H τεχνολογία προχωρά με άλματα στις μέρες
μας και τόσο γρήγορα που οποιαδήποτε πρόβλεψη για το πώς θα μοιάζει έστω
κι ένα κοντινό μέλλον είναι παρακινδυνευμένη.
Τη μια μέρα, ο ένας αναλυτής λέει ότι η πλειονότητα των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων σε Ευρώπη και Αμερική θα είναι ηλεκτρικά, αλλά με τον οδηγό να έχει τον κυρίαρχο ρόλο στο χειρισμό τους. Και έρχεται την άλλη ένα δεύτερος για να μας πει ότι η πλειονότητά τους θα είναι αυτόνομα και δεν θα χρειάζονται καν τον οδηγό να βρίσκεται μέσα. Ειδικά αυτή η τελευταία πρόβλεψη μας αφήνει να συμπεράνουμε ότι τα μωρά που γεννιούνται σήμερα είναι αμφίβολο αν θα πιάσουν ποτέ τιμόνι στη ζωή τους.
Η πρόβλεψη αυτή έρχεται από τον Henrik Christensen, επικεφαλής του Ινστιτούτου Ρομποτικής Συνάφειας στο Πανεπιστήμιο του San Diego στην California, μιλώντας στην San Diego Union-Tribune, πριν από ένα μεγάλο φόρουμ για τη ρομποτική που θα πραγματοποιηθεί σε αυτό το εκπαιδευτικό ίδρυμα τον προσεχή Φεβρουάριο: «Η πρόβλεψή μου είναι ότι τα παιδιά που γεννιούνται σήμερα δεν θα οδηγήσουν ποτέ ένα αυτοκίνητο», είπε ο Christensen. «Τα αυτόνομα, χωρίς οδηγό αυτοκίνητα βρίσκονται δέκα, 15 χρόνια μακριά. Όλοι οι εταιρείες αυτοκινήτων, η Daimler, η GM, η Ford, λένε ότι σε πέντε χρόνια θα διαθέτουν αυτόνομα αυτοκίνητα, χωρίς οδηγό που θα κυκλοφορούν στο δρόμο».
Όταν ρωτήθηκε πώς νιώθει για τις μελλοντικές γενιές που δεν θα γνωρίζουν πώς είναι να οδηγείς, ο Christensen είπε: «Μου αρέσει να οδηγώ το αυτοκίνητό μου, αλλά τίθεται το ερώτημα πόσο χρόνο χάνουν οι άνθρωποι στην κίνηση μην κάνοντας τίποτα άλλο. Ο μέσος άνθρωπος στο San Diego πιθανόν ξοδεύει μια ώρα ημερησίως για τη μετακίνησή του. Αν θα μπορούσε εκείνη την ώρα να ήταν πιο παραγωγικός, αυτό θα ήταν προτιμότερο. Με τα αυτόνομα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, μπορούμε να βάλουμε στο δρόμο τα διπλά αυτοκίνητα σε σχέση με σήμερα, χωρίς να χρειάζεται να βελτιώσουμε τις υποδομές».
Όπως προέβλεψαν και άλλοι, όπως ο Elon Musk της Tesla και ο συνιδρυτής της Lyft, John Zimmer, o Christensen πιστεύει ότι η ιδιοκτησία ενός αυτοκινήτου, όπως αυτή υφίσταται σήμερα, δεν θα υπάρχει σε 20 χρόνια. Οι μέρες που έμπαινες στο αυτοκίνητό σου που ήταν παρκαρισμένο όλο το βράδυ και οδηγούσες για να πας στη δουλειά, για να παραμείνει στη συνέχεια οκτώ ή παραπάνω ώρες σταθμευμένο μέχρι να το ξαναχρειαστείς είναι μετρημένες.
«Δεν θα υπάρχει ανάγκη να υπάρχουν χώροι στάθμευσης στο San Diego», είπε ο Christensen. «Θεωρητικά, θα βγαίνεις από το αυτοκίνητο και θα λες “έλα να με πάρεις στις 16:00”. Μακροπρόθεσμα, μιλάμε για 20 χρόνια από τώρα, δεν θα χρειάζεται να έχεις στην κατοχή σου αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο θα είναι υπηρεσία».
Η ιδέα του να μην είσαι ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου, πόσω μάλλον να μην οδηγείς ποτέ, είναι μια ιδέα ξένη προς εμάς που οδηγούμε σε όλη μας της ζωή, αλλά θα μπορούσε ο Christensen να έχει δίκιο; Οι μελλοντικές γενιές δεν θα γνωρίσουν ποτέ τη χαρά της οδήγησης; Μήπως τελικά χρειάζεται να κρύψουμε ένα αυτοκίνητο, όπως το γνωρίζουμε αυτό σήμερα, έτσι για να υπάρχει για τα παιδιά μας;
drive
Τη μια μέρα, ο ένας αναλυτής λέει ότι η πλειονότητα των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων σε Ευρώπη και Αμερική θα είναι ηλεκτρικά, αλλά με τον οδηγό να έχει τον κυρίαρχο ρόλο στο χειρισμό τους. Και έρχεται την άλλη ένα δεύτερος για να μας πει ότι η πλειονότητά τους θα είναι αυτόνομα και δεν θα χρειάζονται καν τον οδηγό να βρίσκεται μέσα. Ειδικά αυτή η τελευταία πρόβλεψη μας αφήνει να συμπεράνουμε ότι τα μωρά που γεννιούνται σήμερα είναι αμφίβολο αν θα πιάσουν ποτέ τιμόνι στη ζωή τους.
Η πρόβλεψη αυτή έρχεται από τον Henrik Christensen, επικεφαλής του Ινστιτούτου Ρομποτικής Συνάφειας στο Πανεπιστήμιο του San Diego στην California, μιλώντας στην San Diego Union-Tribune, πριν από ένα μεγάλο φόρουμ για τη ρομποτική που θα πραγματοποιηθεί σε αυτό το εκπαιδευτικό ίδρυμα τον προσεχή Φεβρουάριο: «Η πρόβλεψή μου είναι ότι τα παιδιά που γεννιούνται σήμερα δεν θα οδηγήσουν ποτέ ένα αυτοκίνητο», είπε ο Christensen. «Τα αυτόνομα, χωρίς οδηγό αυτοκίνητα βρίσκονται δέκα, 15 χρόνια μακριά. Όλοι οι εταιρείες αυτοκινήτων, η Daimler, η GM, η Ford, λένε ότι σε πέντε χρόνια θα διαθέτουν αυτόνομα αυτοκίνητα, χωρίς οδηγό που θα κυκλοφορούν στο δρόμο».
Όταν ρωτήθηκε πώς νιώθει για τις μελλοντικές γενιές που δεν θα γνωρίζουν πώς είναι να οδηγείς, ο Christensen είπε: «Μου αρέσει να οδηγώ το αυτοκίνητό μου, αλλά τίθεται το ερώτημα πόσο χρόνο χάνουν οι άνθρωποι στην κίνηση μην κάνοντας τίποτα άλλο. Ο μέσος άνθρωπος στο San Diego πιθανόν ξοδεύει μια ώρα ημερησίως για τη μετακίνησή του. Αν θα μπορούσε εκείνη την ώρα να ήταν πιο παραγωγικός, αυτό θα ήταν προτιμότερο. Με τα αυτόνομα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, μπορούμε να βάλουμε στο δρόμο τα διπλά αυτοκίνητα σε σχέση με σήμερα, χωρίς να χρειάζεται να βελτιώσουμε τις υποδομές».
Όπως προέβλεψαν και άλλοι, όπως ο Elon Musk της Tesla και ο συνιδρυτής της Lyft, John Zimmer, o Christensen πιστεύει ότι η ιδιοκτησία ενός αυτοκινήτου, όπως αυτή υφίσταται σήμερα, δεν θα υπάρχει σε 20 χρόνια. Οι μέρες που έμπαινες στο αυτοκίνητό σου που ήταν παρκαρισμένο όλο το βράδυ και οδηγούσες για να πας στη δουλειά, για να παραμείνει στη συνέχεια οκτώ ή παραπάνω ώρες σταθμευμένο μέχρι να το ξαναχρειαστείς είναι μετρημένες.
«Δεν θα υπάρχει ανάγκη να υπάρχουν χώροι στάθμευσης στο San Diego», είπε ο Christensen. «Θεωρητικά, θα βγαίνεις από το αυτοκίνητο και θα λες “έλα να με πάρεις στις 16:00”. Μακροπρόθεσμα, μιλάμε για 20 χρόνια από τώρα, δεν θα χρειάζεται να έχεις στην κατοχή σου αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο θα είναι υπηρεσία».
Η ιδέα του να μην είσαι ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου, πόσω μάλλον να μην οδηγείς ποτέ, είναι μια ιδέα ξένη προς εμάς που οδηγούμε σε όλη μας της ζωή, αλλά θα μπορούσε ο Christensen να έχει δίκιο; Οι μελλοντικές γενιές δεν θα γνωρίσουν ποτέ τη χαρά της οδήγησης; Μήπως τελικά χρειάζεται να κρύψουμε ένα αυτοκίνητο, όπως το γνωρίζουμε αυτό σήμερα, έτσι για να υπάρχει για τα παιδιά μας;
drive