Ερώτηση:
Η Ν.Δ σας κατηγορεί για κρυφή ατζέντα στην οικονομία με αποτέλεσμα να δημιουργείται η εύλογη απορία μήπως το τίμημα για τον ελληνικό λαό από τις αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής είναι η λήψη νέων μέτρων…
Ερώτηση:
Η εικόνα εσωστρέφειας που παρουσιάζει η κυβέρνηση με τα γνωστά κρούσματα ασυνεννοησίας και των δημοσίων διενέξεων θα μπορούσε να τερματιστεί με έναν σαρωτικό ανασχηματισμό;
Ο ανασχηματισμός δεν είναι πάντα η λύση… Αυτήν τη στιγμή, βρισκόμαστε εν μέσω σημαντικών νομοσχεδίων και νομοθετικών πρωτοβουλιών των οποίων η υλοποίηση ίσως έμπαινε σε κίνδυνο στο ενδεχόμενο ανασχηματισμού. Άλλωστε, ένας λόγος που έφτασαν τα πράγματα μέχρι εδώ είναι ότι, στο παρελθόν, ο κάθε Υπουργός που ερχόταν μετά από ανασχηματισμό άλλαζε την κυβερνητική ατζέντα, με αποτέλεσμα να μην δημιουργείται κάτι σοβαρό και συγκροτημένο αλλά αποσπασματικές, ελλιπείς και αντιφατικές καμιά φορά πολιτικές. Ο τόπος έχει ανάγκη από σταθερότητα, ενώ οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες δεν επιτρέπουν εκ νέου περίοδο προσαρμογής, την οποία κάθε Υπουργός χρειάζεται. Άλλωστε, το θέμα του ανασχηματισμού είναι αποκλειστικά θέμα του ίδιου του Πρωθυπουργού.
Ερώτηση:
Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ βρίσκει ευήκοα ώτα στην κυβέρνηση ή εκδηλώνονται συμπεριφορές περιφρόνησης και αδιαφορίας απέναντι στους βουλευτές;
Απάντηση:
Η συγκεκριμένη κυβέρνηση έχει αποδείξει, με πλήθος νομοθετικών πρωτοβουλιών ότι είναι ανοιχτή στις προτάσεις και τις θέσεις όλων των Ελλήνων πολιτών, πόσο μάλλον των βουλευτών. Η αλήθεια είναι ότι ως νέα βουλευτής δεν έχω μέτρο σύγκρισης με προηγούμενες κυβερνήσεις. Ωστόσο, έχω συμπεράνει ότι όταν ένα αίτημα είναι λογικό, εφικτό, δίκαιο και είναι κοινή πεποίθηση ενός αριθμού βουλευτών, εξαιρετικά σπάνια απορρίπτεται και σίγουρα θα υπάρχουν λόγοι. Άλλωστε, υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα αυτόν τον ενάμιση χρόνο, όπου βουλευτές επηρεάσαμε αποφασιστικά τη νομοπαρασκευαστική διαδικασία. Πολύ σημαντική είναι για παράδειγμα η δουλειά που γίνεται στους κοινοβουλευτικούς τομείς εργασίας, όπως και πλέον η διπλή ανάγνωση όλων των νομοσχεδίων στις Επιτροπές.
Ωστόσο, λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας υπάρχει μεγάλη δυσκολία να επηρεάσουμε τις κεντρικές πολιτικές αυτής της κυβέρνησης ιδιαίτερα στον οικονομικό τομέα και αυτό είναι λογικό. Αφενός, γιατί οι δυσκολίες είναι πραγματικές, αφετέρου, δε, γιατί η χάραξη της κεντρικής πολιτικής είναι τελικά αποκλειστική αρμοδιότητα, αλλά και ευθύνη, της κυβέρνησης.
Ερώτηση:
Η ανεργία έχει χτυπήσει χιλιάδες ανθρώπους. Αρκούν πιστεύετε τα προγράμματα του ΟΑΕΔ για να περιοριστεί το φαινόμενο?
Απάντηση:
Η αλήθεια είναι πως από μόνα τους τα προγράμματα του ΟΑΕΔ ποτέ δεν επαρκούσαν για την αντιμετώπιση της ανεργίας. Ιδίως, τώρα, που η ανεργία έχει χτυπήσει «κόκκινο» και η χρηματοδότηση από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους έχει περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό. Η πτώση της ανεργίας θα επιτευχθεί μόνο μέσω της ανάπτυξης και της σύμπραξης κράτους – ιδιωτών, με σαφείς, υγιείς και καθαρούς όρους που θα επιφυλάσσουν αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης για τον εργαζόμενο και λογικά ποσοστά κέρδους για τον εργοδότη. Αν μη τι άλλο, η κυβέρνηση πρέπει να αναθεωρήσει τον ρόλο του ΟΑΕΔ και τη μορφή λειτουργίας του. Ο ΟΑΕΔ πρέπει να προσαρμοστεί στις ανάγκες τόσο των ανέργων όσο και της αγοράς εργασίας, να αξιοποιηθεί προς την κατεύθυνση της απασχόλησης των νέων και να πάψει να αποτελεί, για το ευρύ κοινό, μία υπηρεσία έκδοσης καρτών ανεργίας.
Η Ν.Δ σας κατηγορεί για κρυφή ατζέντα στην οικονομία με αποτέλεσμα να δημιουργείται η εύλογη απορία μήπως το τίμημα για τον ελληνικό λαό από τις αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής είναι η λήψη νέων μέτρων…
Απάντηση:
Οι κρυφές ατζέντες είναι πρακτικές διακυβέρνησης μιας άλλης εποχής… Η κυβέρνησή μας, από την πρώτη στιγμή, έθεσε ρεαλιστικά ενώπιον του ελληνικού λαού το τεράστιο δημοσιονομικό πρόβλημα που δημιούργησαν στη χώρα οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Και όποιες αλλαγές σε μέτρα και αποφάσεις κι αν έγιναν, αυτές ήταν στη βάση ενός συνεχώς μεταβαλλόμενου εσωτερικού και διεθνούς οικονομικού κλίματος, αλλά και συνεχών αναθεωρήσεων των οικονομικών δεικτών της χώρας. Μην ξεχνάτε ότι πέρασε διάστημα μηνών μέχρι να καταλήξουμε με βεβαιότητα στο πραγματικό ύψος των δημοσιονομικών ελλειμμάτων και του χρέους. Αλλά, όπως και να έχει κ. Κατσίγιαννη, ειδικά κατά την περίοδο που διανύουμε η πολιτική χαρακτηρίζεται από συνεχείς εξελίξεις, με αποτέλεσμα να χρειάζονται καθημερινά νέες πρωτοβουλίες. Προς το παρόν, το βέβαιο και απτό που έχουμε μπροστά μας είναι τα θετικά αποτελέσματα της Συνόδου και οποιαδήποτε άλλη συζήτηση είναι σε υποθετική βάση. Άλλωστε, θεωρώ πως η κυβέρνηση έχει αντιληφθεί όσο ποτέ ότι η κοινωνία δεν αντέχει πρόσθετα μέτρα.Ερώτηση:
Η εικόνα εσωστρέφειας που παρουσιάζει η κυβέρνηση με τα γνωστά κρούσματα ασυνεννοησίας και των δημοσίων διενέξεων θα μπορούσε να τερματιστεί με έναν σαρωτικό ανασχηματισμό;
Ο ανασχηματισμός δεν είναι πάντα η λύση… Αυτήν τη στιγμή, βρισκόμαστε εν μέσω σημαντικών νομοσχεδίων και νομοθετικών πρωτοβουλιών των οποίων η υλοποίηση ίσως έμπαινε σε κίνδυνο στο ενδεχόμενο ανασχηματισμού. Άλλωστε, ένας λόγος που έφτασαν τα πράγματα μέχρι εδώ είναι ότι, στο παρελθόν, ο κάθε Υπουργός που ερχόταν μετά από ανασχηματισμό άλλαζε την κυβερνητική ατζέντα, με αποτέλεσμα να μην δημιουργείται κάτι σοβαρό και συγκροτημένο αλλά αποσπασματικές, ελλιπείς και αντιφατικές καμιά φορά πολιτικές. Ο τόπος έχει ανάγκη από σταθερότητα, ενώ οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες δεν επιτρέπουν εκ νέου περίοδο προσαρμογής, την οποία κάθε Υπουργός χρειάζεται. Άλλωστε, το θέμα του ανασχηματισμού είναι αποκλειστικά θέμα του ίδιου του Πρωθυπουργού.
Ερώτηση:
Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ βρίσκει ευήκοα ώτα στην κυβέρνηση ή εκδηλώνονται συμπεριφορές περιφρόνησης και αδιαφορίας απέναντι στους βουλευτές;
Απάντηση:
Η συγκεκριμένη κυβέρνηση έχει αποδείξει, με πλήθος νομοθετικών πρωτοβουλιών ότι είναι ανοιχτή στις προτάσεις και τις θέσεις όλων των Ελλήνων πολιτών, πόσο μάλλον των βουλευτών. Η αλήθεια είναι ότι ως νέα βουλευτής δεν έχω μέτρο σύγκρισης με προηγούμενες κυβερνήσεις. Ωστόσο, έχω συμπεράνει ότι όταν ένα αίτημα είναι λογικό, εφικτό, δίκαιο και είναι κοινή πεποίθηση ενός αριθμού βουλευτών, εξαιρετικά σπάνια απορρίπτεται και σίγουρα θα υπάρχουν λόγοι. Άλλωστε, υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα αυτόν τον ενάμιση χρόνο, όπου βουλευτές επηρεάσαμε αποφασιστικά τη νομοπαρασκευαστική διαδικασία. Πολύ σημαντική είναι για παράδειγμα η δουλειά που γίνεται στους κοινοβουλευτικούς τομείς εργασίας, όπως και πλέον η διπλή ανάγνωση όλων των νομοσχεδίων στις Επιτροπές.
Ωστόσο, λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας υπάρχει μεγάλη δυσκολία να επηρεάσουμε τις κεντρικές πολιτικές αυτής της κυβέρνησης ιδιαίτερα στον οικονομικό τομέα και αυτό είναι λογικό. Αφενός, γιατί οι δυσκολίες είναι πραγματικές, αφετέρου, δε, γιατί η χάραξη της κεντρικής πολιτικής είναι τελικά αποκλειστική αρμοδιότητα, αλλά και ευθύνη, της κυβέρνησης.
Ερώτηση:
Η ανεργία έχει χτυπήσει χιλιάδες ανθρώπους. Αρκούν πιστεύετε τα προγράμματα του ΟΑΕΔ για να περιοριστεί το φαινόμενο?
Απάντηση:
Η αλήθεια είναι πως από μόνα τους τα προγράμματα του ΟΑΕΔ ποτέ δεν επαρκούσαν για την αντιμετώπιση της ανεργίας. Ιδίως, τώρα, που η ανεργία έχει χτυπήσει «κόκκινο» και η χρηματοδότηση από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους έχει περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό. Η πτώση της ανεργίας θα επιτευχθεί μόνο μέσω της ανάπτυξης και της σύμπραξης κράτους – ιδιωτών, με σαφείς, υγιείς και καθαρούς όρους που θα επιφυλάσσουν αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης για τον εργαζόμενο και λογικά ποσοστά κέρδους για τον εργοδότη. Αν μη τι άλλο, η κυβέρνηση πρέπει να αναθεωρήσει τον ρόλο του ΟΑΕΔ και τη μορφή λειτουργίας του. Ο ΟΑΕΔ πρέπει να προσαρμοστεί στις ανάγκες τόσο των ανέργων όσο και της αγοράς εργασίας, να αξιοποιηθεί προς την κατεύθυνση της απασχόλησης των νέων και να πάψει να αποτελεί, για το ευρύ κοινό, μία υπηρεσία έκδοσης καρτών ανεργίας.