Το ΣτΕ «ξηλώνει» τα πεπραγμένα του ΕΣΡ
Άκυρες οι αποφάσεις και τα πρόστιμα!
Στον «αέρα» το ΕΣΡ και με τον νόμο, όπως διαβάζουμε στο SECRET της εφημερίδας ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ.
Το ΣτΕ, με την απόφαση 3513/2012 της Ολομέλειάς του, έκρινε ότι η ανεξάρτητη Αρχή δεν διαθέτει νόμιμη συγκρότηση και ότι αντιβαίνει στο Σύνταγμα η διάταξη του Αρθρου 57, παρ.1 του Νόμου 3979/ 2011 της κυβέρνησης του Γιώργου Παπανδρέου για τη θητεία των μελών της. Πρόκειται για επιβεβαίωση του δημοσιεύματος των «Παραπολιτικών» της 23ης Φεβρουαρίου, το οποίο είχε αποκαλύψει το... μπάχαλο που είχε προκύψει από τη διάταξη.
Η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ έχει τρεις σημαντικές επιπτώσεις στη λειτουργία της Ραδιοτηλεόρασης.
Πρώτον, δεν διαθέτει νόμιμη συγκρότηση η κατά το Σύνταγμα ανεξάρτητη διοικητική Αρχή, η οποία είναι επιφορτισμένη με την αποστολή αυτή. Καμία απόφαση δεν μπορεί να ληφθεί και τα Μέσα μπορούν να λειτουργούν ανεξέλεγκτα.
Η δεύτερη συνέπεια είναι η ακύρωση όλων των αποφάσεων του ΕΣΡ τουλάχιστον από το 2011, συμπεριλαμβανομένων των προστίμων. Τα χρήματα αυτά πρέπει να επιστραφούν στα ΜΜΕ, εφόσον διεκδικηθούν από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες.
Το τρίτο ζήτημα που προκύπτει είναι η καθυστέρηση στη μετάβαση στην επίγεια ψηφιακή τηλεόραση. Ηδη η κυβέρνηση, με τοποθέτηση του Σίμου Κεδίκογλου στη Βουλή, επικαλείται την απόφαση της Ολομέλειας για να προχωρήσει στην «προσωρινή» ψηφιακή εκπομπή, χωρίς άδειες, των τηλεοπτικών σταθμών.
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ. Το ζήτημα θα λυθεί αν οριστούν τα νέα μέλη του ΕΣΡ, αν και υπάρχει η διαφωνία για το πρόσωπο του Δημήτρη Παπαγγελόπουλου από τον Απόστολο Κακλαμάνη στη διάσκεψη των προέδρων της Βουλής, όπου απαιτείται πλειοψηφία 4/5. Πώς φτάσαμε όμως στην απόφαση της Ολομέλειας του ΕΣΡ, με την οποία διαπιστώθηκε το καθεστώς παρανομίας της Αρχής; Το Δ’ Τμήμα κατά καιρούς είχε κρίνει ότι το καθεστώς των παρατάσεων της 4ετούς θητείας των μελών του ΕΣΡ, πέρα από το εύλογο χρονικό διάστημα, αντιβαίνει στο Σύνταγμα.
Το 2011 με την 1098 απόφασή του έκρινε ότι η αυτοδίκαιη εκ του νόμου παράταση της θητείας των μελών των ανεξάρτητων Αρχών «μέχρι τον διορισμό νέων» είναι ανεκτή μόνο για εύλογο χρονικό διάστημα, το οποίο κρίνεται κατά τις εκάστοτε συντρέχουσες περιστάσεις, ενώ μετά την πάροδο του ευλόγου χρόνου η ανεξάρτητη Αρχή δεν διαθέτει νόμιμη συγκρότηση.
ΕΡΜΗΝΕΙΑ. Με τον Νόμο 3979/2011 (Αρθρο 57, παρ. 1) επιχειρήθηκε η ερμηνεία της απόφασης του ΣτΕ (!) προκειμένου να παραμείνουν στις θέσεις τους τα μέλη του ΕΣΡ: «Η αυτοδίκαιη παράταση της θητείας των μελών του ΕΣΡ καλύπτει ισόχρονο διάστημα μέχρι τον διορισμό νέων μελών»!
Το Δ’ Τμήμα του ΣτΕ επανήλθε με τη 2010/2012 κρίνοντας ότι η συγκεκριμένη διάταξη είναι αντισυνταγματική και παραπέμποντας το ζήτημα στην Ολομέλεια του Συμβουλίου, το οποίο και αποφάσισε πως το ΕΣΡ δεν έχει νόμιμη συγκρότηση.
Τότε την παραίτησή του είχε υποβάλει ο Κωνσταντίνος Τσουράκης, ο οποίος είχε τοποθετηθεί στις 5 Νοεμβρίου 2005 για 4ετή θητεία.
apospasma.gr
Στον «αέρα» το ΕΣΡ και με τον νόμο, όπως διαβάζουμε στο SECRET της εφημερίδας ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ.
Το ΣτΕ, με την απόφαση 3513/2012 της Ολομέλειάς του, έκρινε ότι η ανεξάρτητη Αρχή δεν διαθέτει νόμιμη συγκρότηση και ότι αντιβαίνει στο Σύνταγμα η διάταξη του Αρθρου 57, παρ.1 του Νόμου 3979/ 2011 της κυβέρνησης του Γιώργου Παπανδρέου για τη θητεία των μελών της. Πρόκειται για επιβεβαίωση του δημοσιεύματος των «Παραπολιτικών» της 23ης Φεβρουαρίου, το οποίο είχε αποκαλύψει το... μπάχαλο που είχε προκύψει από τη διάταξη.
Η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ έχει τρεις σημαντικές επιπτώσεις στη λειτουργία της Ραδιοτηλεόρασης.
Πρώτον, δεν διαθέτει νόμιμη συγκρότηση η κατά το Σύνταγμα ανεξάρτητη διοικητική Αρχή, η οποία είναι επιφορτισμένη με την αποστολή αυτή. Καμία απόφαση δεν μπορεί να ληφθεί και τα Μέσα μπορούν να λειτουργούν ανεξέλεγκτα.
Η δεύτερη συνέπεια είναι η ακύρωση όλων των αποφάσεων του ΕΣΡ τουλάχιστον από το 2011, συμπεριλαμβανομένων των προστίμων. Τα χρήματα αυτά πρέπει να επιστραφούν στα ΜΜΕ, εφόσον διεκδικηθούν από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες.
Το τρίτο ζήτημα που προκύπτει είναι η καθυστέρηση στη μετάβαση στην επίγεια ψηφιακή τηλεόραση. Ηδη η κυβέρνηση, με τοποθέτηση του Σίμου Κεδίκογλου στη Βουλή, επικαλείται την απόφαση της Ολομέλειας για να προχωρήσει στην «προσωρινή» ψηφιακή εκπομπή, χωρίς άδειες, των τηλεοπτικών σταθμών.
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ. Το ζήτημα θα λυθεί αν οριστούν τα νέα μέλη του ΕΣΡ, αν και υπάρχει η διαφωνία για το πρόσωπο του Δημήτρη Παπαγγελόπουλου από τον Απόστολο Κακλαμάνη στη διάσκεψη των προέδρων της Βουλής, όπου απαιτείται πλειοψηφία 4/5. Πώς φτάσαμε όμως στην απόφαση της Ολομέλειας του ΕΣΡ, με την οποία διαπιστώθηκε το καθεστώς παρανομίας της Αρχής; Το Δ’ Τμήμα κατά καιρούς είχε κρίνει ότι το καθεστώς των παρατάσεων της 4ετούς θητείας των μελών του ΕΣΡ, πέρα από το εύλογο χρονικό διάστημα, αντιβαίνει στο Σύνταγμα.
Το 2011 με την 1098 απόφασή του έκρινε ότι η αυτοδίκαιη εκ του νόμου παράταση της θητείας των μελών των ανεξάρτητων Αρχών «μέχρι τον διορισμό νέων» είναι ανεκτή μόνο για εύλογο χρονικό διάστημα, το οποίο κρίνεται κατά τις εκάστοτε συντρέχουσες περιστάσεις, ενώ μετά την πάροδο του ευλόγου χρόνου η ανεξάρτητη Αρχή δεν διαθέτει νόμιμη συγκρότηση.
ΕΡΜΗΝΕΙΑ. Με τον Νόμο 3979/2011 (Αρθρο 57, παρ. 1) επιχειρήθηκε η ερμηνεία της απόφασης του ΣτΕ (!) προκειμένου να παραμείνουν στις θέσεις τους τα μέλη του ΕΣΡ: «Η αυτοδίκαιη παράταση της θητείας των μελών του ΕΣΡ καλύπτει ισόχρονο διάστημα μέχρι τον διορισμό νέων μελών»!
Το Δ’ Τμήμα του ΣτΕ επανήλθε με τη 2010/2012 κρίνοντας ότι η συγκεκριμένη διάταξη είναι αντισυνταγματική και παραπέμποντας το ζήτημα στην Ολομέλεια του Συμβουλίου, το οποίο και αποφάσισε πως το ΕΣΡ δεν έχει νόμιμη συγκρότηση.
Τότε την παραίτησή του είχε υποβάλει ο Κωνσταντίνος Τσουράκης, ο οποίος είχε τοποθετηθεί στις 5 Νοεμβρίου 2005 για 4ετή θητεία.
apospasma.gr