Επί της ουσίας μπορούν να ακυρωθούν οι έλεγχοι και να
δικαιωθούν οι φορολογούμενοι οι οποίοι έχουν υποχρεωθεί να πληρώσουν
πρόστιμα χιλιάδων ευρώ.
Με
μια απόφαση Διοικητικού Εφετείου μπαίνει ουσιαστικά «ταφόπλακα» στους
ελέγχους που μπορούν να κάνουν οι φορολογικοί μηχανισμοί στις λίστες με
πρόσωπα που έχουν καταθέσεις στο εξωτερικό.
Επί της ουσίας μπορούν να ακυρωθούν οι έλεγχοι και να δικαιωθούν οι φορολογούμενοι οι οποίοι έχουν υποχρεωθεί να πληρώσουν πρόστιμα χιλιάδων ευρώ.
Η απόφαση του Διοικητικού Εφετείου αναφέρει οι χρήσεις έως και το 2006 έχουν παραγραφεί. Για να γίνει έλεγχος πέραν της 5ετίας που ισχύει η προθεσμία παραγραφής θα πρέπει να έχει ήδη πραγματοποιηθεί έλεγχος εντός της 5ετίας και ότι μπορεί στη συνέχεια να επανέλθει η φορολογική διοίκηση για συμπληρωματικό φορολογικό έλεγχο μόνον εφόσον υπάρχουν νέα στοιχεία διαθέσιμα.
Με το σκεπτικό αυτό ουσιαστικά ακυρώνονται όλοι οι φορολογικοί έλεγχοι που έχουν γίνει αφού και για το 2007 μπορεί να γίνει συμπληρωματικός φορολογικός έλεγχος μόνο εφόσον αποδεδειγμένα η φορολογική διοίκηση αποδείξει ότι δεν είχε τη δυνατότητα να εντοπίσει και να ζητήσει τα νέα στοιχεία για τη διενέργεια του ελέγχου, δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση τα στοιχεία καταθέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό του ελεγχόμενου που ελέγχθηκαν και βάση αυτών προέκυψαν διαφορές σε σχέση με το δηλωμένο εισόδημα του φορολογούμενου. Ουσιαστικά το δικαστήριο λέει ότι τα στοιχεία των καταθέσεων ήταν εκεί και έπρεπε να έχουν ζητηθεί εντός της 5ετίας από τον ελεγκτικό μηχανισμό.
Σύμφωνα με νομικούς κύκλους που μίλησαν στο capital:
Η απόκτηση από τις φορολογικές αρχές υλικού (από οπτικό) δίσκο με όλα τα ονόματα των καταθετών δεν μπορεί να αποτελέσει νέο στοιχείο -που παρατείνει την παραγραφή- και απαιτείται να έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου για κάθε συγκεκριμένο φορολογούμενο.
Οι ελεγχόμενες υποθέσεις δεν εμπίπτουν ούτε στην προβλεπόμενη από νόμο του 2013 20ετη παραγραφή καθώς, όπως κρίνει το δικαστήριο, αυτό ισχύει για τις υποθέσεις από την ισχύ του νόμου και μετά, δηλαδή για τις υποθέσεις από 2014 και μετά.
Με την απόφαση αυτή μπορεί να ακυρωθούν λόγω παραγραφής οι έλεγχοι και τα συμπεράσματα που εξήχθησαν από αυτήν σε λίστες, όπως Λαγκάρντ, Μπόργιανς κ.λπ.
Επί της ουσίας μπορούν να ακυρωθούν οι έλεγχοι και να δικαιωθούν οι φορολογούμενοι οι οποίοι έχουν υποχρεωθεί να πληρώσουν πρόστιμα χιλιάδων ευρώ.
Η απόφαση του Διοικητικού Εφετείου αναφέρει οι χρήσεις έως και το 2006 έχουν παραγραφεί. Για να γίνει έλεγχος πέραν της 5ετίας που ισχύει η προθεσμία παραγραφής θα πρέπει να έχει ήδη πραγματοποιηθεί έλεγχος εντός της 5ετίας και ότι μπορεί στη συνέχεια να επανέλθει η φορολογική διοίκηση για συμπληρωματικό φορολογικό έλεγχο μόνον εφόσον υπάρχουν νέα στοιχεία διαθέσιμα.
Με το σκεπτικό αυτό ουσιαστικά ακυρώνονται όλοι οι φορολογικοί έλεγχοι που έχουν γίνει αφού και για το 2007 μπορεί να γίνει συμπληρωματικός φορολογικός έλεγχος μόνο εφόσον αποδεδειγμένα η φορολογική διοίκηση αποδείξει ότι δεν είχε τη δυνατότητα να εντοπίσει και να ζητήσει τα νέα στοιχεία για τη διενέργεια του ελέγχου, δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση τα στοιχεία καταθέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό του ελεγχόμενου που ελέγχθηκαν και βάση αυτών προέκυψαν διαφορές σε σχέση με το δηλωμένο εισόδημα του φορολογούμενου. Ουσιαστικά το δικαστήριο λέει ότι τα στοιχεία των καταθέσεων ήταν εκεί και έπρεπε να έχουν ζητηθεί εντός της 5ετίας από τον ελεγκτικό μηχανισμό.
Σύμφωνα με νομικούς κύκλους που μίλησαν στο capital:
Η απόκτηση από τις φορολογικές αρχές υλικού (από οπτικό) δίσκο με όλα τα ονόματα των καταθετών δεν μπορεί να αποτελέσει νέο στοιχείο -που παρατείνει την παραγραφή- και απαιτείται να έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου για κάθε συγκεκριμένο φορολογούμενο.
Οι ελεγχόμενες υποθέσεις δεν εμπίπτουν ούτε στην προβλεπόμενη από νόμο του 2013 20ετη παραγραφή καθώς, όπως κρίνει το δικαστήριο, αυτό ισχύει για τις υποθέσεις από την ισχύ του νόμου και μετά, δηλαδή για τις υποθέσεις από 2014 και μετά.
Με την απόφαση αυτή μπορεί να ακυρωθούν λόγω παραγραφής οι έλεγχοι και τα συμπεράσματα που εξήχθησαν από αυτήν σε λίστες, όπως Λαγκάρντ, Μπόργιανς κ.λπ.