Kόβουμε την «έξοδο» και ακόμη και την κατανάλωση ρεύματος, για να πληρώσουμε δάνεια και κάρτες, ενώ διακοπές...στην Αθήνα θα κάνουν οι περισσότεροι εφέτος.
O δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης έπεσε για πρώτη φορά στις 45 μονάδες, ενώ η Ευρώπη αποτελεί την πλέον απαισιόδοξη γεωγραφική περιοχή του πλανήτη, σύμφωνα με τη τελευταία μελέτη της Nielsen η οποία επίσης καταγράφει αλλαγή στις αγοραστικές συνήθειες του Έλληνα και κλίμα ανασφάλειας για εργασία - οικονομία.Οι καινούργιες κολεξιόν για αυτό το καλοκαίρι, μάλλον θα γίνουν όνειρα θερινής νυκτός και θα μείνουν στο ράφι τους, αφού το άμεσο διαθέσιμο εισόδημα έχει συρρικνωθεί και οι καταναλωτές δεν προτίθενται να προχωρήσουν σε αγορές. Οι προτεραιότητες για αυτό το καλοκαίρι θα είναι η αποπληρωμή καρτών και δανείων και η διαφύλαξη όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μέρους των περισσευόμεων, αν προκύψουν.
Σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (94%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της κρίσης, με τη συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για τη διασκέδαση εκτός σπιτιού (77%) και για την αγορά νέων ρούχων (73%), ενώ ένα πολύ υψηλό ποσοστό (66%) έχει στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ώστε να καταφέρει να αντεπεξέλθει στην περιορισμένη αγοραστική του δύναμη.