ΤΗΝ ΜΠΑΛΑ ΣΤΗΝ ...ΕΞΕΔΡΑ Ο ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗΣ ...
Σε ανακοίνωσή της κάνει λόγο για ληστρικές αυξήσεις, τονίζοντας πως «η οργή και η αγανάκτηση είναι ακόμη μεγαλύτερη γιατί οι οδηγοί καλούνται να καταβάλλουν απίστευτα αυξημένα διόδια για δρόμους που θα κατασκευαστούν στο μέλλον, αν ποτέ κατασκευαστούν στην πραγματικότητα, την ίδια στιγμή που τα οδικά έργα έχουν παγώσει».
Σημειώνει ακόμη πως «κανείς δεν διασφαλίζει ότι τα οδικά δίκτυα θα έχουν την ποιότητα και τις προδιαγραφές που απαιτούνται, παρ’ όλα αυτά οι οδηγοί είναι αναγκασμένοι εδώ και χρόνια να προπληρώνουν ουσιαστικά το τίμημα», ενώ ειδικότερα, «χαρακτηρίζει προκλητικό να καλείται ο διερχόμενος καταναλωτής να προπληρώνει διόδια για δρόμους όπως ο οδικός άξονας Κορίνθου-Πατρών, που αποτελεί διαχρονικά έναν από τους πιο επικίνδυνους και θανατηφόρους δρόμους στην Ευρώπη».
Η Ομοσπονδία θέτει και το ζήτημα της μεγάλης μείωσης των εισοδημάτων των νοικοκυριών, διερωτώμενη: «Σε μία εποχή που τα εισοδήματα των ελληνικών νοικοκυριών έχουν μειωθεί μέχρι και 50%, σε μία εποχή που η κυβέρνηση υποτίθεται ότι ψάχνει τις μεταρρυθμίσεις εκείνες στην αγορά που θα συμβάλλουν στην μείωση των τιμών, πώς είναι δυνατόν να σημειώνονται αυξήσεις στα διόδια, και μάλιστα ύψους 40 κα 50%;».
Κάνει επίσης αναφορά και στη συζήτηση που γίνεται τις προτάσεις του ΟΟΣΑ για το γάλα: «Καταναλώθηκαν απίστευτες ώρες σε συνεννοήσεις μεταξύ υπουργών, σε αντεγκλήσεις σε ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές, χύθηκε τόσο μελάνι και καταναλώθηκε τόσο χαρτί για το αν και πως θα γίνει μία «μεταρρύθμιση» που πιθανόν θα συμβάλει στην μείωση της τιμής του γάλακτος κατά δέκα λεπτά το λίτρο.
Και μας λένε τώρα ότι όσα δεκάλεπτα θα γλυτώσει (αν και όταν…) ένας νοικοκύρης από το γάλα επί 82 ημέρες θα τα δώσει στην αύξηση των διοδίων κάποιας κατασκευαστικής, για ένα ταξίδι Αθήνα – Λαμία!».
Καταλήγοντας, καλεί την κυβέρνηση να δώσει απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα «και να υπερασπιστεί επιτέλους τα συμφέροντα των καταναλωτών και όχι των κατασκευαστικών εταιρειών».
Οι αυξήσεις των διοδίων προβλέπονταν από τις συμβάσεις του 2007
«Οι αυξήσεις των διοδίων που ανακοινώθηκαν είναι αυτές που προβλέπονται από τις αρχικές συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων το 2007, που έχουν ψηφιστεί από την ελληνική Βουλή και όσοι το έχουν ξεχάσει ας το θυμηθούν», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σε συνέντευξη Τύπου.
«Οργή και αγανάκτηση» εκφράζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών «Παρέμβαση» για τις νέες αυξήσεις στα διόδια.Σε ανακοίνωσή της κάνει λόγο για ληστρικές αυξήσεις, τονίζοντας πως «η οργή και η αγανάκτηση είναι ακόμη μεγαλύτερη γιατί οι οδηγοί καλούνται να καταβάλλουν απίστευτα αυξημένα διόδια για δρόμους που θα κατασκευαστούν στο μέλλον, αν ποτέ κατασκευαστούν στην πραγματικότητα, την ίδια στιγμή που τα οδικά έργα έχουν παγώσει».
Σημειώνει ακόμη πως «κανείς δεν διασφαλίζει ότι τα οδικά δίκτυα θα έχουν την ποιότητα και τις προδιαγραφές που απαιτούνται, παρ’ όλα αυτά οι οδηγοί είναι αναγκασμένοι εδώ και χρόνια να προπληρώνουν ουσιαστικά το τίμημα», ενώ ειδικότερα, «χαρακτηρίζει προκλητικό να καλείται ο διερχόμενος καταναλωτής να προπληρώνει διόδια για δρόμους όπως ο οδικός άξονας Κορίνθου-Πατρών, που αποτελεί διαχρονικά έναν από τους πιο επικίνδυνους και θανατηφόρους δρόμους στην Ευρώπη».
Η Ομοσπονδία θέτει και το ζήτημα της μεγάλης μείωσης των εισοδημάτων των νοικοκυριών, διερωτώμενη: «Σε μία εποχή που τα εισοδήματα των ελληνικών νοικοκυριών έχουν μειωθεί μέχρι και 50%, σε μία εποχή που η κυβέρνηση υποτίθεται ότι ψάχνει τις μεταρρυθμίσεις εκείνες στην αγορά που θα συμβάλλουν στην μείωση των τιμών, πώς είναι δυνατόν να σημειώνονται αυξήσεις στα διόδια, και μάλιστα ύψους 40 κα 50%;».
Κάνει επίσης αναφορά και στη συζήτηση που γίνεται τις προτάσεις του ΟΟΣΑ για το γάλα: «Καταναλώθηκαν απίστευτες ώρες σε συνεννοήσεις μεταξύ υπουργών, σε αντεγκλήσεις σε ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές, χύθηκε τόσο μελάνι και καταναλώθηκε τόσο χαρτί για το αν και πως θα γίνει μία «μεταρρύθμιση» που πιθανόν θα συμβάλει στην μείωση της τιμής του γάλακτος κατά δέκα λεπτά το λίτρο.
Και μας λένε τώρα ότι όσα δεκάλεπτα θα γλυτώσει (αν και όταν…) ένας νοικοκύρης από το γάλα επί 82 ημέρες θα τα δώσει στην αύξηση των διοδίων κάποιας κατασκευαστικής, για ένα ταξίδι Αθήνα – Λαμία!».
Καταλήγοντας, καλεί την κυβέρνηση να δώσει απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα «και να υπερασπιστεί επιτέλους τα συμφέροντα των καταναλωτών και όχι των κατασκευαστικών εταιρειών».