Ο αριθμός των μετεγγραφών των πρωτοετών φοιτητών από τα περιφερειακά
προς τα κεντρικά ΑΕΙ εκτιμάται ότι θα είναι τελικά «ελέγξιμος».
Την ίδια στιγμή, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στρέφεται και
στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου δρομολογούνται αλλαγές στο αναλυτικό
πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου.
Ειδικότερα, έως χθες 12.035 φοιτητές είχαν απευθυνθεί σε Διεύθυνση
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ώστε να δημιουργήσουν κωδικό, με τον οποίο
μπορούν ηλεκτρονικά να προχωρήσουν στην κατάθεση αίτηση μετεγγραφής. Εκ
των 12.035 οι 10.070 έχουν ήδη καταθέσει τη σχετική αίτηση. Η προθεσμία
άρχισε την περασμένη Πέμπτη και θα ολοκληρωθεί μεθαύριο Παρασκευή.
Οπως είπε ο Γ.Γ. του υπουργείου Αθανάσιος Κυριαζής, ο αριθμός των
αιτήσεων είναι πτωτικός, άρα κρίνεται ότι ο τελικός αριθμός μπορεί να
μην ξεπεράσει τις 20.000. Ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος
υπενθύμισε ότι «αρχική μελέτη του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης είχε
κάνει λόγο για 40.000 δικαιούμενους μετεγγραφής», και άρα οι σημερινές
εκτιμήσεις δημιουργούν αισιοδοξία ότι τα διπλής όψης -υπερφόρτωση στα
κεντρικά, αποψίλωση στα περιφερειακά– προβλήματα στα ΑΕΙ λόγω
μετεγγραφών θα μπορούν να αντιμετωπισθούν.
«Είμαστε ψύχραιμοι. Με διάλογο με τα ΑΕΙ θα αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα εάν ανακύψουν» είπε ο κ. Λοβέρδος.
Το ενδιαφέρον της ηγεσίας του υπουργείου στρέφεται και στην
πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου θα γίνουν δομικές αλλαγές. «Θέλουμε τα
παιδιά να πάψουν να μισούν το σχολείο, θέλουμε να το αγαπήσουν ως χώρο
δικό τους. Λιγότερη ύλη, περισσότερη παιδεία είναι το σύνθημά μας»
τόνισε ο κ. Λοβέρδος, ο οποίος δεν άνοιξε τα χαρτιά του για τις
επιμέρους αλλαγές – «θα το κάνω στο πλαίσιο του διαλόγου» είπε. Ομως,
συμπλήρωσε ότι υπάρχουν σήμερα 17 αντικείμενα που διδάσκονται στο
Δημοτικό Σχολείο. Βέβαια, ο αριθμός μαθημάτων ξεκινά από 8 στην Α΄ και
Β΄ τάξη, αυξάνεται σε 10 στη Γ΄ και Δ΄ τάξη και καταλήγει στα 13 στην Ε΄
και τη Στ΄ τάξη.
Πρόθεση του υπουργείου είναι να δοθεί βάρος στην εξοικείωση των
παιδιών με την άθληση, την υγιεινή διατροφή και να υπάρξει σχετική
επιμόρφωση των γονέων, ενώ ο κ. Λοβέρδος αρνήθηκε ότι γνώμονας των
αλλαγών είναι να δημιουργηθεί ένα τέτοιο αναλυτικό πρόγραμμα ώστε να
καλυφθούν οι ανάγκες του προγράμματος από ειδικότητες εκπαιδευτικών που
τώρα πλεονάζουν. Ο σχετικός διάλογος θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο από το
Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, κατόπιν θα συγκληθεί το Συμβούλιο των πρώην
υπουργών Παιδείας και το νομοσχέδιο θα φτάσει στη Βουλή τον Ιανουάριο.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ