19.4.19

Μεταξύ αυτών και το αεροδρόμιο Καλαμάτας - Σε τροχιά ιδιωτικοποίησης και τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά αεροδρόμια

 ΟΛΑ ΣΤΟ ΣΦΥΡΙ ....
 
Σε τροχιά ιδιωτικοποίησης βάζει το υπουργείο Μεταφορών και τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά αεροδρόμια που δεν πέρασαν στη διαχείριση της Fraport Greece και τα οποία εξακολουθεί να διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέθεσε στην εταιρεία «Λάμδα Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι» το έργο του χρηματοοικονομικού συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών στην αξιοποίηση των 23 αεροδρομίων που παραμένουν στο ελληνικό Δημόσιο.

Πρόκειται για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.

Η διάρκεια της σύμβασης με την εταιρεία «Λάμδα Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι» είναι 12μηνη, ενώ το συνολικό κόστος προβλέπεται να ανέλθει στο ποσό των 119.600 ευρώ προ ΦΠΑ.
Ειδικότερα, το αντικείμενο απασχόλησης του χρηματοοικονομικού συμβούλου αφορά την υποστήριξη της αναθέτουσας αρχής «για τη διαμόρφωση εναλλακτικών προτάσεων αξιοποίησης των αεροδρομίων και την προετοιμασία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης και αξιοποίησής τους».
Στο πλαίσιο αυτό, οι υπηρεσίες του συμβούλου περιλαμβάνουν:
* Αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης
- Υποστήριξη στη συλλογή, επισκόπηση και οργάνωση των διαθέσιμων ιστορικών στοιχείων, πληροφοριών που διέπουν και σχετίζονται με τη λειτουργία και οικονομική απόδοση των αεροδρομίων.
-Υποστήριξη στη συλλογή και επισκόπηση όλων των υφιστάμενων προβλέψεων και μελετών από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ή/και άλλους εμπλεκόμενους φορείς και Αρχές.
-Εξέταση της υφιστάμενης κατάστασης των αεροδρομίων από χρηματοοικονομικής πλευράς, λαμβάνοντας υπόψη τα διαθέσιμα οικονομικά και λειτουργικά στοιχεία των Αεροδρομίων
* Σχεδιασμός και αξιολόγηση εναλλακτικών σεναρίων αξιοποίησης
-Καταγραφή και ανάλυση των στόχων του Δημοσίου σε σχέση με την ανάπτυξη και αξιοποίηση των αεροδρομίων και το ρόλο των εμπλεκομένων φορέων του.
-Καταγραφή και ανάλυση των ελάχιστων σχεδιαζόμενων επενδύσεων που το Δημόσιο έχει προγραμματίσει ανά αεροδρόμιο.
-Καταγραφή και ανάλυση των ελάχιστων τεχνικών και λειτουργικών απαιτήσεων που το Δημόσιο έχει προγραμματίσει ανά αεροδρόμιο.
-Αξιολόγηση της χρηματοοικονομικής βιωσιμότητας ανάπτυξης των αεροδρομίων με βάση τους στόχους της αναθέτουσας αρχής, τις ελάχιστες επενδύσεις και τις ελάχιστες απαιτήσεις, καθώς και τα στοιχεία που θα παρασχεθούν στον σύμβουλο (ιστορικά στοιχεία, προβλέψεις, κλπ).
-Διερεύνηση σε συνεργασία με τους νομικούς συμβούλους - εναλλακτικών τρόπων συμμετοχής της αναθέτουσας αρχής στο πλαίσιο ενδεχόμενης συνεργασίας της με τον ιδιωτικό τομέα (με τη μορφή παραχώρησης για την ανάπτυξη και αξιοποίηση των αεροδρομίων), με στόχο τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος.
-Διερεύνηση από χρηματοοικονομικής άποψης εναλλακτικών σχεδίων ομαδοποίησης και δομών παραχώρησης, λαμβάνοντας υπόψη τις χρηματοοικονομικές, επενδυτικές και εμπορικές παραμέτρους των αεροδρομίων, με στόχο τη διαμόρφωση εύλογων επενδυτικών σχεδίων για την προσέλκυση σοβαρών επενδυτικών κεφαλαίων.
-Υποστήριξη της αναθέτουσας αρχής για το σχεδιασμό και προετοιμασία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου παραχώρησης σε σχέση με την ανάπτυξη και αξιοποίηση των αεροδρομίων, μέσω της συνεργασίας του Δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, με βάση του στόχους της αναθέτουσας αρχής.

ΤΑ ΝΕΑ

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου