Η αυτοδιοίκηση ως θεσμός έχει ως κυρίαρχο στόχο την επίλυση
προβλημάτων στις τοπικές κοινωνίες και τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των
πολιτών.
Οι άνθρωποι της αυτοδιοίκησης, αυτόν το στόχο επιβάλλεται να υπηρετούν
και να είναι χρήσιμοι και όχι μόνον αρεστοί.
Στην τοπική ειδησεογραφία τις τελευταίες ημέρες, κυριάρχησε μία είδηση που με παραξένεψε και
για το λόγο αυτό την αναδεικνύω.
Στην Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Πελοποννήσου, ερήμην
της Προέδρου της Επιτροπής πέρασαν κάποιες μελέτες, μεταξύ αυτών και μελέτη, με την οποία δίνεται η εντολή για νέα γέφυρα στον Πάμισο, παράκαμψη της
Μεσσήνης και νέα σχεδίαση ..στον υπάρχοντα εθνικό δρόμο Ασπρόχωμα - Μεσσήνη –
Ριζόμυλος .
Επειδή ζούμε δύσκολες οικονομικά στιγμές στην πατρίδα μας,
θεωρώ ότι τέτοιες ενέργειες που υποδηλώνουν σχεδιασμό της …πλάκας δεν πρέπει να
ξαναδούμε. Για να γίνει σαφές, ο Δήμος της Μεσσήνης, έχει ξεκαθαρίσει ότι
συμφωνεί για τη δημιουργία του νέου οδικού άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος, με τις
όποιες παρατηρήσεις και διορθώσεις ζητήθηκαν από το Δημοτικό μας Συμβούλιο.
Βέβαια ελπίζω ειλικρινά να προχωρήσει ο νέος οδικός άξονας
Καλαμάτα - Ριζόμυλος, διότι τον έχει
ανάγκη όλη η Μεσσηνία ,έχει και τη στήριξη προσωπικά του πρωθυπουργού και
αναμένεται να βοηθήσει την ανάπτυξη του τόπου.
Αυτή είναι η μία παράμετρος.
Η άλλη είναι ότι το υπάρχον δίκτυο, ακόμη και μετά την
κατασκευή του νέου δρόμου, θα συνεχίσει να δέχεται μεγάλο συγκοινωνιακό
φόρτο.
Ιδιαίτερα τα πέντε χιλιόμετρα του Ασπρόχωμα-Μεσσήνη που είναι επιβαρυμένα σε
κυκλοφορία, λόγω της ύπαρξης πολλών αναπτυξιακών δραστηριοτήτων, της ύπαρξης
της ΒΙ.ΠΕ, αλλά και λόγω της εγγύτητας μεταξύ της Μεσσήνης και της περιοχής
Θουρίας, Νοσοκομείου ,Τ.Ε.Ι. και κατεύθυνσης προς Μελιγαλά και Αρχαία Μεσσήνη,
θα συνεχίσουν με την ίδια επιβάρυνση.
Αυτό κάνει επιτακτική την ανάγκη να βελτιωθεί το
συγκεκριμένο κομμάτι και να υπάρξει
ασφάλεια σε όσους χρησιμοποιούν την οδό αυτή, διότι μέχρι σήμερα δεκάδες
συνάνθρωποί μας , έχουν χάσει τη ζωή τους ή έχουν τραυματισθεί σοβαρά στα πέντε
αυτά χιλιόμετρα που πρέπει , αν αναζητηθούν στατιστικά στοιχεία,να είναι από τα
πιο επικίνδυνα κομμάτια του οδικού δικτύου όλης της Μεσσηνίας.
Απορώ λοιπόν, με την
απόφαση του …γόνατου και την εντολή για
μελέτη παράκαμψης της Μεσσήνης τη στιγμή
που τρέχει άλλος σχεδιασμός.
Διαφωνώ όμως με την αιτίαση περί…παραδρομής και άμεση
ανάκλησή της, όσον αφορά το τμήμα Ασπρόχωμα-Μεσσήνη και τη γέφυρα του Παμίσου.
Αυτό το κομμάτι
επιβάλλεται να προχωρήσει και να ανατεθεί μελέτη μόνο γι΄αυτό, διότι
απ΄όσο γνωρίζω και απαλλοτριώσεις υπάρχουν και με σχετικά μικρό κόστος μπορεί
να υλοποιηθεί.Η κατάσταση της υπάρχουσας
γέφυρας του ποταμού Παμίσου, θυμίζει
τριτοκοσμική Χώρα και είναι ιδιαιτέρως επικίνδυνη για τους χρήστες της οδού.
Ζητώ λοιπόν από την Αντιπεριφερειάρχη κ.Νικολάκου ως υπεύθυνη της Περιφέρειας
Πελοποννήσου, που διαχειρίζεται τα χρήματα του ΕΣΠΑ , να μην ενεργεί ανάλογα με
τα όποια δημοσιεύματα, αλλά να κινείται με βάση
κάποιο σχεδιασμό που επιβάλλεται
να ακολουθεί για τις ανάγκες του τόπου. Το ΕΣΠΑ είναι ένα ισχυρό εργαλείο στα
χέρια των Περιφερειών , που όλοι αναμένουμε να βοηθήσει στην αλλαγή του
μοντέλου ανάπτυξης και να επιλύσει χρόνια προβλήματα που με άλλα χρηματοδοτικά
εργαλεία δεν μπορούμε να λύσουμε.
Ελπίζω για αυτά τα πέντε πολύπαθα χιλιόμετρα που έχουν
στοιχίσει τη ζωή σε πολλούς συνανθρώπους μας, να υπάρξει επιτέλους βούληση για
να γίνουν ασφαλή και ευκόλως βατά εντασσόμενα σε κάποια χρηματοδότηση.
Νικόλαος ΚΩΝΣΤΑΝΤΕΛΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΜΕΣΣΗΝΗΣ