4.11.10

Η Μεσσηνία πρέπει να συνεχίσει τον δρόμο προς την ανάπτυξη !

Του Σωτήρη Παναγιωτόπουλου, Αντινομάρχη Μεσσηνίας Υποψηφίου Αντιπεριφερειάρχη !!
Οι Μεσσήνιοι έχουμε την τύχη να ζούμε σε έναν ίσως από τους πλέον ευλογημένους Νομούς της Ελλάδας. Η Μεσσηνία ανέκαθεν διακρινόταν για τα όμορφα τοπία της, τη γλυκύτητα του κλίματός της και την εύφορη γη της. Ο Νομός μας πλέον έχει και το πλεονέκτημα να βρίσκεται στο νότιο άκρο δύο μεγάλων οδικών αξόνων που ολοκληρώνονται: της Ιονίας Οδού και του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Τριπόλεως-Καλαμάτας. Έχει και ένα επιπλέον πλεονέκτημα να είναι ο μοναδικός Νομός στην Πελοπόννησο που διαθέτει εκτός από πολιτικό αεροδρόμιο και τρία λιμάνια (Καλαμάτας, Κυπαρισσίας, Πύλου). Με άλλα λόγια, η Μεσσηνία ήδη διαθέτει τρεις μεγάλες πύλες εισόδου που πρέπει να αξιοποιηθούν.
Απομένει λοιπόν σε εμάς να εκμεταλλευτούμε και την τέταρτη πύλη εισόδου τουρισμού στη Μεσσηνία και συγκεκριμένα το εκτεταμένο θαλάσσιο μέτωπο του Νομού μας. Ο θαλάσσιος τουρισμός αυτή τη στιγμή εξυπηρετείται μόνο από τις μαρίνες της Καλαμάτας και της Πύλου με την πρώτη να έχει φθάσει ήδη στα όρια των δυνατοτήτων της και τη δεύτερη να παρέχει ελάχιστες υπηρεσίες στους επισκέπτες, δυστυχώς λόγω ελλιπών υποδομών….
Είναι δεδομένο ότι η οικονομία του Νομού μας έχει ανάγκη τους συγκεκριμένους τουρίστες (ιστιοπλόους, μεγάλης οικονομικής επιφάνειας κλπ.) λόγω των ιδιαίτερων ποιοτικών χαρακτηριστικών τους. Πρέπει λοιπόν άμεσα να τους προσελκύσουμε εμείς και όχι άλλες ανταγωνιστικές χώρες. Γι΄ αυτό τον λόγο πρέπει άμεσα να βελτιώσουμε τις εγκαταστάσεις στη μαρίνα της Πύλου καθώς και να δημιουργήσουμε και νέες μαρίνες ή να αναβαθμίσουμε τα αλιευτικά καταφύγια ώστε να μπορούν να φιλοξενήσουν και τουριστικά σκάφη. Οι νέες μαρίνες μπορούν να δημιουργηθούν στα αλιευτικά καταφύγια της Μάνης, της Κορώνης, της Μεθώνης, της Μαραθούπολης, του Αγίου Ανδρέα καθώς και στην Αβία όπου θα παρέχουν και το επιπλέον πλεονέκτημα της προστασίας των ακτών από τη διάβρωση που χρόνια ταλαιπωρεί τους κατοίκους τους, με τις γνωστές συνέπειες.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να ξεκαθαρίσω και να τονίσω, ότι στόχος μας δεν είναι η ανάπτυξη μεμονωμένων περιοχών. Στόχος μας δεν είναι απλά η ανάπτυξη μόνο των ακτογραμμών.
Αντίθετα στόχος μας είναι η ισσόροπη αξιοποίηση αυτών των περιοχών και η διάχυση όλων των κοινωνικών-οικονομικών ευεργετημάτων του Τουρισμού σε ολόκληρη τη Μεσσηνία μ μια πλήρη τουριστική πολιτική.
Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την ανάπτυξη δικτύου προσπελασιμότητας από τις ακτογραμμές του Νομού στην ενδοχώρα. Ας σκεφθούμε τα εξής πολύ συγκεκριμένα παραδείγματα:
1. την πρόσβαση στην Αρχαία Μεσσήνη και

2. στο Ανάκτορο του Νέστορα στη Χώρα και

3. στο ναό του Επικούρειου Απόλλωνα στις Βασσές.
Αυτό το αρχαιολογικό «τρίγωνο», από εξαιρετικής ιστορικής και παγκόσμιας σημασίας τόπους μπορεί να προσελκύσει πολύ περισσότερους επισκέπτες και να καταστήσει τη Μεσσηνία γνωστή στη παγκόσμια τουριστική αγορά.
Για να το πετύχουμε όμως αυτό θα πρέπει άμεσα να βελτιώσουμε τις υποδομές προσπελασιμότητας. Δηλαδή να υπάρχουν ασφαλείς, σύγχρονοι δρόμοι που θα επιτρέπουν στους επισκέπτες να μετακινηθούν γρήγορα και με ασφάλεια από τα παράλια του Νομού στην ενδοχώρα του.
Ένα πρόσφατο παράδειγμα ήταν η συναυλία στο πλαίσιο των ¨Ιθωμαίων 2010¨. Οι επισκέπτες χρειάστηκαν να περπατήσουν χιλιόμετρα χωματόδρομου! Το γεγονός αυτό δημιουργεί μια προτεραιότητα: την κατασκευή σύγχρονου δρόμου που θα ενώνει την Αρχαία Μεσσήνη με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο του Νομού και θα διευκολύνει την πρόσβαση στους επισκέπτες, τουρίστες αλλά και στους κατοίκους.
Ανάλογο θέμα υπάρχει και στα Ανάκτορα του Νέστορα. Εάν κατασκευάσουμε έναν σύγχρονο δρόμο που ενώνει τα Ανάκτορα του Νέστορα με του Ρωμανού, Πύλο και Χώρα, θα επιτύχουμε διπλά: θα προσφέρουμε στους θαλάσσιους τουριστικούς επισκέπτες έναν επιπλέον σημαντικό προορισμό ενώ ταυτόχρονα θα προσελκύσουμε και στη περιοχή της Χώρας και στο μουσείο της πόλης νέους επισκέπτες. Δηλαδή θα κάνουμε την περιοχή της Πυλίας πιο ελκυστική τουριστικά και θα βελτιώσουμε κατά πολύ την τουριστική οικονομία.
Αν προσθέσουμε και τα βυζαντινά μοναστήρια όπως π.χ το Ανδρομονάστηρο στα Πετράλωνα, τα κάστρα μας σε πολλές περιοχές της Μεσσηνίας, καθώς και τις περιοχές φυσικού κάλλους (Πολυλίμνιο, καταρράκτες Νέδας). Και τις όμορφες παραλίες μας με την καθαρή θάλασσα, θα εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες που υπάρχουν για την ανάδειξη της Μεσσηνίας ως τόπου προορισμού, ξεκούρασης και αναψυχής.
Σε αυτό το σημείο θέλω να τονίσω ότι δεν σχεδιάζουμε απλώς έργα για την επόμενη τετραετία μέχρι τις εκλογές. Αντίθετα χαράζουμε μακρόπνοη πολιτική για το μέλλον, έχοντας στο μυαλό μας τις ανάγκες του τόπου μας, των παιδιών μας, δηλαδή της επόμενης γενιάς Μεσσήνιων.
Εμείς θέλουμε να καταστήσουμε την Μεσσηνία με το αεροδρόμιό της, τα λιμάνια της, τις μαρίνες της, το βελτιωμένο οδικό δίκτυό της και τις αναδεδειγμένες αρχαιολογικές περιοχές της ως την σταθερή τουριστική επιλογή και βάση για τουριστικές εξορμήσεις και σε άλλες τουριστικές περιοχές όπως π.χ στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας.
Δηλαδή, προσδοκούμε ότι οι ξένοι επισκέπτες, οι τουρίστες που θέλουν να δουν την Ολυμπία, να προτιμούν ως τόπο διαμονής τους την Μεσσηνία. Θέλουμε να φθάνουν στη Μεσσηνία οι τουρίστες επισκέπτες, γνωρίζοντας ότι μπορούν να επισκεφθούν το αρχαιολογικό «τρίγωνο» Μεσσήνη-Χώρα-Βασσές. Γνωρίζοντας ότι μπορούν να διαμείνουν στα σύγχρονα και ανταγωνιστικά ξενοδοχεία, τις μαρίνες, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια των Μεσσήνιων. Ότι μπορούν να καταναλώνουν τα βιολογικά ποιοτικά αγροτικά προϊόντα της ευλογημένης Μεσσηνιακής γης. Και σε όλο το διάστημα της παραμονής τους να προγραμματίζουν να ξαναέλθουν στη Μεσσηνία ξανά και ξανά...
Σε αυτό το άρθρο προσπαθώ να σας παραθέσω ορισμένα στοιχεία περιλαμβάνοντας τα στο πρόγραμμά μας, ενός μακρόπνοου σχεδίου δράσης που έχουμε μελετήσει και έχουμε τη βούληση να υλοποιήσουμε. Τα έργα αυτά θέλω να τονίσω ότι δεν αποτελούν απλές εξαγγελίες αλλά απολύτως υλοποιήσιμα και χρηματοδοτήσιμα έργα για τα οποία μπορούμε να αγωνιστούμε και να τα πετύχουμε.
Αναφέρθηκα παραπάνω, στα πλεονεκτήματα της Μεσσηνίας ως τόπο ανερχόμενου τουριστικού προορισμού. Αναφέρθηκα επίσης σε ένα Αναπτυξιακό σχέδιο δράσης και στη σημασία που δίνουμε εμείς στη βελτίωση του οδικού δικτύου ως μέσο διάχυσης της ευημερίας σε όλους τους Μεσσήνιους. Σε αυτό το μέρος θα αναφερθώ στους τρόπους χρηματοδότησης του σχεδίου δράσης και θα προσπαθήσω να κάνω κατανοητό ότι όλα αυτά μπορούν να γίνουν χειροπιαστά έργα.
Μία ακόμα πηγή χρηματοδότησης εκτός από το Π.Ε.Π. Πελοποννήσου, είναι το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση» (το οποίο σημειωτέων έχει ήδη ξεκινήσει). Αποτελεί δε ένα πολύτιμο εργαλείο στο πλαίσιο ενός Ολοκληρωμένου Σχεδίου Υλοποίησης της «Νέας Πολιτικής», θα λέγαμε οργάνωσης προβολής δικτύου τοπικών λιμένων σκαφών αναψυχής αλλά και γενικότερης ανάπτυξης των ακτών του νομού.
Οι χρήσεις των δυνατοτήτων οι οποίες προσφέρονται από τις νέες τεχνολογίες ποικίλουν και μπορούν να συνδυασθούν και με δράσεις από άλλους αναπτυξιακούς τομείς. Ειδικότερα στον τομέα του Τουρισμού και Πολιτισμού η Ψηφιακή Σύγκλιση προσφέρεται για δράσεις προβολής του τουριστικού και πολιτιστικού δυναμικού του Νομού, διευκόλυνση των επισκεπτών από Ελλάδα και εξωτερικό και επομένως αύξηση της ελκυστικότητας του Νομού μας ως τόπου διεθνούς προορισμού.
Μια ενδιαφέρουσα δυνατότητα είναι η εγκατάσταση «ψηφιακών περιπτέρων» στα σημεία αφίξεων-εισόδου του Νομού μας, όπως το αεροδρόμιο και το λιμάνι της Καλαμάτας, αλλά και σε άλλα μικρότερα λιμάνια τα οποία είναι σημαντικοί πόλοι τουριστικής και ευρύτερης ανάπτυξης όπως η Πύλος, η Κυπαρισσία, η Μεθώνη και η Κορώνη.
Τα ψηφιακά περίπτερα θα προσφέρουν συνεχή ροή πληροφοριών στους επισκέπτες σχετικά με διαμονή, εστίαση, άμεση επικοινωνία των επισκεπτών όχι μόνο με τις μεγάλες αλλά και με τις μικρές οικογενειακές ξενοδοχειακές μονάδες, οδικό δίκτυο και προσπελασιμότητα προς τις τουριστικές, πολιτιστικές, αγροτοτουριστικές περιοχές και βεβαίως τα πολύ σημαντικά μνημεία θρησκευτικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Η συντήρηση αυτού του δικτύου ψηφιακών περιπτέρων μπορεί να συνεχιστεί και μετά το τέλος του αντίστοιχου Ε.Π. με την αξιοποίηση αυτού του δικτύου σε τομείς επιχειρηματικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων (διαφήμιση, σεμινάρια εκπαίδευσης κ.α.).
Με αυτό τον τρόπο αναβαθμίζεται άμεσα η διαδικασία διάχυσης του Τουρισμού, του βαθμού επισκεψιμότητας και βεβαίως το ευρύτερο αναπτυξιακό-τουριστικό ενδιαφέρον προς το εσωτερικό του Νομού μας. Ο συνδυασμός προγραμμάτων προσπελασιμότητας, βελτίωσης συγκοινωνιών και ψηφιακής σύγκλισης είναι απολύτως χρηματοδοτούμενος και υλοποιήσιμος από το Π.Ε.Π. Πελοποννήσου και το Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση».
Οι δράσεις προσπελασιμότητας θα βελτιώσουν την επικοινωνία με όλες τις απομονωμένες περιοχές του Νομού μας ενώ οι Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) θα βελτιώσουν θεαματικά την παροχή υπηρεσιών φροντίδας και πρωτοβάθμιας υγείας στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (ηλικιωμένοι και ΑΜΕΑ).
Στα σχέδιά μας λοιπόν είναι η ολοκληρωμένη διαχείριση του τουριστικού προϊόντος του Νομού μας και περιλαμβάνει:
ü τη δημιουργία νέων και τη βελτίωση παλαιών μαρίνων στο εκτεταμένο θαλάσσιο μέτωπο της Μεσσηνίας μας.
ü τη βελτίωση ανακατασκευή του υφιστάμενου επαρχιακού οδικού δικτύου με παρεμβάσεις όπου χρειάζονται.
ü την άμεση ανάδειξη αρχαιολογικών, πολιτιστικών και θρησκευτικών προορισμών προς προβολή.
Η παράλληλη υλοποίηση της πολιτικής μας, είναι : α) ανάπτυξη λιμένων & ακτογραμμής, και β) η αναβάθμιση του συνόλου του δικτύου συγκοινωνιών και η σύνδεση με τις ακτές, αποτελούν την πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται η ευρύτερη ανάπτυξη της Μεσσηνίας μας. Με τον τρόπο αυτό θα καταφέρουμε να κάνουμε γνωστά στους ξένους επισκέπτες όχι μόνο την ομορφιά της Μεσσηνιακής ακτογραμμής αλλά και το πλούσιο σε αρχαιολογικούς, πολιτιστικούς και θρησκευτικούς προορισμούς στο εσωτερικό του Νομού μας, όπως και το μεγαλύτερο μέρος της ενδοχώρας μας.
Εμείς δεν προτείνουμε αποσπασματικά μέτρα αλλά ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης και ανάπτυξης με επτά ουσιαστικές προτεραιότητες, που είναι:
1) Πολιτική κοινωνικής αρωγής.
2) Πρόγραμμα αξιοποίησης του φυσικού πλούτου και σύνδεση του με τον ευρύτερο αναπτυξιακό σχεδιασμό του Νομού μας.
3) Εκσυγχρονισμός και επέκταση του συνόλου των υποδομών του Νομού μας.
4) Πλήρη αξιοποίηση των νέων Τεχνολογιών Πληροφορικής.
5) Ευρύτερες Επενδύσεις και Νέα Χρηματοδοτικά Εργαλεία Ανάπτυξης.
6) Ολοκληρωμένο πρόγραμμα αξιοποίησης της Δημόσιας και Δημοτικής ακίνητης περιουσίας του Νομού μας.
7) Ουσιαστική δυνατότητα παρέμβασης με εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του θεσμού του Αντιπεριφερειάρχη.
Είναι πραγματικά φανερό, ότι σκεπτόμαστε όχι μόνο τις σημερινές αλλά και τις μελλοντικές ανάγκες της Μεσσηνίας μας, γιατί έχουμε τη θέληση, την γνώση και τη δύναμη να αλλάξουμε, να αναπτύξουμε και να ομορφύνουμε τον τόπο μας.
Με αίσθημα ευθύνης σας ζητώ να εργαστούμε όλοι μαζί και θα το πετύχουμε.
Σωτήρης Παναγιωτόπουλος Αντινομάρχης Μεσσηνίας
Υποψήφιος Αντιπεριφερειάρχης

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου