμόνων, όσο και των επισκεπτών. Επισκέπτες ήταν οι μουσκαράδες (μασκαράδες), οι οποίοι ντύνονταν με αυτοσχέδιες στολές. Κάλυπταν τα πρόσωπά τους με μουτσούνες (μάσκες) ή μαντήλια για να μην αναγνωρίζονται.  Όταν στο σπίτι χόρευαν, έμπαιναν κι οι μουσκαράδες (μασκαράδες) στο χορό. Ποτέ, όμως δεν αποκάλυπταν την ταυτότητά τους. Έκαναν αγώνες στοιχημάτων μεταξύ τους οι οικοδεσπότες και οι επισκέπτες για το ποιος είναι ο κάθε μασκαράς. Όταν έμπαιναν στο χορό προσπαθούσαν από τα τσαλίμια τους (τις κινήσεις τους) να ανακαλύψουν την ταυτότητά τους. Πολλές φορές έφευγαν δίχως να φανερώσουν την ταυτότητα τους, αφήνοντας τους οικοδεσπότες και τους καλεσμένους να αναρωτιούνται ποιοι ήταν. Άλλες φορές έβγαζαν τη μάσκα και αποκαλύπτονταν. Ευχαριστούσαν τη συντροφιά, εύχονταν και του χρόνου, καληνύχτιζαν και έφευγαν για να συνεχίσουν τις επισκέψεις τους.
Σε όλα τα σοκάκια της Ελαφονήσου συναντούσες μασκαράδες (με τα φακά - φακούς - στο χέρι, γιατί την εποχή εκείνη δεν υπήρχε ηλεκτρικό ρεύμα), να γυρίζουν από σπίτι σε σπίτι, να τρώνε, να πίνουν και να διασκεδάζουν.

ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟ

Η Καθαρή Δευτέρα είναι η πρώτη μέρα της Σαρακοστής (Μεγάλης Τεσσαρακοστής). Την ημέρα αυτή από το πρωί μαζεύονταν σε άλλο συγγενικό σπίτι. Αν το επέτρεπε ο καιρός έστρωναν τα τραπέζια έξω από το σπίτι σε βεράντες, αυλές, κήπους. Η Καθαρή Δευτέρα αποτελούσε συνέχεια στο πνεύμα της Αποκριάς. Οι Λαφονησιώτες πιστοί στις παραδόσεις δεν αρτευόντουσαν αυτή την ημέρα (Δεν κατάλυαν ζωικές τροφές ούτε και λάδι). Οι νοικοκυρές άλλες ζύμωναν στους φούρνους τους (τότε δεν υπήρχαν αρτοποιεία για να παρασκευάζουν λαγάνες). Το πρώτο ψωμί που έβγαζαν το έλεγαν λαγάνι. Όμως αυτό δεν το παρασκεύαζαν όπως τις σημερινές λαγάνες. Ήταν όπως το κανονικό ψωμί που ζύμωναν. Άλλες πήγαιναν στη θάλασσα για να μαζέψουν πεταλίδες, μπομπόλια και αχινιούς (αχινούς).
Άλλες πήγαιναν στον αυλόκηπό τους να μαζέψουν και να πλύνουν φρέσκα λαχανικά όπως: κρεμμυδάκια, ραπανάκια, μαρούλια. Το γεύμα απαρτιζόταν κι από άλλα νηστίσιμα όπως: ελιές που δεν έλειπαν από κανένα λαφονησιώτικο σπίτι, χαλβά, ταραμά, βορβοί (βολβοί) που τους είχαν βγάλει από τα σπλάχνα της ελαφονησιώτικης γης, χταπόδια και βραστές πατάτες. Στο τέλος πήγαινε η καθεμιά τα εδέσματα που είχε προετοιμάσει, στο σπίτι που θα έτρωγαν.

Την ημέρα αυτή εκτός από τους μασκαράδες, επισκέπτονταν τις συγκεντρωμένες παρέες και πολλοί ξένοι. Οι ξένοι αυτοί ήταν κυρίως Βιγκλαφιώτες, Βατικιώτες και άλλοι Λάκωνες από τις γύρω περιοχές. Ακόμη κι απ' την πρωτεύουσα του νομού, τη Σπάρτη κατέφθαναν. Ως είθισται,την Καθαρά Δευτέρα τη γιορτάζουν κοντά στη θάλασσα. Οι επισκέπτες λοιπόν αυτοί έρχονταν να γιορτάσουν, να περάσουν τα 'Κούλουμα' στις παραλίες της Ελαφόνησου μιας και είναι το μοναδικό νησί της Λακωνίας και βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από την Πελοποννησιακή στεριά.

Οι Ελαφονησιώτες που φημίζονταν για τη φιλοξενία τους, τους καλούσαν στο τραπέζι τους λέγοντάς τους:“κοπιάστε να φάμε” και τους κερνούσαν μεζέ και κρασί.
Μετά το φαγητό ή πριν από αυτό τα Λαφονησιωτάκια εκείνης της εποχής πήγαιναν στο Κοντογόνι και στον Καλόγερα, κρατώντας σφιχτά και με καμάρι στα χέρια τους τους χειροποίητους αϊτούς τους (χαρταετούς) για να τους αμολήσουν (να τους πετάξουν).
Τους χαρταετούς αυτούς τα παιδιά τους ετοίμαζαν με περισσή φροντίδα εβδομάδες πριν. Δεν υπήρχαν εκείνη την εποχή τότε έτοιμοι στο εμπόριο για να τους προμηθευτούν. Έτσι για να τηρήσουν το έθιμο της Καθαράς Δευτέρας, τους έφτιαχναν μόνα τους.  Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση για ένα παιδί από τη χαρά της δημιουργίας. Κανένα παιχνίδι,όσο ακριβό κι αν είναι αυτό, δεν προσφέρει τόση ευχαρίστηση στο παιδί, όσο αυτό που το έχει φτιάξει με τα ίδια του τα χέρια.
Όταν έφταναν στις παραλίες του νησιού με βοηθό τον άνεμο, που συνήθως πνέει στο νησί, προσπαθούσαν να τους πετάξουν.
Το τι επακολουθούσε δε δύναται να περιγραφεί με λόγια. Γινόταν πανζουρλισμός από τις φωνές τους. “Αμόλα καλούμα”. Η φωνή αυτή ακουγόταν καθώς ο χαρταετός κέρδιζε ύψος. Τα παιδιά συναγωνίζονταν μεταξύ τους ποιος θα επικρατή, ποιου ο χαρταετός θα κατόρθωνε τελικά να πετάξει και ποιου θα έφτανε πιο ψηλά. “Ξεφταλάγιαζαν” που θα έλεγε κι ο αξέχαστος μεγάλος λαογράφος και ιστορικός του νησιού μας, Τζώρτζης Ανωμήτρης, τις παραλίες από τις φωνές τους.
Όσοι χαρταετοί κατόρθωναν τελικά κι ανέβαιναν ψηλά, συναντούσαν τους γλάρους και πετούσαν παρέα μαζί στο λαφονησιώτικο ουρανό.

Ιστορικές Πηγές
Βιβλιογραφία: Μέντης Κων/νος, «Ελαφονήσι το Σμιγοπέλαγο Νησί», Εκδόσεις Λαφονησιώτικη βιβλιοθήκη, Πειραιάς 1993

Κούλουμα στο Βασιλίτσι Κορώνης

Το Δ. Σ. του Πολιτιστικού Συλλόγου Βασιλιτσιωτών «Η ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗ», θα εορτάσειμε λαμπρότητα τα Κούλουμα!

Τιμώντας το έθιμο της Καθαράς Δευτέρας την Δευτέρα 11 Μαρτίου 2019 και ώρα 10.00 μ.μ. διοργανώνει εορταστική εκδήλωση με το πέταγμα του χαρταετού, μουσική και σαρακοστιανά εδέσματα για μικρούς και μεγάλους στον Άγιο Ηλία (Καλαμάκι)!!

Μαθητής κοιμήθηκε με τα ακουστικά και ξύπνησε κουφός

Οι γιατροί προειδοποιούν: μην κοιμάστε με τα ακουστικά, μπορεί να καταστραφεί η ακοή σας. 

Ένας μαθητής όμως στην Ταιβάν δεν πήρε στα σοβαρά την προειδοποίηση αυτή και έβαλε μουσική, ξάπλωσε και τον πήρε ο ύπνος με τα ακουστικά. Το επόμενο πρωί ξύπνησε κωφός από το ένα του αυτί.
Όπως είπαν μάλιστα από το πανεπιστημιακό νοσοκομείο όπου πήγε, ήταν τυχερός που κατά τη διάρκεια του ύπνου του, το ένα ακουστικό βγήκε από το αυτί αλλιώς υπήρχε περίπτωση να χάσει την ακοή του και από τα δυο του αυτιά.
Τώρα ο ίδιος ο μαθητής πρέπει να πηγαίνει 5 φορές την εβδομάδα στο νοσοκομείο όπου υποβάλλεται σε θεραπεία προκειμένου να ανακτήσει αν όχι όλη, μέρος της ακοής που έχασε.
Ο επικεφαλής ΩΡΛ του νοσοκομείου, ο γιατρός Χουιτζί, τόνισε πως κατά τη διάρκεια του ύπνου το αίμα κυκλοφορεί πιο αργά στο σώμα μας. Το ίδιο συμβαίνει και στα αυτιά μας. Όταν όμως υπάρχουν συνεχείς θόρυβοι στο αυτί μας, εκείνο πιέζεται για να ανταποκριθεί. 

ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΑΡΙΣΤΟΥΧΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΜΕΣΣΗΝΗΣ

Γένους θηλυκού ήταν η βράβευση των αριστούχων που πραγματοποιήθηκε στον Δήμο Μεσσήνης σήμερα Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019.
Ο Δήμαρχος Μεσσήνης Γεώργιος Τσώνης βράβευσε τις μαθήτριες Αντωνία Γεωργιοπούλου, Σταυρούλα Καλέκα και Στασινή-Βασιλική Πετρουλάκη που πρώτευσαν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Σε καθεμία από τις τρεις μαθήτριες χορηγήθηκε το χρηματικό ποσό των 700 ευρώ, σε συνέχεια σχετικής ομόφωνης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης που αφορά στη βράβευση των πρώτων αριστούχων μαθητών των τριών κατευθύνσεων (Θεωρητική, Θετική, Τεχνολογική).
Ο κ. Τσώνης συνεχάρη τις μαθήτριες και ευχήθηκε καλές σπουδές και καλή σταδιοδρομία. Στη συνέχεια σημείωσε πως αν και είναι τυχαίο ότι η απονομή των βραβείων γίνεται την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας και αυτή τη χρονιά πρώτευσαν μόνο κορίτσια, η σημερινή ημέρα συμβολίζει τις απεριόριστες δυνατότητές τους. Τέλος, ευχήθηκε να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα και τα επιτεύγματα των γυναικών όλου του κόσμου να φωτίζουν την πορεία τους.
Το βραβείο παρέλαβε αυτοπροσώπως η Σταυρούλα Καλέκα, ενώ εκ μέρους των δύο άλλων αριστούχων που απουσίαζαν τα παρέλαβαν συγγενείς τους.

ΔΕΙΤΕ την διαδικασία για την κατάρτιση συνδυασμών για τις αυτοδιοικητικές εκλογές

Δείτε την διαδικασία και τις προϋποθέσεις νόμιμης συγκρότησης των συνδυασμώνγια τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαίου

του Ζαχαρία Εμμ. Δοξαστάκη
Πρόεδρος της Ένωσης Δημάρχων Κρήτης

Με το νόμο 4555/2018(ΦΕΚ133/ΤΑ’/19-7-2018) « Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, πρόγραμμα « ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι», ο πρώτος γύρος της εκλογικής διαδικασίας στα αξιώματα του δημάρχου, των δημοτικών συμβούλων , των συμβούλων κοινοτήτων με μόνιμο πληθυσμό άνω των τριακοσίων (300) κατοίκων και των προέδρων των κοινοτήτων με μόνιμο πληθυσμό έως τριακοσίων κατοίκων, θα διεξαχθεί την Κυριακή 26 Μαΐου 2019. Σε περίπτωση που δεν αναδειχθεί επιτυχών συνδυασμός, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται την επόμενη Κυριακή 2 Ιουνίου 2019.
Στις 07 Μαρτίου 2019 η Κυβέρνηση κατέθεσε στη Βουλή το Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών « Προώθηση της ουσιαστικής ιςότητας των φύλων, πρόληψη και καταπολέμηςη της έμφυλης βίας- Ρυθμίςεις για την απονομή ιθαγένειας- Διατάξεις σχετικές με τις εκλογές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση- Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας ΥΠΕΣ». Το δεύτερο μέρος του παραπάνω νομοςχεδίου απαρτίζεται από τα άρθρα 50-77 και αναφέρονται σε ρυθμίσεις σχετικές με την ανάδειξη των δημοτικών και περιφερειακών αρχών.
Για τη διευκόλυνση των υποψηφίων στις επικείμενες δημοτικές και περιφερειακές εκλογές(2019) και την ενημέρωση των πολιτών, παρουσιάζομε στη συνέχεια τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις νόμιμης συγκρότησης των συνδυασμών και για τους οκτώ (8) δήμους του Νομού Ηρακλείου.
Η υποβολή υποψηφιότητας για το αξίωμα του Δημάρχου, του δημοτικού συμβούλου, του συμβούλου της κοινότητας με μόνιμο πληθυσμό άνω των τριακοσίων(300) κατοίκων, γίνεται κατά συνδυασμούς.Υποψηφιότητες εκτός συνδυαςμού αποκλείονται.
Μόνο η εκλογή του προέδρου κοινότητας με μόνιμο πληθυσμό έως τριακοσίων (300) κατοίκων γίνεται με ενιαίο ψηφοδέλτιο και με μεμονωμένες ( εκτός συνδυασμών) υποψηφιότητες και με χωριστή κάλπη.
Ο συνδυασμός εκλογής του δημάρχου και των δημοτικών συμβούλων καταρτίζεται με γραπτή δήλωση που υπογράφει ο επικεφαλής του μόνο. Η δήλωση του συνδυασμού επιδίδεται από τον υποψήφιο δήμαρχο ή με δικαστικό επιμελητή , ύστερα από παραγγελία του υποψήφιου δημάρχου, στον πρόεδρο του πολυμελούς Πρωτοδικείου το αργότερο είκοσι(20) ημέρες πριν από την ημέρα της ψηφοφορίας.
Ο συνδυασμός εκλογής των συμβούλων των κοινοτήτων με μόνιμο πληθυσμό άνω των τριακοσίων (300) κατοίκων καταρτίζεται με γραπτή δήλωση που υπογράφουν όλοι οι υποψήφιοι του συνδυασμού .
Η δήλωση του συνδυασμού επιδίδεται από υποψήφιο σύμβουλο της κοινότητας, τον οποίο εξουσιοδοτούν οι λοιποί υποψήφιοι του συνδυασμού, ή με δικαστικό επιμελητή , ύστερα από παραγγελία υποψήφιου συμβούλου της κοινότητας, τον οποίον εξουσιοδοτούν οι λοιποί υποψήφιοι του συνδυασμού , στον πρόεδρο του πολυμελούς Πρωτοδικείου , είκοι(20) , το αργότερο, ημέρες πριν από την ημέρα της ψηφοφορίας.
Στους συνδυασμούς για την ανάδειξη συμβούλων κοινότητας με πληθυσμό άνω των τριακοσίων(300) κατοίκων δεν υπάρχει επικεφαλής.
Ο αριθμός των υποψηφίων δημοτικών συμβούλων πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας με δυνατότητα προσαύξησης έως και πενήντα τοις εκατό(50%).
Ποσόστωση . 
Ο αριθμός των υποψηφίων δημοτικών συμβούλων από κάθε φύλο ανέρχεται σε ποσοστό σαράντα τοις εκατό (40%) τουλάχιστον , του συνολικού αριθμού των υποψηφίων του οικείου συνδυασμού ( και όχι επί του συνολικού αριθμού των μελών του δημοτικού συμβουλίου , όπως όριζε ο Ν 3852/2010).
Κοινότητες
Τα τοπικά διαμερίσματα του άρθρου 2 του ΚΔΚ ( Ν 3463/2006) μετονομάζονται σε κοινότητες. Επίσης τα δημοτικά διαμερίσματα στα οποία διαιρούνται οι δήμοι άνω των 100.000 κατοίκων μετονομάζονται σε κοινότητες.
Όργανο των κοινοτήτων με μόνιμο πληθυσμό έως τριακόσιους κατοίκους είναι ο πρόεδρος της κοινότητας. Όργανα των κοινοτήτων με μόνιμο πληθυςμό άνω των τριακοςίων (300) κατοίκων είναι:
. Το συμβούλιο της κοινότητας.
. Ο πρόεδρος του συμβουλίου της κοινότητας .
Το συμβούλιο της κοινότητας αποτελείται από πέντε (5) μέλη σε κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από τριακόσιους έναν έως δύο χιλιάδες (301-2.000) κατοίκους, από επτά (7) μέλη σε κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από δύο χιλιάδες έναν έως δέκα χιλιάδες ( 2.001- 10.000) κατοίκους, από έντεκα (11) μέλη σε κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από δέκα χιλιάδες έναν έως πενήντα χιλιάδες( 10.001-50.000) κατοίκους και από δεκαπέντε(15) μέλη σε κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από πενήντα χιλιάδες έναν(50.001) και άνω κατοίκους.
Η εκλογή των συμβούλων των κοινοτήτων με πληθυσμό άνω των τριακοσίων(300) κατοίκων γίνεται με χωριστή κάλπη και κατά συνδυασμούς.
Ο αριθμός των υποψηφίων συμβούλων κοινοτήτων πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των εδρών του συμβουλίου της οικείας κοινότητας με δυνατότητα προσαύξησης έως και πενήντα τοις εκατό (50%)[π.χ. 5μελές συμβούλιο κοινότητας:ελάχιστος αριθμός υποψηφίων 5 και μέγιστος αριθμός υποψηφίων 8, 7μελές συμβούλιο: ελάχιστος αριθμός υποψηφίων 7 και μέγιστος αριθμός υποψηφίων 11, 11μελές συμβούλιο: ελάχιστος αριθμός υποψηφίων 11 και μέγιστος αριθμός υποψηφίων 17 κλπ.].
Ο αριθμός των υποψηφίων συμβούλων από κάθε φύλο ανέρχεται σε ποσοστό σαράντα τοις εκατό (40%) τουλάχιστον του συνολικού αριθμού των υποψηφίων συμβούλων του οικείου συνδυασμού.
Σταυροί προτίμησης .
Για την εκλογή δημοτικών συμβούλων , σε δήμους που αποτελούν ενιαία εκλογική περιφέρεια, ο εκλογέας μπορεί να εκφράσει την προτίμησή του υπέρ ενός ή δύο ή τριών υποψηφίων. Για την εκλογή δημοτικών συμβούλων σε δήμους που αποτελούνται από περισσότερες εκλογικές περιφέρειες, ο εκλογέας μπορεί να εκφράσει την προτίμησή του υπέρ ενός ή δύο ή τριών υποψηφίων της εκλογικής περιφέρειας στους εκλογικούς καταλόγους της οποίας είναι γραμμένος και υπέρ ενός υποψηφίου σε μία από τις άλλες εκλογικές περιφέρειες του οικείου δήμου. Στις μονοεδρικές, διεδρικές και τριεδρικές εκλογικές περιφέρειες ο εκλογέας μπορεί να εκφράσει την προτίμησή του μόνον υπέρ ενός υποψηφίου της εκλογικής περιφέρειας στους εκλογικούς καταλολγους της οποίας είναι γραμμένος και υπέρ ενός υποψηφίου σε μία από τις άλλες εκλογικές περιφέρειες του οικείου δήμου.
Για την εκλογή συμβουλίων κοινότητας άνω των τριακοσίων (300) κατοίκων, οι εκλογείς έχουν τη δυνατότητα, ανεξαρτήτως του αριθμού των μελών του εκλεγόμενου συμβουλίου, να εκφράσουν την προτίμηση τους με έως δύο(2) σταυρούς προτίμησης.
Για την εκλογή προέδρων συμβουλίων κοινότητας έως τριακοσίων(300) κατοίκων, ο εκλογέας μπορεί να εκφράσει την προτίμησή του υπέρ ενός (1) υποψηφίου. Για τον υποψήφιο δήμαρχο δεν απαιτείται σταυρός προτίμησης και αν σημειωθεί δεν συνεπάγεται ακυρότητα του ψηφοδελτίου.
Πρόεδρος του συμβουλίου κοινότητας άνω των τριακοσίων(300) κατοίκων εκλέγεται, με ψηφοφορία από το σύνολο των μελών του οικείου συμβουλίου και για το σύνολο της δημοτικής περιόδου, ο σύμβουλος ενός από τους δύο πρώτους κατά σειρά εκλογής συνδυασμών,που έλαβε τους περισσότερους σταυρούς προτίμησης μεταξύ των υποψηφίων του συνδυασμού του.
Διευκρινίζεται, ότι κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου 4555/3018, η εκλογή προέδρου κοινότητας με πληθυςμό άνω των τριακοςίων(300) κατοίκων διενεργείται το μήνα Σεπτέμβριο 2019.
Σε περίπτωςη όπου ο πρώτος συνδυαςμός έλαβε ποσοστό μεγαλύτερο από το 50%, πρόεδρος του συμβουλίου της οικείας κοινότητας αναδεικνύεται απευθείας ο πρώτος σε σταυρούς προτίμησης υποψήφιος σύμβουλος του πλειοψηφήσαντος συνδυασμού.
Με το νόμο 4555/2018 αποσυνδέεται η ανάδειξη
των οργάνων διοίκησης των κοινοτήτων από τους συνδυασμούς που μετέχουν στις δημοτικές εκλογές, ώστε να είναι δυνατή η ενεργοποίηση αποκλειστικά τοπικών πρωτοβουλιών ή μεμονωμένων υποψηφίων( στις κοινότητες έως 300 κατοίκους) στο μικρό επίπεδο της κοινότητας, που διαχειρίζεται κυρίως θέματα καθημερινότητας.


ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου