Η Τζούλια Σπυροπούλου παρουσιάζει το πρώτο ντοκιμαντέρ της για τη ζωή ενός άνδρα που ζει τη φύση μέσα στην πόλη.
Πικραμένος από τις παιδικές του αναμνήσεις, ο Ζαν, όταν ήταν 18 ετών
και ακριβώς την ημέρα των γενεθλίων του, έφυγε από το σπίτι των θετών
του γονιών και μ’ ένα σακίδιο στον ώμο, αποφάσισε να δει τον κόσμο.
Επισκέφτηκε χώρες όπως οι: Πουέρτο Ρίκο, Ισπανία, Ιταλία και τελικά η
Ελλάδα, όπου κατέληξε στην Πύλο της Μεσσηνίας.
Εκεί μένει τα τελευταία 30 χρόνια σ’ ένα τροχόσπιτο, που του είχαν δωρίσει κάποιοι τουρίστες, χωρίς τρεχούμενο νερό και ρεύμα…
Ο Ζαν είναι το θέμα του ντοκιμαντέρ μικρού μήκους (19’) «Jean» που σκηνοθέτησε στο ντεμπούτο της ως σκηνοθέτιδα η Τζούλια Σπυροπούλου, «μία συγκινητική ταινία με θετική ματιά για τη ζωή ενός άνδρα που ζει τη φύση μέσα στην πόλη», όπως είναι το tagline του.
Η καθημερινότητα του Ζαν είναι ένας συνεχής αγώνας για επιβίωση, τα εμπόδια που καλείται να αντιμετωπίσει σε κάθε βήμα του, απλές δουλειές για τον υπόλοιπο κόσμο. Ακόμα και η μετακίνηση με το παλιό ποδήλατο είναι δύσκολη...
Σύμφωνα με την σκηνοθέτιδα, «η ταινία διερευνά το θέμα της απόρριψης μιας καλά δομημένης κοινωνίας υλισμού, που βρίσκεται όμως σε ύφεση, και της επιστροφής του ανθρώπου στις ρίζες του όπου μπορεί να εξερευνήσει το πνεύμα του. Όταν ένας πολιτισμός είναι γεμάτος αντιπερισπασμούς στην καθημερινή ρουτίνα, είναι καμιά φορά δύσκολο να σκεφτεί κανείς τι σημαίνει πραγματική ευτυχία.»
Ο Ζαν είναι το θέμα του ντοκιμαντέρ μικρού μήκους (19’) «Jean» που σκηνοθέτησε στο ντεμπούτο της ως σκηνοθέτιδα η Τζούλια Σπυροπούλου, «μία συγκινητική ταινία με θετική ματιά για τη ζωή ενός άνδρα που ζει τη φύση μέσα στην πόλη», όπως είναι το tagline του.
Η καθημερινότητα του Ζαν είναι ένας συνεχής αγώνας για επιβίωση, τα εμπόδια που καλείται να αντιμετωπίσει σε κάθε βήμα του, απλές δουλειές για τον υπόλοιπο κόσμο. Ακόμα και η μετακίνηση με το παλιό ποδήλατο είναι δύσκολη...
Σύμφωνα με την σκηνοθέτιδα, «η ταινία διερευνά το θέμα της απόρριψης μιας καλά δομημένης κοινωνίας υλισμού, που βρίσκεται όμως σε ύφεση, και της επιστροφής του ανθρώπου στις ρίζες του όπου μπορεί να εξερευνήσει το πνεύμα του. Όταν ένας πολιτισμός είναι γεμάτος αντιπερισπασμούς στην καθημερινή ρουτίνα, είναι καμιά φορά δύσκολο να σκεφτεί κανείς τι σημαίνει πραγματική ευτυχία.»
Πράγματι, ο τρόπος ζωής του Ρασταφάρι δεν τον εμποδίζει να είναι ενεργό
μέλος της κοινωνίας της Πύλου: Δουλεύει στα χωράφια όλο το χρόνο, σε
ελιές, πορτοκαλιές, λεμονιές, και εργάζεται με μάστορες σε κατασκευές
σπιτιών των συγχωριανών του. Εδώ και 30 χρόνια ο Jean έχει επιλέξει να
απέχει από αυτό που οι πολλοί βιώνουν ως αυτονόητο και ονομάζουν
πολιτισμό: την τεχνολογία, τα μέσα ακόμα και το επεξεργασμένο φαγητό.
Ο Jean ονειρεύεται να επισκεφτεί μια μέρα την Αιθιοπία, τη γενέτειρα της θρησκείας του, επιστρέφοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην «μητέρα» Αφρική.
Ο Jean ονειρεύεται να επισκεφτεί μια μέρα την Αιθιοπία, τη γενέτειρα της θρησκείας του, επιστρέφοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην «μητέρα» Αφρική.
Με σπουδές Υποκριτικής (Bachelor of Arts in Theater) στο Florida
International University, Υποκριτικής στην Κάμερα στο New York Film
Academy (ΝΥ), η γεννημένη στο Μαϊάμι της Φλώριντα των ΗΠΑ Τζούλια Σπυροπούλου έχει
πρωταγωνιστήσει στις παραστάσεις Παναγία των Παρισίων, Ο Μάγος του Οζ,
Το τυφλό σημείο, M.I.S.S.I.S. και στο πρώτο της θεατρικό έργο Free
Rider στο Θέατρο Παραμυθίας το 2011. Στον κινηματογράφο συμμετείχε ως
βασικός συντελεστής στο πολυβραβευμένο ντοκιμαντέρ «Ηλιόσποροι», και
έχει παρουσιάσει το «Sewer Stories Metropolis» για το Ολλανδικό κανάλι
VPRO.
Επίσης, συμμετείχε στο ντοκιμαντέρ «Αύριο, στη μάχη να με σκεφτεί»
και στην εκπομπή της ΕΡΤ Ες αύριον τα σπουδαία πριν γυρίσει το «Jean»
που είναι η πρώτη της ταινία η οποία έκανε πρεμιέρα στο Roma Cinema Doc
όπου συμμετείχε στο επίσημο πρόγραμμα.