13.2.21

Σημαντικές πρωτοβουλίες Μητσοτάκη στον Τουρισμό | Με ποιες αγορές συζητάει απευθείας | Κυβερνητική επιτροπή στο Μαξίμου | Αλλαγές και στα πρωτόκολλα

Το άνοιγμα του ελληνικού Τουρισμού φέτος, έχει “πάρει πάνω του” ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, έχοντας αναλάβει μια σειρά από σημαντικές πρωτοβουλίες, καταδεικνύοντας την σημασία του τομέα για την ελληνική Οικονομία και Κοινωνία. Με προσωπικές ενέργειες και οδηγίες του πρωθυπουργού, κατά το πρότυπο της επιστολής στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen για το πιστοποιητικό εμβολιασμού, στο Μέγαρο Μαξίμου έχει δημιουργηθεί κυβερνητική τεχνοκρατική επιτροπή, υπό τον υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ Άκη Σκέρτσο, η οποία ασχολείται με όλα τα θέματα που αφορούν στην έναρξη της εφετινής τουριστικής περιόδου, τις προϋποθέσεις εισόδου στην χώρα, τους κανόνες με τους οποίους θα γίνεται η διαμονή, την προβολή της χώρας στις αγορές του εξωτερικού, τις διμερείς συμφωνίες, κ.ο.κ.. Με την ολοκλήρωση δε του σχεδίου θα υπάρξουν ανακοινώσεις, ώστε να είναι σαφείς και ξεκάθαροι οι κανόνες, με βάση τους οποίους θα λειτουργήσει φέτος ο ελληνικός Τουρισμός ιο αναλυτικά, σύμφωνα με πληροφορίες του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, στο πλαίσιο αυτό, εξετάζονται: διμερείς διακρατικές συμφωνίες για όσους έχουν εμβολιαστεί επικαιροποίηση υγειονομικών πρωτοκόλλων εμβολιασμός των εργαζόμενων στον Τουρισμό προβολή της χώρας στο εξωτερικό, αλλά και εσωτερικό προγράμματα εσωτερικού Τουρισμού (Τουρισμός για όλους, κοινωνικός τουρισμός, κ.λπ.) Σύμφωνα με τις πληροφορίες αυτές, πέραν του Ισραήλ, στο οποίο πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη ο Κυριάκος Μητσοτάκης και έγιναν επίσημες αναφορές για την φιλοξενία Ισραηλινών τουριστών στην Ελλάδα που έχουν εμβολιαστεί, οι ελληνικές αρχές συνομιλούν με Ηνωμένο Βασίλειο και Ρωσία, για την σύναψη διμερών συμφωνιών που θα επιτρέπουν την απρόσκοπτη φιλοξενία πολιτών των χωρών αυτών που έχουν εμβολιαστεί για διακοπές στην Ελλάδα. Δεν έχει γίνει γνωστό αν θα διατηρηθεί κάποιο test (pcr ή rapid) κατά την είσοδο στην Ελλάδα, για τους πολίτες των χωρών αυτών που έχουν εμβολιαστεί. Τα πρωτόκολλα Παράλληλα, η κυβερνητική επιτροπή εξετάζει οριακές προσαρμογές στα υγειονομικά πρωτόκολλα, μετά την επιτυχημένη περυσινή εμπειρία, όπου τα ελληνικά ξενοδοχεία αντεπεξήλθαν με απόλυτα επιτυχία στην φιλοξενία τουριστών. Οι αλλαγές που εξετάζονται, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, επικεντρώνονται στα εξής (όχι περιοριστικά), σε όλη την τουριστική αλυσίδα: ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ 1. Μη συχνός καθαρισμός δωματίου παρά μόνο κατόπιν αιτήματος του πελάτη. Κατάργηση αυτού του μέτρου. 2. Καθημερινή αλλαγή ιματισμού και πετσετών, της βραδινής ετοιμασίας (turn down service) παρά μόνο κατόπιν αιτήματος του πελάτη. Κατάργηση αυτού του μέτρου 3. Το σερβίρισμα στον μπουφέ πραγματοποιείται μόνο από το προσωπικό εστίασης, το οποίο φέρει τα ενδεδειγμένα Μ.Α.Π. και τηρεί τα βασικά μέτρα αποφυγής μετάδοσης του κορονοϊού – COVID-19. Το μέτρο αυτό όχι μόνο δυσχεραίνει τη λειτουργία του ξενοδοχείου αλλά επηρεάζει αρνητικά και την εμπειρία του επισκέπτη. Συμβάλλει στην αύξηση του κόστους ενώ η προσφορά ειδών μπουφέ είναι κατά πολύ μειωμένη σε σχέση με όσα είχαν συνηθίσει οι επισκέπτες. Εξετάζεται η επιλογή του κάθε ξενοδοχείου, από τις 2 παρακάτω εναλλακτικές: – Το Σερβίρισμα στον μπουφέ να γίνεται από προσωπικό της κουζίνας με χρήση Μέσων Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ) ή – Να παρέχονται γάντια στους πελάτες, ώστε να μπορούν χωρίς φόβο να ακουμπάνε τις λαβίδες σερβιρίσματος (σε συνδυασμό με τη συχνή αλλαγή λαβίδων από πλευράς Service) 4. Μετρήσεις στις πισίνες σε χλώριο και PH. Κατάργηση ή ελάφρυνση αυτού του μέτρου με απαίτηση για λιγότερες μετρήσεις 5. Χημικές αναλύσεις. Κατάργηση ή ελάφρυνση αυτού του μέτρου με απαίτηση για λιγότερες μετρήσεις ksd πρωτοβουλίες adv 6. Αποστάσεις στις ξαπλώστρες παραλίας/πισίνας. Το μέτρο για τις αποστάσεις ανάμεσα στις ξαπλώστρες των πισίνων είναι 2 μέτρα προς κάθε κατεύθυνση. Στις παραλίες είναι 40 άτομα ανά στρέμμα με απόσταση 4 μέτρων από τον ένα άξονα της ομπρέλας στον άλλο. Εξετάζεται να προσαρμοστεί η απόσταση σε 1,5 μέτρο από ξαπλώστρα σε ξαπλώστρα και στις πισίνες και στην παραλία. ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ Εξετάζεται η αναπροσαρμογή του μέτρου επιτρεπτής πληρότητας στα πούλμαν 65%. Σημειώνεται ότι στα αεροπλάνα υπάρχει πληρότητα 100%, με την προϋπόθεση ότι ΟΛΟΙ φοράνε μάσκες. Για την προβολή της χώρας στο εξωτερικό, η καμπάνια και η στρατηγική, που ετοιμάζουν ο ΕΟΤ και η κοινοπραξία Ogilvy – AQ Strategy, θα είναι έτοιμες σε ένα περίπου μήνα από σήμερα και θα βγει στον αέρα, όταν οι συνθήκες θα είναι κατάλληλες. Όπως τονίζει πηγή του ΕΟΤ στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, η καμπάνια θα ξεκινήσει από το Ισραήλ, που φαίνεται ότι θα είναι η πρώτη χώρα που θα ανοίξει για τον ελληνικό Τουρισμό. Ο προϋπολογισμός της καμπάνιας θα είναι 13 εκατ. €, στον οποίο περιλαμβάνονται και τα 5 εκατ. € που δόθηκαν με εντολή Μητσοτάκη μετά την σχετική εξαγγελία το Καλοκαίρι του 2020. Θα διαρκέσει 6 έως 8 μήνες και θα είναι σε ποσοστό 60% διαφήμιση και 40% συνδιαφήμιση με αεροπορικές εταιρίες και tour operators. Οι δε σχετικές συμφωνίες με τις εταιρίες αυτές, θα είναι έτοιμες έως τα τέλη Μαρτίου. Η ίδια πηγή τόνιζε ότι εάν χρειαστεί αύξηση του προϋπολογισμού, θα υπάρξει. Παράλληλα, θα υπάρξει ξεχωριστή καμπάνια για τα 5 νησιά, σε εξωτερικό και εσωτερικό, που έχουν πληγεί από το προσφυγικό (Σάμος, Χίος, Λέσβος, Κως και Λέρος), καθώς και καμπάνια για τον εσωτερικό Τουρισμό.

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου