1.8.10

Η κρίση χτυπά και τις συναυλίες. Οι σταρ μείωσαν τις απαιτήσεις τους

Εποχή εκπτώσεων ακόμη και για τους σταρ του πενταγράμμου. Η οικονομική κρίση, βλέπετε, δεν κάνει διακρίσεις. Βανδή, Ρουβάς, Παπαρίζου, Κοκκίνου, Ηλιάδη, Ρέμος, Πρωτοψάλτη. Ολα τα πρώτα ονόματα της μουσικής και όχι μόνο σκηνής αναγκάστηκαν αυτό το καλοκαίρι να βάλουν πολύ νερό στο κρασί τους μειώνοντας αισθητά τις μέχρι πρότινος πολύ υψηλές οικονομικές απαιτήσεις τους. Πώς διαμορφώνεται λοιπόν ο... χάρτης των απαιτήσεων των πρώτων ονομάτων του τραγουδιού; Σε πολύ πιο λογικά πλαίσια από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Πρώτος και καλύτερος, ο super star Sakis προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα της αγοράς περιορίζοντας περίπου κατά 20% το κασέ του. Με δεδομένο ότι ο δημοφιλής καλλιτέχνης έκανε περιορισμένες συναυλίες τους καλοκαιρινούς μήνες, οι απαιτήσεις της εταιρείας παραγωγής του μέχρι πέρυσι άγγιζαν τα 80.000 ευρώ ανά συναυλία. Ποσό φυσικά που δεν έμπαινε εξ ολοκλήρου στον τραπεζικό λογαριασμό του τραγουδιστή, αφού από αυτό καλύπτονταν και τα έξοδα της παραγωγής. Το αντίστοιχο ποσό σήμερα; Εχει πέσει στα 65.000 ευρώ ανά συναυλία και εξακολουθεί βεβαίως να είναι από τα υψηλότερα. Στην ίδια κατηγορία και η Ελενα Παπαρίζου, που αυτήν την περίοδο κάνει τουρνέ με τους Onirama. Οπως γίνεται κατανοητό, πολύ δύσκολα μπορεί να καλύψει ένας δήμος ή ένας σύλλογος τις απαιτήσεις τους, αφού τα κασέ τους συγκαταλέγονται στα top. Καλή περίπτωση ωστόσο θεωρείται πλέον η Δέσποινα Βανδή. Η εκρηκτική τραγουδίστρια έχει ρίξει το κόστος για μία live εμφάνισή της στα 35.000 ευρώ ανά συναυλία. Αν λάβουμε υπόψη μας ότι πέρυσι η σόλο εμφάνισή της χρεωνόταν 40.000 ευρώ, θα μπορούσαμε να συμπεράνουμε ότι η hot Ελλη Κοκκίνου, η οποία τη συνοδεύει φέτος στις συναυλίες της, είναι... δώρο! Βέβαια, η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική. Το ποσό το μοιράζονται οι δύο κυρίες, με τη Δέσποινα φυσικά να κρατάει τη μερίδα του λέοντος. Ας δούμε όμως ποιες προσαρμογές έχουν κάνει και τα υπόλοιπα μεγάλα ονόματα της μουσικής προκειμένου να ρίξουν το κόστος των εμφανίσεών τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Αλκηστις Πρωτοψάλτη και ο Στέφανος Κορκολής, οι οποίοι αυτό το καλοκαίρι περιοδεύουν ανά την Ελλάδα και σκίζουν, έχοντας περιορίσει όμως αισθητά το κόστος της παραγωγής των συναυλιών τους, αφού εμφανίζονται μόνο πλαισιωμένοι από δύο μουσικούς on stage. Η Αγγελική Ηλιάδη τις περασμένες χρονιές έπαιρνε 23.000 για κάθε συναυλία (στο πακέτο συμπεριλαμβανόταν και το μουσικό επιτελείο της), ενώ τώρα έχει πέσει στα 15.000 ευρώ. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η Πίτσα Παπαδοπούλου για μία εμφάνιση μαζί με το 9μελές συγκρότημά της ζητεί πλέον το ποσό των 8.500 ευρώ. Ο Γιάννης Σπανός και οι συνεργάτες του (Πένυ Ξενάκη, Κώστας Τζιάγκου, Κοσμάς Κοκκόλης) έναντι 7.500 ευρώ προσφέρουν ένα δίωρο μελωδικό ταξίδι μέσα από μονοπάτια που περνούν από την ποίηση και τους καημούς των ανθρώπων. Με 14.000 ευρώ ο Αντώνης και ο Γιάννης Βαρδής παρουσιάζουν ένα πρόγραμμα με τραγούδια από τη δισκογραφία τους και επιλογές από το έντεχνο ελληνικό τραγούδι, ενώ αντί 3.800 ο συνθέτης Μιχάλης Τερζής παρουσιάζει ένα αφιέρωμα στη μελοποιημένη ποίηση των Θεοδωράκη, Χατζιδάκι, Σπανού, Ανδριόπουλου. Κοντά στις 6.500 ευρώ είναι το κόστος της συναυλίας του Λάκη Χαλκιά. Ο Δημήτρης Κοντογιάννης με το συγκρότημά του προτείνει 5.500 ευρώ, ενώ οι αδελφοί Βασίλης και Σαράντης Σαλέας 10.500 ευρώ. Ο Τάκης Σούκας και το γκρουπ του ζητούν 7.700 ευρώ για live, οι Stereomatic 3.300 ευρώ και ο Παύλος Παυλίδης σε τραγούδια από τη δισκογραφία του 4.200 ευρώ.

Δύσκολοι καιροί για πρίγκιπες, και οι καλλιτέχνες το γνωρίζουν καλά. Οι μάνατζέρ τους διαπραγματεύονται σκληρά με τους ενδιαφερομένους και οι τιμές πολλές φορές πέφτουν ακόμα πιο πολύ από τις αναγραφόμενες στις προτάσεις που φτάνουν στα γραφεία δήμων, κοινοτήτων, αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων. Οι φίρμες δεν έχουν τις ίδιες απαιτήσεις συγκριτικά με το παρελθόν προκειμένου να κλείσουν έναν αριθμό συναυλιών σε δήμους και κοινότητες της χώρας -αν τα καταφέρουν να κλείσουν δηλαδή, γιατί λόγω Καλλικράτη οι περισσότεροι δεν οργανώνουν παρά ελάχιστες πολιτιστικές εκδηλώσεις φέτος. Το γεγονός ότι οι τραγουδιστές έχουν μειώσει τις απαιτήσεις τους επιβεβαιώνεται και από τον Κώστα Σκόνδρα, από τα ιδρυτικά μέλη της Ενωσης Τραγουδιστών Ελλάδος, ο οποίος διατηρεί και γραφείο καλλιτεχνικών εκδηλώσεων. «Αυτό που ξέραμε μέχρι τώρα με τις νύχτες και τις συναυλίες και αυτά τα παράλογα νυχτοκάματα», σχολιάζει ο Κώστας Σκόνδρας, «τέλειωσε, γιατί μπαίνουμε σε άλλη εποχή. Για παράδειγμα, ένας καλλιτέχνης που πριν από έναν χρόνο θα μπορούσε για μία συναυλία να πάρει και το ποσό των 15.000 ευρώ, φέτος, όπως διαμορφώθηκε η κατάσταση, πρέπει να διαπραγματευθεί το κόστος. Οπως δείχνουν τα πράγματα, πολλοί τραγουδιστές τον χειμώνα θα μείνουν εκτός δουλειάς». Στο μεταξύ, αναστάτωση προκάλεσε στις τάξεις των τραγουδιστών και ο ΦΠΑ, αφού από την 1η Ιουλίου, όπως έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Οικονομικών, οι τραγουδιστές πρέπει να πληρώνουν ΦΠΑ, που πλέον ανέρχεται στο 23%. Οπως μας είπε ο γενικός γραμματέας της ΕΤΕ Βασίλης Πάτσιος, «δεν συμφέρει στο εξής να κόβουμε δελτίο παροχής υπηρεσιών. Γι’ αυτό σε επιστολή μας στον υπουργό ζητήσαμε να ιδρύουμε προσωπικές εταιρείες, ώστε να δικαιολογούμε κάποια έξοδα». Από τους ελάχιστους που ακόμα δεν έχουν ρίξει το κασέ τους είναι ο Αντώνης Ρέμος, ο οποίος για ένα live εξακολουθεί να ζητάει το ποσό των 35.000 ευρώ. Ωστόσο και εκείνος έχει περιορίσει τις συναυλίες του σε Ελλάδα και Κύπρο σε σύγκριση με άλλες χρονιές. Το παράδειγμά του ακολουθούν και πολλοί ακόμη τραγουδιστές αυτήν την περίοδο, οι οποίοι λόγω της οικονομικής κρίσης αποφάσισαν ή να μην κάνουν καθόλου περιοδεία λόγω υψηλού κόστους ή να κάνουν περιορισμένο αριθμό εμφανίσεων στην περιφέρεια. Ανάμεσα σε αυτούς είναι τρανταχτά ονόματα, όπως η Αννα Βίσση, ο Γιάννης Πλούταρχος (που απέχει εντελώς από τα συναυλιακά δρώμενα αυτό το καλοκαίρι) και ο Νίκος Βέρτης (που αποφάσισε να απέχει και εκείνος από τα «ζωντανά»).
Espresso

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου