Συγκεκριμένα το ερώτημα αφορά τα
καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, που διαθέτουν τραπεζοκαθίσματα ή
πάγκους και τη βάση υπολογισμού του δημοτικού τέλους, η οποία είναι το
σύνολο των ακαθαρίστων εσόδων τους.
Εξειδικεύεται, όμως, στις περιπτώσεις
που σε κάποιο κατάστημα αναπτύσσονται στον ίδιο χώρο διαφορετικές
επιχειρηματικές δραστηριότητες, για τις οποίες βέβαια έχει εκδοθεί
ειδική άδεια, αλλά όμως από διαφορετικό φορέα ανά περίπτωση.
Τότε τεκμαίρεται η αναγκαιότητα διαχωρισμού των εσόδων επί των οποίων επιβάλλεται το τέλος.
Π.χ. όταν στον ίδιο χώρο λειτουργεί
αρτοποιείο, του οποίου η άδεια εκδίδεται από την Περιφέρεια και
εστιατόριο-καφετέρια, του οποίου η άδεια εκδίδεται από τον Δήμο.
Τότε το δημοτικό τέλος θα πρέπει να
υπολογίζεται αποκλειστικά επί των ακαθαρίστων εσόδων τους που
προέρχονται από τη δραστηριότητα για την οποία χορηγείται άδεια από το
Δήμο και στην οποία αναγράφεται ρητά η δυνατότητα ανάπτυξης πάγκων ή
τραπεζοκαθισμάτων (ή η δυναμικότητα σε εξυπηρετούμενα άτομα).
Στην περίπτωση αυτή απαιτείται να
αποδεικνύεται η λειτουργία δύο αυτοτελών από φορολογικής άποψης
επιχειρήσεων, με διαφορετικές εισόδους, ΑΦΜ, ταμειακές μηχανές και
ανεξάρτητους-αυτοτελείς χώρους λειτουργίας, ή αρκεί η ύπαρξη δύο
διαφορετικών αδειών.
Η Γνωμοδότηση του ΝΣΚ απάντησε ακόμα και
στο ερώτημα πως υπολογίζεται το δημοτικό τέλος στις περιπτώσεις όπου
επιχειρήσεις διαθέτουν με λιανική πώληση είδη διάφορα (π.χ. κοσμήματα,
μηχανές καφέ) και παράλληλα παρέχουν υπηρεσίες (π.χ. ιντερνέτ, bowling).
Η αρμόδια υπηρεσία του δήμου, εντός των
ορίων του οποίου ασκείται η δραστηριότητα πώλησης ειδών τα οποία
προσφέρονται προς κατανάλωση εντός καταστήματος ή σε πακέτο, εφόσον κατά
τη σχετική άδεια διατίθενται πάγκοι ή τραπεζοκαθίσματα εντός ή και
εκτός καταστήματος, και ασχέτως του φορέα που χορήγησε την άδεια
ιδρύσεως και λειτουργίας και της διαμορφώσεως του καταστήματος, έχει την
υποχρέωση να εξετάζει διακεκριμένα τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης,
προκειμένου να επιβάλει τα σχετικά τέλη.
Να σημειωθεί τέλος, ότι, δόθηκε στη
δημοσιότητα η παρέμβαση του Συνήγορου του Πολίτη, που αφορά την
ηχορύπανση, που προκαλούν τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος,
αλλά και ποιος φορέας είναι επιφορτισμένος με τα καθήκοντος αδειοδότησης
και ελέγχου.
aftodioikisi.gr