20.6.10

Υπουργικές λιμουζίνες στο σφυρί - Στον ΟΔΔΥ 120 κρατικά οχήματα

Στο σφυρί βγαίνουν ένα ένα τα πανάκριβα αυτοκίνητα των προηγούμενων κυβερνήσεων. Ηδη στον ΟΔΔΥ έχουν φτάσει για πλειστηριασμό 120 κρατικά οχήματα, που αναμένεται να αποφέρουν έσοδα της τάξεως των 2 εκατομμυρίων ευρώ. Τιμή εκκίνησης τα 9.900 ευρώ είχε το συλλεκτικό μοντέλο λιμουζίνας Ηyundai Centennial, με τα δερμάτινα λευκά καθίσματα που δεν κυκλοφόρησε ποτέ στην ελληνική αγορά αλλά ήρθε στη χώρα σε περιορισμένο αριθμό ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Το αυτοκίνητο είχε εξυπηρετήσει την «κυρία 2004» Γιάννα Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη και ένα αντίστοιχο μοντέλο κάλυπτε τις ανάγκες της πρώην υπουργού Απασχόλησης Φάνης Πετραλιά, το οποίο πουλήθηκε τον περασμένο Μάρτιο από τον ΟΔΔΥ προς 14.500 ευρώ. Στα 14.150 ευρώ έφτασε η τιμή πώλησης της πολυτελούς λιμουζίνας του πρώην υπουργού Υγείας Δημήτρη Αβραμόπουλου, ενώ στα χέρια ιδιωτών πέρασε για 26.000 ευρώ η Μercedes 2.700 κυβικών εκατοστών του πρώην υφυπουργού Παιδείας Ανδρέα Λυκουρέντζου και για 28.900 ευρώ η Μercedes με ηλιοροφή του πρώην υπουργού Ανάπτυξης Χρήστου Φώλια. Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η διαδικασία αντικατάστασης των πολυδάπανων και ενεργοβόρων υπηρεσιακών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούσαν υπουργοί και υφυπουργοί.
Μικρότερου κυβισμού.
Στη συντριπτική πλειονότητά τους έχουν αντικατασταθεί με μικρότερου κυβισμού, οδηγώντας στο διάστημα Δεκεμβρίου 2009- Μαΐου 2010 σε μείωση κατά 254% των δαπανών επισκευής, κατά 318% των δαπανών για ανταλλακτικά και κατά 213,25% των λίτρων βενζίνης που καταναλώθηκαν σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα Δεκεμβρίου 2008-Μαΐου 2009. Παράλληλα, προς εκποίηση οδηγούνται και τα περισσότερα από τα 900 επιβατικά οχήματα, τα οποία σύμφωνα με καταγραφή που έγινε χρησιμοποιούνταν από το υπουργείο και τα Γενικά Επιτελεία και κόστιζαν περίπου 586.000 ευρώ για συντήρηση και 656.000 ευρώ για καύσιμα ετησίως. Ωστόσο, οι δικαιούχοι χρήσης των υπηρεσιακών αυτοκινήτων μετά βίας αγγίζουν τους 150! Από τον περασμένο Φεβρουάριο έχει αποσυρθεί το 30% των συγκεκριμένων αυτοκινήτων. Υπάρχουν ακόμη ελάχιστες εκκρεμότητες για την απόσυρση και των τελευταίων πολυτελών υπουργικών αυτοκινήτων, με δεδομένο πως υπήρξε έλλειψη σε μικρά αυτοκίνητα και το υπουργείο Εσωτερικών πραγματοποιεί διαπραγματεύσεις για την απόκτησή τους. Το παράδειγμα έδωσε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου αντικαθιστώντας το θωρακισμένο αυτοκίνητο των 4.000 κυβικών εκατοστών, το οποίο χρησιμοποιούσε ο Κ. Καραμανλής, με το υβριδικό Τoyota Ρrius μόλις 1.600 κυβικών εκατοστών. Ανάλογη είναι η πρακτική και άλλων υπουργών της κυβέρνησης, που γυρίζουν την πλάτη στις πολυτελείς επιλογές των προκατόχων τους για τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα. Είναι χαρακτηριστικό πως με θωρακισμένη Μercedes 5.000 κυβικών εκατοστών, που κόστισε το 2004 πάνω από 150.000 ευρώ, κυκλοφορούσε ο πρώην υπουργός Εσωτερικών Π. Παυλόπουλος. Το απλό Golf 1.400 κυβικών εκατοστών, που καλύπτει πλήρως τις υπηρεσιακές μετακινήσεις του νυν υπουργού Γιάννη Ραγκούση, επιβεβαιώνει σήμερα το μέγεθος της σπατάλης που γινόταν με τα κρατικά αυτοκίνητα. Ενδεικτικό επίσης είναι πως για τις ανάγκες της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Τάξης ξοδεύτηκαν το 2007 άλλα 162.000 ευρώ για την αγορά μιας ακόμη θωρακισμένης λιμουζίνας.

Στο... παρά πέντε δεν εκταμιεύθηκε το ποσό των 550.000 ευρώ για την αγορά επίσης μιας θωρακισμένης λιμουζίνας από τον τότε υπουργό Δι καιοσύνης Σ. Χατζηγάκη. Το ποσό είχε εγγραφεί προς διάθεση το 2007 από το Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων, παρά το γεγονός ότι το υπουργείο Εσωτερικών είναι αρμόδιο για τη διαχείριση των κρατικών αυτοκινήτων. Συνεχείς βλάβες παρουσίαζαν τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα του υπουργείου Δικαιοσύνης και επί ημερών του επόμενου «ενοίκου» Ν. Δένδια. Είναι χαρακτηριστικό πως, σύμφωνα με τα στοιχεία που βρήκε η σημερινή κυβέρνηση, κατά μέσον όρο οι δαπάνες για συντήρηση και επισκευή των οχημάτων αυτών έφταναν τα 4.450 ευρώ τον μήνα. Αντιστοιχούν δηλαδή στο 26,6% των ποσών τα οποία δαπανήθηκαν μηνιαίως το τελευταίο διάστημα σε ανταλλακτικά και επισκευές για το σύνολο του στόλου 172 οχημάτων που υπάγονται στην αρμοδιότητα του υπουργείου Εσωτερικών - κυβερνητικά, δικαστικών λειτουργών, εξυπηρέτησης ξένων αποστολών κ.ά. Η εικόνα αυτή έχει αλλάξει και πλέον ο σημερινός υπουργός Δικαιοσύνης Χ. Καστανίδης χρησιμοποιεί ένα Skoda, ενώ μαχαίρι έχει μπει και στη χρήση υπηρεσιακών οχημάτων από στελέχη του υπουργείου.
Παροπλισμός της Μercedes.
Σε ανάλογες κινήσεις προχώρησε ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Ε. Βενιζέλος. Η πρώτη αφορούσε τον παροπλισμό τόσο της 500άρας Μercedes S, όσο και του μεγάλου κυβισμού οχήματος τύπου τζιπ (μία ΒΜW Χ5) που χρησιμοποιούσε τα τελευταία χρόνια ο προκάτοχός του και η αντικατάστασή τους από ένα Skoda για την κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών του. Σε γενικές γραμμές, τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου οδηγούν μικρού κυβισμού αυτοκίνητα. Ενδεικτικά, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θόδωρος Πάγκαλος οδηγεί μια Ford 1.600 κ. εκ. (καμιά σχέση με την περίφημη «μαύρη Φορντ, σύμβολο πολυτελείας του παλαιού χατζιδακικού άσματος). Παρομοίως, ο υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης χρησιμοποιεί ένα Τoyota 1.500 κ. εκ., ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής κινείται με ένα Volvo 1.600 κ. εκ. Ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Παπακωνσταντίνου και ο υπουργός Εργασίας Ανδρέας Λοβέρδος έχουν από ένα Αudi 1.600 κ.εκ. Ο υφυπουργός Εσωτερικών Γιώργος Ντόλιος χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις του ένα Seat 1.600 κ. εκ., η υφυπουργός Υγείας Φώφη Γεννηματά ένα VolksWagen 1.400 κ. εκ. ενώ η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου επέλεξε την άκρα ταπείνωση: ένα Skoda όλων κι όλων 1.200 κ. εκ.
Με τίποτα λιγότερο από ένα αυτοκίνητο 3.500 κυβικών εκατοστών μάρκας ΒΜW δεν θα μπορούσε να κυκλοφορεί ένας υπουργός Μεταφορών. Κάπως έτσι πρέπει να σκεφτόταν ο πρώην υπουργός Ευρ. Στυλιανίδης, στον οποίο πέρασε η χρήση του πολυτελούς αυτού οχήματος, αφού είχε προηγουμένως εξυπηρετήσει για κάποιο διάστημα και τη Μαριέττα Γιαννάκου. Αντίθετη άποψη έχει πάντως ο σημερινός υπουργός Δ. Ρέππας, ο οποίος επέλεξε ένα... ταπεινό Skoda. Επίσης, την τελευταία στιγμή- λίγο μετά την ανάληψη των καθηκόντων της- η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κ. Μπατζελή μπλοκάρισε την προμήθεια 53 αυτοκινήτων τζιπ, τα οποία θα κόστιζαν 1,8 εκατομμύρια ευρώ! ΤΑ ΝΕΑ

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου