Για
την ακρίβεια, ισχύει το αντίθετο.
Εκτός από το να δουλεύει το αυτοκίνητο στο ρελαντί και να σπαταλάει καύσιμα, το λάδι δεν ρέει με άνεση μέσα στον κινητήρα, με αποτέλεσμα να φθείρεται και να μειώνεται η απόδοσή του.
Το 90% της φθοράς ενός κινητήρα προκαλείται όταν δουλεύει και είναι κρύος.
Στα παλιότερα αυτοκίνητα, που δουλεύουν με εξαερωτήρα (καρμπυρατέρ), η προθέρμανση του αυτοκινήτου είναι επιθυμητή, καθώς πρέπει να ζεσταθεί πρώτα η μηχανή, ώστε να ομαλοποιηθεί η κίνηση του λαδιού στον κινητήρα.
Σε αυτή την περίπτωση, αν ο κινητήρας δεν φτάσει στην κατάλληλη θερμοκρασία, μπορεί να σβήσει. Στα νέα αυτοκίνητα όμως, επειδή αντί για καρμπυρατέρ έχουν σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού καυσίμου (injection), η προθέρμανση μπορεί να κάνει μόνο κακό, αφού όταν ένα αυτοκίνητο δουλεύει στο ρελαντί, ο κινητήρας καταναλώνει τόσο λίγο καύσιμο, που μπορεί να μην καταφέρει ποτέ να φτάσει ούτε αυτός, αλλά ούτε και τα λάδια του στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας τους (60°c), με αποτέλεσμα να προκαλείται φθορά. Οι σύγχρονοι κινητήρες δεν χρειάζονται προθέρμανση με επαναλαμβανόμενο πάτημα του γκαζιού πριν την εκκίνηση. Ο κινητήρας δεν χρειάζεται να λειτουργεί στο ρελαντί για λόγους προθέρμανσης. Ο ταχύτερος τρόπος προθέρμανσης του κινητήρα είναι η οδήγηση του αυτοκινήτου. Οδηγείτε αργά όταν ο κινητήρας είναι κρύος.
Αντί, λοιπόν, να περιμένουμε 5-10 λεπτά μέχρι να ζεσταθεί η μηχανή, μπορούμε να ξεκινήσουμε αμέσως, αρκεί στα πρώτα χιλιόμετρα να οδηγούμε προσεκτικά και να μην ζορίζουμε τον κινητήρα μας ανεβάζοντας πολλές στροφές ή κρατώντας τις στροφές υπερβολικά χαμηλά. Μπορούμε αν θέλουμε, να αφήσουμε τον κινητήρα να ζεσταθεί για 30-60 δευτερόλεπτα, αλλά κάποιες φορές αυτό το χρονικό διάστημα περνάει από μόνο του, από τη στιγμή που θα βάλουμε μπρος και μέχρι να τακτοποιηθούμε στη θέση μας και να βάλουμε τη ζώνη μας.
Το αποτέλεσμα θα είναι λιγότερες φθορές του κινητήρα σας, μακροημέρευση του καταλύτη και οικονομία καυσίμου, αφού αντί να καίτε βενζίνη επί πέντε λεπτά ακίνητος, θα έχετε καλύψει τα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής σας.
Εκτός από το να δουλεύει το αυτοκίνητο στο ρελαντί και να σπαταλάει καύσιμα, το λάδι δεν ρέει με άνεση μέσα στον κινητήρα, με αποτέλεσμα να φθείρεται και να μειώνεται η απόδοσή του.
Το 90% της φθοράς ενός κινητήρα προκαλείται όταν δουλεύει και είναι κρύος.
Στα παλιότερα αυτοκίνητα, που δουλεύουν με εξαερωτήρα (καρμπυρατέρ), η προθέρμανση του αυτοκινήτου είναι επιθυμητή, καθώς πρέπει να ζεσταθεί πρώτα η μηχανή, ώστε να ομαλοποιηθεί η κίνηση του λαδιού στον κινητήρα.
Σε αυτή την περίπτωση, αν ο κινητήρας δεν φτάσει στην κατάλληλη θερμοκρασία, μπορεί να σβήσει. Στα νέα αυτοκίνητα όμως, επειδή αντί για καρμπυρατέρ έχουν σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού καυσίμου (injection), η προθέρμανση μπορεί να κάνει μόνο κακό, αφού όταν ένα αυτοκίνητο δουλεύει στο ρελαντί, ο κινητήρας καταναλώνει τόσο λίγο καύσιμο, που μπορεί να μην καταφέρει ποτέ να φτάσει ούτε αυτός, αλλά ούτε και τα λάδια του στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας τους (60°c), με αποτέλεσμα να προκαλείται φθορά. Οι σύγχρονοι κινητήρες δεν χρειάζονται προθέρμανση με επαναλαμβανόμενο πάτημα του γκαζιού πριν την εκκίνηση. Ο κινητήρας δεν χρειάζεται να λειτουργεί στο ρελαντί για λόγους προθέρμανσης. Ο ταχύτερος τρόπος προθέρμανσης του κινητήρα είναι η οδήγηση του αυτοκινήτου. Οδηγείτε αργά όταν ο κινητήρας είναι κρύος.
Αντί, λοιπόν, να περιμένουμε 5-10 λεπτά μέχρι να ζεσταθεί η μηχανή, μπορούμε να ξεκινήσουμε αμέσως, αρκεί στα πρώτα χιλιόμετρα να οδηγούμε προσεκτικά και να μην ζορίζουμε τον κινητήρα μας ανεβάζοντας πολλές στροφές ή κρατώντας τις στροφές υπερβολικά χαμηλά. Μπορούμε αν θέλουμε, να αφήσουμε τον κινητήρα να ζεσταθεί για 30-60 δευτερόλεπτα, αλλά κάποιες φορές αυτό το χρονικό διάστημα περνάει από μόνο του, από τη στιγμή που θα βάλουμε μπρος και μέχρι να τακτοποιηθούμε στη θέση μας και να βάλουμε τη ζώνη μας.
Το αποτέλεσμα θα είναι λιγότερες φθορές του κινητήρα σας, μακροημέρευση του καταλύτη και οικονομία καυσίμου, αφού αντί να καίτε βενζίνη επί πέντε λεπτά ακίνητος, θα έχετε καλύψει τα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής σας.