Δρόμους καλύτερους έχουμε, όπως και αυτοκίνητα επίσης. Ωστόσο, τι
είναι αυτό που δεν μπορεί να αποτρέψει στο να χάνονται ανθρώπινες ζωές
στην άσφαλτο;
Δύσκολο να απαντηθεί, διότι όσο η τεχνολογία προοδεύει,
όσο πηγαίνουμε προς την «αυτόνομη οδήγηση» με πολλά συστήματα στο
αυτοκίνητο που μπορούν να προλάβουν δυσάρεστες καταστάσεις, ο ανθρώπινος
παράγοντας παραμένει ο πλέον σημαντικό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι
θάνατοι στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σημείωσαν πτώση 2% τον
περασμένο χρόνο, ακολουθώντας αντίστοιχη μείωση του 2016 και μια αύξηση
1% του 2015.
Σύμφωνα με την ανάλυση του ETSC, πλέον ο στόχος της ΕΕ να μειωθούν οι
θάνατοι κατά 50% τη δεκαετία μέχρι το 2020, μοιάζει τώρα ανέφικτος να
πραγματοποιηθεί. Η Ευρωπαϊκή Ένωση των 28 χωρών Μελών, συγκεντρωτικά
μείωσε τον αριθμό των θανάτων κατά 20% την περίοδο 2010-2017, που
υπολείπεται της μείωσης κατά 38% που χρειάζεται για να επιτευχθεί ο
στόχος του 2020.
Σχολιάζοντας την δημοσιοποίηση των τελευταίων στοιχείων ο Antonio
Avenoso, εκτελεστικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας
Μεταφορών, είπε: «Για 4 κατά σειρά έτη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε
πενιχρά αποτελέσματα για την Οδική Ασφάλεια. Και για 4 κατά σειρά έτη
δεν έχουν ληφθεί νέα μέτρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να
αντιμετωπίσουν τη μάστιγα των τροχαίων θανάτων και τραυματισμών. Είναι
ώρα για δράση, το ETSC περιμένει ανυπόμονα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να
προχωρήσει, με ένα σύνολο νομοθετικών ρυθμίσεων για την Οδική Ασφάλεια
που αναμένεται από καιρό. Κάνουμε επίκληση για ασφαλέστερα πρότυπα για
τα οχήματα όπως η προσαρμογή σε Automated Emergency Braking (ΑEB) και Intelligent Speed Assistance(ISA),
καλύτερες υποδομές κανόνων ασφάλειας και ένα στιβαρό πλαίσιο για ασφαλή
εφαρμογή αυτοματοποιημένης οδήγησης εντός εβδομάδων κ όχι μηνών. Είναι
επίσης η στιγμή να δούμε ένα νέο μακροπρόθεσμο πλαίσιο για την επόμενη
δεκαετία με μια ξεκάθαρη στρατηγική για τη μείωση κατά το ήμισυ του
αριθμού των ανθρώπων που χάνονται ή τραυματίζονται σοβαρά στους δρόμους
μας, κάθε βδομάδα».
Οι χώρες – μέλη επίσης έχουν έναν κρίσιμο ρόλο να διαδραματίσουν, για
τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, ειδικά με μέτρα, που μπορεί να
εφαρμοστούν βραχυπροθέσμα, τέτοια όπως αυξημένα επίπεδα αστυνόμευσης. Η
Εσθονία και η Σλοβενία είναι παραδείγματα χωρών – μελών της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής που έχουν δραματικά μειώσει τους θανάτους τα τελευταία χρόνια.
news247.gr