Το βραχυκύκλωμα που επικρατεί στο υπουργείο Υποδομών από τις μαζικές αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών στο χαράτσι των δρόμων, οδηγεί σε επιπόλαιες κινήσεις
Ακόμη και με δημοψήφισμα σκοπεύουν να ανακόψουν το κύμα νέων διοδίων φορείς και κάτοικοι σε όλη την χώρα, την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση υπόσχεται νέα νομοθετική ρύθμιση για τους αυτοκινητόδρομους και επαναδιαπραγμάτευση των όρων των συμβάσεων για να μετριάσει το κόστος των διοδίων. Κυβερνητικά στελέχη υποστηρίζουν ότι η μείωση των διοδίων μπορεί να γίνει μέσα από το ψαλίδισμα των εσόδων που προβλέπεται να έχει το δημόσιο τα επόμενα χρόνια και που σε κάποιες συμβάσεις φτάνει έως και το 90% από τα διόδια και υπολογίζουν ότι... στα δημόσια ταμεία μπορεί να μπουν την επόμενη 30εία έως και 15 δισ. ευρώ λιγότερα από τα περίπου 30 δις. ευρώ που έχουν υπολογιστεί. Χθες το πρωί περίπου 800 κάτοικοι της Βορειοανατολικής Αττικής συγκεντρώθηκαν στα διόδια των Αφιδνών και της Μαλακάσας, προχωρώντας σε συμβολικό αποκλεισμό των κτιρίων διοίκησης της κοινοπραξίας «Νέα Οδός». Ζητούν να σταματήσουν να πληρώνουν σε κάθε τους έξοδο 3,50 ευρώ και υποστηρίζουν ότι ο νέος Καλλικρατικός δήμος Ωρωπού πλήττεται καίρια από τα νέα διόδια με συνολικά οκτώ σταθμούς…Το βραχυκύκλωμα που επικρατεί στο υπουργείο Υποδομών από τις μαζικές αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών στο χαράτσι των δρόμων, οδηγεί σε επιπόλαιες κινήσεις και αποκαλύπτει το έντονο παρασκήνιο που διαδραματίζεται για την λειτουργία των νέων σταθμών. Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση είναι με το σταθμό των Μαλγάρων που το υπουργείο χωρίς να έχει πάρει την έγκριση του παραχωρησιούχου, έσπευσε να «ρεφάρει» τη χασούρα της κοινοπραξίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» από την μην λειτουργία του σταθμού στο Αιγίνιο Πιερίας, παραχωρώντας μέρος των εσόδων του.
Ο υπουργός κ. Δημήτρης Ρέππας σε πρόσφατη ανακοίνωση απέδιδε την ανατίμηση κατά 40% στην τιμή του διοδίου (από 2 ευρώ σε 2,80 ευρώ) στην αναδρομική τιμαριθμική αναπροσαρμογή που δεν είχε γίνει τα τελευταία επτά χρόνια αλλά και στην προσπάθεια να «ισοσκελιστούν» οι απώλειες από την κατάργηση του Αιγινίου. Την ώρα όμως που ο υπουργός μιλά για κατάργηση του σταθμού στην Πιερία, κυβερνητικά στελέχη επιβεβαιώνουν ότι είναι σε διαπραγμάτευση με την κοινοπραξία προκειμένου να λειτουργήσει το Αιγίνιο, αποδίδοντας την τροπή της υπόθεσης στις πιέσεις των τραπεζών. Κάτοικοι και φορείς της περιοχής της Πιερίας ετοιμάζουν δημοψήφισμα για τα διόδια με στόχο την ομαδική άρνηση των κατοίκων στην πληρωμή διοδίων, άποψη με την οποία έχουν συμφωνήσει η Αντιπεριφερειάρχης του νομού και όλοι οι εκλεγμένοι Καλλικρατικοί άρχοντες. Όλα δείχνουν ότι η κυβέρνηση δύσκολα θα μπορέσει να αντιμετωπίσει το μαζικό κίνημα «Δεν πληρώνομαι», την ώρα που οι εργολάβοι εγείρουν αποζημιώσεις εκατομμυρίων ευρώ από το δημόσιο για διαφυγόντα κέρδη.