«Αλλού
οι άνθρωποι βλέπουν τα τρένα να περνούν. Στην Αχαΐα και στην Ηλεία,
γιατί όχι;» τονίζει σε άρθρο του ο βουλευτής Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ, Μάκης
Μπαλαούρας που αναδημοσιεύει και το φιλικό patrapress.
Αρχικά
διαπιστώνει ότι : «Μετά την κύρωση της σύμβασης του έργου της
σιδηροδρομικής γραμμής Ψαθόπυργος-Ρίο, άνοιξε ο δρόμος για την
ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου δικτύου Αθήνας-Πάτρας, ως σύγχρονης
γραμμής υψηλών ταχυτήτων.
Πρόκειται για γεγονός στο οποίο προσβλέπει με
ανυπομονησία πέραν της Αχαΐας και ο κόσμος της Ηλείας, καθώς φέρνει πιο κοντά την προέκταση της γραμμής προς Πύργο, Κατάκολο, Ολυμπία και Καλαμάτα.
Είναι
όμως απαραίτητο να οριστικοποιηθεί η διέλευση της γραμμής προκειμένου
να συνδεθούν οι κάτοικοι της Αχαΐας, το νέο λιμάνι της Πάτρας και η
βιομηχανική ζώνη με όλα τα κέντρα της Ευρώπης, με τρένο υψηλών
ταχυτήτων, του άξονα Πάτρας- Αθήνας - Θεσσαλονίκης- Ειδομένης.
Για
να ολοκληρωθεί όμως χρειάζεται η συμφωνία όλων των συντελεστών. Η
ΕΡΓΟΣΕ έχει ολοκληρώσει τις μελέτες της γραμμής από Πάτρα προς Ηλεία και
το έργο έχει προταθεί για χρηματοδότηση στο «Πακέτο Γιούνκερ».
Ανεφάρμοστες ή ρεαλιστικές λύσεις;
Ο
βουλευτής τονίζει πάντως ότι "Όμως ο Δήμος Πατρέων, χωρίς μελέτη ή
τεκμηριωμένη πρόταση, έχει αντιρρήσεις στη διέλευση του σιδηροδρόμου
μέσα από την πόλη, πάνω στα ίχνη της παλιάς γραμμής, με το σκεπτικό ότι
θα την κόψει στη μέση και θα την αποκόψει από το παραλιακό της μέτωπο.
Ζητά είτε νέα χάραξη για τη σιδηροδρομική γραμμή, που θα παρέκαμπτε
πλήρως ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα της Πάτρας, είτε εναλλακτικά,
μια μαξιμαλιστική λύση υπογειοποίησης, σε μήκος 30 χλμ.
Σε
επιστημονικό επίπεδο, το 2015, δημοσιεύτηκε για το θέμα μια μελέτη, με
συμμετοχή τριών πανεπιστημίων (Πάτρας, ΕΜΠ, Ζυρίχης). Σύμφωνα με το
κυρίαρχο ευρωπαϊκό παράδειγμα, η μελέτη πρότεινε τη διατήρηση της παλιάς
χάραξης της γραμμής, αλλά και την επιφανειακή διέλευση του τρένου,
εντάσσοντάς το μάλιστα μέσα σε ένα ευρύ σύστημα ενίσχυσης με νέα
κουλτούρα αστικής κινητικότητας, που θα συνδυάσει σιδηρόδρομο υψηλών
ταχυτήτων, προαστιακό, τραμ, δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και
αποφόρτιση της Πάτρας από τα αυτοκίνητα".
Δογματική εμμονή
Συνεχίζει
λέγοντας ότι "Κόμματα, επιστημονικοί φορείς, ενεργοί πολίτες, διοίκηση
του λιμανιού και ο επιχειρηματικός κόσμος της Πάτρας συμφώνησαν με τις
δύο αυτές προτάσεις αντιλαμβανόμενοι την αναγκαιότητα της διέλευσης του
τρένου μέσα από την πόλη και αγωνιούν για τη ζημιά που θα υποστεί η
πόλη, οι πολίτες της και η οικονομία της περιοχής, σε περίπτωση
ματαίωσης ή αναβολής της διέλευσης αυτής.
Και
αυτές, όμως, οι τρεις λύσεις απορρίφθηκαν από τον Δήμο της Πάτρας, με
το σκεπτικό ότι οι προτάσεις του υπουργείου εξυπηρετούν την
καπιταλιστική ανάπτυξη, και όχι τον σχεδιασμό της δημοτικής αρχής...".
Γρήγορη, φτηνή και οικολογική λύση
Πιστεύω
ότι ο Δήμος της Πάτρας κάνει λάθος και μάλιστα διπλό. Όλοι γνωρίζουμε
τη μεγάλη σημασία του τρένου για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη
και περιβαλλοντική προστασία, και η θέση της Αριστεράς ήταν πάντα υπέρ
της ανάπτυξης του σιδηροδρόμου, που εξασφαλίζει γρηγορότερες,
φτηνότερες, και φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές και όχι υπέρ των
οδικών, που έχουν απαγορευτικά κόστη και προκαλούν μεγαλύτερη
περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Θυμίζω ότι όλες οι ευρωπαϊκές πόλεις, όπως Παρίσι, Ρώμη, Βερολίνο, Μιλάνο, Λωζάννη, Ζυρίχη, Μόσχα,διαθέτουν μεγάλους σταθμούς προς πάσα κατεύθυνση με επίγεια διέλευση, ενώ επιπλέον προστέθηκαν νέοι σταθμοί και γραμμές, εντός της πόλης. Είναι
απορίας άξιον να επιδιώκεται ο εξοβελισμός του σιδηροδρόμου από την
τρίτη σε μέγεθος πόλη της Ελλάδας, και η μεταφορά του σε αποστάσεις που
δεν εξυπηρετούν, λες και θέλουμε να πούμε ότι η μόνη λύση είναι η οδική
κίνηση. Επιπλέον, η οικονομική βιωσιμότητα ενός έργου κρίνει τελικά την
υλοποίησή του: αν ο νέος σταθμός της Πάτρας γίνει έξω από την πόλη, θα
κριθεί αντιοικονομική η υλοποίησή του, καθώς και η προέκτασή του προς
νότια, αφού θα έχει αποδυναμωθεί η ζήτηση μεταφορικού έργου της Πάτρας,
που αποτελεί την κύρια πηγή μεταφορικού έργου στην ευρύτερη περιοχή. Γι`
αυτό και το θέμα νοιάζει πάρα πολύ και την Ηλεία.
Υποθηκεύουν και το μέλλον της Ηλείας-Μεσσηνίας
Σχετικά
με την Ηλεία και την Μεσσηνία σημειώνει ότι: Η χωρίς λαϊκές
αντιστάσεις εγκατάλειψη της Πάτρας από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, που
οδήγησε στην αποβιομηχάνισή της, στην υποβάθμιση των θαλάσσιων
μεταφορών, στην κατάργηση του τρένου, στη μέχρι πρόσφατα ανυπαρξία
σύγχρονου δρόμου, οδήγησαν στο μαρασμό της. Δεν πρέπει αυτή η πορεία
παρακμής να συνεχιστεί, όχι μόνο γιατί είναι η πρωτεύουσά μας, αλλά και
για το κοινωνικό καλό της Ηλείας και Μεσσηνίας.
Παρά
αυτές τις έντονα δυσμενείς κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις, ο
Δήμος της Πάτρας δηλώνει αποφασισμένος να ρισκάρει την παραπομπή του
σύγχρονου σιδηρόδρομου στις καλένδες.
Η
Ηλεία, που βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της φτώχειας, με μεγάλο
πρόβλημα υποδομών, έχει απόλυτη ανάγκη το τρένο και δεν αντέχει να
ρισκάρει τη ματαίωση του έργου. Πέραν της Αχαΐας, η Ηλεία χρειάζεται το
τρένο για να μετακινούνται οι κάτοικοί της με σύγχρονα, φιλικά προς το
περιβάλλον και φτηνά μέσα, για να μεταφέρει τα αγροτικά προϊόντα της πιο
φρέσκα και φτηνότερα και για να αυξήσει τις τουριστικές ροές προς τους
αρχαιολογικούς της χώρους και τις παραλίες. Για να αυξήσει την
απασχόληση των ανθρώπων της κρατώντας τους στον τόπο τους. Πολύ
περισσότερο η Αριστερά, δε νομιμοποιείται να υποθηκεύει και το μέλλον
των γειτονικών περιοχών, όπως της Ηλείας και της Μεσσηνίας, με
μαξιμαλιστικές απαιτήσεις!».
Επιμέλεια ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΟΖΙΚΑΣ
ΔΕΝ
υπάρχει πρόβλημα δυσλειτουργίας του Νοσοκομείου Κυπαρισσίας
διαβεβαιώνει με επίσημη ανακοίνωσή του ο αναπληρωτής διοικητής κ. Παν.
Μπασιάκος με αφορμή την μετακίνηση συντονιστή κλινικής στην Καλαμάτα.
Αρχικά
ο αναπληρωτής διοικητής τονίζει ότι "Με αφορμή δημοσιεύματα που
λαμβάνουν χώρα τις τελευταίες ημέρες στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο
περί κλεισίματος ή δυσλειτουργίας των χειρουργείων στη Νοσηλευτική
Μονάδα Κυπαρισσίας, θέλουμε να διαβεβαιώσουμε με τον πλέον επίσημο και
κατηγορηματικό τρόπο ότι η λειτουργία των χειρουργείων αλλά και του
χειρουργικού τομέα γενικότερα συνεχίζεται κανονικά και αδιατάρακτα".
Προσθέτει πάντως ότι "Στρατηγικός
στόχος της Διοίκησης του Νοσοκομείου και της 6ης ΥΠΕ, αποτελεί η
συνεχής αναβάθμιση του Νοσοκομείου Κυπαρισσίας. Αυτό το στόχο υπηρετούν,
τόσο η προμήθεια του νέου ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού που παραδίδεται
τον επόμενο μήνα όσο και η μελέτη – κατασκευή κτιρίου στον προαύλιο χώρο
για τη στέγαση όλων των διοικητικών υπηρεσιών μέσω ΠΔΕ στα τέλη της
χρονιάς. Πέρα από το γεγονός ότι μόλις πρόσφατα υλοποιήθηκε το μεγάλο
έργο της αναδιαρρύθμισης του ισογείου με πόρους από το ΠΕΠ Πελοποννήσου
και του ΠΔΕ του Υπουργείου Υγείας.
Η
καθαρή όμως θέση και βούληση του Υπουργείου Υγείας για περεταίρω
αναβάθμιση των υπηρεσιών του Νοσοκομείου Κυπαρισσίας εκφράζεται, τόσο με
την αύξηση πιστώσεων στο προυπολογισμό του όσο και μέσω των συνεχών
προσλήψεων σε ιατρικό προσωπικό, που είτε έχουν ολοκληρωθεί ή έχουν
δρομολογηθεί για το αμέσως επόμενο διάστημα (1 θέση Γυναικολογίας, 1
θέση Παθολογίας, 1 θέση Καρδιολογίας, 1 θέση Ορθοπεδικής, 1 θέση
Νεφρολογίας)".
ΟΙ ΚΡΑΥΓΕΣ..ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ..
Ο κ.Μπασιάκος καταλήγει σε μια διαπίστωση υπογραμμίζοντας ότι " γίνεται
αντιληπτό, ότι φωνές ή κάποιες φορές και κραυγές, περί δήθεν
υποβάθμισης του Νοσοκομείου Κυπαρισσίας όχι μόνο καλό δεν κάνουν αλλά
προκαλούν σύγχυση και προβληματισμό στην τοπική κοινωνία, η οποία
συνεχώς εμπιστεύεται την Δημόσια Υγεία και αυτό φαίνεται από την
αυξανόμενη επίσκεψη πολιτών στη Νοσηλευτική μας Μονάδα. Όσον
αφορά κριτικές από πρώην και τέως, ας κάνουν πρώτα την αυτοκριτική τους
για το τι παρέδωσαν και να έχουν υπ’ όψιν τους ότι η κοινωνία μας
αξιολογεί όλους καθημερινά" καταλήγει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΖΙΚΑΣ