Στο στόχαστρο αγνώστων
δραστών βρέθηκε το βαγόνι ? ρεστοράν του θρυλικού "Orient Express",
αγγλικής κατασκευής που χρονολογείται από το 1900, και το οποίο τα
τελευταία χρόνια είναι σταθμευμένο στον περίβολο χώρο του Σιδηροδρομικού
Μουσείου Θεσσαλονίκης, στην περιοχή Διαλογής του Κορδελιού.
Το συγκεκριμένο βαγόνι αποτέλεσε κομμάτι του αυθεντικού "Orient Express", που από το 1883 ταξίδευε με αφετηρία το Παρίσι έως την Κωνσταντινούπολη και ήταν το περιβόητο τρένο για το οποίο γυρίστηκαν εκατοντάδες ταινίες και αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τη διάσημη συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων Αγκάθα Κρίστι.
Το βαγόνι αυτό, ύστερα από παραχώρηση του ΟΣΕ ΑΕ, ανακαίνισαν οι «Φίλοι του Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης» και εγκατέστησαν στον περίβολο χώρο του μουσείου. Ωστόσο, άγνωστοι, εκμεταλλευόμενοι τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου τού προξένησαν σημαντικές φθορές, ενώ προχώρησαν και σε κλοπή χαλκού.
«Είναι η τρίτη φορά που έχουμε επίθεση στον χώρο μας μέσα σε διάστημα δύο μηνών. Η πρώτη κλοπή ήταν στο κεντρικό κτίριο, στη συνέχεια στο κυλικείο και τώρα στο βαγόνι. Οι άγνωστοι μπήκαν μέσα και το έκαναν γης μαδιάμ» δήλωσε στο ΑΠΕ?ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου των Φίλων του Σιδηροδρόμου, Γιάννης Γιαννακούδης.
«Οι δράστες ξήλωσαν ότι είχε σχέση με χαλκό, ξήλωσαν τα φωτιστικά, μέχρι και τις λαμαρίνες» σημείωσε ο κ. Γιαννακούδης.
Στο μουσείο, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα, τα τελευταία δέκα χρόνια υπήρχε μόνιμη φύλαξη, ωστόσο από τις αρχές του Ιανουαρίου 2017 οι φύλακες εγκαταστάθηκαν στη Διαλογή του ΟΣΕ και πραγματοποιούν περιπολίες.
Το Σιδηροδρομικό Μουσείο λειτουργεί από το 2001 στον δήμο Κορδελιού-Ευόσμου, στα δυτικά της Θεσσαλονίκης. Πέρα από τα βαγόνια υπάρχει σπάνια συλλογή εκθεμάτων, αντικειμένων αρχειακού υλικού, τηλεγράφων, στρατιωτικών στολών αξιωματικών και προσωπικού, εισιτηρίων και άλλων αντικειμένων της ιστορίας του σιδηροδρόμου.
Σκοπός του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου είναι η συντήρηση, διατήρηση και παρουσίαση των εκθεμάτων, που έχουν σχέση με την ιστορική εξέλιξη του σιδηροδρόμου, αλλά και η διάδοση στο ευρύτερο κοινό της αγάπης για τα τρένα.
Το μουσείο επισκέπτονται πολλά σχολεία. Στην αυλή, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με το τρένο, ενώ μπορούν να ανέβουν στη μηχανοκίνητη και χειροκίνητη δραιζίνα.
Το συγκεκριμένο βαγόνι αποτέλεσε κομμάτι του αυθεντικού "Orient Express", που από το 1883 ταξίδευε με αφετηρία το Παρίσι έως την Κωνσταντινούπολη και ήταν το περιβόητο τρένο για το οποίο γυρίστηκαν εκατοντάδες ταινίες και αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τη διάσημη συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων Αγκάθα Κρίστι.
Το βαγόνι αυτό, ύστερα από παραχώρηση του ΟΣΕ ΑΕ, ανακαίνισαν οι «Φίλοι του Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης» και εγκατέστησαν στον περίβολο χώρο του μουσείου. Ωστόσο, άγνωστοι, εκμεταλλευόμενοι τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου τού προξένησαν σημαντικές φθορές, ενώ προχώρησαν και σε κλοπή χαλκού.
«Είναι η τρίτη φορά που έχουμε επίθεση στον χώρο μας μέσα σε διάστημα δύο μηνών. Η πρώτη κλοπή ήταν στο κεντρικό κτίριο, στη συνέχεια στο κυλικείο και τώρα στο βαγόνι. Οι άγνωστοι μπήκαν μέσα και το έκαναν γης μαδιάμ» δήλωσε στο ΑΠΕ?ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου των Φίλων του Σιδηροδρόμου, Γιάννης Γιαννακούδης.
«Οι δράστες ξήλωσαν ότι είχε σχέση με χαλκό, ξήλωσαν τα φωτιστικά, μέχρι και τις λαμαρίνες» σημείωσε ο κ. Γιαννακούδης.
Στο μουσείο, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα, τα τελευταία δέκα χρόνια υπήρχε μόνιμη φύλαξη, ωστόσο από τις αρχές του Ιανουαρίου 2017 οι φύλακες εγκαταστάθηκαν στη Διαλογή του ΟΣΕ και πραγματοποιούν περιπολίες.
Το Σιδηροδρομικό Μουσείο λειτουργεί από το 2001 στον δήμο Κορδελιού-Ευόσμου, στα δυτικά της Θεσσαλονίκης. Πέρα από τα βαγόνια υπάρχει σπάνια συλλογή εκθεμάτων, αντικειμένων αρχειακού υλικού, τηλεγράφων, στρατιωτικών στολών αξιωματικών και προσωπικού, εισιτηρίων και άλλων αντικειμένων της ιστορίας του σιδηροδρόμου.
Σκοπός του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου είναι η συντήρηση, διατήρηση και παρουσίαση των εκθεμάτων, που έχουν σχέση με την ιστορική εξέλιξη του σιδηροδρόμου, αλλά και η διάδοση στο ευρύτερο κοινό της αγάπης για τα τρένα.
Το μουσείο επισκέπτονται πολλά σχολεία. Στην αυλή, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με το τρένο, ενώ μπορούν να ανέβουν στη μηχανοκίνητη και χειροκίνητη δραιζίνα.