Πάνω από 920.000 αυτοκίνητα κυκλοφορούν
στους ελληνικούς δρόμους χωρίς οι ιδιοκτήτες τους να έχουν καταβάλει τα
Τέλη Κυκλοφορίας από ένα έως και 5 χρόνια σύμφωνα με αποκλειστικές
πληροφορίες του Enikonomia και πλέον έχουν εισέλθει στο στόχαστρο του
υπουργείου Οικονομικών ώστε να αντληθούν άμεσα έσοδα και να μην
επιβαρυνθούν οι ιδιοκτήτες ΙΧ που είναι συνεπείς και καταβάλλουν τα Τέλη
Κυκλοφορίας κάθε χρόνο.
Μάλιστα οι απώλειες που έχουν
δημιουργήσει στα Δημόσια έσοδα οι 920.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που δεν
καταβάλουν τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας σύμφωνα με το πλέον ευνοϊκό
σενάριο που προβλέπει την απώλεια μόλις 120 ευρώ ανά όχημα (αφορά Τέλη
για ΙΧ με κυβισμός έως 1.071 κ.εκ.) ανέρχονται σε 110,4 εκατ. ευρώ χωρίς
να έχουν υπολογιστεί με το διπλάσιο ποσό των 240 ευρώ που επιβάλλεται
για εκπρόθεσμη εξόφληση καθώς τότε θα ανέρχονταν σε 220,8 εκατ. ευρώ!
Βέβαια είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς
πως δεν κυκλοφορούν παράνομα μόνο αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.71
κ.εκ. Αλλά και 1,4 και 1,6 και 2λιτρα ή ακόμη και μεγαλύτερου κυβισμού.
Οπότε αν ο μέσος όρος οφειλής ανά όχημα
ανέρχεται σε 200 ευρώ τότε οι απώλειες στα έσοδα εκτοξεύονται σε 184
εκατ. ευρώ ενώ αν υπολογιστούν οι απώλειες με διπλάσιο το ποσό οφειλής
ανά όχημα εξαιτίας της εκρπόθεσμης καταβολής τότε οι απώλειες αγγίζουν
τα 368 εκατ. ευρώ!
Αν λοιπόν το κράτος καταφέρει να πατάξει
το φαινόμενο «Δεν Πληρώνω» στα Τέλη Κυκλοφορίας τότε τα Τέλη
Κυκλοφορίας δεν θα χρειαστεί να αυξηθούν καθώς θα έχει ανευρεθεί ένα
πολύ «δυνατό» ισοδύναμο που είναι ικανό από μόνο του να καλύψει πολλές
έκτακτες ανάγκες του κράτους.
Σε αντίθετη περίπτωση αν δεν εισπραχθούν
τα Τέλη Κυκλοφορίας από τους 920.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που κυκλοφορούν
παράνομα και αντ' αυτού αυξηθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας υπάρχει σοβαρός
κίνδυνος να «τιναχθεί» ο προϋπολογισμός στο «αέρα» εξαιτίας των μαζικών
καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας από κατόχους που είναι συνεπείς στις
υποχρεώσεις τους ή να αυξηθεί δραματικά ο αριθμός των ιδιοκτητών
αυτοκινήτων που δεν θα πληρώνουν τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.
Να τονίσουμε πως τα 920.000 ΙΧ που
κυκλοφορούν χωρίς να έχουν πληρώσει οι ιδιοκτήτες τους Τέλη Κυκλοφορίας
εννοείται πως είναι ανασφάλιστα και βέβαια χωρίς να έχουν περάσει από
ΚΤΕΟ...
'Ενα στα τέσσερα ΙΧ κυκλοφορεί χωρίς να πληρώνει Τέλη Κυκλοφορίας!
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της
ΕΛΣΤΑΤ ο στόλος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων ανέρχεται σε 5.110.873
αυτοκίνητα στα τέλη του 2014.
Από το σύνολο των 5,1 εκατ. ΙΧ μόλις 3,6
εκατ. ιδιοκτήτες κατέβαλλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2015 με αποτέλεσμα
να εμφανίζονται πως σε πάνω από 1,4 εκατ. ΙΧ δεν έχουν καταβληθεί τα
Τέλη Κυκλοφορίας του 2015.
Ωστόσο αν συνυπολογίσει κανείς τις
περίπου 500.000 ΙΧ που βρίσκονται σε ακινησία τότε το αποτέλεσμα
αποδεικνύει πως πάνω από 920.000 ΙΧ κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους
χωρίς να έχουν καταβάλει οι ιδιοκτήτες τους τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.
Δηλαδή σχεδόν ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα κυκλοφορεί χωρίς να έχουν καταβληθεί στα Τέλη Κυκλοφορίας!
Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες του
Enikonomia το ποσοστό των ιδιοκτητών που δεν έχει καταβάλλει τα ετήσια
Τέλη Κυκλοφορίας για περισσότερο από ένα χρόνο οπότε τα έσοδα μπορεί να
αυξηθούν.
Σύνδεση με το εκκαθαριστικό του Φόρου Εισοδήματος
Τα Τέλη Κυκλοφορίας δεν συνδέονται με το
εκκαθαριστικό του Φόρου Εισοδήματος με αποτέλεσμα να παραμένουν στα
αζήτητα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia το
οικονομικό επιτελείο εξετάζει σοβαρά τη σύνδεση των οφειλών Τελών
Κυκλοφορίας με το εκκαθαριστικό του Φόρου Εισοδήματος ώστε οι ιδιοκτήτες
ΙΧ να μην μπορούν να αφήνουν απλήρωτα τα Τέλη δημιουργώντας τεράστια
ελλείμματα στα δημοσιονομικά έσοδα.
Να υπενθυμίσουμε πως η αποστολή οφειλών
για ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας πραγματοποιήθηκε στα μέσα του 2008 και
είχαν τονωθεί σημαντικά τα έσοδα του κράτους.
Αναλυτές εκτιμούν πως ακόμη και αν δεν
επιβληθούν τα πρόστιμα (διπλασιασμός του κόστους των Τελών Κυκλοφορίας)
και η εισπραξιμότητα από ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας 920.000 ΙΧ ανέλθει
σε ποσοστό 50% τότε θα εισπράξει τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ!
Αγορασμένα ΙΧ που ποτέ δεν μεταβιβάστηκαν
Σε «μάστιγα» τείνει να εξελιχθεί η αγορά
αυτοκινήτων από επιτίδειους οι οποίοι καταβάλουν κανονικά το τίμημα του
οχήματος στον πωλητή δίδοντας πλαστά στοιχεία και κατόπιν δεν
ολοκληρώνουν ποτέ την μεταβίβαση του οχήματος.
Ειδικότερα χιλιάδες είναι πλέον τα
κρούσματα από ανυποψίαστους ιδιοκτήτες τους οποίους τους επισκέπτονταν
οι επιτίδειοι συνήθως απογευματινές ώρες όπου ήταν κλειστές οι
Διευθύνσεις Μεταφορών και τους έπειθαν να κάνουν μια υπεύθυνη δήλωση σε
κάποιο Αστυνομικό Τμήμα ή ΚΕΠ ώστε να μεταβιβάσουν μόνοι τους την
επόμενη ημέρα το αυτοκίνητο.
Ωστόσο παρά το γεγονός πως οι πωλητές
είχαν εισπράξει ολόκληρο το ποσό πώλησης του οχήματός τους δεν είχαν
αντιληφθεί πως το όχημα παρέμενε φορολογικά στο όνομά τους με
ανυπολόγιστες συνέπειες.
Το λιγότερο είναι να φαίνεται πως
χρωστούν στην εφορία χρήματα από μη καταβολή Τελών Κυκλοφορίας ενώ στην
χειρότερη το όχημα να έχει εμπλακεί σε κάποιο τροχαίο και αν ήταν και
ανασφάλιστο...
Να επισημάνουμε πως δεν μπορεί να
δηλωθεί κλοπή στην Αστυνομία καθώς υπάρχει αγοραπωλησία του οχήματος και
οι πρώην ιδιοκτήτες πρέπει να μεταβούν στα εκάστοτε Αστυνομικά Τμήματα
Τροχαίας που ανήκουν για να κάνουν μήνυση ώστε να γλιτώσουν από τα μη
καταβληθέντα Τέλη Κυκλοφορίας ή άλλα χειρότερα πρόστιμα και διώξεις...
enikonomia.gr