Πτώση σε όλο το φάσμα της λιανικής, από
τα τεχνολογικά προϊόντα έως τα ρούχα και τα είδη πρώτης ανάγκης που
αγοράζουμε από τα σουπερ μάρκετ, καταδεικνύουν τα στοιχεία των πωλήσεων
το τρέχον έτος, όπως γράφει η «Καθημερινή»
Ενδεικτικά, στον κλάδο των σούπερ μάρκετ
τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 7,19% σε σύγκριση με τον
αντίστοιχο μήνα του 2015.
Την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου καταγράφονται
απώλειες της τάξης του 4,3% και τη δεύτερη, της τάξης του 5,6%.
Συνολικά το εννεάμηνο Ιανουαρίου -
Σεπτεμβρίου, η μέση μείωση των πωλήσεων στον κλάδο των σούπερ μάρκετ
ανήλθε στο 7,8% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι.
Η μεγάλη υποχώρηση που καταγράφεται
φέτος οφείλεται σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς και ειδικούς αναλυτές,
κυρίως στις άμεσες φορολογικές υποχρεώσεις – φόρο εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ –
και στις έμμεσες φορολογικές επιβαρύνσεις που εξαντλούν μήνα με τον μήνα
τα περιθώρια αντοχής των καταναλωτών.