13.5.15

Αλλιώς τα περίμενε φέτος η Aegean

Ενδεικτικό του περιβάλλοντος στο οποίο καλείται να επιχειρήσει σήμερα αποτελεί η παραδοχή από πλευράς διοίκησης ό,τι εάν ήταν σε θέση να γνωρίζει πως θα ήταν φέτος η κατάσταση, ενδεχομένως να κινούνταν διαφορετικά σε σχέση με το επενδυτικό της πλάνο

Εξαιρετικά επιφυλακτική για το πρόσημο που θα λάβει τελικώς η εφετινή χρονιά εμφανίστηκε η διοίκηση της Αεροπορίας Αιγαίου (AEGEAN) , στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων της.

Χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση του αντιπροέδρου του ομίλου Ευτύχη Βασιλάκη, ο οποίος τόνισε πως η πορεία του 2015 εξαρτάται εν πολλοίς από το κατά πόσον είναι κοντά ή όχι η συμφωνία της κυβέρνησης με τους εταίρους.
 Ήδη, ανέφερε, στην ήδη γνωστή μεγάλη μείωση που καταγράφεται από τη ρωσική αγορά, έρχεται να προστεθεί κάμψη της κίνησης από μεγάλες αγορές όπως της Γερμανίας, παρά το πολύ καλό ξεκίνημα στην αρχή της χρονιάς, αν και υπάρχουν θετικά μηνύματα από άλλες αγορές όπως της Γαλλίας. “Η χώρα βρίσκεται σε κομβικό σημείο, όσο δεν κλείνει η συμφωνία εντείνεται η αβεβαιότητα και η αβεβαιότητα δεν ωφελεί τον τουρισμό”, σημείωσε, συμπληρώνοντας πως για την τελική εικόνα, όλα θα κριθούν στο τετράμηνο Ιουνίου - Σεπτεμβρίου.

Ενδεικτικό του περιβάλλοντος στο οποίο καλείται να επιχειρήσει σήμερα η Aegean αποτελεί η παραδοχή από πλευράς διοίκησης ό,τι εάν ήταν σε θέση να γνωρίζει πως θα ήταν φέτος η κατάσταση, ενδεχομένως να κινούνταν διαφορετικά σε σχέση με το επενδυτικό της πλάνο για την προμήθεια νέων αεροσκαφών.
Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης ανάπτυξής της, η Aegean προχώρησε το 2014 στην οριστικοποίηση της παραγγελίας 7 επιπλέον αεροσκαφών (Airbus A320), με τις παραδόσεις να ξεκινούν τον Ιούνιο του 2015 (τα τρία πρώτα) και να ολοκληρώνονται τον Μάρτιο του 2016. Σημειώνεται ότι το 2014 ο μέσος όρος ηλικίας του συνολικού στόλου της εταιρείας ανέρχεται σε 6 έτη.

Προτεραιότητες


Για το 2015 στρατηγική προτεραιότητα της εταιρείας εξακολουθεί να αποτελεί η επένδυση στην εξωστρέφεια, η προσφορά αυξημένης διασυνδεσιμότητας από την βάση της Αθήνας και η αναβάθμιση της βάσης της Κύπρου. Ο σχεδιασμός στην Κύπρο επιταχύνθηκε λόγω του κλεισίματος της Cyprus Airways και με αφετηρία την έναρξη του θερινού προγράμματος, από τη βάση της Λάρνακας θα επιχειρούν 4 αεροσκάφη, ενώ ο αριθμός των προορισμών που θα συνδέονται απευθείας με την Κύπρο θα φτάσει τους 14 για τους καλοκαιρινούς μήνες. Η συνολική ετήσια χωρητικότητα θα κινηθεί μεταξύ των 1,2 - 1,5 εκατ. θέσεων για άμεσες συνδέσεις με την Ελλάδα και 7 επιπλέον χώρες. Με την αύξηση των συχνοτήτων προς την Αθήνα βελτιώνεται ακόμη περισσότερο η συνδεσιμότητα με το υπόλοιπο ευρωπαϊκό δίκτυο της εταιρείας. Συνολικά για το 2015, το πρόγραμμα της εταιρείας περιλαμβάνει ένα δίκτυο 134 προορισμών σε 42 χώρες και την Ελλάδα, με 15 εκατομμύρια διαθέσιμες θέσεις, 2 εκατομμύρια περισσότερες από το 2014.

Σε επίπεδο μεγεθών, η σημαντική άνοδος που καταγράφεται τους τελευταίους μήνες στην ισοτιμία του δολαρίου έναντι του ευρώ και παράλληλα η μεγάλη πτώση των τιμών του πετρελαίου αποτελούν παράγοντες που θα επηρεάσουν σημαντικά την κερδοφορία της Aegean. Ως εκ τούτου, η εισηγμένη έχει επεκτείνει το πρόγραμμα αντιστάθμισης ταμειακών ροών για τον περιορισμό των κινδύνων από την μεταβλητότητα των διεθνών αγορών συναλλάγματος και εμπορευμάτων. Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη χρονιά, τα ενοποιημένα έσοδα της Aegean ανήλθαν σε 912 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 7%, ενώ η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 14% και ανήλθε σε 10,1 εκατ. επιβάτες αποτελώντας την μεγαλύτερη ιστορική επίδοση για ελληνική εταιρεία.

Στο τέλος του 2014, οι λειτουργικές ταμειακές ροές του ομίλου ανήλθαν σε 112 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα να διαμορφωθούν σε 207 εκατ. ευρώ (και σε 218 εκατ. ευρώ εάν συμπεριληφθούν επενδύσεις σε εταιρικά ομόλογα), παρά τις σημαντικές προκαταβολές που έχουν δοθεί για την αγορά καινούργιων αεροσκαφών Airbus.


capital.gr

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου