ΕΡΩΤΗΣΗ - Προς α) τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
β) τον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Χαρακτηριστικά, σε δύο από τα τρία τμήματα του δρόμου δεν έχει ολοκληρωθεί η τεχνική μελέτη, ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν στη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ, ενώ το ένα τμήμα στο οποίο το σύνολο των μελετών έχει ολοκληρωθεί, δεν έχει ακόμα ενταχθεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης - δημοπράτησης. Αναλυτικά, σε ό,τι αφορά το δρόμο Ριζόμυλος – Πεταλίδι - Κορώνη, που χωρίζεται σε τρία μέρη, η κατάσταση έχει ως εξής:
α) Τμήμα 1: Ριζόμυλος έως έξοδος Καλαμακίου, με συνολικό κόστος 23,5 εκατομμύρια ευρώ
β) Τμήμα 2: έξοδος Καλαμακίου έως έξοδος Νέας Κορώνης, με συνολικό κόστος 19,35 εκατομμύρια ευρώ
γ) Τμήμα 3: έξοδος Νέας Κορώνης έως είσοδος Κορώνης, με συνολικό κόστος 15,8 εκατομμύρια ευρώ.
Στο Τμήμα 1 υπάρχει πλήρης μελετητική ωριμότητα από το 2008 και, συνεπώς, μπορεί να ενταχθεί άμεσα στο ΕΣΠΑ, καθώς έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των μελετών που απαιτούνται για τη χρηματοδότηση και κατασκευή έργου. Παρ’ όλα αυτά, δεν έχει ενταχθεί μέχρι σήμερα ούτε στο περιφερειακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ ούτε στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου. Στα Τμήματα 2 και 3 έχει ολοκληρωθεί η μελέτη, εκτός από τη μελέτη των τεχνικών έργων, η οποία έχει σταματήσει ελλείψει χρηματοδότησης. Αποτέλεσμα της μη ολοκλήρωσης της μελέτης τεχνικών έργων είναι να μην μπορούν να ενταχθούν τα έργα στο ΕΣΠΑ ούτε να δημοπρατηθούν τα εν λόγω τμήματα, ώστε να περατωθεί επιτέλους η κατασκευή του οδικού δικτύου Ριζόμυλου – Πεταλιδίου - Κορώνης.
Οι μελέτες του συγκεκριμένου δρόμου ξεκίνησαν πριν από 27 χρόνια και ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί, ενώ τα συχνά τραγικά δυστυχήματα στο υπάρχον τμήμα του οδικού δικτύου επιτάσσουν την άμεση ανταπόκριση της Πολιτείας. Κατόπιν αυτών,
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί
1. Για ποιο λόγο καθυστερεί η ένταξη τουλάχιστον του τμήματος 1 (Ριζόμυλος έως έξοδο Καλαμακίου) στο ΕΣΠΑ, όταν είναι γνωστό ότι είναι το πρώτο έργο του Ν. Μεσσηνίας που έχει πλήρη μελετητική ωριμότητα;
2. Πότε αναμένεται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ το τμήμα 1 του δρόμου Ριζόμυλος – Πεταλίδι - Κορώνη;
3. Πότε θα καταβληθεί το ποσό που απαιτείται για την ολοκλήρωση της μελέτης τεχνικών έργων των άλλων 2 τμημάτων ώστε να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ και να ολοκληρωθεί η μελέτη του συνόλου του έργου;
Η ερωτώσα βουλευτής,
Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου
β) τον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
«Καθυστέρηση δεκαετιών στο δρόμο Ριζόμυλος – Πεταλίδι - Κορώνη»
Είναι πλέον απαραίτητο να δοθεί βαρύτητα στις υποδομές που θα συνδέουν τον κεντρικό οδικό άξονας της Πελοποννήσου, με παράλληλες παρεμβάσεις στα τοπικά δίκτυα, καθώς είναι γεγονός ότι το επαρχιακό δίκτυο του νομού Μεσσηνίας αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα. Ο δρόμος Ριζόμυλος – Πεταλίδι - Κορώνη, που αποτελεί τμήμα του περιφερειακού δακτυλίου του νομού, είναι ένα έργο που εδώ και σχεδόν 30 χρόνια είναι «στα χαρτιά», έχει μελετηθεί ως προς το 1/3 και παραπέμπεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα στις καλένδες των εκάστοτε Υπουργείων. Πρόκειται για ένα σημαντικό τμήμα του περιφερειακού δακτυλίου του Νομού Μεσσηνίας, απόστασης 28 χιλιομέτρων, το οποίο, παρά τη δεδομένη σημασία του για την ανάπτυξη της ανατολικής ακτής της Μεσσηνιακής χερσονήσου, από τον οικισμό Ριζόμυλου μέχρι την είσοδο του οικισμού Κορώνης, δεν έχει ακόμα κατασκευαστεί.Χαρακτηριστικά, σε δύο από τα τρία τμήματα του δρόμου δεν έχει ολοκληρωθεί η τεχνική μελέτη, ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν στη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ, ενώ το ένα τμήμα στο οποίο το σύνολο των μελετών έχει ολοκληρωθεί, δεν έχει ακόμα ενταχθεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης - δημοπράτησης. Αναλυτικά, σε ό,τι αφορά το δρόμο Ριζόμυλος – Πεταλίδι - Κορώνη, που χωρίζεται σε τρία μέρη, η κατάσταση έχει ως εξής:
α) Τμήμα 1: Ριζόμυλος έως έξοδος Καλαμακίου, με συνολικό κόστος 23,5 εκατομμύρια ευρώ
β) Τμήμα 2: έξοδος Καλαμακίου έως έξοδος Νέας Κορώνης, με συνολικό κόστος 19,35 εκατομμύρια ευρώ
γ) Τμήμα 3: έξοδος Νέας Κορώνης έως είσοδος Κορώνης, με συνολικό κόστος 15,8 εκατομμύρια ευρώ.
Στο Τμήμα 1 υπάρχει πλήρης μελετητική ωριμότητα από το 2008 και, συνεπώς, μπορεί να ενταχθεί άμεσα στο ΕΣΠΑ, καθώς έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των μελετών που απαιτούνται για τη χρηματοδότηση και κατασκευή έργου. Παρ’ όλα αυτά, δεν έχει ενταχθεί μέχρι σήμερα ούτε στο περιφερειακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ ούτε στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου. Στα Τμήματα 2 και 3 έχει ολοκληρωθεί η μελέτη, εκτός από τη μελέτη των τεχνικών έργων, η οποία έχει σταματήσει ελλείψει χρηματοδότησης. Αποτέλεσμα της μη ολοκλήρωσης της μελέτης τεχνικών έργων είναι να μην μπορούν να ενταχθούν τα έργα στο ΕΣΠΑ ούτε να δημοπρατηθούν τα εν λόγω τμήματα, ώστε να περατωθεί επιτέλους η κατασκευή του οδικού δικτύου Ριζόμυλου – Πεταλιδίου - Κορώνης.
Οι μελέτες του συγκεκριμένου δρόμου ξεκίνησαν πριν από 27 χρόνια και ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί, ενώ τα συχνά τραγικά δυστυχήματα στο υπάρχον τμήμα του οδικού δικτύου επιτάσσουν την άμεση ανταπόκριση της Πολιτείας. Κατόπιν αυτών,
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί
1. Για ποιο λόγο καθυστερεί η ένταξη τουλάχιστον του τμήματος 1 (Ριζόμυλος έως έξοδο Καλαμακίου) στο ΕΣΠΑ, όταν είναι γνωστό ότι είναι το πρώτο έργο του Ν. Μεσσηνίας που έχει πλήρη μελετητική ωριμότητα;
2. Πότε αναμένεται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ το τμήμα 1 του δρόμου Ριζόμυλος – Πεταλίδι - Κορώνη;
3. Πότε θα καταβληθεί το ποσό που απαιτείται για την ολοκλήρωση της μελέτης τεχνικών έργων των άλλων 2 τμημάτων ώστε να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ και να ολοκληρωθεί η μελέτη του συνόλου του έργου;
Η ερωτώσα βουλευτής,
Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου