Περίπου εννιά στους
δέκα ελέγχους που πραγματοποίησαν, το διάστημα από 14 μέχρι 20
Απριλίου, τα συνεργεία διενέργειας προληπτικών φορολογικών ελέγχων που
σχηματίστηκαν από τις Δ.Ο.Υ. και τα Τελωνεία δεν διαπίστωσαν φορολογικές
και τελωνειακές παραβάσεις.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών,
κατά την εβδομάδα τα συνεργεία των υπαλλήλων των Δ.Ο.Υ. και των
Τελωνείων πραγματοποίησαν συνολικά 2.289 προληπτικούς ελέγχους και
διαπίστωσαν παραβάσεις μόνο σε 130 περιπτώσεις, δηλαδή στο 5,7% των
ελέγχων.
Οι περισσότερες επιχειρήσεις με παράβαση εντοπίστηκαν στην Πελοπόννησο (25 επιχειρήσεις με συνολικά 32 παραβάσεις).
Αναλυτικότερα κατά την 21η εβδομάδα λειτουργίας των συνεργείων στις
Δ.Ο.Υ. πραγματοποιήθηκαν 1.879 προληπτικοί έλεγχοι από τους οποίους οι
324 αφορούν επιχειρήσεις που σχετίζονται με την εστίαση και τη
διασκέδαση, ενώ οι 807 αφορούν κρεοπωλεία, σφαγεία και λοιπές συναφείς
επιχειρήσεις. Σε 111 από τις επιχειρήσεις στις οποίες πραγματοποιήθηκε
έλεγχος διαπιστώθηκαν συνολικά 145 παραβάσεις. Στις υπόλοιπες 1.768
ελεγχόμενες επιχειρήσεις δε διαπιστώθηκε καμία παράβαση. Η
παραβατικότητα εντοπίζεται κατά κύριο λόγο στη μη έκδοση στοιχείων.
Η πλειοψηφία των ελέγχων πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη
και στο υπόλοιπο της Κεντρικής Μακεδονίας. Οι περισσότερες επιχειρήσεις
με παράβαση εντοπίστηκαν στην Πελοπόννησο (25 επιχειρήσεις με συνολικά
32 παραβάσεις). Η μέση ποσοστιαία παραβατικότητα στην επικράτεια αυτήν
την εβδομάδα ανήλθε στο 5,91%.
Κατά το ίδιο διάστημα λειτουργίας των συνεργείων ελέγχου στα Τελωνεία
πραγματοποιήθηκαν στην επικράτεια συνολικά 410 προληπτικοί έλεγχοι στη
διακίνηση προϊόντων που υπόκεινται σε ΕΦΚ, αυτοκίνητα οχήματα,
εφοδιασμούς πλοίων κλπ. Σε 8 από τις περιπτώσεις ελέγχου διαπιστώθηκε
παράβαση, ενώ σε 11 υποθέσεις η έρευνα για τον καταλογισμό παράβασης
βρίσκεται σε εξέλιξη.
Το
μεγαλύτερο ποσοστό επί του συνόλου των προληπτικών ελέγχων
πραγματοποιήθηκαν στις τελωνειακές περιφέρειες Καβάλας και Θεσσαλονίκης,
καθώς στις περιφέρειες αυτές παρουσιάζονται αυξημένοι κίνδυνοι κατά τη
διακίνηση προϊόντων που πραγματοποιείται στα πλαίσια του διασυνοριακού
εμπορίου με χώρες όπως η Π.Γ.Δ.Μ. και η Βουλγαρία.