THN απόφασή του να επισπευσθεί η πλήρης απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών και στην ουσία να διακοπεί η τριετής μεταβατική περίοδος προσαρμογής, που προέβλεπε ο νόμος Ρέππα, ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Γιάννης Ραγκούσης στους ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης με τους οποίους είχε συνάντηση χθες. Συγκεκριμένα, ο κ. Ραγκούσης ενημέρωσε την αντιπροσωπεία του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) ότι η πλήρης απελευθέρωση του τομέα θα γίνει από την 1η Ιανουαρίου του 2012 και όχι από τον Ιούλιο του 2013, κατόπιν πιέσεων που δέχθηκε ο υπουργός από ελεγκτές της τρόικας. Επίσης, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού, καταργείται η διάκριση της έδρας, γεγονός που σημαίνει ότι τα φορτηγά μπορούν να κάνουν μεταφορές σε όλη την επικράτεια, ενώ για την έκδοση των νέων αδειών το διοικητικό τέλος (παράβολο) θα είναι της τάξης των 1.500 ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τον προηγούμενο νόμο, θα υπήρχε σταδιακή απομείωση της εισφοράς κατά 30% την 1/1/2011, κατά 35% τον Ιανουάριο του 2012 και κατά 35% το 2013, ώστε το αντίτιμο να είναι πλέον μηδενικό, ενώ από την 1η Ιουλίου 2013 δεν θα υπήρχε καθόλου εισφορά για την είσοδο κάποιου στο επάγγελμα, παρά μόνο διοικητικά τέλη. Eτσι με την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος ουσιαστικά εκμηδενίζεται η άυλη αξία των αδειών.
Από την πλευρά τους, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές εξέφρασαν την πλήρη και κατηγορηματική αντίθεσή τους στις νέες ρυθμίσεις που τους ανακοίνωσε ο κ. Ραγκούσης, ενώ αύριο συνεδριάζει εκτάκτως το δ.σ. του συνδικάτου, προκειμένου να αποφασίσουν για τη στάση που θα τηρήσουν, αν και η τάση που επικρατεί είναι να κατέλθουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις.
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης υποστηρίζουν ότι δεν προλαβαίνουν μέχρι τέλος του χρόνου να ιδρύσουν εταιρίες, καθώς ένας μεγάλος αριθμός των οχημάτων που διαθέτουν είτε έχουν αγοραστεί με δάνειο, οπότε είναι δεσμευμένα, είτε είναι με λίζινγκ, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να μεταβιβαστούν σε εταιρίες.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τον προηγούμενο νόμο, θα υπήρχε σταδιακή απομείωση της εισφοράς κατά 30% την 1/1/2011, κατά 35% τον Ιανουάριο του 2012 και κατά 35% το 2013, ώστε το αντίτιμο να είναι πλέον μηδενικό, ενώ από την 1η Ιουλίου 2013 δεν θα υπήρχε καθόλου εισφορά για την είσοδο κάποιου στο επάγγελμα, παρά μόνο διοικητικά τέλη. Eτσι με την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος ουσιαστικά εκμηδενίζεται η άυλη αξία των αδειών.
Από την πλευρά τους, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές εξέφρασαν την πλήρη και κατηγορηματική αντίθεσή τους στις νέες ρυθμίσεις που τους ανακοίνωσε ο κ. Ραγκούσης, ενώ αύριο συνεδριάζει εκτάκτως το δ.σ. του συνδικάτου, προκειμένου να αποφασίσουν για τη στάση που θα τηρήσουν, αν και η τάση που επικρατεί είναι να κατέλθουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις.
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης υποστηρίζουν ότι δεν προλαβαίνουν μέχρι τέλος του χρόνου να ιδρύσουν εταιρίες, καθώς ένας μεγάλος αριθμός των οχημάτων που διαθέτουν είτε έχουν αγοραστεί με δάνειο, οπότε είναι δεσμευμένα, είτε είναι με λίζινγκ, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να μεταβιβαστούν σε εταιρίες.