9.11.16

Παραδίδεται στην κυκλοφορία ο περιμετρικός της Καλαμάτας

Η περιμετρική οδός της Καλαμάτας περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και τη γέφυρα του ποταμού Νέδοντα, 360 μέτρων, που έχει ήδη παραδοθεί. Την παράδοση της περιμετρικής οδού της Καλαμάτας εντός της επόμενης εβδομάδας προανήγγειλε χθες ο υπουργός Υποδομών. Πρόκειται για το τελευταίο εναπομείναν τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας, η παράδοση του οποίου μετατίθεται συνεχώς τους τελευταίους μήνες. Προχωρημένα είναι και τα έργα στην περιοχή, τα οποία ο υπουργός έδωσε με απευθείας ανάθεση στον εργολάβο του αυτοκινητοδρόμου και για τα οποία έχουν μέχρι στιγμής καταβληθεί 2,7 εκατ. ευρώ.
 Η περιμετρική οδός της Καλαμάτας έχει μήκος 12 χιλιομέτρων, δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας (συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης). Ως έργο περιλαμβάνει έξι ισόπεδους ή ανισόπεδους κόμβους και μια γέφυρα (του ποταμού Νέδοντα, 360 μέτρων). Με βάση τη συμφωνία που είχαν υπογράψει η κοινοπραξία Μορέας, που έχει αναλάβει την κατασκευή και λειτουργία του άξονα, με το Δημόσιο, η παράδοση του τμήματος θα γινόταν τον περασμένο Αύγουστο. Τελικά, μετά αρκετές μεταθέσεις αναμενόταν πλέον να γίνει σε δύο «δόσεις»: τα πρώτα 7,5 χλμ. (από τη Θουρία έως τον κόμβο Καλαμάτας) μέσα στον μήνα και τα τελευταία 3,5 χλμ. (από τον κόμβο Καλαμάτας έως το τέλος του έργου) στις αρχές Δεκεμβρίου. Ωστόσο, χθες ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξή του (στην ΕΡΤ1) ανακοίνωσε ότι το υπολειπόμενο τμήμα θα παραδοθεί στο σύνολό του το αργότερο την επόμενη εβδομάδα. «Την άλλη εβδομάδα λογικά, μπορεί και αυτή, ολοκληρώνεται ο Μορέας. Κατόπιν περιμένουμε και τις μελέτες (που ανέλαβε να κάνει ο Μορέας) για πρόσθετους δρόμους, όπως είναι το Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος, που είναι ένας σημαντικός δρόμος για την ανάπτυξη της Μεσσηνίας», ανέφερε χθες ο υπουργός.
Αυτό που δεν ανέφερε ο υπουργός είναι αν αυτά τα νέα οδικά έργα που ανέλαβε να μελετήσει ο Μορέας θα του ανατεθούν στη συνέχεια... άνευ διαγωνισμού, όπως συνέβη πριν από μερικούς μήνες με άλλα οδικά έργα στη Μεσσηνία. Τα έργα αυτά, ευθύνης του Δήμου Καλαμάτας (δηλαδή δεν ανήκαν στο αντικείμενο του έργου), ανατέθηκαν στους εργολάβους του αυτοκινητοδρόμου με συμπληρωματική σύμβαση και με έκπτωση μόλις 12% (αξιοσημείωτα χαμηλή, αν αναλογιστεί κανείς την «επαναστατική» ρητορική του κ. Σπίρτζη και τις κατηγορίες του περί μηδενικών εκπτώσεων στο παρελθόν) και μέχρι στιγμής έχουν κοστίσει 2,78 εκατ. ευρώ. Ιονία Οδός, Ε65
 Οσον αφορά τις υπόλοιπες οδικές παραχωρήσεις, ο κ. Σπίρτζης προανήγγειλε ότι ένα μεγάλο κομμάτι της Ιονίας Οδού θα δοθεί έως το τέλος του έτους, ο Ε65 (Ξυνιάδα - Τρίκαλα) «λογικά Ιανουάριο - Φεβρουάριο» και η Κορίνθου - Πατρών, καθώς και οι σήραγγες σε Τέμπη και Πλαταμώνα τον Μάρτιο του 2017 (αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με όσα είναι μέχρι στιγμής γνωστά, το Δημόσιο δεν έχει ακόμη έλθει σε οριστική συμφωνία με την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» για την ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα Ραχών - Κλειδιού, στο οποίο περιλαμβάνονται οι τρεις σήραγγες).
Ερωτώμενος, τέλος, για το θέμα των διοδίων, υποσχέθηκε ότι μετά την ολοκλήρωση των έργων «θα ξεκινήσουμε ένα διάλογο μαζί τους (σ.σ. με τους παραχωρησιούχους) για τις αλλαγές των συμβάσεων, προκειμένου σε καιρούς ύφεσης να μπορέσουμε να έχουμε εργαλεία που θα μειώνουν αντί να αυξάνουν τα διόδια».


πηγή

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου